Γιώργος Γιαντάς ''Mindland''



Όσον αφορά στο λογοτεχνικό είδος της επιστημονικής φαντασίας, τείνουμε να ξεχάσουμε εντελώς πως υπήρχε κάποτε μια εποχή, πολύ πιο αθώα, που χαρακτηριζόταν από θέματα τα οποία εκδήλωναν έναν θαυμασμό για την ανακάλυψη του διαστήματος, για την ανοιχτοσύνη των αχανών του εκτάσεων και τις δυνατότητες που πρόσφερε ο καινούριος, θαυμαστός κόσμος της επιστήμης. Τότε που ο ήρωας της επιστημονικής φαντασίας μπορούσε να ταξιδέψει σε νέους κόσμους, επικίνδυνους αλλά και γοητευτικούς, και να συναντήσει καινούρια είδη και άλλα όντα. Απ’ ότι φαίνεται, κάποια στιγμή, αυτή η πίστη στην ιδέα της προόδου, σε έναν καλύτερο μελλοντικό κόσμο, άρχισε να χάνεται, και η επιστημονική φαντασία άρχισε να καλύπτεται από πιο σκοτεινές και απαισιόδοξες ατμόσφαιρες.

Η σκοτεινή ατμόσφαιρα που καλύπτει ως επί το πλείστον την σύγχρονη επιστημονική φαντασία είναι μάλλον το αποτέλεσμα της επιβεβαίωσης ότι ο κόσμος μας εξακολουθεί να είναι επισφαλής, και μάλιστα πολύ περισσότερο τώρα, καθώς ο άνθρωπος διαθέτει τα μέσα για να προκαλέσει πολύ πιο τρομερά και ανεπανόρθωτα πλήγματα στον πλανήτη και στους συνανθρώπους του. Όπως έλεγε ένας σημαντικός συγγραφέας του είδους, ο Φίλιπ Κ. Ντικ, «όλοι οι συγγραφείς που σέβονται τον εαυτό τους έχουν γίνει πια αθέλητα προάγγελοι καταστροφής, γιατί η καταστροφή πλανιέται στην ατμόσφαιρα. Οι συγγραφείς Ε.Φ. ακόμη περισσότερο…». Και πρότεινε πως θα έπρεπε μάλλον να δουλεύει ένας συγγραφέας του είδους : «Να γράφουμε για τις στάχτες του κατεστραμμένου κόσμου στην αρχή, να το δηλώνουμε στην πρώτη παράγραφο και να τελειώνουμε, παρά να καταλήγουμε στο τέλος. Και να κάνουμε το κεντρικό θέμα της ιστορίας την προσπάθεια απ’ την πλευρά των ηρώων να λύσουν το πρόβλημα της επιβίωσης μετά τον πόλεμο».
 
 
Σε ένα τέτοιο πλαίσιο κινείται και το δεύτερο κατά σειρά μυθιστόρημα του Γιώργου Γιαντά ‘‘Mindland’’ (εκδόσεις Λιβάνης), όπου σε ένα χρονολογικά απροσδιόριστο αλλά όχι πολύ μακρινό μέλλον η ανθρωπότητα έχει επιβιώσει από τον Τελευταίο Μεγάλο Πόλεμο, με ανεπανόρθωτες όμως συνέπειες για την ζωή στον πλανήτη. Με κατεστραμμένη την ατμόσφαιρα, την χλωρίδα και την πανίδα, μετά την χρήση των πυρηνικών όπλων, οι εναπομείναντες πληθυσμοί καταφεύγουν για την επιβίωση τους στην δημιουργία πόλεων κάτω από ένα προστατευτικό γυάλινο περίβλημα. Κάτω από την γυάλα, η κοινωνική ζωή οργανώνεται από την αρχή, με τα πάντα να είναι πλέον τεχνητά κατασκευασμένα, ασφυκτικά και καταθλιπτικά. Έτσι, ως μοναδικό μέσο ανακούφισης και ψυχαγωγίας, στο οποίο καταφεύγουν πλέον οι άνθρωποι, χρησιμοποιούνται οι υπερ-εξελιγμένοι ηλεκτρονικοί προσωμοιωτές, όπου με την ειδική κονσόλα και τα απαραίτητα συνοδευτικά (γυαλιά, αισθητήρες χεριών και ποδιών) μπορεί κανείς να εισέλθει σε μια πλήρη εικονική πραγματικότητα, φτιάχνοντας τον δικό του εικονικό χαρακτήρα.

Ο Μπρεντ, ο ήρωας του βιβλίου, είναι ένας συνηθισμένος τύπος της μετα-πολεμικής εποχής. Δεν ενδιαφέρεται για τα γεγονότα του κόσμου, εργάζεται σε μία αδιάφορη δουλειά, στο υπόγειο εργαστήρι του γερο-Γκόρμαν, που ειδικεύεται στην κατασκευή ηλεκτρονικών συσκευών, και έχει έναν ‘‘νοικιασμένο φίλο’’ από την Rendfriends, τον Τάμι. Η αποκλειστική ασχολία του Μπρεντ αμέσως μετά την δουλειά είναι η είσοδος του στον εικονικό κόσμο της Mindland. Μια μέρα όμως θα συναντήσει εκεί την Κέιτι, μια αινιγματική νέα κοπέλα, και το αρχικό τους φλερτ θα τον οδηγήσει τελικά στο να γνωρίσει τους ‘‘Απόμακρους’’. Οι Απόμακροι είναι μια αντιστασιακή ομάδα που απέχει από την χρήση των υπολογιστών και επιδιώκει να αφυπνίσει τους ανθρώπους, ώστε να ξεκολλήσουν από τον εικονικό τους κόσμο και να δουν κατάματα την πραγματικότητα της ζωής τους. Η αλήθεια είναι πως μετά τον πόλεμο έχει επικρατήσει ένας παντοδύναμος ‘‘Κορπορατισμός’’, όπου γιγάντιες πολυεθνικές εταιρίες έχουν αποκτήσει τον πλήρη έλεγχο στις συνθήκες του νέου κόσμου που έχουν κατασκευάσει. Τελικά, ο Μπρεντ θα πειστεί να εισχωρήσει ως κατάσκοπος σε μια τέτοια εταιρία και θα βρεθεί αντιμέτωπος με μυστηριώδεις δολοφονίες, απόκρυφα σύμβολα, και ένα πανίσχυρο παιχνίδι για την κυριαρχία του κόσμου…
 
 
Ο Γιώργος Γιαντάς έχει μελετήσει προσεκτικά το μελλοντολογικό πλαίσιο του κόσμου του, στο οποίο πετυχαίνει να εισάγει τον αναγνώστη με μεγάλη πειστικότητα. Η αφήγηση κυλά ομαλά, στρωτά και γοητευτικά, και οι χαρακτήρες που μας παρουσιάζει καταφέρνουν να μας γίνουν συμπαθείς. Έτσι, ο αναγνώστης καταλήγει να παρακολουθεί την εξέλιξη των περιστατικών μέσα από μία άνετη και απρόσκοπτη γραφή, η οποία καταφέρνει να τον παρασύρει, ενώ οι διάλογοι, όπου παρεμβάλλονται, είναι ζωντανοί και παραστατικοί. Σε ορισμένα σημεία, ο συνδυασμός της πλοκής με ευρύτερους προβληματισμούς, για την οικολογική τύχη του πλανήτη, την φύση του καπιταλιστικού συστήματος, την εξέλιξη των γεωπολιτικών ανταγωνισμών μεταξύ των κρατών, παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Και τελικά, η περιέργεια για το πού θα καταλήξει ο ήρωας, πού θα τον οδηγήσουν όλα αυτά, παραμένει ζωντανή μέχρι το τέλος. 

Μια μικρή παρατήρηση θα μπορούσε να γίνει για την κάπως χαλαρή σύνδεση των διαφόρων στοιχείων της πλοκής, τα συνομωσιολογικά, μυστικιστικά και απόκρυφα στοιχεία τα οποία ανακαλύπτει σταδιακά ο ήρωας, με την όλη ιστορία, καθώς και για την διάρθρωση του κειμένου στα κεφάλαια του βιβλίου. Το κείμενο χωρίζεται σε ένα εισαγωγικό μέρος, όπου βρίσκουμε τον ήρωα φυλακισμένο να εξομολογείται την ιστορία του σε ένα απαρχαιωμένο laptop,  και σε τέσσερα κεφάλαια, από τα οποία το τρίτο είναι τόσο μεγάλο που καταλαμβάνει σχεδόν περισσότερο από το μισό του βιβλίου, ενώ θα μπορούσε κάλλιστα να χωριστεί σε μικρότερα.

Ωστόσο, το ‘‘Mindland’’ του Γιαντά αποτελεί ένα ευχάριστο, χορταστικό ανάγνωσμα, με  πολύ ενδιαφέροντες προβληματισμούς σχετικά με την μοίρα του κόσμου μας και τις συμπεριφορές των ανθρώπων μέσα σε αυτόν. Οπωσδήποτε είναι ένα πολύ ενδιαφέρον ελληνικό μυθιστόρημα επιστημονικής φαντασίας. Ο Γιαντάς κατέχει φανερά την στόφα του καλού αφηγητή και δεν έχουμε παρά να περιμένουμε κι άλλα ωραία βιβλία από αυτόν στο μέλλον.

Δημήτρης Αργασταράς, ε. μέλος Φ.ΛΕ.ΦΑ.ΛΟ.

 
- Σχόλια σε αυτή την ανάρτηση :
 
Ο/Η Σταμάτης Μαμούτος είπε...
Άλλος ένας Έλληνας λογοτέχνης του φανταστικού.
Εύχομαι στον Γιώργο Γιαντά καλή επιτυχία.
Δευτέρα, 13 Μαΐου, 2013
Διαγραφή

ΑνώνυμοςΟ/Η Αγανακτισμένος στο Πολιτικό είπε...
Καλή επιτυχία στο βιβλίο (καλοτάξιδο λένε σε αυτές τις περιπτώσεις) και συγχαρητήρια για τη συνεχιζόμενη προσπάθεια της ΦΛΕΦΑΛΟ να αναδεικνύει μέσα από γόνιμη και αμερόληπτη κριτική τα ελληνικά έργα του Φανταστικού, όσα εκδίδονται τέλος πάντων. Είναι πολύ πιο παραγωγικό να βλέπουμε οι αναγνώστες και ο συγγραφέας και τα αδύνατα σημεία των έργων ώστε οι μεν να αποκτούν καλύτερο αισθητήριο στην λογοτεχνία και ο δε να λαμαβάνει παραινέσεις και υλικό για τη βελτίωσή του και την ακόμα καλύτερη χρήση του ταλέντου του. Μακριά από τον πραγματικά σκεπτόμενο άνθρωπο (και όχι το γιαλαντζί διανοούμενο αριστεριστή και προσφάτως "φιλελέ") οι πληρωμένες αγιογραφίες βιβλιών και συγγραφέων.

Θέλω εδώ να σχολιάσω και την εισαγωγή του πάντα εξαιρετικού κειμένου του Δημήτρη. Φοβάμαι ότι η αποχώρηση της επιστημονικής φαντασίας από το αισιόδοξο έπος της εξερεύνησης, που οδηγεί στην καλυτέρευση του ανθρωπίνου είδους και στο άνοιγμα των πνευματικών οριζόντων του (στα πλαίσια της πολυλοιδορημένης για λάθος λόγους space opera), αλλά και η καθολική σχεδόν κυριαρχία των post-apocalyptic settings στην επιστημονική φαντασία, χωρίς ελπίδα, χωρίς πολιτισμό, μόνο με φόβο, δεν είναι μόνο θέμα "μόδας". Περισσότερο είναι θέμα κατευθύνσεων από τους εκδοτικούς οίκους που ας μη γελιόμαστε έχουν τη δύναμη να εξυψώσουν ή να περιθωριοποιήσουν συγκεκριμένα συγγραφικά genres κατά βούληση. Είναι, κατά τη γνώμη μου πάντα, μια προσπάθεια να περάσει στη συνείδηση του ανθρώπου ότι το μελλον θα είναι ακριβώς έτσι, μουντό, καταθλιπτικό, ζοφερό, με επικυριαρχία των corporations, όπου ο άνθρωπος θα είναι αριθμός και καταναλωτής, η μόρφωση απαγορευμένη και οι ελάχιστοι πόροι μαζεμένοι στα χέρια μιας ηγετικής κάστας. Αυτά τα θέματα τα εξερεύνησε βέβαια και το "1984", αλλά τα "πνευματικά του τέκνα" δεν πρόκειται να φτάσουν ποτέ το επίπεδο ποιότητας και προφητικότητας του κλασσικού αυτού έργου. Και βεβαίως ας μην ξεχνάμε ότι το βιβλίο αυτό δεν είχε γραφτεί για να περιγράψει κάποιο ολοκληρωτικό "φασιστικό" καθεστώς, αλλά τη "μητέρα των προλετάριων" (μη χέσω), τη Σοβιετική Ένωση του Στάλιν.
Τρίτη, 14 Μαΐου, 2013
Διαγραφή

ΑνώνυμοςΟ/Η Γιώργος Doomsword είπε...
Πάντως εγώ δεν κοιτάζω τόσο τη μουντή προοπτική που μπορεί να αποδίδουν τα έργα του sci fi σαν προοπτική και που όπως γράφτηκε συνδέεται με τον κοινωνικό/πολιτικό ρόλο των εκδοτών όσο το γεγονός ότι νέοι συγγραφείς του χώρου εμφανίζονται στο προσκήνιο.
 
Σίγουρα αυτό είναι ενθαρρυντικό για την χώρα μας στην πραγματικά μουντή καθημερινότητα και πολύ δύσκολη εποχή μας και ίσως αυτά τα έργα να μας χτυπούν ένα καμπανάκι για το τι έρχεται προκειμένου να μην το αποδεχτούμε.
Τρίτη, 14 Μαΐου, 2013
Διαγραφή

BloggerΟ/Η P A L A D I N είπε...
"γιγάντιες πολυεθνικές εταιρίες έχουν αποκτήσει τον πλήρη έλεγχο στις συνθήκες του νέου κόσμου που έχουν κατασκευάσει"

Μάλλον το μέλλον δεν είναι και πολύ μακριά....για την ακρίβεια είναι ήδη εδώ.

Και αν δεν αλλάξει κάτι στη mindland σίγουρα θα χρειαστούμε κατασκόπους....

;-)
Πέμπτη, 16 Μαΐου, 2013Διαγραφή

ΑνώνυμοςΟ/Η Ανώνυμος είπε...
Ενδιαφέρον βιβλίο και ωραία παρουσίαση από τον Δημήτρη.

Κιμμέριος
Παρασκευή, 17 Μαΐου, 2013Διαγραφή
 

Avalon


Είναι προχωρημένο απόγευμα Κυριακής στο ενετικό λιμάνι των Χανίων. Ο  ανίκητος ήλιος του Νότου  χρωματίζει χρυσαφένια τις κεραμοσκεπές και τα αναπαλαιωμένα και μη κτίρια της παλιάς πόλης. Αυτή η υπέροχη ώρα, λίγο πριν το σούρουπο ξετυλίξει  τα μαγευτικά του πέπλα πάνω από το παραθαλάσσιο αυτό μέρος, με βρίσκει να απολαμβάνω ζεστό καφέ στο μοναδικό σταθερό «μεταλλικό» στέκι της πόλης και το παλαιότερο μπαρ-καφέ ολόκληρης της Κρήτης.
 
Ο λόγος γίνεται για το Avalon. Τόσο το χαρακτηριστικό όνομα όσο και ο θυρεός στην είσοδο προϊδεάζουν τον επισκέπτη για τη μουσική αλλά και το εσωτερικό περιβάλλον. Ο θολωτός χώρος, με τα σπαθιά και την ασπίδα αλλά και το σκοτσέζικο κιλτ να δεσπόζουν, φαίνεται να είναι ο ιδανικός για να απολαύσει κανείς (με τα απαραίτητα, βοηθητικά, αλκοολικά πνεύματα) μουσική επική και φαντασιακή.  Η ατμόσφαιρα είναι κατάλληλη για να ηχήσουν μεταλλικοί παιάνες και ύμνοι μάχης, ήχοι που μετουσιώνουν τους λίθινους τοίχους ενός μπαρ σε μεσαιωνική μυσταγωγία.

Όταν λοιπόν ένας τέτοιος τόπος προσφέρει έμπνευση, διεγείρει τη φαντασία και ξεφεύγει από το μέσο μοντερνιστικό ύφος, δε μπορεί παρά αναρωτηθεί κανείς για τον ιθύνοντα νου πίσω από τις εικόνες και τους ήχους. Μπορεί ένα μπαρ να είναι κάτι πέρα από ένα μπαρ; Να είναι ένας τόπος μυστηριακής φαντασιακής φλόγωσης; Μπορεί ένας dj να μην είναι απλά αυτός που βάζει τραγούδια στη σειρά, αλλά αυτός που δημιουργεί ατμόσφαιρα – σαν άλλος μάγος, η οποία αγκαλιάζει τους επισκέπτες και τους επιτρέπει το ταξίδι; 

Δίπλα μου έχω τον Λευτέρη, υπεύθυνο του heavy metal bar Avalon. Ξεφυλλίζει το όγδοο  τεύχος του περιοδικού «Φανταστική Λογοτεχνία»,  καθώς ακούμε τους κιθαρισμούς του Ritchie Blackmore στο Wasted Sunsets να ταξιδεύουν μέσα στο λυκόφως της μπλε ώρας, της μαγικής ώρας, και μιλάμε για μουσική και σφυριά, σπαθιά και μπύρα, ήχους και εικόνες. Τέτοια δειλινά μόνο χαμένα δεν είναι…
 
Λευτέρη, είσαι υπεύθυνος ενός καταστήματος – μοναδικού στην πόλη – με όνομα βγαλμένο από τους ευρωπαϊκούς μύθους και διακόσμηση που παραπέμπει στον μεσαίωνα και τις εποχές του σπαθιού. Τί σημασία έχουν οι μύθοι για εσένα ως άτομο αλλά και επιχειρηματία; Θεωρείς πως μπορεί να υπάρχει σύγκλιση ανάμεσα στην επιχειρηματικότητα και το φαντασιακό;

Πρωτίστως ευχαριστώ πολύ για την φιλοξενία στην πανέμορφη και πέρα από τα κοινότυπα προσπάθεια σας.  Πάντα με συνάρπαζε η έννοια του μυθικού. Από παιδί και μέχρι σήμερα, εκτός από καταφύγιο από την πραγματικότητα, θεωρώ τους μύθους πηγή έμπνευσης σε πάμπολους τομείς της ζωής, ακόμα και του επιχειρηματικού. Το Άβαλον δείχνει χαρακτηριστικά τη μεγάλη τους επιρροής στον τρόπο σκέψης μου, αφού πιστεύω πως συνέδεσα επιτυχημένα το μυθικό νησί  με πραγματικό μαγαζί! Θεωρώ ότι συστατικό απαραίτητο του επιτυχημένου επιχειρηματία είναι η οξυμμένη φαντασία.

Πώς αντιλαμβάνεσαι το hard rock/heavy metal σαν έννοια; Μπορεί να είναι και κάτι πέρα από τη συμβατικά εννοούμενη μουσική; Θεωρείς πως έχει σήμερα χάσει  κάτι από την αίγλη και τη μαγεία του παρελθόντος; Πες μου τα 5 ενδεικτικότερα αγαπημένα σου συγκροτήματα. 

Καταρχάς τις αποσυνδέω λίγο. Το Ηeavy Metal δεν το συσχετίζω άμεσα με το σκληρό ροκ αν και μοιάζουν λίγο ηχητικά, για μένα είναι ανεξάρτητο μουσικό είδος, πληρέστερο από όλες τις απόψεις, πολυπλοκότερο, και το πιο βασικό, πρεσβεύει μια εντελώς διαφορετική αντίληψη πραγμάτων και στάση ζωής από την ροκ. Δεν είναι απλά ένα παρακλάδι της ως είθισται να κατατάσσεται. Επιρροές από ροκ μουσική σίγουρα θα βρούμε, όπως και από τη blues, την κλασσική μουσική και άλλες, αλλά αυτό συμβαίνει λόγω μεταγενεστέρου χρόνου εμφάνισης του από αυτές, όχι συγγένειας πρώτου βαθμού. Καταλυτική διάφορα της Metal από ΟΛΑ τα υπόλοιπα  είναι ότι κουβαλάει μέσα στη μουσική και στους στίχους της σε υπέρμετρο βαθμό, ιδέες, ιδανικά, πρότυπα, εμπειρίες, μαγικά ταξίδια, μηνύματα, συναισθήματα, και δεν αρκείται μόνο στο να μας διασκεδάζει επιφανειακά. Είναι μια μουσική που το αυτί από μόνο του δεν μπορεί να αντιληφθεί την πλήρη έκτασή της, χρειάζεται μεγαλύτερη προσπάθεια και ενέργεια. Αυτό εξηγεί την ακατανίκητη έλξη και πάθος για το METAL όλων αυτών που ξεκινάνε το συγκλονιστικό ταξίδι μέσα σε αυτό. Μπορεί σήμερα να μην είναι τόσο δημοφιλές όσο στην δεκαετία του ’80 και του ’90, αλλά για τους «μυημένους» φίλους του δεν έχει χάσει τίποτα από την λάμψη του. Το αέναο συναρπαστικό ταξίδι μέσα από τους ήχους του είναι το ίδιο συγκλονιστικό όπως και τότε. Όσον αφορά τα αγαπημένα μου συγκροτήματα, δεν μπορώ να απαντήσω χωρίς να αδικήσω άλλα 20 μέσα μου. Τα «ιερά τέρατα» Iron Maiden, Judas Priest, Black Sabbath, Metallica από μόνα τους είναι 4. Περισσότερο ενδεικτικά λοιπόν, και εξαιρώντας τα παραπάνω: Sacred Reich, Tool, Manowar, Slayer, Death.

H Αθήνα πρωτοστατεί στις μεταλλικές εξελίξεις και η Θεσσαλονίκη είναι αναγνωρισμένη μεταλλομάνα. Ποια είναι η πορεία της μεταλλικής Κρήτης όπως τη θυμάσαι εσύ και ποια η θέση  των Χανίων στο μεταλλικό γίγνεσθαι της Ελλάδας;

Στα Χανιά και στην Κρήτη γενικότερα, υπήρχε και υπάρχει μεγάλη δυναμική γύρω από την metal μουσική. Πολύς ο κόσμος και διψασμένος για αυτήν, και παρά πολλές αξιόλογες μπάντες, που αν και λόγω της απόστασής μας από τα κέντρα των εξελίξεων δεν έχουν την ευκαιρία να αναδειχτούν εύκολα, δεν το βάζουν κάτω. Σημάδι ότι η «μεταλλική» μουσική ζει και βασιλεύει και μακριά από το κέντρο, είναι ότι κάθε χρόνο βλέπω πάρα πολλά καινούρια πρόσωπα, νέα παιδιά, που ανακαλύπτουν τη μαγεία αυτής της μουσικής να έρχονται να προστεθούν στον μεγάλο κατάλογο των παλαιοτέρων. Το γεγονός ότι στα Χανιά πραγματοποιείται κάθε χρόνο το πολύ επιτυχημένο και μοναδικό σε όλη τη νότιο Ελλάδα Chania Rock Festival, με ονόματα όπως οι Paradise Lost, Grave Digger, W.A.S.P, Anathema, Rotting Christ κ.α. σίγουρα δεν είναι τυχαίο.

Είσαι ο βασικός dj του Avalon. Από τις δικές μου μέρες σαν dj διατηρώ την πεποίθηση ότι το έργο του dj είναι τέχνη. Ποια είναι η δική σου θέση; Τι είναι αυτό που διαφοροποιεί έναν πετυχημένο dj από τους περισσότερους;

Σίγουρα δεν συγκρίνεται  ο ρόλος του με αυτών που γράφουν και παίζουν τη μουσική, αλλά θα συμφωνήσω μαζί σου. Το να καταφέρνεις να συνδυάζεις επιτυχημένα, όμορφα μουσικά κομμάτια μεταξύ τους, είναι και αυτό τέχνη, και σίγουρα όχι τόσο εύκολο όσο νομίζει πολύς κόσμος. Η άριστη γνώση και κατανόηση της μουσικής που παίζει ένας dj, καθώς και η καλή αντίληψη του για τα μουσικά γούστα του εκάστοτε κοινού που τον ακούει, είναι κυρίως αυτά που θα τον ξεχωρίσουν. Όπως επίσης η ικανότητα του να μεταφέρει θετική διάθεση και ενέργεια στον ακροατή. Ο βαθμός που τα συνδυάζει όλα αυτά είναι το κριτήριο μου για να χαρακτηρίσω κάποιον dj κακό, μέτριο ή εξαιρετικό.

Πώς αντιλαμβάνεσαι το φαινόμενο του downloading στις μέρες μας; Κατά ποιον τρόπο διαφοροποιείται ο φίλος του heavy metal στα 80’s – κατά την έκρηξη του ιδιώματος δηλαδή – από αυτόν των ημερών μας;

Με πολλά πλεονεκτήματα, όπως η εύκολη και γρήγορη πρόσβαση στη μουσική από όλο τον κόσμο, αλλά δυστυχώς αυτή η απρόσωπη υπερκατανάλωση μουσικής μας στερεί όλο το συναίσθημα και τη μαγεία της χειροπιαστής επαφής με τη μουσική και τους καλλιτέχνες που υπήρχε μέσω των cd και των βινυλίων. Μπορεί τώρα να είναι ευκολότερο να αναζητήσει και να βρει κανείς αυτό που αληθινά τον ενδιαφέρει, αρκεί βέβαια να ξέρει τι τον ενδιαφέρει. Ακριβώς για αυτόν τον τελευταίο λόγο, η νέα γενιά οπαδών, νομίζω έχει στερηθεί κάπως, τον φανατισμό και την προσήλωση που επιδείκνυαν οι παλιότερες.

Αν κρίνω από τα τατουάζ στο αριστερό σου χέρι με την κεφαλή ενός Βίκινγκ και το σφυρί του Θωρ, θα πρέπει να εκτιμάς ιδιαίτερα τη βόρεια μυθολογία. Tι πρεσβεύουν οι Βίκινγκς και οι τρόποι τους για σένα; Πιστεύεις ότι μπορεί τόσους αιώνες μετά ο μέσος νους να ερεθιστεί από τα μυστικά των Σκανδιναβών; Θεωρείς πως μπορούν ακόμα να ανοίξουν οι πύλες της Βαλχάλλα; Μπορεί ένα χτύπημα του θρυλικού Mjonlir να προσφέρει την ποθητή μετάβαση σε προσωπικό ή κοινωνικό επίπεδο;

Ναι, είμαι φοβερά επηρεασμένος από τη σκανδιναβική μυθολογία, όπως και από την αρχαία ελληνική. Όχι στο μέτρο του υπερφυσικού βέβαια, αλλά πιστεύω ότι οι αρχές και τα ιδεώδη που και οι δυο πρεσβεύουν είναι και επίκαιρα και σαφώς πιο ευγενή από τα σημερινά. Σίγουρα ο μέσος νους και τώρα  μπορεί να τα κατανοήσει , αρκεί να θέλει να απελευθερωθεί από φτηνές προκαταλήψεις και στερεότυπα που τον κρατάνε δέσμιο. Μεταφορικά πάντα, ένα χτύπημα του Mjonlir, ναι, μπορεί να ισοπεδώσει «βουνά» στην καθημερινή ζωή και η επιδίωξη της εισόδου μας στη Βαλχάλλα, μας λυτρώνει, μας δίνει κίνητρα να επιτυγχάνουμε τους στόχους μας και σαφώς μας εξυψώνει σε καλύτερους  ανθρώπους, μας βγάζει προς τα έξω τον καλύτερό μας εαυτό.

Λευτέρη από εδώ και στο εξής το Avalon θα αποτελεί τον τόπο για την πόλη των Χανίων και την Κρήτη γενικότερα, από τον οποίο θα μπορεί κανείς να προμηθευτεί τα μελλοντικά τεύχη του περιοδικού «Φανταστική Λογοτεχνία». Πώς βλέπεις το περιοδικό και την λέσχη της Φ.ΛΕ.ΦΑ.ΛΟ.; Πιστεύεις πως η ρομαντική κοσμοθέαση θα βρει ποτέ πάτημα στην ελληνική πραγματικότητα; Θεωρείς πως μπορεί ο μέσος Έλληνας ή πως του μέλλει να στραφεί προς τον Ρομαντισμό σαν αληθινό τρόπο ζωής και δράσης;
 
Nομίζω ότι ο Έλληνας, και κατ’ επέκταση ο κάθε Ευρωπαίος, θα πρέπει να επιστρέψει στην παράδοση και τις αξίες που θα τον λυτρώσουν από την εργαλειακή τυποποίηση της σύγχρονης πραγματικότητας. Η ρομαντική κοσμοθέαση ενδείκνυται για μια τέτοια εξέλιξη και πιθανώς αποτελεί το μοναδικό κατάλληλο μονοπάτι. Στη Φ.ΛΕ.ΦΑ.ΛΟ. είναι φανερό πως υπάρχει αληθινή αγάπη για τη φαντασία, τη μουσική, την τέχνη γενικότερα. Επικροτώ το όλο εγχείρημα και χαίρομαι που θα μπορούν φίλοι να προμηθεύονται το περιοδικό από το Avalon.
 
Paladin, ε. μέλος Φ.ΛΕ.ΦΑ.ΛΟ.
 
- Σχόλια σε αυτή την ανάρτηση :
 
 Ο/Η Σταμάτης Μαμούτος είπε...
Πολλή μπύρα ρε μάγκες....!
Βρισκόμενος στην πρωτεύουσα σας συντροφεύω φαντασιακά στις περιπλανήσεις κάτω από τις αψίδες του Avalon των Χανίων.
Δευτέρα, 22 Απριλίου, 2013
 
Ο/Η P A L A D I N είπε...
Σπαθί κα ασπίδα, μπύρα και δερματοντυμένη γροθιά υψωμένη κάτω από λίθινες αψίδες.... με τους απαραίτητους συνοδευτικούς παιάνες των Manowar!
 
Ατελείωτες συζητήσεις για το μέταλ και τον Έλρικ και τον Κόναν και τον Άρχοντα των Δαχτυλιδιών κατά τα μοναχικά απογεύματα του Χειμώνα αλλά και ανελέητο κυνήγι όταν ανοίγει η περίοδος της Σκανδιναβής Ξανθιάς! Κάπου εδώ ανκαλύπτει κανείς το δικό του Εξκάλιμπερ....
 
Χαιρετώ και αναμένω τους φίλους από τη Λέσχη στο μυθικό νησί!!!
Δευτέρα, 22 Απριλίου, 2013
 
Ο/Η Γιώργος Doomsword είπε...
Άντε φτιάξτε και στην Αθήνα κανένα metal στέκι παιδιά.
Τετάρτη, 24 Απριλίου, 2013
 
Γιώργο, όλα στην ώρα τους!
Τετάρτη, 24 Απριλίου, 2013
 
Συγχαρητήρια για την συνέντευξη, αλλά και για το στέκι και την παρέα που έχετε εκεί κάτω.
Όντως, κάποια στιγμή θα πρέπει να οργανώσουμε μια εξόρμηση στην λεβεντομάνα Κρήτη.. :)
Stay heavy, guys...
Παρασκευή, 26 Απριλίου, 2013
Διαγραφή