Πρώτη είδηση: ''Οι μετανάστες κυκλοφορούν σε πυκνές ομάδες και η παρουσία τους εχει προκαλέσει φόβο, κυρίως σε ηλικιωμένους ανθρώπους... Υπάρχουν καθημερινά παράπονα από τους κατοίκους για μεγάλης έκτασης κλοπές στα κοτέτσια και τα περιβόλια, ενώ σε μεμονωμένες περιπτώσεις χάθηκαν ακόμα και αρνιά, πράξη που αποδίδεται στους μετανάστες, καθώς δεν υπάρχει οργανωμένη κτηνοτροφία στην ευρύτερη περιοχή ώστε να αναπτυχθούν φαινόμενα ζωοκλοπών''. (Newsit, 4.2.2011)
Δεύτερη είδηση: "Το κέντρο της Αθήνας είναι άβατο για τους Έλληνες πολίτες, αλλά… παράδεισος για τους (λαθρο)μετανάστες και τους χρήστες ναρκωτικών ουσιών. Μια ομάδα περίπου 50 Πακιστανών κυκλοφορούσαν ανενόχλητοι με καδρόνια στο κέντρο της Αθήνας και μόλις ο αρχηγός τους έδωσε το σύνθημα επιτέθηκαν με ορμή σε έναν ομοεθνή τους". (Ο Τύπος, 28.5.2011)
Τρίτη είδηση: "Στο κόκκινο η εγκληματικότητα πανελλαδικώς, με την συχνότητα τέλεσης κακουργημάτων από αλλοδαπούς να αγγίζει ποσοστά-ρεκόρ, σε καθημερινή βάση". (Εγκληματικότητα Αλλοδαπών Blog, 18.12.2011)
Τέταρτη είδηση: ''Μόνιμο πρόβλημα –που εγκυμονεί μεγάλους κινδύνους- έχει δημιουργήσει στην Ελλάδα η εισβολή χιλιάδων εγχρώμων που κατέκλυσαν τα τελευταία χρόνια, τις συνοικιες του Πειραιά και της Αθήνας. Οι αλλοδαποί, Μεσανατολίτες, Ασιάτες και Αφρικανοί, έχουν κάνει δικές τους γειτονιές, στις οποίες είναι πολύ δύσκολο να πλησιάσουν οι Έλληνες. Το πρόβλημα όμως με τους ξένους έγινε πιο πολύ οξύ τον τελευταίο καιρό, γιατί πολλοί απ’ αυτούς (κυρίως Πακιστανοί) έχουν συμμετοχή σε διάφορα εγκλήματα… Δεν είναι λίγες οι φορές που φιλήσυχοι πολίτες δέχονται στους δρόμους επιθέσεις από τους μαύρους. Στον Πειραιά μάλιστα όταν σουρουπώνη δεν τολμά να περάση κανείς από την συνοικία των Παλαιστινίων που είναι –κυριολεκτικά- περιχαρακωμένη''.
Πέμπτη είδηση: "…αυτή την στιγμή βρισκόμαστε μπροστά σε χιλιάδες ανθρώπους που έχουν ανάγκη βοηθείας. Ας τους βοηθήσουμε τουλάχιστον να φθάσουν μέχρι τα σύνορά μας κι εκεί να τους ευχηθούμε καλή τύχη, αφού τους εξηγήσουμε ότι πώς είναι δυνατόν να τους δώσουμε δουλειά όταν 300.000 Ελληνόπουλα τρώνε το πικρό ψωμί της ξενητειάς στις διάφορες ευρωπαϊκές χώρες. Η δημιουργία τρωγλοδυτών στην εποχή μας δεν μας τιμά ούτε σαν χώρα ούτε σαν λαό".
Τα ξέρετε καλά όλα αυτά έτσι δεν είναι; Δεν αμφιβάλλω. Αυτό που δεν ξέρετε όμως είναι πως οι τελευταίες δυο ειδήσεις δεν προέρχονται από το Διαδίκτυο, ή την τηλεόραση, αλλά από εφημερίδες που κυκλοφόρησαν όταν μια ικανή μερίδα αναγνωστών αυτών των άρθρων δεν είχε γεννηθεί ακόμα.
Ναι, αυτό ακριβώς. Η τέταρτη είδηση είναι απόσπασμα από την Ακρόπολι της 17.9.1978 και η πέμπτη από την ίδια εφημερίδα, με ημερομηνία 16.5.1974.
Ένα τέταρτο του αιώνα πριν…
Ξέρετε, στο συμπαντικό παιχνίδι που πολύ συμβατικά ονομάζω Ομοιόσταση, ο χρόνος διέπεται από κάτι παρόμοιο με την Αρχή της Απροσδιοριστίας στην υποατομική φυσική: οι συντεταγμένες ενός γεγονότος στο χρόνο είναι πολύ πιο «φλου» απ’ όσο πιστεύουμε.
Ή σε απλά Αγγλικά, now you see it, now you don’t.
Αλήθεια, τελικά πότε άρχισαν να έρχονται οι λαθρομετανάστες;
Ακρόπολις 16.5.1974
«Από πληροφορίες (επίσημες και ανεπίσημες) που συγκεντρώσαμε 30.000 περίπου Ασιάτες και Αφρικανοί βρίσκονται και εργάζονται αυτόν τον καιρό στην Ελλάδα. Από αυτούς μόνο οι 7.000 είναι εφωδιασμένοι με κανονική άδεια εργασίας. Η παραμονή των υπολοίπων 23.000 είναι παράνομη. Όπως παράνομη είναι και η απασχόλησί τους σε διάφορα εργοστάσια, περιβόλια, ταβέρνες, γκαράζ κ.α. Οι περισσότεροι απ’ αυτούς τους ξένους είναι Πακιστανοί… Την τελευταία τριετία άρχισαν να μας έρχωνται μέσω Τουρκίας".
Η όλη ιστορία άρχισε το 1971-1972. Λόγω της εύφλεκτης κατάστασης στη Μέση Ανατολή (ο πόλεμος του Γιομ Κιπούρ έγινε το φθινόπωρο του 1973), λόγω των αγαστών σχέσεων της χούντας με κάποια αφρικανικά καθεστώτα, λόγω της εντεινόμενης παγκόσμιας κρίσης που κορυφώθηκε το 1973, ένα μεταναστευτικό κύμα από Αφρική και Ασία κατέφθασε στην Ελλάδα. Το λιμάνι του Πειραιά υπήρξε μια από τις βασικές εστίες. Στο μεγαλύτερο ποσοστό οι ξένοι έμπαιναν νόμιμα, με προξενική θεώρηση, σαν τουρίστες ή με προσωπική διέλευση (τράνζιτο) και όταν ερχόταν η ώρα της αποχώρησής τους εξαφανίζονταν (βρε τι μου θυμίζει αυτό, βρε τι μου θυμίζει).
Με την Μεταπολίτευση, στο πλαίσιο των ριζικών αλλαγών και των ακόμα μεγαλύτερων προσδοκιών, φάνηκε πως η κατάσταση θα άλλαζε.
«Χιλιάδες ‘έγχρωμοι’ από το Πακιστάν (οι περισσότεροι), την Ινδία και τις αφρικανικές χώρες κατέκλυσαν επί χουντοκρατίας την Ελλάδα πιστεύοντας ότι εδώ θα έκαναν την τύχη τους. οι περισσότεροι ήλθαν με την ειλικρινή πρόθεσι να εργασθούν τίμια. Υπήρχαν όμως ανάμεσά τους και αρκετοί απατεώνες. Έτσι τον τελευταίο καιρό είδαμε να αυξάνεται ανησυχητικά ο δείκτης εγκληματικότητος στην χώρα μας… από την δράσι των ποικιλόχρωμων επισκεπτών μας"
Αμ δε όμως που άλλαξε.
«Τον τελευταίο καιρό συχνά ακούγονται κατορθώματα εγχρώμων όπως κλοπές, εμπόριο ναρκωτικών, επεισόδια στους δρόμους και σε κέντρα διασκεδάσεως, ακόμα και αλληλομαχαιρώματα…
«…η έγχρωμη αποικία που δημιουργήθηκε τα τρία τελευταία χρόνια στην Αθήνα κυρίως και κατά δεύτερο λόγο στον Πειραιά και στο Μαρούσι. Την αποικία αυτή την αποτελούν περίπου 30.000 Αφρικανοανοασιάτες εκ των οποίων οι 8.000 είναι Πακιστανοί»
«Η παρουσία ενός τόσο μεγάλου αριθμού ανθρώπων και μάλιστα με τόσο χαμηλό πνευματικό και πολιτιστικό επίπεδο… και μάλιστα σε μια μόνο πόλι άρχισε να δημιουργή πρόβλημα...»
Ξεκαθάρισε γρήγορα; Μπα… Μερικά χρόνια αργότερα διαβάζουμε σε «συγκλονιστικά ρεπορτάζ» των εφημερίδων, πρόδρομους των αντίστοιχων «ρεπορτάζ» της μεταγενέστερης τηλεοπτικοκρατίας των καναλαρχών.
«Η καρδιά του Πειραιά τον τελευταίο καιρό αιμορραγεί ακατάπαυστα. Χίλιοι περίπου έγχρωμοι αλλοδαποί εγκατέστησαν πεντακόσια μόλις μέτρα από το λιμάνι ετσιθελικά το ‘γκέττο’ τους και πληγώνουν κάθε νύχτα αλλά και κάθε μεσημέρι την ηρεμία του Πειραιά… Τρομοκρατούν τους φιλήσυχους πολίτες και ‘μαχαιρώνουν’ την ηρεμία της νύκτας με τα συνεχή επεισόδια και τους καυγάδες τους που μοιάζουν με λαϊκή εξέγερση… Σκοτώνουν τις ώρες τους πίνοντας ουίσκυ και σπάζοντας τα ποτήρια και τα έπιπλα των μπαρ…»
«Το γκέττο των έγχρωμων αλλοδαπών είναι περιφραγμένο με ένα ‘τείχος’ βίας και ντροπής. Ένα ‘τείχος’ που για να το διαβή κανείς πρέπει να θεωρήση το διαβατήριό του με αίμα. Ένα ‘τείχος’ απροσπέλαστο για το μέσο πολίτη»
Και την επόμενη χρονιά:
«Δεν περνάει μέρα που να μη διαταχθή και μια απέλασι έγχρωμου αλλοδαπού. Μόνο το Κέντρο Αλλοδαπών πραγματοποιεί 15-20 απελάσεις κάθε μήνα. Πρόκειται περί υπηκόων κυρίως της Μέσης Ανατολής και της Αφρικής… Οι έγχρωμοι αλλοδαποί στην χώρα μας έχουν καταστή πραγματικός ‘πονοκέφαλος’ για τις Αρχές. Διαμένουν μονίμως περισσότεροι από 10.000 ενώ άλλα ‘καραβάνια’ από αυτούς έρχονται κάθε τόσο με όλα τα συγκοινωνιακά μέσα»
Και μια προφητική επισήμανση:
«..υπάρχει ένα κοινωνικό πρόβλημα, μάλιστα οξύτατο. Πρόβλημα που –ίσως- σήμερα θα μπορέσει να αντιμετωπισθεί. Αν, όμως, αφεθή για αύριο τότε υπάρχει ο κίνδυνος να μείνη μόνιμα άλυτο!» (Ακρόπολις, 17.9.1978)
Αλλά και σε ένα ρεπορτάζ της τότε εκκολαπτομένης νεαρής anchorwoman-τηλεπερσόνας Ελλης Στάη:
«Αιγύπτιοι, Πακιστανοί, Φιλιππινέζοι, Ιρακινοί, Λιβανέζοι και Ιρανοί –ολόκληρες στρατιές εγχρώμων εργατών, κατακλύζουν την χώρα μας και τροφοδοτούν την ελληνική αγορά με φθηνά εργατικά χέρια! Ωργανωμένα δίκτυα εμπορίας αυτών των χεριών με έδρα την Αθήνα αλλά και πόλεις του εξωτερικού εξασφαλίζουν την παράνομη είσοδο και εγκατάστασί τους στην Ελλάδα. Ταξιδιωτικά γραφεία, ναυτικά πρακτορεία και πολλών άλλων ειδών ‘ιδιωτικά γραφεία’ μπάζουν κυριολεκτικά από το ‘παράθυρο’ με διάφορα κόλπα τους έγχρωμους ξένους»
«‘Υπάρχει κίνδυνος καταλήψεως της πόλεως του Πειραιώς από τους μαύρους’. Η προειδοποίησι αυτή περιλαμβάνεται σε εμπιστευτική έκθεσι της Γενικής Ασφαλείας Πειραιώς προς το υπουργείο Δημοσίας Τάξεως. Στην έκθεση αυτή οι καταδιωκτικές αρχές του Πειραιώς επισημαίνουν την έκτασι του προβλήματος από την αύξησι του αριθμού των αλλοδαπών που κατακλύζουν τις κεντρικές περιοχές της πόλεως και του λιμένος. Και τονίζεται ότι παρά τον συνεχή έλεγχο και τις αλλεπάλληλες εξορμήσεις ο αριθμός των μαύρων όχι μόνο δεν περιορίζεται αλλά απεναντίας αυξάνεται».
Μετά ήρθε όμως η Αλλαγή κι όλα άλλαξαν ως διά μαγείας. Για να φτάσουμε στο σημερινό σκηνικό, όπου η Ισχυρή Ελλάδα βαδίζει με περηφάνια προς τα νέα της πεπρωμένα, έχοντας καταντήσει το καταφύγιο του κάθε Τριτοκοσμικού πικραμένου..
Κι η Συλλογική Αμνησία καλά κρατεί. Για τους περισσότερους...
Ευχαριστούμε τον Θ.Βέμπο* για το άρθρο του
(Αρχική πηγή:hellasgr.net)
*Ο Θανάσης Βέμπος γεννήθηκε το 1963 στην Αθήνα. Σπούδασε προγραμματισμό κομπιούτερ και δημόσια υγιεινή, προτού ασχοληθεί επαγγελματικά ως ερευνητής, δημοσιογράφος, συγγραφέας... Έχει μεταφράσει πολλά επιστημονικά βιβλία και άρθρα. Έχουν κυκλοφορήσει δύο δικά του βιβλία επιστημονικής φαντασίας ("Ιστορίες κυβερνοπάνκ", εκδόσεις Ωρόρα - "Πέντε ρωγμές στο δίκτυο", εκδόσεις Λιβάνη). Το διήγημά του "Τα παιδιά του Κρόνου" κέρδισε το πρώτο βραβείο διηγημάτων ελληνικής επιστημονικής φαντασίας (Χρυσός Ικαρομένιππος) για το 1996. Η επιστημονική φαντασία αποτελεί μια από τις βασικές "έμμονες ιδέες" του, μαζί με το Διάστημα, το μέλλον, την κυβερνητική, τα ανεξήγητα φαινόμενα, τη βιοτεχνολογία, τη διεθνή πολιτική, την οικονομία και την εθνολογία. Μαζί με όλα αυτά, βρίσκει και το χρόνο να ασχοληθεί με τις πολεμικές τέχνες, την αυτόνομη κατάδυση, το χειμερινό σκι και το ροκ εν' ρολ.
- Σχόλια σε αυτή την ανάρτηση :
Ο/Η Ανώνυμος είπε...
Είμαι παλιός αναγνώστης του Θ. Βέμπου και χάρηκα πολύ που είδα αυτήν την ανάρτηση. Εμπρός προς την κατεδάφιση της συναινετικής πραγματικότητας!!
Κιμμέριος
Τετάρτη, 18 Απρίλιος, 2012
Ο/Η Ανώνυμος είπε...
Κάθε τι έχει και τα όριά του
Τετάρτη, 18 Απρίλιος, 2012
Ο/Η PALADIN είπε...
Χαιρετώ και εγώ τον Θανάση Βέμπο! Και χαιρετώ τη λέσχη. Χρόνια Καλά!
Τετάρτη, 18 Απρίλιος, 2012
Ο/Η Xάρης Παπαϊωάννου είπε...
Ωραίο άρθρο!
Εκτός από την συλλογική αμνησία, καλά κρατεί και η συλλογική απραξία...
Πέμπτη, 19 Απρίλιος, 2012
Ο/Η Σταμάτης Μαμούτος είπε...
Εφόσον η επιλογή της πολυπολιτισμικότητας πηγάζει από την θέληση των ελίτ της Νεωτερικότητας (μοντέρνας και μεταμοντέρνας)για τον ανασχηματισμό της ζωής σε τρόπους ξένους προς την Ουσία της ανθρώπινης ύπαρξης, θεωρώ δεδομένο ότι η κάθε πτυχή του καθεστώτος θα βρίσκει τρόπους να μας την επιβάλει, όπως επίσης θεωρώ αυτονόητο πως χρεός του κάθε εραστή της Αυθεντικής ζωής είναι η αντίσταση σε αυτή την κατάσταση.
Στο πολύ ωραίο άρθρο του Θανάση Βέμπου, θα σταθώ στην γλώσσα του δημόσιου λόγου παλαιότερων εποχών, που αποτυπώνουν τα άρθρα των εφημερίδων της εποχής. Αντιπαραβάλλοντάς τα με σημερινά έντυπα, μπορεί κανείς να αντιληφθεί την μετατόπιση του δημοσίου λόγου των ημερών μας, προς ένα "αριστερίστικο" και ταυτόχρονα φιλελεύθερο καθώς πρέπει..
Η απάντησή μας σε αυτό: Λογοτεχνία του φανταστικού, μπόλικες δόσεις πραγματικού heavy metal και ρομαντικό, ανυπότακτο, ποιοτικό political incorrect φρόνημα!
Σάββατο, 21 Απρίλιος, 2012
Ο/Η Δημήτρης Αργασταράς είπε...
Όντως, political incorect, για τα σημερινά δεδομένα, αυτά τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων, εκφράζονται μάλλον αυθόρμητα και ειλικρινά.
Και όλα αυτά δείχνουν πως δεν υπάρχουν αιφνίδιες και απρόβλεπετες καταστάσεις, υπάρχουν μόνο.. αδιάβαστοι πολιτικοί.. :)
Πολύ καλός ο κ. Βέμπος γενικότερα :)
Κυριακή, 22 Απρίλιος, 2012
Ο/Η καλλίμαχος είπε...
Δεν ξέρω πότε άρχισαν να έρχονται οι μετανάστες, αυτό που ξέρω είναι πότε άρχισαν να γίνονται πρόβλημα. Από τις αρχές της 10ετίας του 90, όταν η μαζική εισροή εξ Αλβανίας προκάλεσε πρωτοφανή ανεργία και αναβάθμιση του εγκλήματος. Από τα μέσα της 10ετίας (και αφού η κύρια μάζα των γειτόνων εντάσσονταν σχετικά γρήγορα στην νεοελλαδική πραγματικότητα της λαμογιάς) μέχρι και το τέλος της, χάθηκε η μπάλα με Ασιάτες, Αφρικάνους και πρώην ανατολικό μπλοκ. Από το 2000 και μετά το κέντρο έχει γκετοποιηθεί και από το 2005 άρχισαν να ακολουθούν και τα φτωχότερα των δυτικών προαστίων, ενώ το έγκλημα έχει γίνει καθημερινότητα.
Για την αύξηση της ανεργίας από το 6.3% του 1990 ως το 12% του 2000, στοιχεία υπάρχουν εδώ http://stats.oecd.org/viewhtml.aspx?queryname=465&querytype=view&lang=en#
Δευτέρα, 23 Απρίλιος, 2012