Συνέντευξη του Κώστα Παπαδημητρίου-Παπαδόπουλου των Northwind στον Χρήστο Νάστο


Οι βορειοελλαδίτες Northwind αποτελούν ένα από τα ονόματα σταθμούς της ιστορίας του ελληνικού επικού hard rock-heavy metal. Κάνοντας την δισκογραφική τους εμφάνιση την δεκαετία του ’80, προκάλεσαν στο «μεταλλικό» πανελλήνιο ενθουσιασμό με τον δεύτερο δίσκο τους, που κυκλοφόρησε υπό τον τίτλο Mythology το 1987. Ο ήχος εκείνου του εκπληκτικού album ισορρόπησε στην ίσαλο γραμμή της μετάβασης από το επικό hard rock στο κλασικό heavy metal. Όλα έδειχναν ότι οι Northwind θα αποτελούσαν την πρώτη ελληνική heavy metal μπάντα που θα έκανε διεθνή καριέρα. Ωστόσο οι φιλοδοξίες δεν επαληθεύτηκαν. Για αυτά αλλά και για την επιστροφή του συγκροτήματος με την τρίτη ολοκληρωμένη κυκλοφορία κατά το 2020, συζητήσαμε στην παρακάτω συνέντευξη με τον κιθαρίστα των Northwind Κώστα Παπαδημητρίου-Παπαδόπουλο. 

 


1) Ας γυρίσουμε το χρόνο πολύ πίσω. Πότε σχηματίστηκαν οι Northwind; Πώς εμπνευστήκατε το όνομα του συγκροτήματος; Ποια ήταν τα πρώτα σας βήματα;

Οι Northwind σχηματίστηκαν το καλοκαίρι του 1980. Ελπίζαμε να σαρώσουμε την μουσική σκηνή της Ελλάδος τότε όπως ο βοριάς. Μετά από ορισμένες ανακατατάξεις και ένα πολύ καλά ηχογραφημένο demo αρχίσαμε τις live εμφανίσεις.

2) Ο πρώτος σας δίσκος, το Northcomin’, υστερεί σε παραγωγή αλλά καθόλου σε συναίσθημα και hard rocking εκφραστικότητα. Πώς κρίνεις αυτό τον δίσκο σήμερα, σαράντα ένα χρόνια μετά την κυκλοφορία του;

Ηχητικά παραγωγικά και εκτελεστικά υστερεί διότι το κάναμε σε μόλις πέντε με έξι μέρες και μάλιστα υπό πίεση, κατεβαίνοντας στην Αθήνα. Ως  υλικό όμως εξακολουθεί να μας αρέσει. Θεωρούμε ότι ήταν πολύ καλό.


3) Το «Seven days in a hole» με ποια αφορμή γράφτηκε;

Παίζαμε μια εβδομάδα σερί σε ένα υπόγειο club. Δύσκολα χρόνια και καταστάσεις.

4) Γιατί πέρασαν πέντε χρόνια μέχρι να φτάσετε στο λατρεμένο μας Mythology; Τί μεσολάβησε για την μπάντα εκείνα τα χρόνια;

Διαφωνίες και διάσπαση της μπάντας. Ο Θ. Δουλάμης και εγώ με την προσθήκη του Θ. Τσιμούδη κρατήσαμε την μπάντα. Οι Π. Τσακίρογλου , Κ. Νικολαίδης και Π. Φακιρούδης σχημάτισαν άλλο group. Αρχές 1985 έγινε επανένωση και ξεκινήσαμε να γράφουμε το Mythology.


5) Με δεδομένη την διαχρονική καλλιτεχνική αξία εκείνη του αριστουργήματος υπάρχει η απορία γιατί δεν συνεχίσατε; Τί συνέβη και δεν επιστρέψατε μετά το 1987 με νέο δίσκο; Υπάρχει μια φήμη που σας θέλει να βρεθήκατε στο Λονδίνο κατά τα τέλη της δεκαετίας του ’80 προκειμένου να ξεκινήσετε διεθνή καριέρα; Τί συνέβη και δεν πραγματοποιήθηκε εκείνο το σχέδιο;

Διάφορα προβλήματα μας οδήγησαν σε απραγία. Ο Π. Τσακίρογλου είχε ένα πρόβλημα στα χέρια του, ο Κ. Νικολαίδης έπρεπε να τελειώσει τις σπουδές του, ο Θ. Τσιμούδης ακολούθησε άλλη μουσική κατεύθυνση και εγώ τα μάζεψα και έφυγα για το Λονδίνο μαζί με τον Γιώργο Συμεωνίδη τον τραγουδιστή των Sarissa. Εκεί γνώρισα τον μουσικό παραγωγό George De Angelis. Συμφωνήσαμε να γυρίσω στην Ελλάδα να φτιάξουμε ξανά την μπάντα και να πάμε πίσω Λονδίνο. Πράγματι το φθινόπωρο του 1991 γύρισα, φτιάξαμε την μπάντα ξανά με τον Κ. Νικολαϊδη και με νέα μέλη, όπως ο Γιώργος Παύλου στο μπάσο και ο Δημήτρης Fox στα τύμπανα, και επιστρέψαμε πήγαμε στο Λονδίνο. Ηχογραφήσαμε ένα demo που θεωρώ καταπληκτικό στα Metropolis Studios και εκεί γράφτηκε τελικά ο επίλογος εκείνης της περιόδου. Πικρή ιστορία.


6) Θέλω να μας θυμίσετε αν δώσατε συναυλίες μετά το Mythology. Πώς ανταποκρίθηκε το κοινό στην κυκλοφορία του; Έγινε άμεσα αντιληπτή η αξία του από τους metalheads της εποχής ή πέρασε καιρός ώστε να καθιερωθεί ως κλασικό στην συνείδηση των ακροατών;

Κάναμε μια απίστευτη συναυλία το 1986 παρουσιάζοντας το Mythology πριν την κυκλοφορία του και ακολούθησαν μερικές ακόμα εμφανίσεις. Κατά τα άλλα, ναι πράγματι. Πέρασαν κάποια χρόνια για να αναγνωρισθεί η αξία του Mythology.

7) Το concept του Mythology υπήρχε στο νου σας ως συνθέτες προηγουμένως ή προέκυψε στην διάρκεια των ηχογραφήσεων;

Χτίστηκε σιγά σιγά. Ακολούθησαν πρόβες και μετά καταλήξαμε στο στούντιο. 


8) Τι έκανε τους Northwind να σταματήσουν μετά την κυκλοφορία του δεύτερου δίσκου; Και πότε πάρθηκε η απόφαση να ενεργοποιηθεί ξανά το συγκρότημα;

Μετά το Mythology συνέβησαν όσα προείπα στο Λονδίνο. Το 2003 έγινε μια πρώτη επανένωση και παίξαμε ως support στους Yardbirds, Diamond Head, Steve Adler's Apettite, Blue Oyster Cult κ.α. Η σύνθεση ήταν ο Π. Παπαχατζης, Γ. Βλάχος και Γ. Παύλου. Οι εμφανίσεις ήταν σποραδικές μέχρι το 2009 και το 2016 άρχισα να γράφω το υλικό για το History και έπειτα προέκυψε το τωρινό σχήμα με τους Θ. Δουλάμη , Θ. Τσιμούδη, Δημοσθένη Ντόβα και Panos Jxf.

9) Συγχαρητήρια και για την κυκλοφορία του History.  Σήμερα αισθάνεστε ευχαριστημένοι από το album αυτό και από την ανταπόκριση του κοινού; 

Ευχαριστούμε πολύ. Ναι ήμαστε πολύ ικανοποιημένοι από την ανταπόκριση του κοινού.

10) Τα τραγούδια του History γράφτηκαν πρόσφατα ή υπήρχαν ορισμένα από παλαιότερες περιόδους; Διακρίνω μια early ‘70’s χροιά στη δομή των συνθέσεων ή κάνω λάθος;

Υπήρχαν διαχρονικά κάποιες παλιές ιδέες αλλά το μεγαλύτερο μέρος είναι καινούριο. Ναι ασφαλώς έχει την χροιά των 70's γιατί αυτά είναι τα ακούσματα μας.


11) Υπάρχουν σχέδια για κάποια νέα δισκογραφική δουλειά; Αυτή η φήμη πλανάται σε στέκια ανθρώπων του χώρου. Θα συνεργαστείτε ξανά με την No Remorse;

Βεβαίως έχουμε ετοιμάσει καινούριο υλικό και ελπίζουμε να το ηχογραφήσουμε το φετινό καλοκαίρι. Αν όλα πάνε καλά ελπίζουμε να το κυκλοφορήσουμε πάλι από την No Remorse

13) Οι στίχοι και η θεματολογία που επιλέγετε είναι ρομαντική, εθνοκεντρική και επική. Έχει απήχηση πλέον στις νέες γενιές των metalheads και στο ευρύ κοινό; Ή οι εποχές έχουν αλλάξει και απευθύνεται σε λίγους ρομαντικούς πλέον;

Νομίζω ότι η συγκεκριμένη θεματολογία συνεχίζει να έχει μεγάλη απήχηση στους ακροατές του heavy metal αλλά η καινούρια μας γραμμή είναι να εστιάσουμε σε καθημερινά θέματα.

14) Ήσασταν εξαιρετικοί στην τελευταία συναυλία σας στο Temple με τους Spitfire. Υπάρχουν σχέδια για επόμενες συναυλίες σε Αθήνα ή στην επαρχία;

Σχέδια υπάρχουν και το παλεύουμε προς αυτήν την κατεύθυνση.


15) Κλείνοντας θέλω να σε ευχαριστήσω εκ μέρους όλης της λέσχης μας για την υπέροχη μουσική που μας προσφέρατε μέχρι σήμερα. Οι τελευταίες λέξεις δικές σου.

Keep on rocking 


Σχόλια:

Ο/Η Ανώνυμος είπε...

Η χτεσινή μέρα είναι αφορμή για αναστοχασμό πάνω στο ζήτημα του "αήττητου" της τεχνολογικής υπεροχής.

Χτες ένα κράτος με F-35, Merkava, και όλων των ειδών τις υπερσύγχρονες προφυλάξεις, στην πιο γερά φυλασσόμενη περιοχή του κόσμου (σύνορα Ισραήλ-Γάζας) νικήθηκε κατά κράτος από ξυπόλητους με μηχανάκια και αλεξίπτωτα πλαγιάς, που όμως είχαν κάτι που δεν είχαν οι Εβραίοι τεχνοαλαζόνες: "το έλεγε η περδικούλα τους".

Οπότε γυρνάμε στο συλλογισμό του Λούκατς εν μέσω του πολέμου του Βιετνάμ, για το πώς οι Βιετκόνγκ απέδειξαν ότι καμιά τεχνολογία δεν μπορεί να νικήσει τον ανθρώπινο παράγοντα όσο ο ανθρώπινος παράγοντας δεν απελπίζεται αλλά διατηρεί την απόφαση να επιμείνει να μάχεται. Και εν τέλει στη σκέψη του Μαρξ, ότι εκείνος που έχει μόνο τις αλυσίδες του να χάσει, αποκτά τη δύναμη να μετακινήσει και βουνά.

Τεχνολογική υπεροψία και πολιτισμικός σοβινισμός vs Επιβίωση και αξιοπρέπεια. Σημειώσατε διπλό. Για άλλη μια φορά.

Κυριακή, 08 Οκτωβρίου, 2023

 
Ανώνυμος Η Φοιτητική Λέσχη Φανταστικής Λογοτεχνίας είπε...

Συμφωνούμε στο συμπέρασμα με την διαφορά ότι στην αντιπαράθεση του πνεύματος με την λογική της τεχνοκρατίας δεν γίνεται να καταφύγεις στον Μαρξ. Στους ρομαντικούς θα στραφείς, αναγκαστικά. Δεν γίνεται να μας πάρεις αυτή την ιστορική επιβεβαίωση.

Πάντως πέρα από τον πυρήνα μιας ιδεολογικής σύγκρουσης υπάρχει και το πρακτικό μέρος της όλης οργάνωσης (σου την βγήκαμε από Αριστερά τώρα..χαχα). Δεν είναι μόνο το φρόνημα και η ψυχή. Πρέπει να υπάρχει εφοδιασμός, σχέδιο, διοικητική μέριμνα και πολλά άλλα. Ενδεχομένως και υποστήριξη από διπλωματικούς πυρήνες. Ίσως να μην είναι τυχαίο ότι έγινε μια τέτοια επίθεση τώρα, με το ουκρανικό σε εξέλιξη. Μάλλον έχουν βρει οι Παλαιστίνιοι κάποιον αφανή σύμμαχο.

Συνεπώς Ρομαντισμός σημαίνει ολισμός. Πρώτο ρόλο παίζουν οι ιδέες και τα της αφανούς πνευματικότητας. Αλλά για να μην μείνει ανεφάρμοστος ο Ρομαντισμός έπονται τα της απαραίτητης οργάνωσης. Η λογική υπηρετεί την ιδέα και την ηθική. Αυτό είναι Ρομαντισμός. Ενώ στους απέναντι όλα υπηρετούν την ψυχρή, άνευ ήθους και πατρίδας, εργαλειακή λογική.

Κυριακή, 08 Οκτωβρίου, 2023

 
Ανώνυμος Ο/Η Ανώνυμος είπε...

Αναπτύσσει δεσμούς αίματος η ΦΛΕΦΑΛΟ με τη Θεσσαλονίκη.

Κυριακή, 08 Οκτωβρίου, 2023

 
Η Φοιτητική Λέσχη Φανταστικής Λογοτεχνίας είπε...

Φ.ΛΕ.ΦΑ.ΛΟ. στην Σαλονίκη "οδό" Τσιμισκή, που λέει και το λαϊκό άσμα.. χαχα. Για να μην πούμε "Ρομαντικοί στην Σαλονίκη ξημερώματα."

Η Φ.ΛΕΦΑ.ΛΟ. ελπίζει βάσιμα για την ανάπτυξη αναγνωστικού κοινού και σταδιακά συμπαγούς πυρήνα μελών στην Θεσσαλονίκη.

Όμως η σκηνή του heavy metal δεν ξέρουμε αν έχει την δύναμη που θα θέλαμε στην συμπρωτεύουσα. Έπεσε απότομα η υποστήριξη της αγαπημένης μας μουσικής στα '90's επάνω. Τώρα γίνεται τίποτα;

Κυριακή, 08 Οκτωβρίου, 2023

 
Ανώνυμος Ο/Η Ανώνυμος είπε...

Να μην παραξενέψουν κανέναν τα αποτελέσματα των αυτοδιοικητικών εκλογών.

Η ΝΔ είναι πλέον το μόνο κόμμα της Ελλάδας.

Είναι το μόνο κόμμα με πλατύ πελατειακό φάσμα, με κομματικό μηχανισμό σε όλους τους νομούς της χώρας, σε συνδικάτα κλπ, δηλαδή το συστατικό των κλασικών μεγάλων κομμάτων του 20ού αιώνα.

Το ΠΑΣΟΚ είχε, αλλά τον θυσίασε ο ΓΑΠ στο βωμό του Α' Μνημονίου. Ο ΣΥΡΙΖΑ ποτέ δεν νοιάστηκε να φτιάξει. Το ΚΚΕ έχει, αλλά το ίδιο έχει αποφασίσει συνειδητά να μην τον πλατύνει πάνω από το 5% (διά τον φόβον των οπορτουνισταίων).

Ο Σακελλάριος όταν έγραφε τον Γκρούεζα απεικόνιζε όλο το πολυκομματικό φάσμα μιας εποχής που τα περισσότερα κόμματα είχαν τους δικούς τους μηχανισμούς και πλέγματα. Σήμερα έχει μείνει μόνο ένας Γκρούεζας, και αυτή είναι η ΝΔ. Και γι' αυτό θα κυβερνάει για χρόνια τους δήμους και τις περιφέρειες, και δεν βλέπω πώς θα χάσει το γκουβέρνο της ρουσφετο-γκρουεζο-χώρας μας πριν το 2031.

Κυριακή, 08 Οκτωβρίου, 2023

 
ΑνώνυμοςΗ Φοιτητική Λέσχη Φανταστικής Λογοτεχνίας είπε...

Εμάς δεν μας παραξένεψαν. Τα θεωρούμε αναμενόμενα. Αλλά διαφωνούμε στο συμπέρασμα.

Νομίζουμε ότι ήταν μια τελευταία ψευδαίσθηση επιτυχίας της Νέας Δημοκρατίας. Έχουμε την αίσθηση ότι η κλεψύδρα έχει γυρίσει ήδη ανάποδα απλά είναι νωρίς για να γίνει αισθητό. Ίσως από την επόμενη Κυριακή γίνει πιο εμφανές αυτό που εννοούμε.

Το σίγουρο πάντως είναι ότι στις ερχόμενες ευρωεκλογές θα το διαπιστώσουν όλοι. Φαίνεται ότι θα εισέλθουμε στην εποχή Κασελάκη. Αν το θέλουν κάποιοι ισχυροί γεωπολιτικοί παίκτες, το πελατειακό δίκτυο της Δεξιάς απλώς θα κάτσει στα αυγά του και θα περιμένει την επόμενη περίοδο που οι αληθινοί εξουσιαστές θα του ανάψουν πάλι το πράσινο φως.

Κυριακή, 08 Οκτωβρίου, 2023

 
Ανώνυμος Ο/Η Ανώνυμος είπε...

Πήγε κανένας στους Blind Guardian;

Κυριακή, 08 Οκτωβρίου, 2023

 
 Ο/Η Ανώνυμος είπε...

Συμφωνω με τον πρώτο φίλο, διαφωνώ με τον οικοδεσπότη.
Αυτό που έχουμε είναι η συγχώνευση των μηχανισμών απο τη στιγμή που η ιδεολογική κατεύθυνση του ελληνικού κεφαλαίου είναι μία.
Είναι μια διαδικασία που ξεκίνησε εδώ και δεκαετίες.
Αποψη μου είναι οτι εάν η ΝΔ ήταν της σημερινής ιδεολογικής κατεύθυνσης απο το 2004, δεν θα είχε πέσει ποτέ απο την εξουσία. Βασικά μπορεί να ήταν καθεστώς απο το 2000. Το ΠΑΣΟΚ είναι κενό κοινωνικού περιεχομένου απο την ανάληψη Σημίτη. Διατηρήθηκε λόγω του οτι εξέφραζε τότε πιο καλά τα ολιγαρχικά συμφέροντα σε σχέση με τη ΝΔ που είχε ισχυρό μεσοαστικό αποτύπωμα.
Με τα μνημόνια τελείωσε πλέον ο κοινοβουλευτισμός διότι όλοι εκπροσωπούν τα συμφέροντα της κομπραδόρικης ολιγαρχίας που με τη σειρά της εκπροσωπεί τα ξένα συμφέροντα.
Εκλεισε δηλαδή ο μεταπολιτευτικός κύκλος και πλεον ζούμε σε ολοκληρωτισμο.
Πιστεύω οτι ο Κασελάκης θα πάει άπατος. Παραείναι τσίρκο η φάση. Προφανώς οι αμερικανικοί κύκλοι που τον γεννήσαν, πανω στα γέλια που κάνουν με τους ιθαγενείς δεν υπολογίσαν σωστά λόγω αλαζονείας. Είναι άλλο πράγμα να λες οτι τα πάντα εκπορεύονται απο τηπρεσβεία (που ισχύει) και άλλο οτι η πρεσβεία δε πέφτει ποτέ έξω (δεν ισχύει κατα την άποψη μου).

Κυριακή, 08 Οκτωβρίου, 2023

 
ΑνώνυμοςΗ Φοιτητική Λέσχη Φανταστικής Λογοτεχνίας είπε...

Όσον αφορά το ΠΑΣΟΚ του Σημίτη δεν πρέπει να υποτιμούμε την κοινωνική του δυναμική, την οργάνωση και την μαζικότητα. Μπορεί να έκοψε και τον τελευταίο σύνδεσμο με την τότε Αριστερά και το σοσιαλιστικό κίνημα αλλά μαζικότητα διέθετε. Μην τρελαθούμε ρε παιδιά. Ο μηχανισμός του προεκλογικά ήταν όχι μόνο μαζικός αλλά και καλοκουρδισμενος. Ακριβώς σε αυτό τον μαζικό μηχανισμό έκανε high jacking η πρεσβεία των ΗΠΑ και η ΕΕ με τον θάνατο του Ανδρέα προκειμένου να περάσει το πρόγραμμα του εκσυγχρονισμού και όταν τα κατάφερε άφησε τον George να ισοπεδώσει εντελώς τον κομματικό μηχανισμό που πλέον τους ήταν άχρηστος. Δεν θα ήταν τόσο εύκολα τα πράγματα για την ΝΔ με αυτό τον μηχανισμό απέναντι, ακόμη και αν είχε κάνει την ιδεολογική προσαρμογή της στον νεοφιλελευθερισμό που ξεκίνησε ο Α. Σαμαράς.

Τώρα για την περίπτωση Κασελάκη, τί να πούμε; Ίσως να είναι έτσι όπως τα περιγράφεις. Πάντως για να χαιρετίσει την εκλογή του την πρώτη κιόλας ημέρα ο Α.Παπαχελας, αντιλαμβάνεστε τι θα επακολουθήσει και πόσο θα μειωθεί η γραμμή 100% υπέρ Μητσοτάκη των ΜΜΕ. Ο Κασέλ θα έχει πολύ πιο ήπια αντιμετώπιση στα ΜΜΕ απ'ότι ο Τσίπρας. Αν κάνει μια ελαφρως προσεγμένη δουλειά στην οργάνωση του ΣΥΡΙΖΑ σε πελατειακό κόμμα νομίζουμε ότι έχει προοπτικές να κυβερνήσει και μάλιστα σύντομα, με την κατάλληλη καθοδήγηση της πρεσβείας.

Κυριακή, 08 Οκτωβρίου, 2023

 
Ανώνυμος Ο/Η Ανώνυμος είπε...

Απο ΑντιΝατοικος:
Ο Κασσελ θα οδηγησει τον Συριζα στο "περηφανο" 5%.... Το υπαρχον πολιτικο σκηνικο οδηγειται σε πληρη καταρρευση απο την τεραστια αποχη που δειχνει ο Ελληνικος λαος προς τα κομματα στις εκλογες.... Αυτο σημαινει οτι μπαινουμε σε μια διαδικασια "γεννησης του νεου", που δεν μπορουμε να ξερουμε με ποιο γεγγονος "θα ερθει"....
Ισως ενα παγκοσμιο οικονομικο κραχ... ισως η επερχομενη φτιαχτη "συγκρουση" με τους γειτονες για να μοιραστει το Αιγαιο και ο πλουτος του....

Κυριακή, 08 Οκτωβρίου, 2023

 
Ο Λώλος Δροσινός είπε...

Αφήνω τις δημοτικες εκλογες που εχουν κάποια μηνύματα σε επιμερους περιοχές με δυνατοτερο όλων την παραιτηση πλατυών κομματιών του λαου.Αφηνω και την επιθεση του Ισραηλ μεχρι να δουμε πόσο αλλαζει τον κοσμο που ξεραμε μεχρι τώρα.Ερχομαι στους Νοrthwind που μου θυμιζουν το καρδιοχτυπι και την ανατριχιλα οταν πρωτοακουσα σε δισκο το mythology στα τελη των 80s .Φοβερη μπαντα την οποια δεν εχω δει ποτε live σε αντιθεση με άλλους πχ spitfire που τους εχω δει πολλες φορες.Οι Νοrthwind μαζι με flames,spitfire και vavel ειναι για μενα ιερη τετραδα του ελληνικου metal των εφηβικων χρονων αν και ολα ειναι θεμα προσωπικό...

Δευτέρα, 09 Οκτωβρίου, 2023

 
ΑνώνυμοςΗ Φοιτητική Λέσχη Φανταστικής Λογοτεχνίας είπε...

Έχοντας υπόψη τα δεδομένα εκείνων των εποχών, όσοι ακούσαμε για πρώτη φορά το mythology δυσκολευτήκαμε να συνειδητοποιήσουμε ότι απολαμβάναμε το βινύλιο ενός ελληνικού συγκροτήματος.

Με λίγο καλύτερη παραγωγή θα μπορούσαμε να μιλήσουμε για ένα από τα καλύτερα album συνολικά της ιστορίας του heavy metal.

Δευτέρα, 09 Οκτωβρίου, 2023

 
Ο/Η Ανώνυμος είπε...

"Εκδυτικισμός" είναι η αναγωγή της αίσθησης ισχύος και ανωτερότητας σε ηθική. Η Δύση δεν είναι μια γεωγραφική οντότητα αλλά η συνθήκη σύμφωνα με την οποία το να νιώθω ισχυρότερος από τους άλλους, το να απολαμβάνω ατιμώρητα προϊόντα της δικής τους εξαθλίωσης, αποτελεί απόδειξη της φυσικής μου ανωτερότητας και του δικαιωματικού πεπρωμένου μου να ζω με ασφάλεια και ευημερία όταν ο υπόλοιπος κόσμος καίγεται.

Ο εκδυτικισμένος άνθρωπος νιώθει οργή και αηδία που υπάρχουν στη Δύση άνθρωποι που δεν εκτιμούν αυτή τη συνθήκη. Πραγματική οργή, πραγματική αηδία. Τους βλέπει στον νου του ως διαστροφικούς ανθρώπους στους οποίους αρέσει η βρωμιά, η φτώχεια, η εξαθλίωση, το στοίβαγμα του ενός πάνω στον άλλο, η απελπισία, οι δημαγωγοί που ανθίζουν στο έδαφος αυτών των συνθηκών, οι σωτήρες και οι προφήτες. Γι αυτό επινοεί διάφορα επίθετα για να τους χαρακτηρίσει ως άρρωστους νοητικά οπαδούς της μιζέριας: Αγιατολλάχ, Ταλιμπάν, κλπ. Και για αυτό θεωρεί ότι την ρομαντικοποιούν και ότι την εξιδανικεύουν.

Δεν του περνάει ούτε ένα δευτερόλεπτο από τον νου ότι οι άνθρωποι είναι ίσοι και ότι όλοι έχουν τα δικαιώματα που θεωρεί δικά του, προνόμια του και προνόμια των παιδιών του κι ας καίγεται ο κόσμος. Όχι. Αυτοί που ζουν στην αθλιότητα αξίζουν να ζουν στην αθλιότητα, αυτή είναι η φύση τους και ο ρόλος τους στον κόσμο. Και το να παίρνεις το μέρος τους σε κάνει αγνώμονα για τα καλά που έχεις και ουσιαστικά προδότη ανάμεσα στους τυχερούς.

Οι Έλληνες είναι ένας λαός που εκδυτικίστηκε ραγδαία τα τελευταία 40 χρόνια. Στον βαθμό αυτό, μου είναι καθημερινά πιο αποκρουστικοί.

Δευτέρα, 09 Οκτωβρίου, 2023

 
Ανώνυμος Ο/Η Ανώνυμος είπε...

Περί Παλαιστίνης και "χώρου".

Τα δύο "επιχειρήματα" που χρησιμοποιούν οι (πολλοί, δυστυχώς, περισσότεροι από το αναμενόμενο) φιλοϊσραηλινοί του χώρου, είναι ότι 1) οι Παλαιστίνιοι είναι φιλότουρκοι, 2) ότι το Ισραήλ στον Χαντινγκτονικό "πόλεμο των πολιτισμών" είναι σύμμαχος κατά του Ισλάμ και επίσης είναι "Δύση".

Απάντηση στο 1)

Γιατί δεν ρωτάνε πώς, πότε και γιατί οι ηγεσίες των Παλαιστινίων αναγκάστηκαν να γίνουν φιλότουρκες;

Ποιος τις εγκατέλειψε;

Α, ναι, το ελληνικό κράτος, που επί Ανδρέα ήταν φιλικό προς τους Άραβες, έκανε στροφή 180 μοιρών επί Δράκουλα, από τότε κάνει τσιμπούκια στο σιωνιστικό ψευδοκράτος, και έχει κόψει τις σχέσεις με τους Παλαιστινίους, λογικό αυτοί να πάνε με Τουρκία ή με όποιον άλλο προτίθεται να τους προσφέρει βοήθεια.

Καλά κάνουν οι Παλαιστίνιοι και ψάχνουν συμμάχους. Η ντροπή είναι του ελληνικού κράτους που τους εγκατέλειψε.

Απάντηση στο 2)

Θα πρωτοτυπήσω λέγοντας ότι φταίει κι η Ουκρανία που έχουμε τόσους φιλοϊσραηλινούς "εθνικιστές" τελευταία. Όλοι αυτοί πήραν το μονοπάτι του φιλοδυτικισμού λόγω Ουκρανίας, και για τους περισσότερους αυτό το μονοπάτι δεν έχει επιστροφή. Κοιμάσαι τσιρλίντερ του Ζελένσκι, ξυπνάς τσιρλίντερ του Νετανιάχου.

Κατά τ' άλλα το Ισραήλ έχει μόνο συμφέροντα, όχι "συμμάχους", και στο πιο πρόσφατο παρελθόν εξόπλισε το μουσουλμανικό Αζερμπαϊτζάν στον πόλεμο εθνοκάθαρσης που διεξήγαγε κατά των χριστιανών Αρμενίων, και όσο για το αν "θα μας βοηθήσει σε πόλεμο με την Τουρκία", να είστε σίγουροι πως η γεωστρατηγική μεγαλοφυΐα που λέγεται Ερντογάν, αν ποτέ αποφασίσει να μπουκάρει, θα έχει προηγουμένως συνάψει μυστικές συμφωνίες ουδετερότητας με όλες τις γύρω χώρες (φυσικά και πρωτίστως συμπεριλαμβανομένου του Ισραήλ) για να εξασφαλίσει ότι δεν θα μας βοηθήσει κανείς.

Η wannabe Μελόνι απ' τα λιντλ, Κασιδιάρης, βλέπει μόνο "επιθέσεις με στόχο τον άμαχο πληθυσμό του Ισραήλ":

https://spartiates.gr/spartiates-katadikazoume-tis-tromokratikes-epitheseis-me-stocho-ton-amacho-plithysmo-tou-israil

Φυσικά ο στερούμενος κάθε ηθικού φραγμού Μπίμπι Νετανιάχου, που κάποτε είχε αθωώσει τον Χίτλερ για το Ολοκαύτωμα με σκοπό να το χρεώσει στον Παλαιστίνιο μουφτή Χουσεϊνί, δεν θα έχει πρόβλημα να συνεργαστεί και με τον Κασιδιάρη αν τα φέρει έτσι η μοίρα στο μέλλον. Αλλά κι ο Λιάκουρας καλά το πάει. Και στο τείχος των Δακρύων θα προσκυνήσει αν χρειαστεί.

Κι ένα τρίτο:

Υπάρχουν και κάποιοι μέσα από το χώρο που είναι με Παλαιστίνη, αλλά είναι και με Ουκρανία. Δεν καταλαβαίνουν ότι είναι αδύνατο να υποστηρίζεις τον εξεγερμένο της Παλαιστίνης ενάντια στον καταπιεστή του, αλλά ταυτόχρονα να καταδικάζεις τον εξεγερμένο του Ντονμπάς και να τάσσεσαι με τον καταπιεστή;

Δευτέρα, 09 Οκτωβρίου, 2023

 
Ο/Η Ανώνυμος είπε...

Τι να λέμε τώρα; Εδώ βγήκε περιφερειακή σύμβουλος του Τζιτζικώστα η Πατουλίδου. Η Πατουλίδου που ήταν στον αυτοδιοικητικό μηχανισμό του ΠΑΣΟΚ επί 20 χρόνια. Με τον Τζιτζικώστα, που ήταν το 2014 "αντάρτης" της ΝΔ κόντρα στον σαμαρικό Γιάννη Ιωαννίδη. Και στην Κρήτη από κοινού ΝΔ-ΠΑΣΟΚ τον Αρναουτάκη, τον άνθρωπο της Ντόρας που επί (αντιμνημονιακού) Σαμαρά είχε φύγει από ΝΔ. Τι λέμε; Η ΝΔ έχει σκυλεύσει τον αυτοδιοικητικό μηχανισμό του ΠΑΣΟΚ. Το φαντάζεστε; Του ΠΑΣΟΚ, που είχε ολόκληρα φέουδα στην αυτοδιοίκηση επί τέσσερις δεκαετίες. Τα ίδια αυτά φέουδα έχουν προσχωρήσει στη ΝΔ. Μαύρος αιώνας μας περιμένει ως λαό.

Δευτέρα, 09 Οκτωβρίου, 2023

 
Ανώνυμος Ο/Η Ανώνυμος είπε...

γράφεις: ""

Εγώ λέω: αφού ο εθνικιστικός χώρος συμπεριφέρεται όπως τα περιγράφεις(και όντως έτσι είναι, νατοϊκός και σιωνόφιλος)γιατί συνεχίζεις να ανήκεις σε αυτόν; αφού υπερασπίζεται τα αντίθετα από όσα πρεσβεύει η Ιδέα γιατί δεν φεύγεις από εκεί; μόνο ένας λαϊκός πατριωτισμός με αντιφιλελεύθερο πρόσιμο μπορεί να γίνει η σπίθα που θα ανάψει την πυρκαγιά, ο ε/ς και και ο στρασερισμός δεν οδηγούν πουθενά. θα ήθελα να μάθω όμως τι τους βρίσκεις και επιμένεις. η ερώτηση αφορά και τους υπόλοιπους.

Δευτέρα, 09 Οκτωβρίου, 2023

 
Η Φοιτητική Λέσχη Φανταστικής Λογοτεχνίας είπε...

Εμείς πάντως"τους βρίσκουμε" και "επιμένουμε" για κάτι πολύ συγκεκριμένο. Ότι είναι εκφάνσεις της ιδεολογίας που περιέγραψε ό,τι ζούμε από τον 19ο ήδη αιώνα και γονιμοποίησε απόπειρες πολιτικές, αισθητικές και κινηματικές που πρόταξαν αντίσταση στον εκφυλισμό του ηγεμονικού φιλελευθερισμού (όταν άλλοι μιλούσαν για ιστορικές νομοτέλειες επικράτησης του καπιταλισμού που θα άνοιγαν το δρόμο για μια υποτιθέμενη επανάσταση, θυσιάζοντας το "τώρα" και το "εμάς" στην προοπτική μιας σχεδόν μεσσιανικής, υλιστικής και διεθνιστικής ουτοπίας). Όταν οι αντιδιαφωτιστες μιλούσαν κατά του φιλελευθερισμού ως του βασικού υπευθύνου της καταστροφής των ανθρωπίνων υπάρξεων, οι περισσότεροι κομμουνιστές τον θεωρούσαν (τον φιλελευθερισμό) στάδιο μετάβασης. Τι να κάνουμε τώρα; Έτσι έχουν τα πράγματα. Τα γκαρσόνια της ΕΥΠ που παρουσιάζονται δυτικοφιλα απλά δεν είναι εθνικιστές και εθνικοσοσιαλιστές. Ασχέτως τι μανδύα φορούν.

Επίσης όταν αντιπαραθέτουμε κινήματα και ιδεολογίες καλό είναι να το κάνουμε με σωστές αντιστοιχίες. Δεν υπάρχει ιδεολογία "λαϊκού πατριωτισμού". Δεν γίνεται να κατασκευάζουμε χυλώδη και απροσδιόριστα ιδεολογικά σχήματα επειδή φοβόμαστε τους όρους. Υπάρχει εθνικομπολσεβικισμος. Υπάρχει νεοφασισμος. Αυτές είναι οι κινηματικές εκδοχές του αντιδιαφωτισμου σήμερα. Μπορεί να ενωθούν σε ένα ενιαίο εθνικιστικό πλαίσιο και όλο αυτό το πλαίσιο να συνεργαστεί με άλλες πολιτικές δυνάμεις (αναρχικές, αριστερές, οικολογικές, ανάλογα την ιστορική συγκυρία). Το να αφαιρούμε ιδεολογικές ταυτότητες, να βαφτίζουμε όπως μας κατέβει πολιτικά κινήματα και όλα τα συναφή είναι κάτι διαφορετικό. Και δεν έχει νόημα στην τελική. Το μόνο που προσφέρει είναι καχυποψία ανάμεσα στους αντικαπιταλιστικούς πολιτικούς χώρους.

Άσε τους ιστορικούς ιδεολογικούς προσδιορισμούς στην ησυχία τους. Είναι χρήσιμοι για την ζύμωση των νέων και των ιδεών. Υπάρχει τρόπος να καλυφθούν επικοινωνιακά. Αλλά θα εφαρμοστεί αν ποτέ υπάρξει μαζικό κίνημα. Τώρα δεν έχει νόημα να τους αμφισβητείς. Δεν αλλάζουν οι θεμελιώδεις αρχές και οι προσδιορισμοί των ιδεολογιών.

Δευτέρα, 09 Οκτωβρίου, 2023

 
Ανώνυμος Ο/Η Αχιλλέας είπε...

Όχι ανώνυμε. Δεν είναι έτσι τα πράγματα. Πρώτα από όλα μην λες ότι ο “χώρος” είναι φίλο-καπιταλιστικός, φίλο-σιωνιστικός κλπ. Αυτό δεν ισχύει και είναι πρόστυχο το ότι το χρησιμοποιείς ως επιχείρημα καθώς ξέρεις ότι αυτά τα άτομα δεν είναι ο “χώρος” αλλά άνθρωποι οι οποίοι κινούνται από πολύ συγκεκριμένα συμφέροντα και δεν έχουν καμία σχέση με τον εθνικισμό. Απεναντίας υπάρχουν έτσι ώστε να μην καταστεί ο παραπάνω μαζικό κίνημα.

Το ιστολόγιό είχε φιλοξενήσει άρθρο μου παλαιότερα όπου μιλούσα αναλυτικά για τα του “χώρου” της Αγγλόσφαιρας. Επειδή από ότι κατάλαβα είσαι αριστερός ξέρεις πολύ καλύτερα από εμένα τι σημαίνει CIA και αμερικανικό Προξενείο. Είχα παρατηρήσει ότι όλες οι χώρες που είναι δορυφόροι και προτεκτοράτα της Αμερικής (και σε αυτές συγκαταλέγεται, προφανώς, και η Ελλάδα) οι υπηρεσίες χρησιμοποιούν μία πολύ συγκεκριμένη στρατηγική για να κάνουν τον μέσο πολίτη να συνδυάσει τον εθνικισμό με ό,τι πιο ειδεχθές και αντιανθρώπινο έχει υπάρξει ποτέ. Θα θυμάσαι και στο παλιό μου άρθρο ότι τα “καλόπαιδα” των αμερικανικών υπηρεσιών είχαν δημιουργήσει φυσικούς αλλά και ιδεολογικούς θύλακες για την προώθηση ενός “εθνικισμού” όπου εμπεριείχε μεταξύ άλλων σατανισμό, πώληση ναρκωτικών, παιδοφιλία, δολοφονίες, νέο-παγανισμό και μεσσιανισμό (μην ξεχνάς την “ναζιστική” οργάνωση του παιδόφιλου νεοναζί James Mason, εν ονόματι Universal Order, όπου έλεγε ότι ο Charles Manson και ο Αδόλφος Χίτλερ θα πρέπει να θεωρούνται θεοί και μεσσίες).

Παλαιότερα υπήρχε και κανάλι στο YouTube από νεαρό άτομο το οποίο ανέβαζε εθνικιστική μουσική και είχε ανεβάσει μουσικό βίντεο το οποίο εκθείαζε τον, σατανιστή serial killer, Richard Ramirez. Το άτομο που είχε το κανάλι υπερασπιζόταν τον Ramirez καθώς έλεγε ότι ήταν μεστίζος εθνικιστής! Σου ακούγεται ρε ανώνυμε τίποτα από τα παραπάνω να έχει σχέση με τον Χερντεριανό Εθνικισμό; Με την εθνικιστική κοσμοθέαση; Δεν καταλαβαίνεις ότι οι άνθρωποι που στηρίζουν τέτοια πράγματα και έχουν τέτοιες απόψεις είναι είτε feds είτε μικρά σε ηλικία άτομα τα οποία τα εκμεταλλεύεται κάποιος μεγαλύτερος σε ηλικία για ίδιον όφελος;
Γίνεται τα παράγωγα του Ρομαντισμού να κατέληγαν σε όλες αυτές τις αηδίες; Δεν έχει η εθνικιστική ιδεολογία πρόβλημα ανώνυμε, τα άτομα που την “προασπίζονται” (στην πραγματικότητα λειτουργούν εναντίον της) έχουν θέμα. Εδώ είναι που μπαίνει η Φ.ΛΕ.ΦΑ.ΛΟ στην μέση για να ξεκαθαρίσει τα πράγματα. Και δυστυχώς (και το εννοώ δυστυχώς) δεν βλέπω άλλο ελληνικό μπλόγκ να κάνει την ίδια δουλειά, πέραν της ποιοτικότατης δουλειάς που κάνει και το Ένζυμο. Και στο κομμάτι των βιβλίων αλλά και διαδικτυακά στην σελίδα τους στο Facebook. Βέβαια δύο κούκοι δεν φέρνουν την άνοιξη. Πλέον πρέπει να κινητοποιηθούν και άλλα άτομα. Δεν είναι καιρός για να παρατηρούμε τα πράγματα από απόσταση.

(Συνεχίζεται)

Τρίτη, 10 Οκτωβρίου, 2023

 
Ανώνυμος Ο Αχιλλέας είπε...

(Συνέχεια)

Επίσης, αυτά που λέει ο admin περί Μαρξισμού είναι, όντως, τα βασικά. Ο Μαρξ όντως έλεγε ότι η δουλεία, τα φέουδα, όπως και ο καπιταλισμός, της εποχής του, ήταν απαραίτητα στάδια για να χτίσουμε παγκόσμιο σοσιαλισμό ο οποίος θα καταλήξει νομοτελειακά στην αταξική κοινωνία του κομμουνισμού. Ο κομμουνισμός ήταν, και θα παραμείνει, μία αντιμεταφυσική, υλιστική θεώρηση της ζωής η οποία βασίζεται σε υποθέσεις οι οποίες είναι αδύνατον να επαληθευθούν χωρίς την χρήση μεταφυσικών υποθέσεων(presuppositions). Πως γνωρίζει ο μαρξιστής ότι όλα είναι ύλη; Πως γνωρίζει ότι νομοτελειακά η κίνηση της ύλης (τα πάντα ρει) καταλήγει σε γνώση; Πως γνωρίζει ότι αυτή η γνώση είναι αληθής; Ποια είναι τα κριτήρια για το τι είναι αληθές και τι ψευδές, τι είναι καλό ή κακό; Ένας μαρξιστής για να μπει έστω και σε μία βασική συζήτηση είναι αναγκασμένος να μπει σε μονοπάτια μεταφυσικής τα οποία δεν θεωρεί αληθή! Η κριτική του Μαρξ απέναντι στον καπιταλισμό είναι εξαιρετική, η μαρξιστική φιλοσοφία είναι ελλιπέστατη. Εάν κάποιος μελετήσει τον μαρξισμό χωρίς παρωπίδες θα καταλάβει ότι μιλάμε πολύ απλά για μία ακόμη μυστηριακή θρησκεία επαναστατικής πίστης. Τώρα το ότι χρειάζονται ενωμένα χέρια στον αντιμνημονιακό αγώνα που κάνουμε, καθώς είμαστε λίγοι, είναι δεδομένο και για αυτό πρέπει να υπάρξουν και ουσιαστικές συνεργασίες. Αλλά άλλο αυτό και άλλο το ότι η εθνικιστική κοσμοθέαση έχει προβλήματα. Η εθνικιστική/παραδοσιαρχική κοσμοθέαση είναι η μοναδική με ουσιαστικό φιλοσοφικό περιεχόμενο. Μην ξεχάσουμε και αυτά που ξέρουμε.

Τρίτη, 10 Οκτωβρίου, 2023

 
Ανώνυμος Ο/Η Ανώνυμος είπε...

δεν είμαι αριστερός και δεν ξέρω πώς βγάλατε αυτό το συμπέρασμα....μάλλον επειδή δεν είμαι ε/σ θεωρείται ότι είμαι μαρξιστής κάτι που δεν ισχύει. Για τον ε/σ και εθνικιστικό χώρο έχω κάκιστη γνώμη. δεν είναι μόνο οι χιτλερικοί της πρεσβείας αλλά και ο κοινοβουλευτικός χώρος που συμπεριφέρεται συστημικά και γλύφει το Ισραήλ. τι διαφορετικό κάνουν από τους φιλελεύθερους και τους αριστερούς; μόνο λίγοι φιλογενείς ορθόδοξοι χριστιανοί και πατριώτες κρατάνε την ιδέα και κανένας nsbm χώρος. πάντως ευχαριστώ για τις απαντήσεις!

Τρίτη, 10 Οκτωβρίου, 2023

 
ΑνώνυμοςΗ Φοιτητική Λέσχη Φανταστικής Λογοτεχνίας είπε...

Απολογούμαστε ανώνυμε. Γράφουν τόσοι αναγνώστες ανώνυμα στα σχόλια με αποτέλεσμα η σύγχυση να μην είναι δύσκολη, εφόσον δεν ξεκαθαρίζει ιδεολογική προέλευση το περιεχόμενο του εκάστοτε σχολιασμού. Προφανώς συμφωνούμε για τους κοινοβουλευτικούς τενεκέδες της "νεοεθνικιστικης" κρυφοδεξιάς.

Στα υπόλοιπα νομίζουμε ότι κάπου γενικεύεις. Ο nsbm χώρος είναι ο χώρος του εθνικιστικού black metal. Δεν υπάρχει τέτοιος μαζικός χώρος στην Ελλάδα ώστε του χρεώσουμε έλλειψη ιδεολογικής συνέπειας. Έχουμε κι εμείς κατά νου λίγους τέτοιους σαχλαμάρες των εστιατορίων και πρώην υπαρχηγων του Μιχαλολιάκου που δήλωναν ότι το ελληνικό έθνος είναι νόθο και άλλες ηλιθιότητες. Υπάρχουν όμως και παιδιά του ίδιου μουσικού χώρου που έχουν πολύ ενδιαφέρουσες προσωπικότητες, διαβάζουν φλεφαλο κλπ. Αλλά σε γενικές γραμμές πρόκειται για ένα περιβάλλον ελάχιστων παιδιών. Δεν μπορεί να θεωρούμε στα σοβαρά ότι είναι πρόβλημα για τον χώρο.

Τέλος οι ορθόδοξοι χριστιανοί δεν είναι φορείς κάποιας ιδιαίτερης ιδεολογίας. Εθνικιστές είναι και αυτοί όπως όλοι μας. Μπορεί να είναι συντηρητικοί εθνικιστές και όχι εθνικοσοσιαλιστές. Αλλά εφόσον στρέφονται κατά του καπιταλιστικού φιλελευθερισμού είναι μέρος του πολιτικού μας χώρου. Χωράνε σε ένα ενιαίο εθνικιστικό μέτωπο ανάμεσα σε νεοφασιστες, εθνικομπολσεβικους, κλπ. Δεν είμαστε και τόσοι πολλοί για να διαιρουμαστε, αν έχουμε αφήσει εκτός τα εστιατόρια και τους θιασώτες της κόκκινης προβιάς.

Αυτή είναι η θέση μας. Το ζήτημα που εστιάζεις δεν είναι πρωτίστως ιδεολογικό. Ηθικό είναι. Αυτό πρέπει να καταλάβουμε. Τα εστιατόρια δεν ξεφυτρώνουν λόγω ιδεολογικών λαθών. Κατασκευάζονται από το παρακράτος ακριβώς για αυτό. Για να είναι και να λειτουργούν ως ιδεολογικά λάθη που θα διαχειρίζεται το σύστημα εξουσίας.

Τρίτη, 10 Οκτωβρίου, 2023

 
Ανώνυμος Ο/Η όλα λάθος είπε...

Δεν υπάρχει NSBM σκηνή στην Ελλάδα και οι δικοί μας δωδεκάθεοι όχι μόνο δεν ακούνε metal, είναι προοδευτικοί αντιεθνικιστές! Μην προσπαθείτε να βάλετε διαχωρισμούς ανάμεσα στον πιστό ορθόδοξο χριστιανό και τον εθνικιστικό χώρο.

Τετάρτη, 11 Οκτωβρίου, 2023

 
Ο/Η Ανώνυμος είπε...

Να πούμε φυσικά ότι ο εθνικισμός είναι τέλειος ως εθνοβελτιωτική κοσμοθεωρία και πράξη. Ναι, για να πάει καλά η δική μας particular γωνιά της γης, είναι καλός ο εθνικισμός. Ως κοσμοβελτιωτική προοπτική εν συνόλω, όμως, χρειάζεται και κάτι άλλο. Ακόμα κι αν όλες οι ιδιαίτερες γωνιές της γης αποφασίσουν να κυβερνηθούν εθνικιστικά, θα παραμείνει το άλλο ερώτημα: την παραγωγή ποιος θα την ελέγχει; ο ρόλος του χρήματος ποιος θα είναι; οι κοινωνικές σχέσεις σε ποια βάση θα ρυθμίζονται; το περιβάλλον πώς θα σωθεί από το μαρτύριο στο οποίο το καταδικάζει η μανία του κέρδους; Γιατί αν, σε αυτά τα ερωτήματα, η απάντηση είναι ένα ακόμα από τα πολλά ξεπερασμένα είδη κρατικού καπιταλισμού, ο κόσμος εν όλω δεν θα βελτιωθεί. Πέραν του εθνικισμού-παραδοσιοκρατίας λοιπόν, πρέπει να εστιάσουμε και στην προοπτική του σοσιαλισμού. Με τις μορφές που θα ανταποκρίνονται στον κόσμο του 21ου αιώνα. Ούτε κρατικοκαπιταλιστικές ούτε σοσιαλκεϋνσιανές. Το καθήκον της επαναστατικής θεωρίας του 21ου αιώνα είναι να βρει τη λύση στο πρόβλημα της λεγόμενης τέταρτης βιομηχανικής επανάστασης, να βρει τον τρόπο που θα γίνει εμπράκτως δυνατή η υποταγή των νέων υπερ-αυτοματοποιημένων μέσων παραγωγής στον συλλογικό άνθρωπο και όχι το αντίθετο που επιδιώκει ο καπιταλισμός.

Τρίτη, 10 Οκτωβρίου, 2023

 
Η Φοιτητική Λέσχη Φανταστικής Λογοτεχνίας είπε...

Σύμφωνοι. Όμως αυτό προϋποθέτει ότι θα υπάρχει αντικαπιταλιστικο κίνημα αντίστασης σε όσο το δυνατόν περισσότερες χώρες. Και δυστυχώς όλα δείχνουν ότι κινούνται προς την αντίθετη κατεύθυνση. Σβήνουμε φίλε. Οι εθνικιστές, οι κομμουνιστές, οι σοσιαλιστές αναρχικοί. Κοίταξε γύρω σου και δες την νεολαία στο βούρκο της καγκουριας. Με ποια λαϊκή βάση θα φτιάξουμε το κίνημα; Οι πιτσιρικάδες μόλις βλέπουν να αγωνιζομαστε για κοινωνική δικαιοσύνη θέλουν να μας μαχαιρώσουν. Τους χαλάμε την φάση. "Bro, τι μαλακίες είναι αυτές; Εδώ παίζει τραπ και νταλαβερι. Θες να τις παίξουμε; Κουβαλάω κέρατο". Αυτή είναι η απάντηση του μέσου δεκαοκτάχρονου της εποχής μας στην παρακαταθήκη του κοινωνικού αγώνα.

Τρίτη, 10 Οκτωβρίου, 2023

 
Ο/Η Ανώνυμος είπε...

Τα 'λεγε εδώ μέσα ο σαπλάιερ, τώρα τα λένε και οι σύντροφοι της ΚΕΔ:

"Υπάρχει η αντίληψη πως η επιστροφή της αριστεράς στις «ταξικές – οικονομικές» διεκδικήσεις σε συνδυασμό φυσικά και με τις «εθνικές διεκδικήσεις» θα καταφέρει να πλησιάσει ξανά τους «λαϊκούς ανθρώπους» .Αυτό όσο και αν έχει στοιχεία της πραγματικότητας (όσον αφορά στο θέμα της «λαϊκότητας» του κομμουνιστικού κινήματος), αποτελεί μια αυταπάτη. Διότι πριν επικρατήσει τα τελευταία χρόνια η πολιτική των δικαιωμάτων και του ορθού λόγου, κατά βάση η αριστερά στο σύνολο της έκανε πολιτική με βάση τις οικονομικές διεκδικήσεις, τις «συνθήκες ζωής» αλλά και τα εθνικά ζητήματα. Ήταν μία οικονομίστικη αριστερά του κοινωνικού συμβολαίου που σιγά- σιγά έγινε ένα κατοικίδιο της αστικής τάξης, μετά τον δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο. Φυσικά υπήρξαν εξαιρέσεις . Όμως αυτή ήταν η συνολική εικόνα. Μια επιστροφή στην αριστερά του κοινωνικού συμβολαίου δεν θα αλλάξει την κατάσταση. Η σύγκρουση με τις βασικές επιδιώξεις στο σήμερα της Pax Americana αλλά και της κάθε εθνικής αστικής τάξης (που στο μεγαλύτερο βαθμό ταυτίζονται) αποτελούν αναγκαία προϋπόθεση για οποιαδήποτε επαναστατική ανασυγκρότηση."

https://avantgarde2009.wordpress.com/2023/10/09/me-aformi-enan-politiko-star/

Τρίτη, 10 Οκτωβρίου, 2023

 
Η Φοιτητική Λέσχη Φανταστικής Λογοτεχνίας είπε...

Φεξε μου και γλίστρησα, χέσε μέσα Πολυχρόνη που δεν γίναμε ευζωνοι, και τα λοιπά και τα λοιπά..

Τρίτη, 10 Οκτωβρίου, 2023

 
Ο/Η Ανώνυμος είπε...

" Παλαιστίνη, Συρία, Λίβανος, Βιετνάμ, Βενεζουέλα, Ντονμπας, Ιράκ, Ιράν
Οποιοσδήποτε πολεμάει τον Ιμπεριαλισμό και την Παγκοσμιοποίηση θα έχει την συντροφικότητα μας."
Από τον λογαριασμό στο Instagram της ιταλικής εθνικοεπαναστατικης οργάνωσης Socialismo Nazionale!
C.Φ.

Τρίτη, 10 Οκτωβρίου, 2023

 
Ανώνυμος Ο/Η Ανώνυμος είπε...

Άντε παιδιά περιμένουμε σχετικό βιβλίο για το ελληνικό old school. Βάλτε μπρος να γουστάρουμε.

Τετάρτη, 11 Οκτωβρίου, 2023

 
Ο Supplier είπε...

"Τα 'λεγε εδώ μέσα ο σαπλάιερ, τώρα τα λένε και οι σύντροφοι της ΚΕΔ"

Lel. Όμως, αδερφέ, πλιζ βγες πες ότι δεν είμαι εγώ, μην νομίσουν ότι έγραψα ο ίδιος το σχόλιο.

Btw, βγάζει μάτι πλέον και αποτελεί κοινοτοπία, δεν είναι μόνο η πανηγυρτζίδικη woke post-Left του γκλίτερ και των LGBTQ+ που χρεοκόπησε, είναι και η μεταπολεμική εργατίστικη/οικονομοκεντρική παλαιοαριστερά (σοβιετική, δυτική, ενδιάμεση "γκραμσική/λουκατσική" και όλες οι 250 αποχρώσεις του μαρξισμού) που κατέρρευσε ηθικά, ιδεολογικά, κινηματικά και αισθητικά ήδη από τα 50s (τουλάχιστον στην πρωτοκοσμική εκδοχή της σίγουρα). Το αυτό και με το παροδικό μουσικοχορευτικό fad των α/α της παλιά παλτείας κτλ...

Για περισσότερα παραπέμπω στον αναπόφευκτο Λας και στο The managerial revolution του (βρωμερού κατά τ' άλλα) Τζέιμς Μπέρναμ. Στον ελλαδικό μικρόκοσμο και πάντα κατόπιν εορτής, κάτι σιβυλλικά επί του θέματος ψέλλισαν και οι Ρουνάλντι/Μπελαντής μετά το '15. Άμα βρω χρόνο ίσως ρίξω μια ματιά και στην υπερσεντονιάδα του λινκ.

Εγώ όμως θα ήθελα να σταθώ στο παρακάτω...

"Γιατί αν, σε αυτά τα ερωτήματα, η απάντηση είναι ένα ακόμα από τα πολλά ξεπερασμένα είδη κρατικού καπιταλισμού, ο κόσμος εν όλω δεν θα βελτιωθεί."

Νομίζω το ζήτημα ξεφεύγει από τυποποιημένες πολιτικές θεωρίες, πόσο μάλλον από την στυγνή οικονομολογία και την επιστήμη της διαχείρισης, και αγγίζει για τα καλά μεταφυσικά και ηθικά προτάγματα. Στην τελική, ποιος και με ποια εργαλεία αποτιμά και προκαθορίζει τι εστί βέλτιστο για τον σύμπαντα κόσμο; Δεν υπάρχουν προκάτ αλγόριθμοι στα εγχειρίδια εδώ πέρα, ούτε δίνονται ικανοποιητικές απαντήσεις από πρόχειρες wannabe αφηγήσεις "επαναστατικής ενοποίησης", "βιολενινισμού" ή "λογικής της ιστορίας" (οι οποίες λειτουργούν κατά βάση ως ιδεολογικοποίηση της μειοψηφικής αριστερόστροφης υποστήριξης στην Ευρασία, και έτσι πρέπει να παραμείνουν).

Πολύ μπακαλίστικα, αν προσπαθήσουμε να πιάσουμε το νήμα από την αρχή, νομίζω, ότι το βασικό πρόβλημα οικονομικής/βιοτικής υφής που οξύνει η αυτοματοποίηση είναι η περαιτέρω απαξίωση της ανθρώπινης ζωής. Δλδ αν αφήσουμε κατά μέρος το βαθυπυρηνικό ανθρωπολογικό πρόβλημα που δημιουργεί η αυτονομημένη πλέον τεχνολογική ανάπτυξη (social isolation, διατάραξη διαπροσωπικών σχέσεων, brain fog και έντονες ψυχοπαθολογίες από τσόντες και υπερέκθεση σε ψηφιακές οθόνες, εμφάνιση incels και neets κτλ) και πάμε μόνο στα της παραγωγής και διανομής πλούτου, θα κουραστούμε να μετράμε πληθυσμούς υπεράριθμων που φυτοζωούν με πρέζες, χάπια και επιδοματικά ψίχουλα, ακόμη και μέσα στις δυτικές μητροπόλεις.

Η κατάσταση θα κανονικοποιείται και θα διογκώνεται συνεχώς και θα αρχίζει να αφορά και εμάς που την κουτσοβγάζουμε με ένα μηνιάτικο. Υπάρχουν συγκεκριμένοι λόγοι για την ιδιαιτερότητα της 4οβιομηχανίας σε σχέση με τις άλλες τεχνολογικές/επιστημονικές τομές της νεωτερικότητας.

Να ληφθούν υπόψιν και οι τρομακτικές εξελίξεις στην γενετική, όπου δύναται να κατασκευαστούν ex nihilo ανθρωπίδες σε εργαστήρια. Η τεχνογνωσία υπάρχει, άσχετα αν δεν χρησιμοποιείται, επειδή καμία Ελίτ προς το παρόν δεν έχει ανάγκη από νέα χέρια.

Τέλος πάντων, δεν υπάρχουν εύκολες "απαντήσεις", άσε που η δυναμική της τεχνολογίας μακροιστορικά ξεπερνά τις βουλήσεις μας και στην τελική ό,τι είναι να γίνει θα γίνει as usual από τους από πάνω με τα γκάνια. Το μόνο σίγουρο είναι ότι οι αναλύσεις που δεν λαμβάνουν αποφασιστικά υπόψιν τα ανωτέρω, δεν μπορούν να σταθούν με αξιώσεις την σήμερον...

Τετάρτη, 11 Οκτωβρίου, 2023

 
ΑνώνυμοςΗ Φοιτητική Λέσχη Φανταστικής Λογοτεχνίας είπε...

Πόσο σίγουροι είμαστε ότι χρεοκόπησε η woke post left τάση; Εμείς βλέπουμε ότι παραμένει κυρίαρχη. Απλώς την έκλεψε η ελληνική νεοφιλελεύθερη Δεξιά από τα στουρνάρια του ΣΥΡΙΖΑ (εδώ τους έκλεψε το κόμμα συνολικά). Ωστόσο αυτό δεν σημαίνει ότι κατέρρευσε. Ιδίως αν την εξετάσουμε και στον υπόλοιπο κόσμο. Παραμένει μια από τις κύριες ιδεολογικές συνιστώσες της εξουσίας του φιλελευθερισμού της παγκοσμιοποίησης. Αποκολλήθηκε από την Αριστερά σε κάποιο βαθμό. Αλλά και αυτό ήταν αναμενόμενο εφόσον αποτελεί συνολικό φαινόμενο απώλειας της σοσιαλιστικής ταυτότητας όλων των λεγομένων "κοινωνικών κινημάτων" του Μάη, της American αντί κουλτούρας κλπ. Δεν ήταν ποτέ αληθώς σοσιαλιστικά. Μάλλον κατασκευές για να αλώσουν τον σοσιαλισμό εκ των έσω δια του δρόμου της "προόδου" ήταν εξαρχής. Κάπου είναι αναμενόμενο να καταλήγουν στον φιλελευθερισμό.

Τετάρτη, 11 Οκτωβρίου, 2023

 
Ο/Η Ανώνυμος είπε...

Όσοι το έχετε διαβάσει ποια είναι η γνώμη σας για το "μια εποχή στο τσιμέντο"?

Τετάρτη, 11 Οκτωβρίου, 2023

 
Ανώνυμος Ο Σταμάτης είπε...

Του έχω ρίξει ένα γρήγορο ξεφύλλισμα σε προηγούμενη έκθεση αλλά δεν το έχω διαβάσει ολόκληρο. Έχει φάση. Θα το διαβάσω οπωσδήποτε.

Τετάρτη, 11 Οκτωβρίου, 2023

 
Ο/Η Αντίοχος είπε...

Μικρές ιστοριούλες, καλογραμμένο από αντιφαπα απλά λόγω έλλειψης άλλων εντύπων καταγράφων.. διαβάζεται ως μια μικρή συνεισφορά στην οπαδικη πραγματικότητα

Τετάρτη, 11 Οκτωβρίου, 2023

 
Ανώνυμος Ο/Η Αντίοχος είπε...

Έγραφε και ως ισοβίτης στο fb όπως και στο ομότιτλο fb

Τετάρτη, 11 Οκτωβρίου, 2023

 
Ο Λώλος Δροσινός είπε...

Το " μια εποχή στο τσιμεντο" χωρις να ειναι αριστουργημα με συγκινησε γιατι εξιστορει μια φαση που ( εστω με αλλα χρωματα) πολλοι είμασταν μέρος της.Στα δυνατα σημεια του βιβλιου οτι σε μεταφερει αρκετα στην εποχη.Επισης ο συγγραφεας εχει χιουμορ αφου συνέλαβα πολλες φορες τον εαυτο μιυ να γελαω.Στα μειον του η προσπαθεια εξωραισμού μερικων καταστασεων με επιχειρήματα που απευθυνονται μαλλον σε άσχετους παρα σε ανθρωπους της φάσης.Αυτο νομιζω λιγω της αγωνιας του συγγραφεα να στησει ενα προοδευτικο διανοουμενιστικο προφιλ που βεβαια γκρεμιστηκε απο την δολοφονια του Αλκη κ το κειμενο που εν λογω εγραψε εξεινη την μερα.Εκει γκρεμισε το μυθο του προοδευτικου διανοουμενου και φανηκε το προσωπο του αυθεντικου καφρου μπρουταλ παοκτζη.Για μενα σουπερ και πιστευω οτι αν ηταν ετσι απο την αρχη το βιβλιο θα ηταν καλυτερο.Αξιζει να διαβαστει παντως ιδιαιτερα απο οσους ειχαν ή εχουν παρε δωσε με οπαδικα κλπ.Τελος Θα μου αρεσε να διαβαζα μια κριτικη του Σταματη για το βιβλιο

Πέμπτη, 12 Οκτωβρίου, 2023

 
Ο/Η Ανώνυμος είπε...

Μα συγγνώμη ρε φίλε τι το παράλογο έγραψε ο ισοβίτης στο άρθρο που αναφέρεις? Ψέματα είναι ότι αυτοί που λίγο καιρό πριν έριχναν πυροβολισμούς στο κέντρο τοποθετούνταν εναντίον της οπαδικής βίας? Ψέματα ότι οι δολοφόνοι του Νάσου έγραφαν εναντίον των δολοφόνων οπαδών? Viva Los Hooligans

Παρασκευή, 13 Οκτωβρίου, 2023

 
Ο Λώλος Δροσινός είπε...

Καλησπερα.Μαλλον σε μενα,απευθυνεσαι που εγραψα,για,τον Ιωαννιδη ,την δολοφονια Αλκη κλπ.Την επομενη της δολοφονίας Αλκη ο Ισοβιτης ανεβασε ενα σπονδυλωτο κειμενο με τρεις εικονες η μια που του την ειχαν πεσει Αρειανοι με την κορη του κ κατι τετοια.Εκει λεω εχασε το παιχνιδι του να παρουσιαζεται σαν προοδευτικος δοανοουμενος αφου βγηκε απο μεσα του ο καφροπαοκτζης.Συμβαινει σε οσους εχουμε θητεια τετοια.Και εγω το εχω παθει μονο που ειχα αυτολογοκρισια.Τωρα εχω συμφιλιωθει με αυτο και αισθανομαι μια χαρά.Λεω λοιπον οτι την επαυριο της δολοφονιας αν θελεις να το παιζεις προοδευτικος διανοουμενος καταδικαζεις την δολοφονια και μετα τα υπολοιπα οι συμψηφισμοί κλπ.Χωρις να λεω οτι δεν ειχε δικιο σε πολλα που έγραψε

Σάββατο, 14 Οκτωβρίου, 2023

 
Ανώνυμος Ο/Η Ανώνυμος είπε...

Στο site του είχε ανεβάσει ένα σχετικό άρθρο που πετούσε σκάγια για όλους. Νόμιζα σε εκείνο πήγαινε το καφροπαοκτσιλίκι. Το ανεβάζω σε ξεχωριστό σχόλιο γιατί το site του δεν υπάρχει πλέον και είναι ένα μακριναρι

Σάββατο, 14 Οκτωβρίου, 2023

 
Ανώνυμος Ο/Η Ανώνυμος είπε...

Υποκριτές οι «ομόθρησκοι», οι ευαίσθητοι οπαδοί του ΠΑΟΚ που τρέμουν μην τους τσουβαλιάσουν οι «απέναντι» ως συνεργούς. Μην «λερωθεί» το όνομα των Παοκτσήδων. Εγώ κι εσείς, που χοροπηδήσαμε στην ίδια κερκίδα με δολοφόνους. Είτε κάναμε πως δεν βλέπαμε, είτε όντως δεν βλέπαμε, είναι εξωφρενικό να κοιτάμε στον καθρέφτη και να μην αναγνωρίζουμε ίχνος ευθύνης. Για όσα επιτρέψαμε να υμνούνται, για όσα φτάσαμε να υμνούμε κι εμείς, για τα φίδια που κυκλοφορούν, χρόνια τώρα, ανάμεσά μας και δεν τα πατήσαμε. Για την αυτοφίμωση στον βωμό του «καλού της ομάδας», για ένα πρωτάθλημα, ένα κύπελλο, για «να μην στενοχωρήσουμε τον μεγάλο ευεργέτη και φύγει και μας αφήσει και καταστραφούμε». Για τα πεσίματα από εμάς σε εμάς που ρίξαμε κάτω από το χαλί. Για τα πεσίματα από εμάς σε άλλους που τρέξαμε να δικαιολογήσουμε με χίλιες δυο αυταπάτες.

Υποκριτές οι απέναντι, που πριν λίγες μέρες πιάστηκαν λίγο πριν διαπράξουν ένα άλλο έγκλημα, 89 από δαύτους, με μαχαίρια, με στυλιάρια, με πέτρες, με σουγιάδες, που τώρα κλαίνε και καταριούνται τους δολοφόνους με τα διαφορετικά χρώματα. Που έκαναν πως δεν άκουσαν τους πυροβολισμούς άλλων φασιστών, με τα δικά τους χρώματα, κάνα-δυο χιλιόμετρα από το σημείο της προχθεσινής τραγωδίας, μέρα μεσημέρι. Που τραμπουκίζουν παιδάκια και γονείς και παππούδες επειδή απλώς πηγαίνουν στη δουλειά ή το σπίτι τους και η διαδρομή τυχαίνει να περνά έξω από το γήπεδό τους. Που χειροκροτούν έναν απατεώνα με τον εμπρηστικό μηχανισμό της μισαλλοδοξίας στο χέρι τον τελευταίο καιρό.

Υποκριτές οι άλλοι απέναντι, που έφτασαν μέχρι και να αλλάξουν χρώμα για να προσέξουμε τη θλίψη τους, όταν δεν άλλαξαν χρώμα ούτε στο πρόσωπό τους από ντροπή για τον θάνατο του Νάσου. Οι καθηγητές της ενέδρας, της τυφλής επίθεσης στο σκοτάδι, οι δολοφόνοι ενός παιδιού και τραμπούκοι άλλων τόσων. Αυτοί που ύψωσαν πανιά για καρκίνους και έμπολες και θανάτους και χειροκροτούσαν αυτάρεσκα τον εαυτό τους, αυτοί που καταριούνται τα παιδιά μου να ψοφήσουν από καρκίνο.

Υποκριτές οι μεγάλοι μας δάσκαλοι, οι μαχαιροβγάλτες των Αθηνών και των περιχώρων, οι πρώτοι διδάξαντες των ραντεβού, των ντου σε συνδέσμους, των οπαδικών κατευθυνόμενων στρατών, των πεσιμάτων σε δημοσιογράφους που μιλάνε άσχημα για τον μεγάλο μας αρχηγό και του χαλάνε τις μπίζνες. Οι πετροβολητές του ηλεκτρικού και των πούλμαν, που έσπαγαν κρυμμένοι πίσω απ' τους μπάτσους, πριν μας αναλάβουν αυτοί. Οι σφαγείς που κύκλωναν την Ομόνοια περιμένοντας να ξεμυτίσει ένας από μας από το κοπάδι για να τον χαρακώσουν.

Υποκριτές οι «ουδέτεροι», που όλα τα φορτώνουν στους «αλήτες των γηπέδων», οι οποίοι ευθύνονται, τόσες δεκαετίες, για τις αποτυχίες μιας κοινωνίας ολόκληρης. Που ξεχνούν πως αυτοί οι «αλήτες» είναι τα παιδιά και τ' ανίψια τους και τα γειτονάκια τους, που τα μεγάλωσαν να γαμάν και να δέρνουν επειδή είναι άντρες, να μην σέβονται οτιδήποτε διαφορετικό και να μεγαλώνουν με τις διαστρεβλωμένες «αρχές» της οικογένειας, της θρησκείας, της πατρίδας. Να μην σέβονται το άλλο φύλο, την άλλη γειτονιά, την άλλη πόλη, την άλλη χώρα, το άλλο χρώμα στο δέρμα, την άλλη θρησκεία, την άλλη ομάδα, το άλλο κόμμα, την άλλη ιδέα, την άλλη επιλογή, το άλλο οτιδήποτε. Κι όποτε αυτές οι «αρχές» μπαίνουν σε εφαρμογή, ποστάρουν ένα κεράκι, πατάνε δυο ψηφιακά δάκρυα, σταυροκοπιούνται και συνεχίζουν να περιμένουν την αιώνια ανταμοιβή τους στη μετά θάνατο ζωή.

Σάββατο, 14 Οκτωβρίου, 2023

 
Ανώνυμος Ο/Η Ανώνυμος είπε...

Υποκριτές οι ΠΑΕ, η κυβερνήσεις, οι πολιτικοί, χωρίς να χρειάζεται ανάλυση. Το αντανακλά η ίδια η πραγματικότητα, η δική τους ευθύνη είναι η πιο μεγάλη. Μέχρι και στα λουλούδια και τις φανέλες και τα σπαρακτικά σημειώματα που κατατέθηκαν στο σημείο όπου έσβησε ο Άλκης είναι ευδιάκριτη η υποκρισία: Στη μνήμη του παιδιού που δολοφονήθηκε, κάποιος άφησε ένα σημείωμα «ΚΑΛΟ ΠΑΡΑΔΕΙΣΟ, ΟΧΙ ΑΛΛΟΣ ΝΕΚΡΟΣ, RISING TERROR». Ανερχόμενος τρόμος.

Υποκριτής κι εγώ ο ίδιος. Ασυγχώρητος. Τυφλός. Τυφλωμένος. Ελπίζω να μην παγιδευτώ ξανά στο κλουβί της υποκρισίας που μου δημιουργεί εφιάλτες δυο νύχτες τώρα. Παλεύω να ξεφύγω. Να κόψω δεσμούς με τα δεσμά μιας αδιανόητης προσκόλλησης. Έχω κόψει τόσα και τόσα, ήρθε η ώρα για ένα ακόμα. Δεν είναι λύση να αποφύγεις το πρόβλημα. Είναι. Δεν είναι. Κάτσε να πολεμήσεις. Δεν θέλω να πολεμήσω. Κάτσε να το δουλέψεις μαζί μας. Δεν είμαστε αρκετοί. Κάτσε να μαζευτούμε, να γίνουμε αρκετοί. Δεν έχω κουράγιο. Κανείς δεν έχει. Από πού να αρχίσουμε. Από εμάς. Από τον καθρέφτη.

Σάββατο, 14 Οκτωβρίου, 2023

 
Ο/Η Ανώνυμος είπε...

Ερωτήσεις για την ανθρωπογεωγραφία της ολντ σκουλ. Οι αριστερές κερκίδες ήταν μόνο antifa ή είχαν και σοσιαλιστική ιδεολογία; Επίσης εκτός από τους απολίτικους ποιοι μάζευαν περισσότερο κόσμο, οι εθνικιστές ή οι αριστεροί; Ισχύει ότι στην θεσσαλονίκη η 10 ήταν η πιο αριστερή και η 3 η πιο εθνοκεντρική ενώ στην αθήνα η 21 και η 7 αντίστοιχα;

Τετάρτη, 11 Οκτωβρίου, 2023

 
Ο Σταμάτης είπε...

Μέχρι το 1993-94 ο όρος antifa δεν ήταν στο επίκεντρο. Συνήθως αυτοπροσδιορίζονταν ως αναρχικοί.

Οι εξέδρες δεν ήταν σχεδόν ποτέ ιδεολογικά μονομερείς. Δεν υπήρχαν εξολοκλήρου αριστερές κερκίδες φανατικών. Σε γενικές γραμμές ήμασταν όλοι ανάμικτοι. Στον Ολυμπιακό υπήρχαμε εθνικιστές. Οι πιο συμπαγείς ήταν αυτοί του Υποβρύχιου στο σύνδεσμο των Αθηνών. Αλλά υπήρχαμε και άλλοι διάσπαρτοι σε παρέες της θύρας 7. Υπήρχαν όμως και αριστερών ή αναρχικών αποκλίσεων οπαδοί. Και μάλιστα πολλοί περισσότεροι. Υπήρχαν και άσχετοι ή πολιτικά "mainstream" (το παπανδρεικο ΠΑΣΟΚ έβραζε). Έβλεπες πανό με σβάστικες (όχι στόχους, σβάστικες επαναλαμβάνω), δίπλα τους πανο με αλφάδια και πιο δίπλα σημαία της ΕΣΣΔ (όχι τόσο για ιδεολογικούς λόγους αλλά γιατί είχαμε φέρει μεταγραφές παίκτες της εθνικής USSR). Γενικά υπήρχε μια rock punk ατμόσφαιρα που όλα τα ριζοσπαστικά ρεύματα ήταν καλοδεχούμενα εφόσον καλλιεργούσαν νοοτροπίες φανατισμού.

Το ίδιο συνέβαινε και στις άλλες εξέδρες με μικρές διαφορές. Στον Παναθηναϊκό υπήρχαν περισσότεροι new wave, oi, punk κλπ ενώ στην θύρα 7 rockers και metal heads. Είχε εθνικιστές η θύρα 13 σκινς κλπ αλλά είχε και αναρχικούς, άσχετους και οτιδήποτε άλλο. Στην ΑΕΚ υπήρχε ανέκαθεν μια κύρια αριστερή τάση αλλά και εκεί ήταν μέσα στην σκεπαστή πολλοί και διάφοροι, ακόμη και εθνικιστές.

Οι πιο συμπαγής εθνικιστικοι πυρήνες στα παλιά γήπεδα ήταν στον Ηρακλή και τον Πανιώνιο. Ακούγεται σήμερα παράξενο αλλά μέχρι το 1995 ήταν έτσι τα πράγματα. Στον Άρη θυμάμαι όταν παίξαμε ημιτελικό κυπέλλου το 1986 στο Χαριλάου (ακολούθησε η μεγαλύτερη ήττα μας με 4-0 στον τελικό από το βαζελο) υπήρχε σημαία του τρίτου Ράιχ στην 3. Στην δεκαετία του '90 είχαν τελειώσει αυτά και μοναδικό εθνικιστικό σύνδεσμο είχαν οι Αρειανοί τους ιερολοχίτες. Αλλά αυτά τα ξέρουν καλύτερα οι Θεσσαλονικείς. Στην Αθήνα οι λίγοι Αρειανοί που γνώριζα είχαν επαφές με το σύνδεσμο "Καναρίνια".

Τώρα στο ποιοι μάζευαν περισσότερο κόσμο. Γενικά πήγαινε πολύς κόσμος στο γήπεδο μέχρι το 1992. Παντού τα γήπεδα είχαν κόσμο. Οι ολυμπιακοί ήμασταν περισσότεροι λόγω πληθυσμιακών αριθμών. Στα γήπεδα όλες οι ομάδες είχαν τον κόσμο τους να τις παρακολουθεί. Από την ένταξη στην ΕΕ, την καθιέρωση της ιδιωτικής τηλεόρασης, την αλλαγή των προτύπων ζωής με την έλευση του life style κλπ, όλα άλλαξαν και μειώθηκε ο κόσμος που πήγαινε στο γήπεδο. Στα 1995 ακόμη και στα ντέρμπι δεν μαζευόταν ο παλιός κόσμος. Ήρθε και η ανάπτυξη του μπάσκετ με ευρωπαϊκούς αγώνες κάθε εβδομάδα και δεν ξέραμε που να πρωτοδώσουμε λεφτά για να δούμε ματς. Υπήρχαν ντέρμπι ποδοσφαίρου που γινόταν την ίδια μέρα και ώρα με τελικούς μπάσκετ. Έσπαγε ο κόσμος στα δύο γήπεδα αναγκαστικά.

Πάντως, σε γενικές γραμμές, ο Ολυμπιακός μάζευε τον περισσότερο κόσμο στην Αθήνα και η 7 ήταν η πιο μαζική. Ο Παναθηναϊκός είχε μόνιμη σύγκρουση διοίκησης Βαρδινογιάννη και οργανωμένων τις δεκαετίες '80 και '90 και το ΟΑΚΑ ήταν άδειο συνέχεια. Στα ντέρμπι όμως οι παναθηναϊκοί έδειχναν την μαζικότητα που διέθεταν. Ήταν η δεύτερη σε μαζικότητα θύρα η 13 μετά την 7. Η ΑΕΚ ακολουθούσε. Σε ντέρμπι στο ΟΑΚΑ με μοιρασμένα εισιτήρια οι ολυμπιακοί πηγαίναμε 34.000, οι παναθηναϊκοί 30 με 32.000 και οι ΑΕΚτζηδες το πολύ 25.000. Μπορεί και λιγότεροι.

Επαναλαμβάνω η ΑΕΚ έφτιαξε υπολογίσιμη εξέδρα φανατικών και άρχισε να μετράει με μαζική παρουσία στο γήπεδο και κυρίως στα εκτός έδρας όταν πήρε τα τρία συνεχόμενα πρωταθλήματα από το 1992 μέχρι το 1995.

Πέμπτη, 12 Οκτωβρίου, 2023

 
Ο Λώλος Δροσινός είπε...

Σε αυτο που λεει περι αντιφα κ αναρχικων ο Σταματης μπαινω στον πειρασμο να σημειωσω κατι: Παλιοτερα (ισως 94 ίσως και τελη 90s) οταν καποιος δηλωνε αναρχικος μπορεί να μην ειχε διαβασει Μπακουνινή Κροποτκιν αλλά επρεπε να τηρεις ρε διάολε καποια αξιοπρεπη στανταρ. Να πηγαινεις σε πορειες / μπαχαλα κλπ να ακους καποια ειδη μουσικης , να εχεις μια εμφανιση καπως να εισαι πρώτος στις μανούρες ιδιαιτερα με τα ΜΑΤ κλπ. Οταν αργοτερα μπηκε η κερκοπορτα του ορου αντιφα αρχισαν -αν μου επιτρεπεται η εκφραση- τα κωλομπαριλικια.Ο δηλωμενος οπαδος αντιφα πια .πορει να μην ειναι δρομισιος αλλα θεωρητικος .Μπορει να ειναι αυτο που λεγαμε φλωρος.Μπορει να ειναι και συριζαιος με πολιτικα,να εχει νταραβερια με μ.κ.ο. Να,μην πολυκαβλωνει με την κερκιδα αλλα να εχει ψευτοχωθει για αλλο λογο. Μπορει ακομα να ειναι και κυριλε καθεστωτικος δημοσιογραφος κ να δηλωνει αντιφα γηπεδικος και αλλα,τετοια ωραια που τα σκεφτομαι και νευριαζω.

Πέμπτη, 12 Οκτωβρίου, 2023

 
Ανώνυμος Ο γαύρος είπε...

Λ Δροσινέ τι ομάδα είσαι αν επιτρέπεται;

Έχει δίκιο ο Σταμάτης στην ανθρωπογεωγραφία. Ο Ολυμπιακός είχε περισσότερους μεταλάδες, ο ΠΑΟ περισσότερους πάνκηδες. Εθνικιστές και αναρχικούς είχαν όλοι με τους άσχετους να είναι πλειοψηφία

Πέμπτη, 12 Οκτωβρίου, 2023

 
Ο Λώλος Δροσινός είπε...

Πανιώνιος

Παρασκευή, 13 Οκτωβρίου, 2023

 
 Ο/Η Ανώνυμος είπε...

Συμφωνώ και εγώ με τον Σταμάτη...Η αντιφασιστική θύρα 10 του Ηρακλή εμφανίστηκε το 2007... Είναι δηλαδή σχετικά καινούργια φάση αλλά σίγουρα παρέσυρε και άλλους οπαδούς κυρίως μικρότερων ομάδων... Υπάρχει στο fb μια σελίδα ultras.gr...Αν μπείτε εκεί θα δείτε δεκάδες πανιά αντιναζί ακόμα και σε οπαδούς που υποστηρίζουν συνοικιακές ερασιτεχνικές ομάδες... Έπαιξε προφανώς ρόλο και η δολοφονία Φύσσα... Κάτι τελευταίο...Θα πρέπει πιστεύω να υπάρχει μια διάκριση ανάμεσα σε αριστερούς γενικά οργανωμένους οπαδούς(π.χ monsters Λάρισα)και σε αναρχικούς π.χ fentagin( όταν σηκώνεις πανί για κουφοντινα αναρχικός θεωρείσαι)

Πέμπτη, 12 Οκτωβρίου, 2023

 
Ο/Η Ανώνυμος είπε...

Αντίοχος

Πέμπτη, 12 Οκτωβρίου, 2023

 
Ανώνυμος Ο/Η Ανώνυμος είπε...

Οι γριές παλιά είχαν σκιναδες-λιγους αλλά και είχαν βοήθεια από δικούς μας ( παοκια) σε σκηνικά: με πράσινους-Νόπο 82 τρένο περνουν το πρώτο ντου(οι βαζελοι) στο σταθμό, όμως πέφτει σύρμα και κάνουν μπάνιο στο Θερμαϊκό... με την μεγάλη συνδρομή των μαναβοσκυλων , με κόκκινους στο καυτά πολλάκις, τα νουμια δεν έλεγαν και πολλά μέχρι να στήσει τη μπιζνα(ορίτζιναλ) ο Δημήτρης Χχ. Η σταδιακή αποχώρηση παλιών σύνδεσμιτων έδωσε χώρο και μπήκαν μέσα αντίφα έμποροι ψυχοτροπων και βιώνουν τη διαρκή απαξία μέχρι σήμερα...
Τα ληκια είχαν απολιτικ σφ πλην νεροχυτων(ήταν πατριώτες) είχαν και αυτοί κάποια σκινια(ακόμη και ο μακαρίτης κουκ) και μέταλλα γνωστές οι χαιρετούρες και τα συνθήματα σε ρυθμούς του μεσοπολέμου έβαζαν σημαίες πάνω Νταχάου - χαριλαου έκαναν τρομερά επεισόδια στο φάιναλ φορ του Μονάχου - οι φριτσηδες έβλεπαν χέρια υψωμενα με απορία και έβγαλαν καφρίκες φώτο με μακαβαιους να κρατάν καμάι μπρος στους φουρνους - έγινε πρώτο θέμα στα ΜΜΕ του Ισραήλ και η κυβέρνηση του ραγιαδισταν ζήτησε συγχώρεση... Έκαναν ντου και στους κυριλέ Τούρκους εκδρομείς στο Τορίνο. Όταν ο Σαουρ. Νέγρ.και οι λοιποί οπαδό πατέρες τούς (σούπα 3) έφαγαν φράγκα από το κορόιδο κοντομηνα έδωσαν τα ηνία σε αντιφαπες-προβατα και αυτοί με σκόρδο κοντήδες τρώγανε τις σάρκες του συλλόγου... Έριξαν την ομάδα 3 φορές, ξύπνησαν κάποια ποντίκια - οπαδοί τους και άλλαξε ηγετική ομάδα (ο σούπα 3) Σίγουρα οι σημερινοί αντιφαπες είναι φλώροι απλά κάποιοι ψευτομπραβοιΓ. Μάγκ.και γυφταραιοι(βρομα από φοίνικα μεριά) κάνουν τους αριαναρχες- 100 δικαβαλα η δρομισια δύναμη (οι γριές είναι 30 παπιά)
ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ

Πέμπτη, 12 Οκτωβρίου, 2023

 
Ο Σταμάτης είπε...

Με εμάς το κλασικό ματς που καταλάβατε το Καυτατζόγλειο ήταν το Ηρακλής - Ολυμπιακός, στο οποίο είχατε χίλια άτομα οι ΠΑΟΚτζηδες δίπλα από την 13 και κάνατε ντου στην εξέδρα των επισήμων για να δείρετε τον Σαλιαρέλη με τους σωματοφύλακές του. Οι Ηρακλειδείς απλά κοιτούσαν αμήχανα..χαχαχα..Νομίζω ήταν λίγο πριν το ματς μεταξύ μας στην Τούμπα, με το μεγάλο ντου.

Έχω την εντύπωση ότι η φιλία σας με τους Ηρακλειδείς τελείωσε κάπου στις αρχές της δεκαετίας του '90. Εκεί έγιναν κανονικοί σας αντίπαλοι και όχι ψυχοπαιδια σας. Μολονότι μειώθηκε ο αριθμός τους.

Παρασκευή, 13 Οκτωβρίου, 2023

 
 Ο/Η Ανώνυμος είπε...

Σημαίες του Τρίτου Ράιχ το 1986 στην 3;; Αυτό για τις κάφρικες φώτο με σαπούνια και φούρνους ήταν σε πανό; Διπλωματικό επεισόδιο δηλαδή Ελλάδας και Ισραήλ εξαιτίας ναζί Αρειανών που ρίχναν χαιρετούρες μέσα στη Γερμανία; κάποια σ ελίδα κατι που να γράφει περισσότερα πάνω σ' αυτό; Είναι ενδιαφέρον. Οι συνδεσμίτες αρειανοπατέρες είναι αντίφα δεκαετίες τώρα και τα χουν θάψει αυτά τα ντοκουμέντα (εδώ θάψαν τον ιδιο τον ΥΜΝΟ της ομάδας τους οι σαουρίδηδες επειδή είναι εμβατήριο και λέει κάτι για μακεδόνα άρη που δίνει δόξα και τιμή στην πατρίδα και το αντικατέστησαν με ένα άγνωστο τραγουδάκι ενός μπουζουκτσή της δεκαετίας του '70 που έγραφε τραγούδια αγάπης και για τον ...ΠΑΟΚ!! ) Για να γινε τόσο μεγάλο θέμα προφανώς θα υπάρχουν φωτογραφίες μ' αυτά αλλά δεν βρίσκω τίποτα στο ίντερνετ. Εγώ ήξερα μόνο για το κλασικό αρειανό συνθημα '"άρη άρη σ αγαπώ - αρειαναρα- εαε" στο ρυθμό του Έρικα και κάτι πανιά για χαριλάου-νταχάου. Φαινεται πως η ναζι τάση στον Άρη το '80 ήταν πιο δυνατή από οσο νόμιζα.

Βρήκα αυτό απο κείνες τις μέρες
https://www.aris.re/images/2019/%CE%92%CE%91%CE%A3%CE%9A%CE%95%CE%A4/1988-%CE%B1%CF%81%CE%B9%CF%83-%CE%BC%CE%B1%CE%BA%CE%B1%CE%BC%CF%80%CE%B9-%CE%B2%CE%B1%CF%83%CE%B7-25.jpg

Ο Άρης ως Αρχαιος έλληνας πολεμιστής να σφάζει Μακκαβαίο με το άστρο του Δαβίδ!!! Και το πανό στο κέντρο του Παλέ!!! Αρχαιοπρεπης αντισημιτισμός και πολλά κιλά αρχίδια!!! Τελικα....Ισχύει αυτό για το φιλικό του Άρη με τα SS στην κατοχή;

Παρασκευή, 13 Οκτωβρίου, 2023

 
 Ο Αντίοχος είπε...

Υπήρξαν και άλλες φορές δικοί μας στο καυτά-μια φορά όταν δεν πήγαν οι κόκκινοι σβερκωναν τις γριές έξω αλλά και μέσα στό γήπεδο. Υπήρξε κόντρα στην πρώτη πτώση της γριάς αλλά μίσος εμφάνισαν όταν φτιάξανε την αυτόματη θ10 τα βαπορακια (ουσιών και αντιφαπας)
Για το φίλο που ρωτάει για το φ4των ληκιων στο Μόναχο υπάρχουν και αρχεία εφημερίδων πολιτικών-αθλητικών όπως και ληκια που ήταν εκεί, φώτο είχαν βγάλει στο Νταχάου. Γενικά ήταν απολιτικ αλλά κοινωνικά θεωρούνταν αριστοκράτες - ελίτ απέναντι στις μάζες των μουζικων του ΠΑΟΚ ψήφιζαν δεξιά και το παίζανε ναζί - εβλεπες όλη την 3 ή την κερκίδα τους στο πάλε να γίνεται δωρική.. Όταν στη σούπα 3 βγηκαν κομπλεξικοί ινστρουχτορες σιγά - σιγά γύρισαν το καράβι στην αντιφαπα. Ίδιο έργο και με τα τυριά εκεί που η παρέα του ινδιάνου είχε Ελληνικές σημαίες ή σιδ. σταυρους στα πανω της τώρα είναι ηγέτες αντιφαπες - βαπορακια ουσιων(μπόλικοι Αλβανοί σύμφωνα με το Κούγια) Τα ίδια περιττώματα με τους οπαδούς της Χαλκηδόνας - ατρόμητου, όπως και οι κάποτε συμπαθείς - ανεξάρτητοι Νιωνιοι έγιναν α ντιφα

Σάββατο, 14 Οκτωβρίου, 2023

 
Ο/Η Ανώνυμος είπε...

https://www.youtube.com/watch?v=E_6eASig1Qs εδώ είναι το link του αγώνα που αναφέρει ο Σταμάτης. Φαίνεται η γερμανική σημαία στο 1:25 στο 2:44 και σε άλλα στιγμιότυπα, πίσω από την εστία του Χρήστου Αρβανίτη στο πρώτο ημίχρονο.

Παρασκευή, 13 Οκτωβρίου, 2023

 
Ο Norse είπε...

''ΗΡΑ ΓΕΡΑ ΗΡΘΑΝ ΟΙ ΚΟΜΜΑΝΤΟΣ ΓΙΑ ΒΟΗΘΕΙΑ'' φώναζαν οι παοκτσήδες στο ματς εκείνο με τον γαύρο. Το πανί commando skins, δεν μακροημέρευσε πάντως. Υπήρχαν λίγοι σκινάδες όπως ο Φειδίας ή ακροδεξιοί όπως ο Μπίλιας (αμάσητο άτομο, δυστυχώς έφυγε από τα γνωστά), αλλά η αριστερή στροφή έγινε επί Παπάφη κλαμπ στα μέσα των 90΄s,όταν εμφανίστηκε το πρώτο πανί με την φάτσα του Τσε. Τα σκουλίκια γενικώς είχαν τον πιο φλώρικο κόσμο, αν εξαιρέσεις την παρέα του Flip (μεταλλάδες) και τον αξέχαστο Κούκ. Φυσικά είχε και παραβατικούς φυλακόβιους όπως ο Τιτίλης από Καλαμαριά μεριά. Για τα σημερινά δεν γνωρίζω, εγκατέλειψα την φάση το 1994, αηδιασμένος από άτομα φύρες, που ευδοκιμούν στα γήπεδα.

Παρασκευή, 13 Οκτωβρίου, 2023

  Ο/Η Ανώνυμος είπε...

Ποια ήταν η οπαδική δύναμη της κάθε ομάδας;Ισχύει ότι παοκ και άρης υπήρχαν μόνο στην πόλη της θεσνικης ενώ όλη η υπόλοιπη β ελλάδα υποστήριζε αθηναϊκούς συλλόγους;Η αεκ πότε άρχισε να έχει κόσμο σε θράκη και υπόλοιπη ελλάδα εκτός αθηνών;Ο ολυμπιακός πότε άρχισε να ξεπερνά τον παο σε οπαδούς;

Παρασκευή, 13 Οκτωβρίου, 2023

 
Ο Σταμάτης είπε...

Ανέκαθεν είχε περισσότερο κόσμο ο Ολυμπιακός από τον Παναθηναϊκό και τις υπόλοιπες ομάδες της Ελλάδας. Κάπου στην δεκαετία του '60 πρέπει να διαμορφώθηκε αυτή η συνθήκη. Εγώ όταν άρχισα να πηγαίνω στα γήπεδα από το 1984 με τον πατέρα μου, θυμάμαι να έχουμε κάθε χρονιά εμφανώς περισσότερο κόσμο στο γήπεδο από τις υπόλοιπες ομάδες. Ακόμα και την δεκαετία του '80 που όλα τα γήπεδα ήταν κατάμεστα ήταν σαφής η μεγαλύτερη μαζικότητα των οπαδών του Ολυμπιακού.

Στα της βόρειας Ελλάδας δεν ξέρω να σου απαντήσω. Γιατί δεν έχω ζήσει εκεί. Έρχομαι τρεις τέσσερις φορές τον χρόνο Θεσσαλονίκη γιατί με στέλνει η εταιρεία που δουλεύω. Σε ζητήσεις με Θεσσαλονικείς μου έχουν πει ότι ο ΠΑΟΚ κυριάρχησε σε μαζικότητα κόσμου την δεκαετία του '70 μέσα στην πόλη, λόγω της μεγάλης τότε ομάδας των διακρίσεων. Μέχρι τα '70's, απ'ότι μου λένε τα παιδιά επάνω, ήταν περίπου μοιρασμένη στα τρία η συμπρωτεύουσα.

Παρασκευή, 13 Οκτωβρίου, 2023

 
Ανώνυμος Ο/Η Ανώνυμος είπε...

Θα ανεβάσετε τίποτα για το παλαιστινιακό;Άντε περιμένουμε....

Τρίτη, 17 Οκτωβρίου, 2023

 
ΑνώνυμοςΗ Φοιτητική Λέσχη Φανταστικής Λογοτεχνίας είπε...

Στηρίζουμε τον παλαιστινιακό λαό. Από εκεί και πέρα δεν είναι εύκολο να γραφτεί κάτι σοβαρό για ένα θέμα που δεν έχουμε καλές πληροφορίες. Επαναλαμβάνουμε όσοι τοποθετούνται με διαδικτυακές μπροσούρες σε ζητήματα διεθνών σχέσεων είναι απλά καραγκιόζηδες ή κυπατζήδες της κόκκινης προβιάς των καιρών μας.

Προφανώς και πρέπει να φτιαχτεί ανεξάρτητο κράτος της Παλαιστίνης. Αλλά από εκεί και πέρα δεν γνωρίζουμε τι συμβαίνει με τις επιμέρους ομάδες. Άλλοι λένε ότι η Χαμάς είναι πρακτόρικη, άλλοι λένε ότι η Φατάχ είναι συμβιβασμενη. Κανείς δεν μπορεί να έχει καθαρή εικόνα αν δεν έχει ζήσει εκεί ή αν δεν έχει καλές σχέσεις με πηγές πληροφόρησης των Παλαιστινίων.

Εντάξει να κάνουμε μια ανάρτηση που θα δίνει έναν γενικό προσανατολισμό. Αλλά ως εκεί. Δεν γίνεται να πούμε περαιτέρω γιατί θα κινδυνεύσουμε να γράψουμε σαχλαμάρες.

Τρίτη, 17 Οκτωβρίου, 2023

 
Ανώνυμος Ο/Η Ανώνυμος είπε...

Ή ασχολείστε με την επικαιρότητα ή δεν ασχολείστε καθόλου και ανεβάζετε μόνο ιδεολογικά.Δεν γίνεται όμως να γράφετε άρθρα για τις δηλώσεις Πολάκη και να κάνετε αβαβά το παλαιστινιακό.Απλά δεν γίνεται.Συναγωνιστικά.

Τετάρτη, 18 Οκτωβρίου, 2023

 
ΑνώνυμοςΗ Φοιτητική Λέσχη Φανταστικής Λογοτεχνίας είπε...

Βιαστικός είσαι συναγωνιστή. Περιμένουμε να έχουμε μια όσο το δυνατόν καλύτερη εικόνα για να γράψουμε κάτι που έχει νόημα. Γιατί, όπως προαναφέραμε, στα θέματα των διεθνών σχέσεων παίζει πολύ σημαντικό ρόλο η πληροφορία. Και μάλιστα η πληροφορία που συνήθως κλείνεται σε περιορισμένα περιβάλλοντα όπως αυτά των πρεσβειών και των μυστικών υπηρεσιών.
Θες να γράφουμε τις γνωστές αρλούμπες που περιλαμβάνουν οι μπροσούρες των υπολοίπων ή να παραθέσουμε μια ανάλυση που έχει νόημα;

Τετάρτη, 18 Οκτωβρίου, 2023