Ανταπόκριση από την συναυλία των Udo Dirkschneider και Peter Baltes (των Accept), με το σχήμα Dirkschneider, στο Fuzz Club (8/4/2025)


                                                            του Σταμάτη Μαμούτου

Είχα αρκετό καιρό να παρακολουθήσω συναυλία heavy metal συγκροτήματος. Αλλά μαθαίνοντας ότι οι Udo Dirkschneider και Peter Baltes των Accept, συνοδευόμενοι από τους Sven Dirkschneider στα τύμπανα και από το δίδυμο Andrey Smirnoff/Dee Dammers στις κιθάρες, θα πραγματοποιούσαν συναυλίες αφιερωμένες στο album Balls To The Wall και σε τραγούδια της δεκαετίας του ’80 δεν γινόταν να απουσιάσω. Επρόκειτο για ένα προσκλητήριο που αφορούσε όλους τους Έλληνες ακροατές του αυθεντικού heavy metal, σε μια από τις πλέον δυνατές, ποιοτικές και ειλικρινείς εκδοχές του.


Έχω την εντύπωση ότι το φιλόξενο και όμορφο Fuzz ήταν μικρό για μια τέτοια συναυλία. Όπως, επίσης, θα ήταν καλύτερο αντί για τις ημερομηνίες της περασμένης Τρίτης (Αθήνα) και Τετάρτης (Θεσσαλονίκη), η συναυλία να είχε πραγματοποιηθεί σαββατοκύριακο. Αν η εμφάνιση των Dirkschneider γινόταν Σάββατο, Κυριακή ή Παρασκευή βράδυ -ή ακόμη και αν είχε ενσωματωθεί σε κάποιο από τα θερινά, μεγάλα μουσικά φεστιβάλ- θα συγκέντρωνε σίγουρα πολύ περισσότερους θεατές.

Το Fuzz γέμισε (νομίζω ότι πρέπει να έμειναν λιγότερα από σαράντα εισιτήρια απούλητα για να επιτυγχανόταν το sold out) αλλά μια καλύτερη ημερομηνία και ένας μεγαλύτερος χώρος διεξαγωγής εκτιμώ ότι θα έφερναν τους Dirkschneider, στην χειρότερη περίπτωση, μπροστά από τους τριπλάσιους θεατές, σε σχέση με αυτούς που συγκέντρωσαν την περασμένη Τρίτη στο ασφυκτικά γεμάτο Fuzz. Οι μισοί Accept να παρουσιάζουν ένα set list με τραγούδια της περιόδου 1980-1985 δεν είναι απλή συναυλία. Είναι heavy metal γιορτή. Είναι τελετουργικό απότισης τιμής στους μεγάλους παλαιούς ενός ήχου αυθεντικά αντρίκιου, τευτονικά ρομαντικού, αέναα εφηβικού.

Ο Udoo Peter και η παρέα τους ανέβηκαν στην σκηνή στις δέκα παρά εικοσιπέντε. Ο στρατηγός φορούσε την συνηθισμένη στρατιωτική φόρμα παραλλαγής, καλογυαλισμένα άρβυλα, άσπρα γάντια και αλυσίδες με ασημένιους σταυρούς στο στήθος. Με το  τέλος του εισαγωγικού ηχητικού sample, ξεκίνησε ο μεταλλικός βομβαρδισμός. Ο καταιγισμός από εναλλασσόμενες ριπές συμπαγούς και ρέοντος μετάλλου.


Η αρχή έγινε με το «Fast As a Shark». Για να ακολουθήσει ένα μουσικό σφυροκόπημα με τα «Living for Tonite», «Midnight Mover», «Breaker», «Flash RockinMan», «Metal Heart» και «Breaking Up Again» (το οποίο τραγούδησε εξαιρετικά ο Baltes). Στην μικρή αρένα γινόταν παραλήρημα. Προσωπικά, αν μου έλεγαν ότι η συναυλία θα τελείωνε εκεί δεν θα είχα κανένα πρόβλημα να φύγω. Τι άλλο να δω; Είχα δει τα πάντα. «Δεν περιγράφω άλλο», που έλεγε και ένας παλιός σπορτκάστερ.

Οι Dirkschneider είχαν πατήσει στην κορυφή του Ολύμπου. Ο ήχος γεμάτος, το μπάσο ακουγόταν σαν γλυκό σφυρί, οι κιθαρίστες σε εξαιρετική φόρμα, ο τυμπανιστής μετρημένος, στιβαρός και καθόλου φλύαρος, ο κοντός στρατηγός έβγαζε τους ιδιαίτερους λαρυγγισμούς του άνετα (στον Udo ταίριαζε το Fuzz, ο χώρος του οποίου του έδινε την δυνατότητα να κάνει τα ιδιαίτερα φωνητικά του να ακούγονται καθαρά, διατρέχοντας την αρένα, αναρριχώμενα στον όροφο και γαργαλώντας τους τοίχους). Το set list ήταν αυτό που θέλαμε να ακούσουμε όλοι οι true metalheads.


Όμως, βρισκόμασταν ακόμη στην αρχή. Μετά από μια ανάπαυλα λίγων δευτερολέπτων η μπάντα άρχισε να παίζει το Balls To The Wall. Ολόκληρο. Από την αρχή μέχρι το τέλος (που ήσουν Τέλη, να άκουγες το «London Leather Boys»). Δεν χρειάζεται να σχολιάσω τίποτα άλλο. Η αναφορά και μόνο είναι αρκετή.

Μετά το «Winter Dreams» το συγκρότημα αποσύρθηκε, αφήνοντας τους θεατές σε μεταλλική έκσταση. Έπειτα από τις εκκλήσεις μας για επιστροφή στην σκηνή, οι Dirkschneider ήταν ξανά μαζί μας με το τραγούδι που όλοι περιμέναμε. «Princess of the Dawn» και τα μυαλά στα κάγκελα!! Ακολούθησαν το «Up to the Limit» και το «Burning», με την αρένα να παίρνει φωτιά σε ρυθμούς μεταλλικού rocknroll.


Ήταν έντεκα και τέταρτο όταν ο Udo και η παρέα του αποχώρησαν, αγκαλιάζοντας την ελληνική σημαία, από την σκηνή του Fuzz. Ήταν έντεκα και τέταρτο όταν όσοι παρακολουθήσαμε αυτή την συναυλία συμπεράναμε άμεσα ότι θα την θυμόμαστε για πολύ καιρό. Είχα καιρό να βρεθώ σε κάποιο live, συνεπώς δεν έχω εικόνα για τις πρόσφατες συναυλίες. Ωστόσο η συναυλία των Dirkschneider δεν ήταν στα όρια της σύγκρισης, του μετρήσιμου, του συζητήσιμου ώστε να εξεταστεί στα πλαίσια του διαλόγου και των πιθανών διαφωνιών. Ήταν έξω από κάθε πεδίο κανονικότητας. Στα υψίπεδα του ονειρικού, του αψεγάδιαστα τέλειου.


Αυτό είναι το heavy metal, παίδες. Χωρίς πολλά λόγια και μεγάλες αναλύσεις. Τα υπόλοιπα μπορεί να είναι thrashpowerdeathblackhard coreprogdoomsymphonicglamavant gardenu, οτιδήποτε άλλο και να αξίζουν πολύ. Όμως, αυτό που βιώσαμε δεν ήταν τέτοιο. Ήταν μόνο heavy metal. Για την ακρίβεια, ο ορισμός του. Σε μια από τις πλέον ωραίες του εκδοχές. Τίποτα περισσότερο, τίποτα λιγότερο.


Σχόλια:

Ανώνυμος/η
Συνοπτικά περιεκτικός! Οι Γερμανοί τα είπαν όλα με τη μουσική τους, εσύ τα είπες όλα με την ανταπόκριση. Εύγε!
Σάββατο, 12 Απριλίου, 2025


Σταμάτης
Ευχαριστώ, φίλε.
Σάββατο, 12 Απριλίου, 2025


Ανώνυμος/η
Τα έδωσαν όλα τα εισιτήρια. Sold out ήταν.
Σάββατο, 12 Απριλίου, 2025


Σταμάτης
Δεν το γνωρίζω αυτό. Μπορεί, όντως, να είναι έτσι. Στο πάνω διάζωμα, πάντως, υπήρχε χώρος για καμιά τριανταριά θεατές ακόμη.
Σάββατο, 12 Απριλίου, 2025


Ανώνυμος/η
Μεταμοντέρνο είναι να γυρνώ από τη συναυλία και να ακούω Τζωρτζ Μάργκαρετ στο αμάξι να τραγουδά: "Βρε άιντε στου Ντιρκσνάιντερ την πόρτα, κάποιος φύτεψε δυο χόρτα"
Σάββατο, 12 Απριλίου, 2025

Φοιτητική Λέσχη Φανταστικής Λογοτεχνίας
Χα,χα,χα!! Εντάξει ανώνυμε, όπως την ακούει κανείς την μουσική.
Σάββατο, 12 Απριλίου, 2025


Ανώνυμος/η
Και οι πρώτοι σκινάδες ακούγανε Μάργκαρετ μετά από Skrewdriver στο Monsegneur.Όσο για Accept(η παλαιότερη HM μπαντα)είναι αυτό που λες Σταμάτη,καθαρό Ηeavy,η ίδια αίσθηση που έχω ακούγοντας παλιούς Sister,Dio κτλ.Και μόνο το Princess να είχαν γράψει θα έμεναν στην ιστορία αιωνία(σαν κάτι ύμνους του NWOBHM σε singles και συλλογές).50αρησαμε σαν τους Maiden και ακόμα κρατάμε τα λάβαρα ψηλά!Hail to Metal!
Σάββατο, 12 Απριλίου, 2025


Σταμάτης
Πάντοτε ψηλά τις σημαίες!!

Τους Sister δεν τους βάζω στην ίδια βαθμίδα. Mου φαίνονται αμερικανιάρηδες. Ενώ Accept, Dio, Maiden, Saxon αποτελούν τον ορισμό του ήχου μας. Κάποιος που δεν έχει ακούσει νότα από heavy metal δίσκο, αν καθίσει ένα σαββατοκύριακο και ακούσει ή δει σε βίντεο αυτά τα τέσσερα σχήματα, θα καταλάβει αμέσως τι είναι το heavy metal.

Για τον Μάργαρετ, αν θυμάμαι καλά, είχαν οι Μαρνεζοκωστέλοι κάποια γνωριμία στο μαγαζί που τραγουδούσε και πήγαιναν για ενισχύσεις στην ασφάλεια του χώρου. Πλάκα πλάκα έχω συναντήσει και σκινάδες της γενιάς μου, που γουστάρουν Μάργκαρετ και άλλα true "παιδιά" του λαϊκού πενταγράμμου (πχ. Μπιλ Τερλέγκα κλπ). Φαίνεται ότι κάπου βρίσκουν υπόγειες επικοινωνίες ανάμεσα στο rock'n'roll punk και στο λαϊκοντόγκ underground.
Κυριακή, 13 Απριλίου, 2025


Ανώνυμος/η
Για Τερλέγκα έχει ιδρυθεί fan club στο FB όπου αναλύονται οι φιλοσοφικές προεκτάσεις των στίχων και γίνονται παραλληλισμοί πχ Θα Τα Κάψω Τα Ηχεία/All Men Play On Ten από Manowar,Γαρδένια/Gardenia από Kyuss κτλ.O J. J. Burnel των Stranglers είχε χαρακτηρίσει καθαρόαιμο Punk τον «Μαθητή» του Ζαμπέτα που και εθνικιστής ήταν και είχε κάνει επικές δηλώσεις «Με το μπουζούκι γεννήθηκα, με το μπουζούκι θα πεθάνω…» άνετα συγκρίσιμες με το «The guitar is my sword, I'll fight 'til I die» των Heavy Load.To όργανο αλλάζει η ουσία παραμένει η ίδια.
Κυριακή, 13 Απριλίου, 2025


Ανώνυμος/η
Heavy metal is the law 🤘🏽
Σάββατο, 12 Απριλίου, 2025

Φοιτητική Λέσχη Φανταστικής Λογοτεχνίας
Ένας νόμος άγραφος.
Σάββατο, 12 Απριλίου, 2025


Ανώνυμος/η
--Πάμε, όμως, τώρα στο μεγάλο αυτογκόλ. Γράφεις εναντίον των δασμών; Διάβασα σωστά; Τότε αυτό σημαίνει ότι είσαι και ενάντια στην πολιτική του Τραμπ. Εσύ, ο τραμπικός, κατά των δασμών; Όχι μόνο αυτογκόλ. Αυτό είναι και τιμωρία αποκλεισμού της έδρας σου--

κοπριτης (διδακτικα) εδω...επειδη σαν αριστεριστες που ειστε, και ποτε εθνικιστες οπως ετσι καμουφλαρεστε, ειστε σκραπες στα οικονομικα, μαθε να ξεχωριζεις πεπονια απο καρπουζια οταν συγκρινεις ΗΠΑ και Ελλαδα σε δασμους. Στις ΗΠΑ υπαρχει εγχωρια και πρωτογενης παραγωγη και καλα κανει ο Τραμπ και βαζει δασμους για να ενισχυθει η δικη του παραγωγη και οχι των κινεζων αφηνοντας ανεργους τους αμερικανους. Στην Ελλαδα ομως οπου ΔΕΝ ισχυει κατι τετοιο γιατι μεχρι και η τροφη μας εξαρταται απο εισαγωγες προϊοντων απο αλλες χωρες, αν βαλεις δασμους τοτε αυτο που θα απομεινει για να τρως, μεχρι να αρχισει να καλυπτει η εγχωρια παραγωγη τις αναγκες μας (βαλε καμια 50 χρονια και βαλε), θα ειναι τα εξωφυλλα των δισκων που ακους! ξεχασες να μας πεις ''διδακτορα'' οτι ο κομμουνισμος σου με τις απεργιες και τις απειλες ειναι που κατεστρεψε την εγχωρια παραγωγη διωχνοντας εργοδοτες σε αλλες χωρες και καμια ελευθερη αγορα ή ο καπιταλισμος...αφηστε λοιπον τις παπατζες περι ρομαντικου εθνικισμου και παραδεχτειτε επιτελους οτι ειστε κομμουνιστες για να τελειωνουμε...

-Λεμουριος τρολιστας
Σάββατο, 12 Απριλίου, 2025


Σταμάτης
Επειδή οι νεοδημοκράτες και οι της δεξιάς πολυκατοικίας θεωρείτε ότι εθνικισμός, φασισμός και κομμουνισμός είναι ένα -με κορυφαία πρόσφατα παραδείγματα την νυμφευμένη με γυναίκα επικεφαλής του AFD και τον Μασκ, που αποκάλεσαν τον Χίτλερ κομμουνιστή- δεν έχουμε κανένα πρόβλημα αν μας βλέπεις κι εμάς με τον ίδιο τρόπο. Εσύ πρέπει να διαχειριστείς άλλη μια αντίφαση. Πώς γίνεται να είσαι χιτλερικός, δηλαδή κομμουνιστής βάσει της οπτικής σου, και ταυτόχρονα τραμπικός, δηλαδή δεξιός (σε αυτό συμφωνούμε όλοι); Πώς γίνεται να είσαι χιτλερικός και ταυτόχρονα ομοερωτικός (κατά δική σου παραδοχή); Καυτές οι αντιφάσεις σου.

Στα της οικονομίας χρειάζεσαι ένα ακόμη φροντιστήριο. Γιατί η Ελλάδα είναι μια από τις λίγες χώρες που αν αφεθεί να εστιάσει στην αγροτική της παραγωγή θα έχει 100% επάρκεια τροφίμων. Η πρωτογενής της παραγωγή αποτελεί διαχρονικά την πρώτη οικονομική και παραγωγική της δύναμη. Συνεπώς, οι δασμοί (βάσει των όσων γράφεις) θα ήταν χρήσιμοι πρώτα για την πατρίδα μας και μετά για τις ΗΠΑ.

Βλέπεις, λοιπόν, ότι εμείς μπορούμε να ξεχωρίσουμε τα πεπόνια από τα καρπούζια, όπως ζητάς. Προσωπικά κατάγομαι από αγροτικές περιοχές. Κυρίως, όμως, γνωρίζω την Ελλάδα και την πραγματικότητά της.

Η απορία μου είναι γιατί να μην την γνωρίζετε εσείς. Αν έγραφες από το Τελ Αβίβ ή την Ουάσιγκτον, θα το καταλάβαινα. Δεν θα ήσουν Έλληνας, δεν θα γνώριζες την πατρίδα μου. Αν ήσουν στην Ομάδα Αλήθειας του Μητσοτάκη και του Βαρβιτσιώτη, πάλι θα το καταλάβαινα. Λόγω του φιλελεύθερου και εκσυγχρονιστικού διεθνισμού, θα είχες χάσει την εθνική σου ταυτότητα. Αν έγραφες από το κτίριο κάποιας τεκτονικής στοάς και πάλι θα γινόταν αντιληπτό ότι θα είχες χάσει την εθνική σου ταυτότητα, λόγω της προπαγάνδας του φιλελεύθερου Διαφωτισμού. Όμως, τώρα, γράφεις από ένα υπόγειο μιας πολυκατοικίας του 1960. Άντε, να δεχτώ ότι στα ρεπό σχολιάζεις κι από τα παγκάκια του Πεδίου του Άρεως. Είναι τόσο βαθύ το υπόγειο της Λεμουρίας ώστε να σου στερεί την επαφή με τον κόσμο της καθημερινότητας; Γιατί δεν βλέπεις ποια είναι η αληθινή Ελλάδα και πιστεύεις τους φιλελεύθερους από τον Φαλμεράγιερ μέχρι τους Μητσοτάκη και Τζήμερο;
Σάββατο, 12 Απριλίου, 2025


Ανώνυμος/η
Με τις ψεκασιές τους οι τραμπικοί έχουν τρελάνει και τους μαρξιστές εκτός από εμάς. Αποκαλούν τον Χίτλερ κομμουνιστή και λαμπαδιάζουν τα αντιφασιστάκια.
Σάββατο, 12 Απριλίου, 2025

Vanguardist
Άνεργους τους άφησε τους Αμερικανούς το ίδιο το καπιταλιστικό σύστημα υποχθόνιε Λεμούριε και η αποβιομηχάνιση που έχει ξεκινήσει εδώ και πολλές δεκαετίες στην Δύση όσο ο καπιταλισμός εξελίσσεται, μεταφέροντας την παραγωγή στον Τρίτο Κόσμο και μετατρέποντας τις αναπτυγμένες καπιταλιστικές οικονομίες σε παρασιτικές φούσκες χωρίς παραγωγικό αντίκρυσμα, με χρηματοπιστωτικές εταιρείες και διάφορες εταιρείες υπηρεσιών ως το κύριο όχημα τους. Ο καπιταλισμός ήταν εκείνος που από το 1800 έχει παγκοσμιοποιητικές τάσεις με στόχο την εκμετάλλευση συνεχώς νέων αγορών και εκείνος που στοχεύει στο να μεταφέρει τους κακομοίρηδες του Τρίτου Κόσμου στην γηρασμένη και παρηκμασμένη από τον νεοφιλελευθερισμό Ευρώπη για να "καλύψουν τις ανάγκες της αγοράς". Κατηγορείς τους συνδικαλιστές ως την αιτία της φυγής των εταιρειών από τις χώρες τους, όταν το ερώτημα θα έπρεπε να είναι γιατί εξαρχής να φύγουν και να αναζητήσουν νέο εργατικό δυναμικό με στόχο τον προσωπικό πλουτισμό και δεύτερον στην ουσία μας λες ότι εμείς πρέπει υποτακτικά να δεχθούμε οτιδήποτε επιβάλλει ο εκάστοτε καπιταλιστής ή εργοδότης, γιατί αν δεν γίνουμε οι δούλοι του, τότε θα φύγει, ψάχνοντας άλλα κορόιδα! Καλείς λοιπόν στην μετατροπή του εργασιακού και βιοτικού επιπέδου των Ελλήνων, σε αυτό των Πακιστανών, των Αφγανών και του κάθε λογής κακομοίρη για να μείνει ευχαριστημένο το σκουπίδι που λέγεται "επιχειρηματίας" εκμεταλλευόμενο τους υπολοίπους. Δεν πάει έτσι Λεμουριάκο... Πότε επιτέλους θα μάθετε οικονομικά οι δεξιοί ? Μέσα στον Δεκέμβριο σε είχα κάνει ρεζίλι για τον Καπιταλισμό και σου απέδειξα με στοιχεία πως λες μπούρδες.
Σάββατο, 12 Απριλίου, 2025

Vanguardist
Να πούμε και για τον Πορτοκαλί Σωτήρα των δεξιών τώρα. Ο Τραμπ κλαίει επειδή η Αμερική έχει ισχυρό δολάριο και έτσι δεν είναι ανταγωνιστικές οι Αμερικανικές εξαγωγές. Ξεχνάει ότι το παγκόσμιο σύστημα εμπορίου που οι ίδιες οι ΗΠΑ έφτιαξαν από το 1960 και μετά τους δίνει το λεγόμενο exorbitant privilege, καθώς το δολάριο χρησιμοποιείται σαν το παγκόσμιο νόμισμα συναλλαγών. Αυτό επιτρέπει στην Αμερική να έχει εδώ και δεκαετίες ένα γιγαντιαίο οικονομικό έλλειμα αλλά παρόλα αυτά να μην καταρρέει. Επίσης, αυτό που μας ενδιαφέρει είναι το γεγονός ότι το σύστημα αυτό τους επιτρέπει να πληρώνουν για εισαγωγές κτλ. κυριολεκτικά "δωρεάν", τυπώνοντας απλώς δολάρια επί τόπου. Από τις εποχές του Bretton Woods μέχρι τώρα έτσι ζούσε ο Αμερικάνος...Έτρωγε ό,τι ήθελε, αγόραζε ό,τι ήθελε από όλο τον πλανήτη εν είδη "Παγκοσμίου Μινωταύρου". Σαν μία πιστωτική κάρτα χωρίς όρια. . Η Αμερική άρχισε να εστιάζει όλο και λιγότερο στην εγχώρια παραγωγή καθώς απλώς αγόραζε τα πάντα απ'έξω δωρεάν. Η αυθάδεια και η κλασσική αμερικανική αλαζονεία του Τραμπ και της παρέας του, διαφαίνεται από το γεγονός ότι αυτό το προνόμιο των ΗΠΑ (την καταλήστευση της υπεραξίας του πλανήτη δηλαδή) χαρακτηρίζεται ως ένα "βάρος" για το οποίο ο υπόλοιπος κόσμος πρέπει να αποζημιώσει τις ΗΠΑ. Λέει ότι η "οικονομική κυριαρχία" της Αμερικής "δεν μπορεί να θεωρείται δεδομένη· και η κυβέρνηση Τραμπ είναι αποφασισμένη να τη διατηρήσει", αλλά αυτή η ίδια κυριαρχία "έχει κόστος" και "οι άλλες χώρες" πρέπει να πληρώσουν για αυτό. Το ίδιο ζητάει και ως προς την διατήρηση του Αμερικανικού Imperium. Εν είδη φεουδάρχη ή μαφιόζου ζητάει να πληρώνουμε για να μας προσφέρει "προστασία". Οι ΗΠΑ προτείνουν κυριολεκτικά οι χώρες να στέλνουν επιταγές στο Υπουργείο Οικονομικών ως φόρο υποτέλειας για το 'προνόμιο' της διατήρησης του δολαρίου ως παγκόσμιου αποθεματικού νομίσματος. Ο τρόπος ζωής των Αμερικανών επιδοτείται από τον υπόλοιπο κόσμο. Ο Μίραν (και ο Τραμπ) διαμαρτύρονται για τα εμπορικά ελλείμματα, αλλά αυτά είναι η ίδια η εκδήλωση αυτής της επιδότησης. Επειδή η Αμερική μπορεί ουσιαστικά να αγοράζει ό,τι χρειάζεται από τον υπόλοιπο κόσμο "δωρεάν" (εκδίδοντας δολάρια), αυτή η κατάσταση σίγουρα δεν δημιουργεί κίνητρα για να γίνει η σκληρή δουλειά της παραγωγής αγαθών εσωτερικά. Αυτό που προτείνει ο Μίραν ουσιαστικά είναι να απαιτηθούν πρόσθετες πληρωμές για το "προνόμιο" για το οποίο ήδη οι χώρες κάνουν πληρωμές—ένα σύστημα διπλής υποτέλειας, όπου οι χώρες πρώτα επιδοτούν τα αμερικανικά επίπεδα διαβίωσης αποδεχόμενες δολάρια ως αποθεματικό νόμισμα, και μετά πρέπει να πληρώσουν επιπλέον για το 'βάρος' που αυτό δήθεν επιφέρει στις ΗΠΑ.

Εν τέλει, είναι ξεκάθαρο τι προσπαθούν να πετύχουν οι ΗΠΑ εδώ: θέλουν να κρατήσουν το προνόμιο και να κάνουν τον υπόλοιπο κόσμο να πληρώνει για τα αρνητικά που το συνοδεύουν. Πράγμα που σημαίνει ότι βρισκόμαστε σε μία σημαντική στιγμή στην ιστορία, όπου τα έθνη πρέπει να πάρουν την απόφαση είτε να υποκύψουν σε αυτό το παρανοϊκό σύστημα διπλής υποτέλειας ή να αντισταθούν.
Σάββατο, 12 Απριλίου, 2025

Φοιτητική Λέσχη Φανταστικής Λογοτεχνίας
"όσο ο καπιταλισμός εξελίσσεται, μεταφέροντας την παραγωγή στον Τρίτο Κόσμο και μετατρέποντας τις αναπτυγμένες καπιταλιστικές οικονομίες σε παρασιτικές φούσκες χωρίς παραγωγικό αντίκρυσμα, με χρηματοπιστωτικές εταιρείες και διάφορες εταιρείες υπηρεσιών ως το κύριο όχημα τους. [...] Ο καπιταλισμός ήταν εκείνος που από το 1800 έχει παγκοσμιοποιητικές τάσεις με στόχο την εκμετάλλευση συνεχώς νέων αγορών και εκείνος που στοχεύει στο να μεταφέρει τους κακομοίρηδες του Τρίτου Κόσμου στην γηρασμένη και παρηκμασμένη από τον νεοφιλελευθερισμό Ευρώπη για να "καλύψουν τις ανάγκες της αγοράς"

Εδώ έχουμε ένα από τα φαινομενικά παράδοξα του καπιταλισμού το οποίο συνιστά ίσως τον μεγαλύτερο κίνδυνο για τα έθνη της Ευρώπης. Ενώ ο καπιταλισμός διώχνει τα εργοστάσια από την Ευρώπη και τις ΗΠΑ και μεταφέρει τη βάση της βιομηχανικής παραγωγής στην περιφέρεια του "τρίτου κόσμου" (αυτό σημαίνει απώλεια χιλιάδων θέσεων εργασίας), την ίδια στιγμή εισάγει ορδές μεταναστών από τον "τρίτο κόσμο" στις μητροπόλεις του (Ευρώπη και ΗΠΑ) με αποτέλεσμα να μεγαλώνει ακόμη περισσότερο τα ποσοστά της ανεργίας. Δεν είναι μόνο ευκαιρία μείωσης του παραγωγικού κόστους για τους καπιταλιστές. Είναι και σχέδιο αντικατάστασης πληθυσμών.
Σάββατο, 12 Απριλίου, 2025


Ανώνυμος/η
Γνώμη για Συνθετικούς;
Σάββατο, 12 Απριλίου, 2025


Σταμάτης
Δεν γνωρίζω πολλά για την ηλεκτρονική μουσική
Σάββατο, 12 Απριλίου, 2025


Ανώνυμος/η
Η καλύτερη συναυλία των τελευταίων δέκα χρόνων. Πολύ εύκολα.
Σάββατο, 12 Απριλίου, 2025

Ανώνυμος/η
Και που να τους βλέπατε στο Ρόδον την δεκαετία του 90..
Κυριακή, 13 Απριλίου, 2025

Φοιτητική Λέσχη Φανταστικής Λογοτεχνίας
Τους είχαμε δει.
Κυριακή, 13 Απριλίου, 2025


Ανώνυμος/η
Λεμούριε, τι λέει εδώ ένας από τους πρωτοπόρους σας; Οι ομοφυλόφιλοι είναι προβληματικοί άνθρωποι. Έχουν πολλά θέματα πνευματικής ισορροπίας. Οι ναζί τους έκαιγαν. Στην Ελλάδα τους έπιαναν οι αστυφύλακες και τους φυλάκιζαν χωρίς δίκη σε υπόγεια. Είναι αυτός ο λόγος που σε έκανε να συνεχίσεις την παράδοση της υπόγας;

https://www.enikos.gr/lifestyle/sygklonise-o-markellos-nyktas-aftos-o-anthropos-skotone-anthropous-emas-tha-lypotan/2348995/
Δευτέρα, 14 Απριλίου, 2025