Πολιτισμική και κοινωνική άλωση του εθνικιστικού χώρου

 

Όπως έχουμε αναλύσει πολλές φορές σε προηγούμενα άρθρα, ένας από τους κύριους στόχους του συστήματος εξουσίας στις ευρωπαϊκές χώρες σήμερα είναι να απορροφά το μέρος εκείνο της κοινωνικής δυσαρέσκειας προς τον αντιανθρώπινο, εξουσιαστικό, (νεο)φιλελευθερισμό της παγκοσμιοποίησης, το οποίο (μέρος της κοινωνικής δυσαρέσκειας) παίρνει συντηρητικό προσανατολισμό και κατευθύνεται προς τον εθνικιστικό χώρο, μέσω ελεγχόμενους από τους εξουσιαστικούς μηχανισμούς (ακρο)δεξιούς πυρήνες. Για να επιτευχθεί αυτός ο στόχος, το σύστημα εξουσίας α) διεισδύει με ανθρώπους του στο πολιτικό περιβάλλον του εθνικιστικού χώρου, προσπαθώντας να αλλοιώσει τις ιδέες του και να τον μετατρέψει σε μια μεταμοντέρνα alt right εκδοχή της καπιταλιστικής Δεξιάς β) παρεισφρέει σε κάθε κοινωνικό πεδίο μικροαστικών ή εργατικών καταβολών, όπου αναπτύσσονται συνήθως οι εθνικιστικές ιδέες. Ασφαλώς, αν ο αληθινός εθνικισμός, με τις θεωρητικές καταβολές στον αντιδιαφωτιστικό Ρομαντισμό, δεν ήταν επικίνδυνος για το σύστημα εξουσίας, ποτέ και κανένας από τους τσάτσους του συστήματος εξουσίας δεν θα είχε λόγο να παρεισφρήσει σε αυτά τα μικροαστικά και εργατικά λαϊκά περιβάλλοντα.  Όμως, σήμερα, συμβαίνει το ακριβώς αντίθετο.


Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα παρείσφρησης και σταδιακού ελέγχου από ανθρώπους του συστήματος εξουσίας φαίνεται ότι αποτελεί το κοινωνικό περιβάλλον των ποντιακών οργανώσεων. Για λόγους που έχουν να κάνουν με την ιστορία της κοινότητας των Ποντίων στην Ελλάδα, διατηρήθηκε εδώ και δεκαετίες ένας ρεβανσιστικός εθνοκεντρισμός στο περιβάλλον των ποντιακών οργανώσεων και κοινοτήτων. Ένας εθνοκεντρισμός ο οποίος κάποτε αποτελούσε κοινό τόπο για όλες τις κοινότητες των Ελλήνων αλλά που ο φιλελεύθερος εκσυγχρονισμός κατάφερε να εξαλείψει τις τελευταίες δεκαετίες. Αντιθέτως, στις οργανώσεις και τις κοινότητες των Ποντίων το εθνο-νοσταλγικό στοιχείο παρέμεινε για περισσότερο καιρό ζωντανό, σφιχταγκαλιασμένο με μια αίσθηση ιστορικής αδικίας και συναισθηματικού ρεβανσισμού.

Αυτό το μίγμα αποτέλεσε μια καλή πρώτη ύλη για την ανάπτυξη εθνικιστικών πολιτικών ιδεών. Το σύστημα εξουσίας το κατάλαβε καλά, όταν μέχρι πριν μερικά χρόνια οι πολιτικοί του εκπρόσωποι διαπομπεύονταν ή και δέρνονταν στις εκδηλώσεις μνήμης του ποντιακού ελληνισμού. Αναμενόμενο, ήταν, λοιπόν, να κινητοποιηθούν άμεσα οι μηχανισμοί της εκσυγχρονιστικής, κρυπτοφιλελεύθερης alt right και του συστημικού αστικού ψευτοπατριωτισμού της Δεξιάς, προκειμένου να κάνουν την βρώμικη δουλειά, να ελέγξουν την κατάσταση και να απομακρύνουν τον όποιο εθνικιστικό κίνδυνο.

Θα μπορούσε κανείς να αντιληφθεί με τον πιο άμεσο τρόπο τι εννοώ, αν είχε παραβρεθεί στην τελευταία συγκέντρωση μνήμης του ποντιακού ελληνισμού που πραγματοποιήθηκε την 19η Μαΐου στην πλατεία Συντάγματος. Εκεί που κάποτε οι Κουμουτσάκοι και (στην Θεσσαλονίκη) οι Μπουτάρηδες έτρεχαν κυνηγημένοι, πλέον έχει επικρατήσει ολοκληρωτικά ο κίβδηλος (ψευτο)πατριωτισμός (ποιου άλλου;) της Νέας Δημοκρατίας.


Ασφαλώς, το λιντσάρισμα ήταν μια λάθος προσέγγιση που έστειλε διαδηλωτές στα δικαστήρια (μακροπρόθεσμα στο σπίτι τους και μακριά από κάθε κοινωνική δράση, εφόσον ο εθνικιστικός χώρος, ελεγχόμενος καθώς είναι από τους πράκτορες της Δεξιάς, δεν έχει τα ισχυρά νομικά δίκτυα της Αριστεράς, ούτε την αυτονόητη αλληλεγγύη ανάμεσα στους ανθρώπους που τον στελεχώνουν). Δεν ξεχνάμε, επίσης, ότι στην υπόθεση Κουμουτσάκου πρόσωπα του εθνικιστικού χώρου είχαν καταγγείλει ότι ρουφιανεύτηκαν στις αρχές, προκειμένου να οδηγηθούν στα δικαστήρια, από άτομα (θηλυκού φύλου, συγκκεριμένα) που σύχναζαν στο γνωστό «εστιατόριο» της κυπατζήδικης ακροδεξιάς. Αλλά το σημαντικό δεν είναι τούτο. Το σημαντικό είναι ότι, μετά από όλα αυτά, η ποντιακή συγκέντρωση μνήμης της 19ης Μαΐου και οι οργανώσεις που την πραγματοποιούν έχουν περάσει πλήρως στον έλεγχο της συστημικής Δεξιάς.

Η φετινή συγκέντρωση ολοκληρώθηκε σχετικά νωρίς λόγω της έντονης βροχόπτωσης. Ωστόσο, όσο διήρκεσε, έδειχνε αγκιστρωμένη από πολλά σημεία στην κυβερνώσα παράταξη. Ομιλητές που εκφωνούσαν ύμνους για κυβερνητικούς παράγοντες και τους καλούσαν στο βήμα, βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας και εκσυγχρονιστές πολιτικοί φίλοι του Μητσοτάκη που αγόραζαν μπλουζάκια από το «merchandise», δεξιοί τοπικοί αιρετοί και λοιποί σφουγγοκωλάριοι της φιλελεύθερης εξουσίας που σουλατσάριζαν ανάμεσα στους συμμετέχοντες. Πώς αλλάζουν οι καιροί...; Ευτυχώς, η βροχή σταμάτησε σύντομα την όλη παράτα και αφού χαιρέτησα την Μαίρη Ιορδανίδου (από τα παιδιά της Λέσχης), με την οποία παραβρέθηκα στην συγκέντρωση, αποχώρησα εν μέσω καταιγίδας.

Το ουσιαστικό συμπέρασμα είναι διττό. Πρώτον, όσοι εντός του «χώρου» δεν καταλαβαίνουν τι κάνει η Δεξιά στον εθνικισμό είναι απλά ανόητοι. Και, δεύτερον, η πολιτική είναι κάτι πολύ σοβαρό και αφορά σοβαρούς ανθρώπους. Δεν αφορά τους καραγκιόζηδες που νομίζουν ότι μπορούν να το παίξουν παράγοντες ή και να ηγηθούν ενός πολιτικού χώρου με τόσες απαιτήσεις, όπως είναι ο εθνικιστικός. Ό,τι και αν γράφουν οι πληρωμένοι opinion leaders, όση φανφάρα υποστήριξης και αν πωλούν κάτω από τα συνθήματα της αυτονομίας ή του κόμματος, της επανάστασης ή της πατρίδας, του ε/ς και κάθε άλλης ιδέας που εκφυλίζουν σε σύνθημα οι ανόητοι και οι εγκάθετοι δημοσιολόγοι του χώρου. Πολιτική σημαίνει στρατηγική. Δεν σημαίνει καγκουριά, δεν σημαίνει βλαχαδερίστικη άγνοια μασκαρεμένη σε πρωτοβουλία, δεν σημαίνει κουκούλα και τσογλανιά, δεν σημαίνει χαβαλεδιάρικη βία που οδηγεί νομοτελειακά στην επαναλαμβανόμενη γελοιοποίηση του εθνικιστικού χώρου. Δεν νικάμε τους Βορίδηδες, τους Κοέν, τους Σαμαράδες, τους Δημητριάδηδες και τις πρεσβείες που κατασκευάζουν εν μιά νυκτί ψευτοπατριωτικά κομματικά μορφώματα, με την ψευτομαγκιά και με την πεποίθηση ότι ο κάθε ανώνυμος που μαζεύει δέκα πιτσιρικάδες έτοιμους να κάνουν ένα ντου γίνεται αυτόματα και πολιτικός «νοματαίος».


Δεν θέλω να ταυτίσω την παραπάνω περιγραφή με όσα είχαν γίνει παλαιότερα στις εκδηλώσεις μνήμης του ποντιακού ελληνισμού. Δεν ψέγω τα παιδιά που αγανάκτισαν και πήραν στο κυνήγι τους εκπροσώπους της πολιτικής νομενκλατούρας πριν κάποια χρόνια. Αντιθέτως, συμπάσχω μαζί τους και τους αντιλαμβάνομαι. Ψέγω, όμως, την γενικότερη αντίληψη που προωθούν ορισμένοι στον πολιτικό μας χώρο ότι αποτελεί κάτι με πολιτικό νόημα η μάζωξη ανθρώπων με κουκούλες και τραπάδικες φόρμες που κάνουν λίγη φασαρία ή ένα ντου άνευ σοβαρού πολιτικού σχεδιασμού και μετά είτε καταλήγουν στα δικαστήρια είτε εξαφανίζονται από την κοινωνική δράση, χρεώνοντας στον εθνικισμό τον επικίνδυνο χαβαλέ τους.


Τα χρόνια περνούν και ο εθνικισμός διώκεται από κάθε κοινωνικό πεδίο. Και σε αυτό βοηθούν εν αγνοία τους οι βλάκες που κάνουν το κομμάτι τους παριστάνοντας τους παράγοντες του χώρου αλλά στην πραγματικότητα δεν είναι σε θέση να σκεφτούν ως πολιτικοί στρατιώτες, πόσο μάλλον ως πολιτικοί πυρηνάρχες.  Υπό αυτούς τους όρους δεν είναι τυχαίο που η Νέα Δημοκρατία του Μητσοτάκη (ό,τι πιο αντι-εθνοκεντρικό έχει αναδείξει η Δεξιά) απλώνει τον έλεγχό της σε περιβάλλοντα που κάποτε δραστηριοποιούνταν εθνικιστές.

Σχόλια:

Ανώνυμος/η
Αν η συγκεκριμένη εκδήλωση ήταν αυτό που σας άνοιξε τα μάτια μάλλον δεν έχετε πολλή επαφή με βόρειο Ελλάδα και ειδικά Θεσσαλονίκη/Ημαθια να δείτε νεοδημοκρατικό ποντιακό καρακιτσαριο. Μεγαλέξανδρος-Παλαιολόγος-Μητσοτάκης: οι 3 πυλώνες της ταυτότητας αρκετών εκεί. Χρόνια τώρα.
Πέμπτη, 28 Μαΐου, 2026
Φοιτητική Λέσχη Φανταστικής Λογοτεχνίας
Χα,χα,χα...άστα να πάνε.
Παρασκευή, 29 Μαΐου, 2026
Ανώνυμος/η
Έννοια σου Σταμ και κάποιοι είμαστε εκεί που πρέπει (πολύ κοντά σου στη συγκεκριμένη εκδήλωση κι ας μην ιδωθήκαμε). Ο εθνικισμός μπορεί να φαίνεται ηττημένος, αλλά υπόγεια παραμένει συμπαθής σε ένα κομμάτι της ποντιακής (κι όχι μόνο) νεολαίας.

Έπρεπε να έρθεις και στην πορεία μέσα στην βροχή. Ήμασταν λίγοι, αλλά με ψυχή.
Πέμπτη, 28 Μαΐου, 2026
Σταμάτης
Εντάξει παιδιά. Μπορεί να παραμένει συμπαθής σε κάποιους. Δεν αμφιβάλω.

Εκείνο που υπογραμμίζω είναι ότι στα κοινωνικά περιβάλλοντα που κάποτε ήταν ο εθνικισμός κυριαρχικός (ακόμη και μετά την πτώση της ΧΑ) τώρα έχει γίνει υπόγειος. Η Δεξιά φροντίζει να μας ξηλώνει από κάθε γωνιά του κοινωνικού γίγνεσθαι και το κάνει προγραμματικά, με σύστημα.

Τα ερωτήματα εκκρεμούν. Μας αρκεί το ότι υπάρχουν υπόγειες συμπάθειες στην νεολαία; Έχουμε στρατηγική ως πολιτικός χώρος; Πότε θα γίνουν ξανά επίγειες οι συμπάθειες; Όταν ο Τραμπ θα μας μοστράρει αυτόν που θα έχει επιλέξει ως νέο ηγέτη του χώρου; Θα παραμέινουμε ένα τσίρκο στο οποίο οι κυπατζηδες θα σπρώχνουν κάθε μπαγλαμά ως δυνητικό πυρηνάρχη του ενός έτους, μέχρι να αποτύχει (αναμενόμενα) κι αυτός ή να στείλει μερικούς πιτσιρικάδες στην φυλακή;

Αυτά είναι τα θέματα που θίγει το άρθρο.
Παρασκευή, 29 Μαΐου, 2026
Εις την Πόλιν
Κωνσταντινούπολη, Ιωνία & Ανατολία και πάλι σύντομα χριστιανικές! 15-20εκ. κρυπτο-ορθόδοξοι ζουν με τον πόθο του χριστιανικού βαπτίσματος, και αναμένουν την μεγάλη ώρα του έθνους.
Σε μεγάλη αναστάτωση η Τουρκία, λόγω εμφυλίου, οι οπαδοί των Κεμαλικών (στις περιοχές αυτές η μεγάλη πλειοψηφία), στην πραγματικότητα δεν θέλουν άλλο να ζουν στο πολιτικό Ισλάμ, αλλά και το γεγονός ότι υποστηρίζουν το εκκοσμικευμένο Ισλάμ είναι απλώς ένα άλλοθι λόγω της συνθήκης της Λωζάννης: Τα ευρωπαϊκά χαρακτηριστικά των προσώπων και ο δυτικότροπος τρόπος ζωής τους μαρτυρούν τον πόθο της ένωσης με την Ελλάδα.
Έχει ξεκινήσει ήδη: https://www.msn.com/el-gr/news/other/%CE%BF%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CF%85%CE%BC%CE%B5%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CF%8C-%CF%80%CE%B1%CF%84%CF%81%CE%B9%CE%B1%CF%81%CF%87%CE%B5%CE%AF%CE%BF-%CE%BC%CE%AE%CE%BD%CF%85%CE%BC%CE%B1-%CE%B2%CE%B1%CF%81%CE%B8%CE%BF%CE%BB%CE%BF%CE%BC%CE%B1%CE%AF%CE%BF%CF%85-%CF%85%CF%80%CE%AD%CF%81-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CE%BF%CE%B9%CE%BA%CE%B5%CE%B9%CE%BF%CE%B8%CE%B5%CE%BB%CE%BF%CF%8D%CF%82-%CF%80%CF%81%CE%BF%CF%83%CF%87%CF%8E%CF%81%CE%B7%CF%83%CE%B7%CF%82-%CE%B5%CF%84%CE%B5%CF%81%CF%8C%CE%B8%CF%81%CE%B7%CF%83%CE%BA%CF%89%CE%BD-%CF%83%CF%84%CE%BF%CF%85%CF%82-%CE%BA%CF%8C%CE%BB%CF%80%CE%BF%CF%85%CF%82-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CE%BF%CF%81%CE%B8%CF%8C%CE%B4%CE%BF%CE%BE%CE%B7%CF%82-%CE%B5%CE%BA%CE%BA%CE%BB%CE%B7%CF%83%CE%AF%CE%B1%CF%82/ar-AA21kSH4?ocid=msedgntp&pc=HCTS&cvid=69e73f5361bb41e4b0223d8b7e7b71cb&ei=11&fbclid=IwY2xjawSGqphleHRuA2FlbQIxMQBzcnRjBmFwcF9pZBAyMjIwMzkxNzg4MjAwODkyAAEeWuP_YzRXzgY0kehDNgf5Ih6HTA-7J_QdhHa1vxjsjKRVfWllG5iLbvMDa1s_aem_52TeO6ir1Eu714O29dg0aw
Παρασκευή, 29 Μαΐου, 2026
Φοιτητική Λέσχη Φανταστικής Λογοτεχνίας
Τα έλεγε ο Βελόπουλος και ο Λιακόπουλος το 1998 αυτά. Παλαιότερα άλλοι εξίσου γραφικοί. Αλλά ακόμα η Τουρκία παραμένει αδιαίρετη. Ενώ οι κεμαλικοί κάνουν θερμά επεισόδια στα Ίμια και εισβολές στην Κύπρο.
Παρασκευή, 29 Μαΐου, 2026
Εις την Πόλιν
Δεν ξέρω καν σε ποιους αναφέρεσαι.
Εγώ θα σου πω πώς θα εξελιχθούν τα γεγονότα μόλις γίνουν οι επόμενες εκλογές: Πρώτες εκλογές με ποσοστό κάτω του 25% η ΝΔ πρώτο κόμμα, και αλλαγή ηγεσίας στην συνέχεια, πιθανώς με Δένδια. Χωρίς το 25% χάνεται το μπόνους των 50 εδρών.
Δεύτερες και τρίτες εκλογές, πάλι χωρίς σχηματισμό κυβέρνησης. Αν δεν θα μπορεί να πιάσει το 25% ο Μητσοτάκης, σίγουρα ο Δένδιας δεν μπορεί να συσπειρώσει, παρά μόνο κάπως προς τα δεξιά.
Κάπου ενδιάμεσα στο πριν ή στο μετά θα γίνει και η επίθεση των Τούρκων, με υπηρεσιακή κυβέρνηση.
Ο Τσίπρας θα δώσει το σύνθημα που σου είπα εχθες και δεν ενέκρινες το σχόλιο για το αντάρτικο πόλεων με τους ισλαμοκανίβαλους. Θα νιώσουμε την τουρκική χατζάρα από τους προδότες αριστερούς.
Θα οδηγηθούμε σε οικουμενική κυβέρνηση εθνικής ενότητας ειδικού σκοπού, πλην ΚΚΕ, με πθ τον Καραμανλή.
Με Τουρκία και Καραμανλή ξεκίνησε η μεταπολίτευση, με Τουρκία και Καραμανλή θα τελειώσει.
Θα αναλάβει ο στρατός.
'Οι Έλληνες θα πάρουν τους πολιτικούς με τις πέτρες'.
Καλή αντάμωση στα βουνά αδέλφια μου. Θα θυμηθείτε ποιος σας τα έλεγε αυτά.
Θα σας περιμένω έξω από την Αγιά-Σοφιά, την ημέρα που όλοι οι Έλληνες θα συναντηθούμε ξανά.
Παρασκευή, 29 Μαΐου, 2026
Φοιτητική Λέσχη Φανταστικής Λογοτεχνίας
Ρε τι τραβάμε σε αυτό τον πολιτικό χώρο.....
Παρασκευή, 29 Μαΐου, 2026
Ανώνυμος/η
"Εις την Πόλιν", το πιο θλιβερό δεν είναι ότι ίσως πιστεύεις τα όσα ανεκδιήγητα γράφεις, αλλά ότι καταφανώς δεν έχεις μπει καν στον κόπο να διαβάσεις τα άρθρα του ιστολογίου στο οποίο σχολιάζεις.
Παρασκευή, 29 Μαΐου, 2026
Εις την Πόλιν
Αν δεν γράψω σε αυτό το άρθρο ότι δεν υπάρχουν χαμένες πατρίδες, υπάρχουν μόνο αλύτρωτες πατρίδες σε ποιο θα το γράψω;
Έπειτα, τα διαβάζω όλα, τα άρθρα.
Δεν έχετε γράψει σε κανένα ότι ο αντικειμενικός σκοπός ενός έθνους είναι να μεγαλώνει τα εδάφη του.
Η επανάκτηση των πατρίδων στις οποίες για χιλιάδες χρόνια έζησαν οι πρόγονοί μας και οι οποίες μας περιμένουν να βρεθούμε και πάλι εκεί, αποτελεί τον δικό μας ζωτικό χώρο.
Δεν εκπροσωπώ την Ελλάδα που δεν διεκδικεί. Η Ελλάδα είναι το δεύτερο ανάχωμα στο Ισλάμ, αυτή την στιγμή. Το πρώτο είναι το Ισραήλ. Αν χαθεί η Ελλάδα, θα έχει χαθεί και το Ισραήλ προηγουμένως, και η Τουρκία θα φτάσει μέχρι την κεντρική Ευρώπη, ανενόχλητη.
Αργά ή γρήγορα, η μάχη επιβίωσης θα δοθεί:
Από την Ελλάδα θα εξαρτηθεί και η επικράτηση της Τουρκίας στην Λιβύη και οι σχέσεις της με την Αίγυπτο, διότι στην Αίγυπτο παρά το γεγονός ότι ο Σίσι δεν είναι μέλος της Μουσουλμανικής Αδελφότητας, πιέζεται πάρα πολύ από αυτήν, καθώς στην Αίγυπτο έχει την έδρα της η ΜΑ.
Επίσης, η επόμενη χώρα με πυρηνικά μετά το Ιράν θα είναι η Τουρκία. Η Δύση εδώ τρέχει και δεν φτάνει με το Ιράν, σκέψου να αφήσει και δεύτερη χώρα να φτιάξει πυρηνικά.
Έπειτα, είναι και το θέμα της Συρίας. Η Τουρκία την θέλει ενιαία και το Ισραήλ πεντατμημένη, και η Ελλάδα και η Κύπρος είναι οι στρατηγικοί πνεύμονες του Ισραήλ στα σχέδια των αγωγών που θέλει το Ισραήλ να δημιουργήσει, χωρίς να κάνω αναφορά στα δικά μας ενεργειακά σχέδια με τον East Med, ως συνέχεια των ισραηλινών αγωγών.
Όλα αυτά συνηγορούν στο ότι αν οι Τούρκοι στριμωχτούν τόσο ώστε να ανοίξουν την πόρτα του φρενοκομείου, οι Έλληνες έχουν αποδείξει ιστορικά πως είναι πιο τρελοί.

Εις την Πόλιν
Σάββατο, 30 Μαΐου, 2026
Φοιτητική Λέσχη Φανταστικής Λογοτεχνίας
Σου απαντάει κάποιος αναγνώστης που γράφει ανώνυμα και όχι εμείς. Εμείς είτε απαντάμε μέσα από το ιστολόγιο είτε με τα ονόματα και τα ψευδώνυμά μας. Εσύ, αντί να συζητήσεις με τον ανώνυμο, απευθύνεσαι σε εμάς.

Αν θέλαμε να απαντήσουμε στις μαλακίες που γράφεις σε αυτά τα σχόλια θα ολοκληρώναμε με το υστερόγραφο Εις τον ψυχίατρο. Μπορεί και Εις την Ελεύθερη Ώρα.
Σάββατο, 30 Μαΐου, 2026
Δεξιό εξτρέμ
Έλα καλησπέρα στα φιλαράκια!
Μόλις γύρισα από Romeo, από την θεάρα Κατερίνα Λιόλιου, Σάββατο βράδυ μόνο μπουζούκια παραλιακή τώρα που καλοκαιριάζει...διότι είμαστε και καλοπερασάκηδες εμείς οι δεξιοί...
Είμαι στο 1 1/2 μπουκάλι cutty sark και μπήκα να δω τι κάνουν τα φιλαράκια μου πριν πέσω για ύπνο, αν και πολύ αμφιβάλλω αν θα τα καταφέρω, με τόσο ποτό ζεσταίνεται το είναι μου...
Μπορεί να μην συμμερίζομαι απόλυτα την υπέρμετρη αισιοδοξία του φίλου, αλλά σας πονάει μήπως που επί ΝΔ η Ελλάδα γίνεται πανίσχυρη και ενισχύει το γεωπολιτικό της αποτύπωμα στην Μεσόγειο;
Εγώ θα υπέγραφα 'Εις το Φαρμακείο για αντικαταθλιπτικά με γεύση Δένδια' ΦΛΕΦΑΛΙΤΕΣ μου: Μπελαρά, Μπεργκαμίνι, Patriot, F-35, Rafale, Brahmos από Ινδία, έχει χαθεί το μέτρημα πόσο bad ass έχουμε γίνει στρατιωτικά, όταν τα μεμέτια έχουν κλειδωμένους τους S-400 στις αποθήκες τους και παρακαλάνε για f-35! Και που θα πάρουν τα f-35, που δεν θα τα πάρουν φυσικά, πρέπει να βρουν πιλότους να τα οδηγήσουν!
Α, ναι, ξέχασα μπορεί να βρουν κανέναν ισλαμοπίθηκα από το Πακιστάν που τώρα μαζεύει ελιές στον Πύργο Ηλείας να τα οδηγήσει, από αυτούς που συμπαθείτε, μιας και το Ισλάμ το έχετε σε υπόληψη μου φαίνεται...
Την καλημέρα μου, και σας περιμένω το επόμενο Σάββατο, κερνάω μπουκάλι, αφήστε τα αντι-αστικοφιλελεύθερα τσιτάτα και τον λιτό βίο, και ρίχτε το λίγο έξω φιλαράκια μου.

Εις το Μαξίμου.
Σάββατο, 30 Μαΐου, 2026
Φοιτητική Λέσχη Φανταστικής Λογοτεχνίας
Γράψε όλη την αλήθεια. Μετά το Romeo πέρασες μια βολτα από την Συγγρού για να ικανοποιήσουν τους κρυφούς σου πόθους τα εκεί κορίτσια.

Ανταποδίδουμε τους χαιρετισμούς εις το αιδοίο της αδελφής σου, στο οποίο ασκήσαμε την...διαλεκτική του Διαφωτισμού, χθες βράδυ.
Κυριακή, 31 Μαΐου, 2026
Ανώνυμος/η
Το χειρότερο είναι ότι πίσω από το προσωπείο του ανώνυμου χιούμορ, αυτά τα εμετικά ψέματα είναι οι πραγματικές απόψεις των δεξιών ψηφοφόρων.
Κυριακή, 31 Μαΐου, 2026
Φοιτητική Λέσχη Φανταστικής Λογοτεχνίας
Και όχι μόνο των κανονικών δεξιών. Είναι απόψεις και πολλών κρυφοδεξιών του εθνικιστικού χώρου.
Κυριακή, 31 Μαΐου, 2026
Δεξιό εξτρέμ
IMEC (India-Middle East Europe Economic Corridor): Οικονομικός Διάδρομος Ινδίας-Μέσης Ανατολής-Ευρώπης
Χώρες που συμμετέχουν: Ινδία, ΗΑΕ, Σ. Αραβία, Ιορδανία, Ισραήλ, Κύπρος, Ελλάδα, Ευρωπαϊκή Ένωση.
Πριν την υπογραφή της Σ. Αραβίας στον IMEC, έγινε η επίθεση της Χαμάς της 7ης Οκτωβρίου 2023.
Χώρες που ΔΕΝ συμμετέχουν: Κίνα, Ρωσία, Ιράν, Πακιστάν, ΤΟΥΡΚΊΑ.
Χώρες που συμμετέχουν στον διάδρομο του μεταξιού (τον ανταγωνιστικό του IMEC): Οι χώρες που δεν συμμετέχουν στον IMEC, δηλαδή οι παραπάνω πέντε, συν Κατάρ το οποίο και αυτό δεν συμφέρει ο IMEC λόγω των στενών σχέσεων με Τουρκία, Κίνα.
Εντάξει, εσύ ανώνυμε; Πώς με βλέπεις; Διαβασμένο;
Αυτά.
ΥΓ:'Έλα να ασκήσουμε την διαλεκτική του Διαφωτισμού', ωραίο opener ακούγεται αγαπητοί ΦΛΕΦΑΛΙΤΕΣ. Έτσι προσηλυτίζετε στον εθνικισμό νέα μέλη θυλυκού γένους;
ΥΓ2: Ενδιαφέρεστε για φωτογράφιση της γκρούπας σας στην φρεγάτα ΚΙΜΩΝ; Μπορώ να το κανονίσω αν θέλετε...

Επίσημο site IMEC: https://www.imec.international/
Λήμμα στην wikipedia: https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9F%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CE%BD%CE%BF%CE%BC%CE%B9%CE%BA%CF%8C%CF%82_%CE%94%CE%B9%CE%AC%CE%B4%CF%81%CE%BF%CE%BC%CE%BF%CF%82_%CE%99%CE%BD%CE%B4%CE%AF%CE%B1%CF%82-%CE%9C%CE%AD%CF%83%CE%B7%CF%82_%CE%91%CE%BD%CE%B1%CF%84%CE%BF%CE%BB%CE%AE%CF%82-%CE%95%CF%85%CF%81%CF%8E%CF%80%CE%B7%CF%82
Κυριακή, 31 Μαΐου, 2026
Φοιτητική Λέσχη Φανταστικής Λογοτεχνίας
"MEC (India-Middle East Europe Economic Corridor): Οικονομικός Διάδρομος Ινδίας-Μέσης Ανατολής-Ευρώπης
Χώρες που συμμετέχουν: Ινδία, ΗΑΕ, Σ. Αραβία, Ιορδανία, Ισραήλ, Κύπρος, Ελλάδα, Ευρωπαϊκή Ένωση."

Ένα καλό και δύο κακά.

Καλό: Παρουσιάζεις την Ελλάδα ως χώρα που διακίνεται από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Από το στόμα σου και στους Θεού το αυτί το Grexit.

Πρώτο κακό: Αν βάζαμε την Ελλάδα ανάμεσα σε τόσες χώρες Μεχμέτηδων (σύμφωνα με τα γραόμενά σου) θα μας αποκαλούσες τριτοκοσμικούς. Εμείς σε αποκαλούμε τριτοσκοσμικό ευρωπαϊστή.

Δεύτερο κακό: Αντιλαμβάνεσαι την Ελλάδα και την Κύπρο ως διαφορετικούς πυρήνες κρατικής δύναμης. Κατά τα άλλα ήσουν υπέρ της επέκτασης στην Τουρκία με το άλλο ψευδώνυμο. Να επεκταθούμε σε περιοχές χωρίς ελληνικούς πληθυσμούς, με την προσδοκία των Τούρκων κρυπτοχριστιανών αλλά όχι στην Κύπρο για να μην χάσει το Ισραήλ το γεωπολιτικό βάθος του;

"Πριν την υπογραφή της Σ. Αραβίας στον IMEC, έγινε η επίθεση της Χαμάς της 7ης Οκτωβρίου 2023."

Κρίμα που δεν το ανατίναξε. Ας ελπίσουμε την επόμενη φορά.
Κυριακή, 31 Μαΐου, 2026
Ανώνυμος/η
Όπως ο Τσάρτας έδινε τις ασίστ σαν το ποτήρι νερό, έτσι και η λέσχη ξεκουμπώνει τις αγράμματες ζητωπατριωτικές κορώνες των δεξιών προδοτών.
Δευτέρα, 01 Ιουνίου, 2026
Δεξιό εξτρέμ
Η καλλιέργεια κλίματος ηττοπάθειας και η καταστροφολογία είναι το εθνικό μας σπορ.
Αν μπορούσα, θα καταργούσα την δημοκρατία, τα κόμματα και τις 'δημοκρατικές διαδικασίες'.
Δεν έχει κανένα νόημα, διότι τα τυφλά όχι εξυπηρετούν ακριβώς το σύστημα εξουσίας.
Και το ακόμα χειρότερο είναι ότι ο αντιπολιτευτικός σας λόγος συμπίπτει με αυτόν της αριστεράς.
Για παράδειγμα, θα το κάνει πρώτο θέμα της επικαιρότητας τα φλοτίλα η αριστερά, θα τρέξετε να υιοθετήσετε άκριτα αυτή την στάση.
Δεν θα μιλήσει για τα υποχρεωτικά POS η αριστερά και το τεκμαρτό στους ελέυθερους επαγγελματίες; Δεν θα μιλήσετε και εσείς.
Δεν θα μιλήσει η αριστερά για το τουρκολιβυκό μνημόνιο; Δεν θα μιλήσετε και εσείς.
Δεν μίλησε η, υποταγμένη στην 'Βιώσιμη Ανάπτυξη, αριστερά για τους λιγνίτες που έκλεισε ο Μητσοτάκης την περίοδο του κορωναϊού, επειδή όλα τα βλέμματα ήταν στραμμένα στην πανδημία, οπότε ανενόχλητος προχώρησε στην εγκληματική αυτή ενέργεια ο Μητσοτάκης; Δεν μιλήσατε και εσείς.
Η αριστερά οδηγεί τα θέματα της επικαιρότητας μακριά από την επικαιρότητα, και δυστυχώς χορεύετε στον ρυθμό που θέλει εκείνη.
Το ίδιο βέβαια ισχύει και για άλλες γκρούπες του εθνικιστικού χώρου, και νομίζω πως όλες υιοθετείτε την ίδια, μη δημιουργική, αφοριστική στάση για να λέτε ο ένας στον άλλον: 'κοιτάξτε με γειτόνισσες πόσο πολύ την λέω στην ΝΔ'.
Θα μου πεις, σε αυτό φταίει και ο Μητσοτάκης, που την αφήνει την αριστερά και 'τιμάει τους αγώνες της' όπως επανειλημμένως έχει δηλώσει. Και θα συμφωνήσω απόλυτα.
Σε συνεννόηση δηλαδή με την αντιπολίτευση κάνουν θέμα π.χ. τον Άγνωστο Στρατιώτη που χέστηκε η φοράδα στο αλώνι για να το διατηρείς σε τέτοια έκταση για εβδομάδες, όταν κάτω από το χαλί τρέχουν άλλα, πολύ σημαντικότερα θέματα.
Αυτό λέγεται controlled oposition.
Γι' αυτό και έγραψα πιο πάνω πως πλέον δεν πιστεύω στην δημοκρατία.
Ένας ορθόδοξος βασιλιάς αρκεί για να δοξαστεί και πάλι αυτός ο τόπος. Δεν χρειάζονται ούτε εκλογές, ούτε αντιπολίτευση, ούτε κομματίδια, ούτε ελευθερία λόγου, ούτε τηλεόραση. Για ποια ελευθερία λόγου μιλάμε όταν το σύνολο των πολιτών ενημερώνεται από το δελτίο των οκτώ, την Σία Κοσιώνη και τον Άκη Παυλόπουλο;
Λογικό είναι πως αν ταϊσεις σανό τους πολίτες, και τους μάθεις να λειτουργούν ως ένα 'μυαλό κυψέλης', έχεις αδρανοποιήσει τα αντακλαστικά τους, και περνάς κάτω από το χαλί τις μεταρρυθμίσεις που σου υπαγορεύουν τα εξωθεσμικά και εξωχώρια κέντρα εξουσίας χωρίς να ανοίξει μύτη.
Στο κάτω κάτω με βασιλιά διατηρήσαμε την μακροβιότερη αυτοκρατορία στην ιστορία (1.100 χρόνια).
Είναι σαν να έχει αγώνα τένις τελικό ρολάν γκαρός στο ένα γήπεδο τένις και δίπλα να παίζουν ρακέτες στην παραλία και η επικαιρότητα να ασχολείται με τις ρακέτες στην παραλία.
Όταν όμως γίνεται κάτι καλό, να το λέμε. Να μην κουραζόμαστε να επαναλαμβάνουμε τα στραβά, αλλά να λέμε και τα καλά. Δηλαδή να γίνεται μομφή για τις υποκλίσεις στον Σουλτάνο, αλλά να λέμε και μπράβο όταν ο ΥΠΑΜ βγαίνει και λέει πως 'και τα νησιά έχουν ΑΟΖ και υφαλοκρηπίδα'.
Και ούτω καθεξής.
Διαφορετικά, όπως οι άλλοι μιλούν ότι 'δεν θα γίνουμε Ελβετία' και έτσι καλλιεργούν νοοτροπία κράτους-παρία που περιμένει την Ευρώπη να τους εκπολιτίσει, έμμεσα το ίδιο κάνετε και εσείς. Ποτέ δεν απογαλακτιζόμαστε έτσι δηλαδή από την νοοτροπία της ψωρωκώσταινας.
Δευτέρα, 01 Ιουνίου, 2026
Ανώνυμος/η
Ο ελληνοεβραίος Ραββίνος Μορντεχάϊ Φρυζής είπε πριν ένα δίμηνο περίπου ότι ο Χίτλερ εθεωρείτο ο δωδέκατος ιμάμης για το Σιιτικό Ισλάμ, κάτι σαν ο Μεσσίας δηλαδή του Ισλάμ. Και πως ένας λόγος που έκανε το ολοκαύτωμα ήταν για να φανεί ξεχωριστός στα μάτια του Σιιτικού Ισλάμ.
Δευτέρα, 01 Ιουνίου, 2026
Φοιτητική Λέσχη Φανταστικής Λογοτεχνίας
"Και το ακόμα χειρότερο είναι ότι ο αντιπολιτευτικός σας λόγος συμπίπτει με αυτόν της αριστεράς."

Είσαι και μαλάκας, είσαι και βιαστικός. Περίμενε γιατί έρχεται αφιέρωμα στον Τσίπρα. Τότε, όμως, θα πρέπει να εξηγήσεις τις σχέσεις του Τσίπρα με τον Τραμπ. Εκτός και αν είναι και ο Τραμπ μέρος της παγκόσμιας κομμουνιστικής συνωμοσίας.

"Για παράδειγμα, θα το κάνει πρώτο θέμα της επικαιρότητας τα φλοτίλα η αριστερά, θα τρέξετε να υιοθετήσετε άκριτα αυτή την στάση."

Τι είναι η φλοτίλα ρε; Εξήγησε σε κανονικά ελληνικά τι εννοείς. Μουνοπανάκι, που είσαι και πατριώτης.

"Αυτό λέγεται controlled oposition."

Αυτό λέγεται αιδαίο της θειάς σου. Φροντηστήριο στα ελληνικά, μάθημα πρώτο.

"Για ποια ελευθερία λόγου μιλάμε όταν το σύνολο των πολιτών ενημερώνεται από το δελτίο των οκτώ, την Σία Κοσιώνη και τον Άκη Παυλόπουλο;"

Γιατην ελευθερία του εξουσιαστικού φιλελευθερισμού της παγκοσμιοποίησης που οργανώνουν οι δυνάμεις της διεθνούς αγοράς.

"Δηλαδή να γίνεται μομφή για τις υποκλίσεις στον Σουλτάνο, αλλά να λέμε και μπράβο όταν ο ΥΠΑΜ βγαίνει και λέει πως 'και τα νησιά έχουν ΑΟΖ και υφαλοκρηπίδα'."

Αυτή θα μπορούσε να θεωρηθεί τυπικά έντιμη στάση ενός ουδέτερου πολίτη που παρατηρεί τα γεγονότα. Είναι κάτι πολύ διαφορετικό από την πολιτική στάση συλλογικοτήτων και οργανώσεων. Η πολιτική στάση οργανώσεων βλέπει την πολιτική μέσα από το πρίσμα της ιδεολογίας της και αγωνίζεται για την επικράτησή της. Το εθνικά καλό για τον εθνικιστή είναι διαφορετικό από το εθνικά καλό για τον δεξιό, τον αριστερό, τον ουδέτερο. Αν μια εθνικιστική οργάνωση πάψει να πιστεύει ότι η δική της ιδέα για το "εθνικά καλό" είναι υπέρτερη, καλό είναι να αυτοδιαλυθεί. Μάθημα πολιτικής επιστήμης πρώτο.
Δευτέρα, 01 Ιουνίου, 2026
Δεξιό εξτρέμ
'φλοτίλα'= ο στολίσκος της 'ανθρωπιστικής βοήθειας' για την Γάζα. Παρασύρθηκα και εγώ από τους 'ακτιβιστές' που το ονομάζουν έτσι.
Μάλιστα, το 2010 είχε συμβεί ένα περιστατικό με το τουρκικό πλοίο Μαβί Μαρμαρά με αποτέλεσμα το Ισραήλ να σκοτώσει 9 Τούρκους ακτιβιστές οι οποίοι επέβαιναν σε αυτό, και αυτό ήταν η αφορμή που οι σχέσεις Ισραήλ-Τουρκίας ράγισαν έκτοτε.
https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%95%CF%80%CE%AF%CE%B8%CE%B5%CF%83%CE%B7_%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%AC_%CE%BD%CE%B7%CE%BF%CF%80%CE%BF%CE%BC%CF%80%CE%AE%CF%82_%CE%B1%CE%BD%CE%BF%CE%B9%CE%BA%CF%84%CE%AC_%CF%84%CE%B7%CF%82_%CE%93%CE%AC%CE%B6%CE%B1%CF%82
Τρίτη, 02 Ιουνίου, 2026
Φοιτητική Λέσχη Φανταστικής Λογοτεχνίας
Συνεχίστε να συνομιλείτε μαζί μας και θα σας κάνουμε Έλληνες.
Τρίτη, 02 Ιουνίου, 2026
Ανώνυμος/η
Συμφωνείτε πως ο Σαμψών και το πραξικόπημα του ηταν συνειδητά αμερικανοκίνητα;
Παρασκευή, 29 Μαΐου, 2026
Φοιτητική Λέσχη Φανταστικής Λογοτεχνίας
Ο Σαμψών δεν είναι σίγουρο αν είχε εμπλοκή στον αρχικό σχεδιασμό. Δεν ήταν κίνημα του Σαμψών, του Ιωαννίδη ήταν. Ο Σαμψών ένα πιόνι υπήρξε.

Πολύ πιθανό να ήταν σχεδιασμένο από Αμερικανούς, Άγγλους κλπ. Δεν γνωρίζουμε ακόμη και μάλλον δεν θα μάθουμε ποτέ ποιος ήταν ο αρχικός εμπνευστής του. Σίγουρα έπαιξε ρόλο η ανοησία του Ιωαννίδη, ίσως κάποιες προτροπές προς τον αφελή εκείνο στρατιωτικό από Αμερικανούς, Άγγλους, Ισραηλινούς ή άλλους πράκτορες να τον ώθησαν σε αυτή την αποτυχημένη κίνηση.

Εξίσου ανόητη και η διαχείριση του Μούσκου σε εκείνη την κρίση έπειτα από το πραξικόπημα. Μολονότι δεν είχε δείξει τέτοια σημάδια ανοησίας όλα τα προηγούμενα χρόνια, το αντίθετο έδειχνε ότι ήταν ένας Έλληνας πολιτικός κορυφής ευφυής, σε εκείνη την κρίση έκανε ό,τι ακριβώς δεν έπρεπε να κάνει τόσο για τον ελληνισμό όσο και για το πολιτικό του μέλλον το οποίο τόσο είχε φροντίσει ως τότε. Είναι δύσκολο να καταλάβουμε αν η μειοδοσία του του ήταν μεγαλύτερη από την βλακεία του ή το αντίθετο σε εκείνα τα γεγονότα.
Παρασκευή, 29 Μαΐου, 2026
Εθνικοσοσιαλιστής Ανταποκριτής
Σείστηκε η Κηφισιά χθες από την ομιλία του βετεράνου ακτιβιστή και πρώην έγκλειστου στο κάτεργο της γραικυλικής δημ(ι)κρατίας Αριστοτέλους Ηρακλέους Καλέντζη, με αφορμή την κυκλοφορία νέου βιβλίου που συνέγραψε για λογαριασμό πρωτοεμφανιζόμενων εκδόσεων.
Ο κεντρικός ομιλητής και συγγραφέας του πονήματος ήταν ρητορικά χειμαρρώδης. Φορούσε κοστούμι έφιππου γρεναδιέρου μαύρου χρώματος με σταυρωτά κομβία, εφαρμοστό μελανό υφασμάτινο παντελόνι ιππασίας και ψηλές μπότες καστανής αποχρώσεως. Απάντησε με λεπτομέρειες κάθε τιθέμενο ερώτημα εκ του πύρινου κοινού των ενθουσιωδώς εκδηλωθέντων ακροατών.
Υπολογίζονται σε εκατοντάδες οι έχοντες κατακλύσει ασφυκτικά το αίθριο του χώρου της παρουσιάσεως παρευρισκόμενοι. Το λόγο έλαβαν για σύντομους χαιρετισμούς εκδότες και λογοτέχνες αναγνωρισμένου κύρους. Ο συγγραφεύς έκλεισε την ομιλία του καλώντας τους ένθερμους ακροατές να δείξουν έμπρακτο ζήλο στην άσκηση του επαναστατικού χρέους, αγκαλιάζοντας εκδοτικές προσπάθειες νέων αγωνιστών και απαξιώνοντας τους θεσμούς της τοξικής δημοκρατίας.
Η κυκλοφορία των οχημάτων στους γύρω δρόμους αποκαταστάθηκε έπειτα από ρυθμίσεις της Τροχαίας, αρκετή ώρα μετά το πέρας της εκδηλώσεως.
Σάββατο, 30 Μαΐου, 2026
Ανώνυμος/η
Για το χορευτικό ξέχασες να μας πεις Παντελή
Σάββατο, 30 Μαΐου, 2026
Ανώνυμος/η
Σας λυπάμαι για δύο λόγους κύριε Αριστοτέλη Καλέντζη.
1) Παρουσιάσατε το πόνημα της ζωής σας και ήρθαν δύο ολόκληροι άνθρωποι να σας ακούσουν. Ντροπή στην απολίτιστη Γραικά.
2) Φορέσατε χειμωνιάτικες γαλότσες καλοκαιριάτικα και μοιάζατε σαν τον παπουτσωμένο γάτο. Δις ντροπή για τους ανίκανους να σας ενημερώσουν ορθά για τα καιρικά φαινόμενα μετεωρολόγους της Γραικιάς. Σας ανάγκασαν να φορέσετε αγροτικές γαλότσες στην πισίνα μιας καθώς πρέπει οικίας των βορείων προαστίων. Σας εκλιπαρώ, δείξτε λίγο οίκτο στους φιλιππινέζους κηπουρούς που νόμιζαν ότι είστε νέος συνεργάτης των και σας απευθύνθηκαν με απρεπή τρόπο.
Κυριακή, 31 Μαΐου, 2026
Ανώνυμος/η
Ουτε ο Μελιος δεν εδωσε το παρον εκλεκτε συνελληνα;
Κυριακή, 31 Μαΐου, 2026
Ανώνυμος/η
Είχες εκατοντάδες θαυμαστές και αναγνώστες παρευρισκόμενους στην παρουσίαση του βιβλίου σου εκλαμπρότατε Καλέντζη και δεν καταδέχτηκες να ανεβάσεις διαδικτυακά έστω μία φωτογραφία του κοινού σου;
Αυτό θα πει ήθος, αδιαφορία για τα επουσιώδη και λιτότητα χαρακτήρος.
Κυριακή, 31 Μαΐου, 2026
Φεουδαρχία=Τυραννία


"Today, however, it has become fashionable among many 'national' groups to proffer the 'corporate state' as the successor to moribund parliamentarism.

For that reason an entire 'universalist worldview' - of distinctly Catholic characteristics, by the by - has been crafted by Othmar Spann. And yet, just as little as his revolutionary-biological Epigones understood the fact that the organic, inherited Estate of the Middle Ages cannot be replaced today by the occupation, was he able to conjure away or cover up the anti-state thinking contained therein.

The 'corporate state', in being established on the occupations - and thus on the earning interests of its elected representatives - signifies only the perpetuation of 'interest groups' upon the transformation of the state's outward form, a new opportunity for making the 'economy' the fate of volkisch life. It is conceivable that for some 'estates' answers may be found - but it is also certain that no sovereign state policy can be advanced, even if production is functioning; that, above all, the shared public responsibility for the nation will be smothered in a tangled mass of corporate organizations. The state here is, in essence, only a manufacturing company."

Karl Otto Paetel, The National Bolshevik Manifesto (Council-State or Corporate-State?)

Σάββατο, 30 Μαΐου, 2026
Φοιτητική Λέσχη Φανταστικής Λογοτεχνίας
«[…] γνωρίζουμε ότι υπάρχει ένα έμφυτο νόημα μέσα στην εθνικότητα· ότι εδώ, όπως το διατυπώνει ο Ernst Junker, είναι το «μαγικό σημείο μηδέν» από το οποίο αντλούν την ουσία τους η πολιτική και η οικονομία, η ζωή και η μορφή. […]
Ο Spengler παρατηρεί σωστά ότι οι λαοί (Voelker) γεννιούνται και χάνονται με ιστορικούς όρους, αλλά ποτέ δεν υποφέρουν από μια «εξέλιξη» και ξαφνικά γίνονται κάτι άλλο αύριο, σαν μια «ανθρώπινη φυλή». Η έκφραση του Paul de Lagarde κάθε λαός είναι μια σκέψη του Θεού, καθιστά σαφές ότι αυτή η πίστη στη μοιραία βάση της λαϊκής ύπαρξης [volkischen Dasein] ξεφεύγει από κάθε συζήτηση στο καθαρά ορθολογικό επίπεδο.
Είναι λοιπόν μια λανθασμένη αντίληψη εκ μέρους των μαρξιστών όταν συχνά θεωρούν ότι η πολιτική μας «ριζοσπαστικοποίηση» είναι σημάδι εξέλιξης προς τη θέση τους, ότι μια μέρα θα ξεπεράσουμε και την σημερινή μας κάπως ενοχλητική μεταφυσική παιδικότητα και επομένως την «ειδωλολατρία» μας για το έθνος.
Αυτή η πεποίθηση είναι η ίδια η βάση της ύπαρξής μας. Τέλος συζήτησης.
Όλα όσα θέλουμε πολιτικά -όλες οι προσπάθειες μας στο επίπεδο της πρακτικής πολιτικής να κυριαρχήσουμε στην πραγματικότητα με τους δικούς της νόμους, οι οποίοι είναι λόγω (όχι παρά!) του μεταφυσικού μας συλλογισμού- είναι συνέπεια της πίστης μας στους νόμους της «αιώνιας γερμανικότητας» [ewiger Deutschheit]. Επειδή και μόνο επειδή γνωρίζουμε ότι αυτές οι πραγματικές αξίες είναι αναφαίρετες, μπορούμε ως εθνικιστές (και όχι παρά το γεγονός αυτό) να απεμπλακούμε από τα οικονομικά και πολιτικά θεμέλια της κοινωνικής μας πατρίδας. […]».

Karl Otto Paetel, The National Bolshevik Manifesto
Σάββατο, 30 Μαΐου, 2026
Ανώνυμος/η
Π Α Ν Ζ Ο Υ Ρ Λ Ι Σ Μ Ο Σ στην Κηφισιά!
Κυριακή, 31 Μαΐου, 2026
Ανώνυμος/η
Ας μην ήμεθα υπερβολικοί. Περνούσα τυχαία έξω από τη βίλα Κοτσάμπασι κατά τη λήξη της εκδηλώσεως του κυρίου Αριστοτέλη και ήμουν αυτόπτης μάρτυς της αποχωρήσεως των θεατών. Ήταν φανατισμένοι και ενθουσιώδεις. Πάντως όχι τόσοι πολλοί ώστε να διακόψουν την κυκλοφορία των οχημάτων για πολλές ώρες. Στην ευνοϊκότερη των περιπτώσεων υπολόγισα ότι αριθμούσαν περί των 500 ατόμων.
Κυριακή, 31 Μαΐου, 2026
Ανώνυμος/η
Μήπως είναι ευκαιρία για τον εθνικοσοσιαλιστικό χώρο της αυτονομίας να χτίσει οργανωτικά πάνω στη συγκέντρωση των 500 ατόμων που μάζεψε ο Καλέντζης στην παρουσίαση του βιβλίου του; Ποιος άλλος πυρηνάρχης μπορεί να συσπειρώσει τέτοια μαζικότητα; Ώρα να αφήσουμε τις ζήλειες και τους ανταγωνισμούς στην άκρη και να σηκώσουμε τα μανίκια για δουλειά. Είναι η τελευταία μας ευκαιρία και δεν πρέπει να χαθεί. Φυσικά η προτροπή αφορά σοβαρές προσωπικότητες της εθνικοσοσιαλιστικής αυτονομίας όπως οι Γκέκας, Περίανδρος, Ξηρόκωστας και άλλοι. Δεν αφορά τους Μαμούτους και τους τρελούς της Αρκαδίας.
Κυριακή, 31 Μαΐου, 2026
Σταμάτης
Αριστοτέλη Καλέντζη, θα εξηγήσεις ποιος είναι ο άντρας με το χακί t shirt που σε συνόδευσε στην παρουσίαση του βιβλίου; Αυτός θα αναλάβει κάποιον ρόλο στην οργάνωση του εθνικοσοσιαλιστικού κινήματος; Θα τον συστήσεις στους συναγωνιστές ή θα με αναγκάσεις να το κάνω εγώ;
Δευτέρα, 01 Ιουνίου, 2026
Ανώνυμος/η
500 δεν μαζεύει η λέσχη σε 100 ζωές.Πενηνταπλάσιοι από τους noble savages του Μαμούτου.
Δευτέρα, 01 Ιουνίου, 2026
Φοιτητική Λέσχη Φανταστικής Λογοτεχνίας
Προς Αριστοτέλη: Η θα μπει το λινκ της παρουσίασης που έγραψες γι τον ευατό σου με το όνομα του φίλου σου ή το άρθρο στην φόρμα σχολιασμού. Και τα δυο μαζί δεν γίνεται. Δεν θα το κάνουμε πράιντ εδώ μέσα.

Αν μπει το λινκ θα πρέπει να απαντήσεις ποιος είναι ο συνοδός σου με την χακί μπλούζα. Αν δεν το κάνεις μπορεί να κάνουμε εμείς ένα αφιέρωμα στην σχέση σας.
Κυριακή, 31 Μαΐου, 2026
Ανώνυμος/η
Μη του στερεις το οξυγονο Σταμ.
Κυριακή, 31 Μαΐου, 2026
Φιλήμων
Το γεγονός ότι διαχρονικά φαίρεσθε να στερείστε δυνατότητας πραγματοποίησης εκδηλώσεων μεγάλου βεληνεκούς με αποτέλεσμα να καρκινοβατείτε καταδικασμένοι σε μια αδιέξοδη εσωστρέφεια που σας ματαιώνει, δεν σημαίνει ότι οφείλετε να φθονειτε αυτοδικαίως εκείνους που βρίσκονται σε καλύτερη μοίρα. Η ζήλια, ο φθόνος και η διαβολή ουδέποτε απάλυναν το ψυχοφθόρο άλγος της δυσχέρειας.
Κυριακή, 31 Μαΐου, 2026
Φοιτητική Λέσχη Φανταστικής Λογοτεχνίας
Τελικά πόσα άτομα παρακολούθησαν την εκδήλωση του Αριστοτέλη Καλέντζη. Δύο, όπως λένε οι σχολιστές, ή πεντακόσια, όπως δηλωνει ο ίδιος; Είναι μεγάλη η διαφορά.
Κυριακή, 31 Μαΐου, 2026
Ανώνυμος/η
Μεγάλη δημοσκοπική εταιρία και μετά το πέρας του θριάμβου της Κηφισσάς, δίνει 2ο κόμμα το Κ.Α.Λ.Ε.Τ.Ζ.Ι ! Να στηρίξουμε όλοι !
Δευτέρα, 01 Ιουνίου, 2026
Άλκης Θρύλος
Μην ασχολείστε με το τι πράττουν οι άλλοι.
Μην ρωτάτε τι μπορεί να κάνει για εσάς η Πατρίδα αλλά τι μπορείτε να κάνετε εσείς για την πατρίδα και τον Λαό.
Καλή εβδομάδα.
Κυριακή, 31 Μαΐου, 2026
Ανώνυμος/η
Άλλη μια δεξιά ζητωπατριωτική φανφάρα.
Δευτέρα, 01 Ιουνίου, 2026
MythCom
Η MythCom είναι μία ομάδα παθιασμένων δημιουργών και καλλιτεχνών που στόχο έχουμε να ζωντανεύσουμε την θρυλική Ιστορία μας μέσα από το έργο μας. Με πυρήνα την ιστορία, την μυθολογία και την λαογραφία αφηγούμαστε επικές μάχες ηρώων, ιστορικά έπη, θρύλους και μύθους που διαμόρφωσαν καθοριστικά το παρελθόν μας και εμπνέουν για το μέλλον μας. Στο e-shop, θα βρείτε το έργο μας για να ταξιδέψετε και εσείς στις στιγμές αυτές που έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στην Ιστορία μας.

https://mythcom.gr
Κυριακή, 31 Μαΐου, 2026
Φοιτητική Λέσχη Φανταστικής Λογοτεχνίας
Καλή αρχή, παιδιά. Πολύ ενδιαφέρον.
Κυριακή, 31 Μαΐου, 2026
MythCom
Ευχαριστούμε πολύ!
Αν διαβάσετε το κόμικ θα μας ενδιέφερε ιδιαίτερα να ακούσουμε τη γνώμη σας.
Κυριακή, 31 Μαΐου, 2026
Ανώνυμος/η
Ώρα και για καλοκαιρινή έκδοση των Κλέος για να περάσουμε όμορφο θέρος!
Δευτέρα, 01 Ιουνίου, 2026
Φοιτητική Λέσχη Φανταστικής Λογοτεχνίας
Μυθκομ, βέβαια. Αν περνάτε από τα μέρη μας ή κατεβαίνετε κέντρο, φέρτε ένα τεύχος να αγοράσουμε.
Δευτέρα, 01 Ιουνίου, 2026
Ανώνυμος/η
Ο ΜΑΡΑΝΤΖΙΔΗΣ ΚΑΙ Ο... ΚΛΑΪΣΤ

Τελικά, αυτό που λένε ότι μετά από πυρηνική καταστροφή θα σωθούν μόνο οι κατσαρίδες, δεν ισχύει. Θα σωθούν και οι αγγλικές μυστικές υπηρεσίες. Σε κάθε εποχή λέμε ότι γλιτώσαμε απ' αυτές επιτέλους, μόνο για να 'ρθουν πάλι και να μας υπενθυμίσουν την παρουσία τους, το ίδιο διαβολική όπως παλιά, αλλά προσαρμοσμένη στις σύγχρονες επιταγές των καιρών.

Βγαίνει λοιπόν ο Βαξεβάνης και λέει ότι ο σύμβουλος του Τσίπρα, Μαραντζίδης, που είναι και καθηγητής στο ΠΑΜΑΚ με συγγραφικό έργο - όσο πιο ευγενικά γίνεται θα προσπαθήσω να το πω - ξεπλυματικό για τα Τάγματα Ασφαλείας στην Κατοχή, συμμετείχε σε πρόγραμμα "καταπολέμησης της ρωσικής προπαγάνδας" με μισθό από τις αγγλικές μυστικές υπηρεσίες.

Μα να γίνονται πανεπιστημιακοί μιας χώρας, πράκτορες μιας άλλης, για να στήσουν κλίμα ενάντια σε μια τρίτη, και να ανταμείβονται με ρόλο συμβούλου σε εν δυνάμει κυβερνητικό κόμμα της χώρας τους; Παλιά μου τέχνη κόσκινο, θα απαντήσουν οι Άγγλοι. Το 'χουν κάνει και πιο παλιά. Μόνο που σ' εκείνη την περίπτωση, ο εχθρός ήταν όχι η Ρωσία, όπως σήμερα, αλλά η ναπολεόντεια Γαλλία, και οι μισθοδοτούμενοι ακαδημαϊκοί και καλλιτέχνες ήταν όχι Έλληνες, αλλά Γερμανοί.

Το 1812, όταν η αυστριακή αστυνομία συνέλαβε τον πρώην αρχηγό της πρωσικής αστυνομίας, Gruner, στην Πράγα, όπου αυτός, αφού τα είχε σπάσει με τον βασιλιά της Πρωσίας λόγω της συμμαχίας του τελευταίου με τον Ναπολέοντα, είχε πάει να στήσει στην Πράγα δίκτυο αντι-ναπολεόντειων κατασκόπων, βρέθηκαν στην κατοχή του χοντρά λεφτά αγγλικά.

"Allein der ehemalige Berliner Polizeichef Gruner, der Kleist das Zeitungsvorhaben im Namen der Obrigkeit empfohlen hatte, wird knapp ein Jahr später in der Nähe des Steinsehen Hauptquartiers von Österreichischen Polizisten festgenommen: im Besitz hatte Gruner, der angeblich im Namen Hardenbergs, aber auf Veranlassung Steins solche literarische Tätigkeit förderte, 50000 Reichstaler, 1394 russische Dukaten und etliche Pound Sterling."

(Μόνο ο πρώην αρχηγός της αστυνομίας του Βερολίνου, Gruner, ο οποίος είχε συστήσει το έργο της εφημερίδας στον Κλάιστ για λογαριασμό των αρχών, συνελήφθη από Αυστριακούς αστυνομικούς σχεδόν ένα χρόνο αργότερα κοντά στα κεντρικά γραφεία του Steinsee: ο Gruner είχε στην κατοχή του, μάλλον για λογαριασμό του Hardenberg, αλλά υπό την υποκίνηση του Στάιν, 50.000 Reichstaler, 1.394 ρωσικά δουκάτα και αρκετές λίρες στερλίνες.)

(»Der deutsche Nationalmythos«)

Αυτός ο Gruner, με αυτές τις στερλίνες, είχε χρηματοδοτήσει όχι μόνο τις εφημερίδες του Κλάιστ και του Άνταμ Μύλλερ, αλλά και τον εκδοτικό οίκο του Reimer, που εξέδιδε αυστηρά και μόνο έργα αντιγαλλικού περιεχομένου, ρομαντικών και Γερμανών εθνικιστών. Όχι γιατί η Αγγλία τους αγαπούσε, αλλά γιατί τότε έπρεπε να χάσει ο Ναπολέων με κάθε τρόπο την επιρροή του στη Γερμανία. Όπως, καλή ώρα, σήμερα πρέπει να χάσει με κάθε τρόπο την επιρροή του στην Ελλάδα.

Γρήγορα, πάντως, οι Πρώσοι τα ξαναβρήκαν με τους Γάλλους, ο Gruner απολύθηκε, ο Κλάιστ έμεινε χωρίς οικονομικό αποκούμπι, η εφημερίδα έκλεισε, όταν αυτός ζήτησε βοήθεια από το βασιλιά και τον καγκελάριο οι παλιοί του πάτρωνες τον αγνόησαν, και τελικά αυτοκτόνησε.

Άραγε, αν μελλοντικά γίνει το απίθανο και τα βρει ο Τσίπρας με τον Πούτιν, λες να αυτοκτονήσει ο Μαραντζίδης; Μπα. Για να αυτοκτονήσει κανείς, πρέπει καταρχάς να μην είναι δειλός. Ο Κλάιστ μόνο δειλός δεν ήταν. Ο Μαραντζίδης, πάλι, αν γίνει κάτι τέτοιο, απλά θα μετακομίσει στη Νέα Δημοκρατία, από όπου θα συνεχίσει να πολεμάει τους κακούς Ρώσους για το Φόρεϊν Όφφ... εεε, για την υπεράσπιση της φιλελεύθερης ευρωπαϊκής δημοκρατίας.

(Για να αποφευχθούν παρεξηγήσεις, δεν εξομοιώνω τα κίνητρα των Γερμανών ρομαντικών - που η χώρα τους ήταν υπό γαλλική κατοχή - να δεχτούν τη συνεργασία με Άγγλους - άλλωστε λίρες έπαιρναν κι ο Κολοκοτρώνης κι ο Ζέρβας - με τα κίνητρα Μαραντζίδη, ο οποίος δρα όχι εναντίον, αλλά μάλλον υπέρ κατοχικών δυνάμεων. Το σχόλιο γράφτηκε για να τονίσει τον τρόπο με τον οποίο διαχρονικά δρουν οι Βρετανοί μέσα σε τρίτες χώρες).
Δευτέρα, 01 Ιουνίου, 2026
Φοιτητική Λέσχη Φανταστικής Λογοτεχνίας
Λίρες από τους Άγγλους έπαιρνε και ο ΕΛΑΣ, αυτό το ξέχασες. Ολόκληρο σεντόνι για να πεις ότι ο Κλάιστ έγραφε σε έντυπο που χρηματοδοτούσε κάποιος ο οποίος έπαιρνε λεφτά από τους Άγγλους, όντας συνεπής με την ιδεολογία και το πατριωτικό καθήκον του. Σπόντα της σπόντας αλλά για τον ΕΛΑΣ ή τον κομμουνιστικό στρατό της ΕΣΣΔ που έκανε ανταλλαγες στρατιωτικού υλικού με τους Αμερικανούς το ξέχασες να γράψεις κάτι.
Δευτέρα, 01 Ιουνίου, 2026

Ανώνυμος/η
Ο Μαραντζίδης είναι αναίσχυντος ως προς το ότι έγινε σύμβουλος του Τσίπρα, αλλά τα βιβλία του είναι κορυφαία. Αν θεωρείς ότι "ξεπλένουν τα Τάγματα Ασφαλείας", τότε έχεις δείκτη χαμηλότερο και από τον Βαξεβάνη...
Τετάρτη, 03 Ιουνίου, 2026
Ανώνυμος/η
Ο Μαραντζίδης είναι σχολής Anne Applebaum και Timothy Snyder. Φιλελέ ξέπλυμα ιστορικών δοσιλογικών οργανώσεων, από Ουκρανία ως Βαλκάνια, που "ήταν απλά αντι-σοβιετικοί εθνικόφρονες πατριώτες των χωρών τους", για να δικαιολογηθεί αναδρομικά ο σύγχρονος δοσιλογισμός (ΝΑΤΟτσολιαδισμός) των κυβερνώντων αυτών των χωρών, που "είναι απλά αντιρωσικός εθνικόφρων πατριωτισμός".

Ούτε θα με εξέπληττε να έγινε εθελοντικά τσάτσος της Mi6 ο Μαραντζίδης (από πίστη, όχι για τα φράγκα), ούτε φυσικά με εκπλήσσει που η Καβλέντζω τυγχάνει χειροκροτητής του. Άλλωστε η Καβλέντζω πριν 2 χρόνια, μέσα εδώ, υμνούσε το... οικονομικό θαύμα του ομοφυλόφιλου Καραμανλή στα 50s.
Τετάρτη, 03 Ιουνίου, 2026
Ανώνυμος/η
Αυτά τα "Ο Μαραντζίδης είναι σχολής Anne Applebaum και Timothy Snyder'' είναι πομπώδεις κενολογίες του πρωκτού! 'Η είναι κάποιος σοβαρός ιστορικός/ιστοριογράφος και κάνει έρευνα σε βάθος, αναδεικνύοντας σημαντικά στοιχεία, ή δεν είναι! Αυτό ανεξαρτήτως ιδεολογίας. Βεβαίως, ουδείς τέλειος και σίγουρα ένας έμπειρος αναγνώστης μπορεί να διακρίνει την ιδεολογία του εκάστοτε ιστορικού μέσα από τα γραπτά του. Δεν είναι όμως εκεί το θέμα. Το θέμα είναι να μην επικαλείσαι ανύπαρκτα έγγραφα, να μην παίρνεις ως δεδομένο, μαρτυρίες που δεν μπορούν να διασταυρωθούν. Να μην αποσιωπάς στοιχεία που δεν βολεύουν τη θεώρησή σου και να χρησιμοποιείς όσο το δυνατόν μεγαλύτερο όγκο και έυρος πηγών (κυρίως πρωτογενών). Αυτά είναι τα στοιχεία που κάνουν τους σοβαρούς ερευνητές/ιστοριογράφους να ξεχωρίζουν! Είτε σου αρέσει, είτε όχι, ο Μαραντζίδης ανήκει σε αυτή την κατηγορία. Όπως σε αυτή την κατηγορία ανήκουν (για να μιλήσουμε για ιστοριογραφία νεοελληνικής ιστορίας) ο Σωτήρης Ριζάς, ο Σπυρίδων Πλουμίδης, η Μαρίνα Πετράκη, ο Γρηγόρης Φαράκος, ο Σόλων Γρηγοριάδης, ο Σπύρος Μαρκεζίνης, ο Γιάννης Πριόβολος, ο Ιωάννης Δασκαρόλης, ο Κωνσταντίνος Βλάσσης, ο Γεώργιος Β. Λεονταρίτης (ο πανεπιστημιακός, όχι ο ομώνυμος δημοσιογράφος), ο Σπύρος Γασπαρινάτος, ο Πέτρος Μακρής - Στάικος, ο Δημοσθένης Κούκουνας, ο Κώστας Σταματόπουλος, για να αναφέρω μερικούς. Το σίγουρο είναι πως σε αυτή την κατηγορία ΔΕΝ ανήκουν ο Βασίλης Ραφαηλίδης, ο Τάσος Βουρνάς, ο Κώστας Μπαρμπής, ο Δημήτρης Μιχαλόπουλος, ο Κωνσταντίνος Πλεύρης και βεβαίως υπάρχουν και αυτοί που σε κάποια θέματα έχουν συνεισφέρει με τα γραπτά τους σημαντικά, ενώ σε άλλα, γράφουν ελλιπέστατα (π.χ. Ιάκωβος Χονδροματίδης, Heinz Richter). Αν θεωρείς πως μπορείς να μελετήσεις τον ελληνικό εμφύλιο και την ιστορία του ελληνικού κομμουνιστικού κινήματος, χωρίς να λάβεις υπ'όψιν τον Μαραντζίδη, τότε είσαι λειψός, τόσο βιβλιογραφικά, όσο και διανοητικά...
Παρασκευή, 05 Ιουνίου, 2026
Ανώνυμος/η
"Το θέμα είναι να μην επικαλείσαι ανύπαρκτα έγγραφα, να μην παίρνεις ως δεδομένο, μαρτυρίες που δεν μπορούν να διασταυρωθούν. Να μην αποσιωπάς στοιχεία που δεν βολεύουν τη θεώρησή σου και να χρησιμοποιείς όσο το δυνατόν μεγαλύτερο όγκο και έυρος πηγών (κυρίως πρωτογενών). Αυτά είναι τα στοιχεία που κάνουν τους σοβαρούς ερευνητές/ιστοριογράφους να ξεχωρίζουν!"

Όλα αυτά που λες ότι δεν πρέπει να κάνει ο ιστορικός, ΟΛΑ ένα προς ένα, τα κάνουν οι Applebaum-Snyder, όπως τα 'κανε κι ο αρχιξεπλυματίας Νόλτε (πρώτος απ' όλους) ή ο επαγγελματίας πτωματολόγος Κουρτουά. Και έχουν πιαστεί να τα κάνουν κατά κόρον οι τρεις κυριότεροι εν Ελλάδι μετα-αναθεωρητές, Καλύβας - Καιρίδης - Μαραντζίδης (όπου μόνο από τα ονόματα καταλαβαίνει κανείς για τι επιπέδου ιστοριογραφία μιλάμε, όταν ο μεθοδολογικά σοβαρότερος των τριών είναι ο Καιρίδης!)

Όλος ο ευρωπαϊκός μετα-αναθεωρητισμός βασίζεται σε ανιστορική πτωματολογία κατά των μεν σε συνδυασμό με εξίσου ανιστορικό ξέπλυμα των δε. Από πολλούς σοβαρούς ιστορικούς έχουν επισημανθεί άπειρες περιπτώσεις αφερεγγυότητας των μετα-αναθεωρητών (παραπομπή σε πηγές ή σημειώσεις που υποτίθεται ότι υποστηρίζουν τα επιχειρήματά τους αλλά στην πραγματικότητα λένε τα αντίθετα, λαθροχειρία, αποσιώπηση πηγών κ.ά.). Οπότε, όχι, το ""Ο Μαραντζίδης είναι σχολής Anne Applebaum και Timothy Snyder" δεν είναι κενολογία. Η σχολή αυτή είναι σχολή συστηματικών (και συστημικών) παραχαρακτών, άρα η αναφορά μου σ' αυτή απαντά στην παράγραφό σου περί των συστατικών του σοβαρού ιστορικού. Το σχόλιό σου περί πρωκτού δεν το σχολιάζω γιατί εσύ είσαι βαθύτερος γνώστης του πρωκτού και των περιεχομένων του, γι' αυτό και δεν τολμώ να υπεισέλθω στην επιστήμη σου.
Παρασκευή, 05 Ιουνίου, 2026
Ανώνυμος/η
Αναμένω συγκεκριμένες αναφορές στα έργα του Μαραντζίδη, όπου να αποδεικνύεις πως παραποιεί στοιχεία, επικαλείται πλαστά έγγραφα και αμφίβολες μαρτυρίες...
Σάββατο, 06 Ιουνίου, 2026
Ανώνυμος/η
Μόνο τρία από τα χιλιάδες:

"Ο Μαραντζίδης απ' την πλευρά του, αποφεύγει να παραθέσει συγκεντρωτικά νούμερα. Το ισοζύγιο στο βιβλίο του καθορίζεται από την έκταση που δίνεται στις αντίστοιχες βιαιότητες: μιάμιση μόλις σελίδα για τα πεπραγμένα των ταγματασφαλιτών, έναντι 22 για όσα υπέστησαν αυτοί από τον ΕΛΑΣ. Διατυπώνεται μάλιστα ο ισχυρισμός ότι τα τάγματα "περιορίστηκαν σε αμυντικό αγώνα" και πως "δεν είναι συχνοί οι φόνοι άμαχου πληθυσμού" από μέρους τους (σ.167 & 171). Αγνοείται έτσι συνειδητά η συμμετοχή τους σε ολοκαυτώματα χωριών όπως η Ερμακιά ή η Κατράνιτσα, με τη σφαγή (ή το κάψιμο ζωντανών) εκατοντάδων πολιτών."

[...]

"Η υποτίμηση του γερμανικού παράγοντα είναι ιδιαίτερα χτυπητή στο χειρισμό που επιφυλάσσει ο Μαραντζίδης στις πηγές του.

Υποστηρίζει λχ ότι οι τουρκόφωνες ποντιακές κοινότητες συνεργάστηκαν με τους Γερμανούς "ιδίως μετά τη διάλυση της ΠΑΟ, τον Ιανουάριο του 1944", ως αποτέλεσμα της βίας που άσκησε εναντίον τους ο ΕΛΑΣ (σ.166).

Σύμφωνα ωστόσο με μια δημοσιευμένη έκθεση του γερμανικού Α2, το χωριό Κούκος της Κατερίνης και η εκεί "εθνική συμμορία" του Κιτσά Μπατζάκ είχαν ήδη από το 1942 επαφές με τις γερμανικές υπηρεσίες που, πεισμένες για την "απολύτως γερμανόφιλον στάσιν" τους, διέταξαν τη Βέρμαχτ να αποφύγει κάθε έρευνα εκεί κατά τις εκκαθαριστικές επιχειρήσεις του 1943. Η επίσημη συνεργασία του Κιτσά Μπατζάκ με τους Γερμανούς ξεκίνησε τον επόμενο Ιούλιο, ένα μήνα πριν από την πανηγυρική προσχώρησή του στην ΠΑΟ -και, οπωσδήποτε, πολύ πριν αναμετρηθεί με τον ΕΛΑΣ (Π. Ενεπεκίδης "Η ελληνική Αντίστασις", Αθήνα 1964, σ.44-5).

Το ίδιο έγγραφο περιέχει αναλυτικά στοιχεία για τη συνεργασία των κυριότερων τουρκόφωνων κοινοτήτων με τους ναζί. Παρά την αυτονόητη σημασία του, ο Μαραντζίδης αποφεύγει να το χρησιμοποιήσει -μολονότι το βιβλίο του Ενεπεκίδη αποτελεί βασική πηγή του. Προφανώς, κάτι τέτοιο θα τον υποχρέωνε να αντιμετωπίσει κριτικά τους ισχυρισμούς των "πληροφορητών" του, στις προφορικές αφηγήσεις των οποίων στηρίζει μεγάλο μέρος της θεωρίας του."

http://www.iospress.gr/ios2004/ios20041205a.htm
Κυριακή, 07 Ιουνίου, 2026
Ανώνυμος/η
Τέλη μου τι Βατερλώ ήταν αυτό της Κηφισιάς;
Δευτέρα, 01 Ιουνίου, 2026

Heavy Metaller
Άκουσα με μεγάλη προσοχή ολόκληρο το επεισόδιο του podcast σχετικά με το heavy metal αλλά δυστυχώς δεν είδα να κάνετε κάποια αναφορά στον αδικοχαμένο Χρήστο τον «Σκύλο». Του άξιζε ένας ειλικρινής heavy metal αποχαιρετισμός ρε παιδιά. Το είχατε υποσχεθεί...
Σας παρακαλώ, σας παρακαλώ παρά πολύ, κάντε κάτι έστω και με καθυστέρηση. Έστω και τόσους μήνες μετά τον αδόκητο χαμό του. Πείτε μια κουβέντα στη μνήμη του αξέχαστου Mr. Sirens ο οποίος σας εκτιμούσε και πίστευε βαθιά στον Αγώνα σας...
Δευτέρα, 01 Ιουνίου, 2026
Φοιτητική Λέσχη Φανταστικής Λογοτεχνίας
Πίστευε ο Χρήστος στον αγώνα μας..;;;!! Πρώτη φορά το ακούμε.

Να κάνουμε μια αναφορά αλλά και να την κάνουμε δεν θα τον φέρουμε πίσω τον άνθρωπο. Τι νόημα έχει η θερμή παράκληση; Ούτε είχαμε τόσο στενή σχέση ώστε να μιλήσουμε πολύ (με μικρή εξαίρεση την Μαίρη). Έχουν μιλήσει για τον Χρήστο τα παιδιά που ήταν φίλοι του και τα έλεγαν συχνά μαζί του.

Κάπου χάνεται και το νόημα να μιλούν όλοι, ακόμη κι εκείνοι που έλεγαν ένα γεια με τον αείμνηστο. Ως εκεί κυμαινόταν η επαφή μας. Ένα "γεια σου τι κάνεις;" λέγαμε στον δρόμο.

Τέλος πάντων. Αφού το θες θα κάνουμε μια αναφορά.
Δευτέρα, 01 Ιουνίου, 2026
Ανώνυμος/η
Heavy metal αποχαιρετισμός σε άτομα που ξαναθυμήθηκαν το metal όταν άνοιξαν μαγαζί(ενώ πριν σύχναζαν σε σκυλάδικα)δεν μπορεί να γίνει.Ούτε με άτομα που έβριζαν τους Manowar για να το παίξουν οπαδοί τους μετά επειδή πούλαγαν στους επικούς.Έκανε και το άλλο πριν ανοίξει το μαγαζί,συμφωνούσε τηλεφωνικά σε μια τιμή την οποία άλλαζε από κοντά μέχρι που την πάτησε,και τον κοπάνησαν και του βούτηξαν τους δίσκους.Γνωστή ιστορία στους παλιότερους.Ούτε είχε καμία σχέση με εθνικισμό(άρα και με την ιδεολογία της λέσχης),παρέα με τον Γεωργιόπουλο έκανε.Και δεν έχω τίποτα προσωπικό μαζί του απλά οι μεταλλάδες πρέπει να έχουμε πολύ αυστηρά κριτήρια σε ποιον αποδίδουμε σεβασμό και σε ποιον όχι.Αναφορά σίγουρα πρέπει να γίνει σε άτομα σαν τον Πολωνό που υπήρξε αγνός μεταλλάς και εθνικιστής μέχρι το τέλος.
Δευτέρα, 01 Ιουνίου, 2026
Heavy Metaller
Πώς ήταν αγνός εθνικιστής ο Πολωνός εφόσον ήταν Πολωνός και όχι Έλληνας;;;
Τρίτη, 02 Ιουνίου, 2026
Ανώνυμος/η
Ο Πολωνός ήταν μισός Έλληνας, οπότε, μια χαρά εθνικιστής θα μπορούσε να είναι. Λέω "θα μπορούσε" διότι δεν τον γνώριζα προσωπικά. Όσον αφορά το Χρήστο, το μαγαζί το άνοιξε το 2003 αν δεν απατώμαι. Εγώ τον θυμάμαι στη συναυλία Omen - Crush - Battleroar, να κραδαίνει σπαθί όταν έπαιζαν οι Crush. Άκουγε σκυλάδικα τότε;
Τετάρτη, 03 Ιουνίου, 2026
Ανώνυμος/η
Οι παρέες του Πολωνού ήταν ένας εσμός από αναρχοκομμούνια και μάλιστα από τους φανατικότερους, από αυτούς που μισούν τον αντίλογο διότι δεν έχουν τι να αντιπαραθέσουν σε έναν υγιή διάλογο.
Δεν μιλάω σε καμία περίπτωση για τον ίδιο, καθώς δεν είχα δει ποτέ λεγόμενά του/γραφόμενά του, μιλάω για τις παρέες του, οι οποίοι δύσκολα αποδέχονται ότι υπάρχει και η άλλη άποψη, πόσο μάλλον να κάνουν παρέα με κάποιον με διαφορετική άποψη.
Πώς προκύπτει ότι ήταν εθνικιστής;
Εκτός και αν το καταπίεζε πολύ μέσα του, ή εκτός και αν έλεγε ότι αγαπάει την πατρίδα του, την Πολωνία (δεν βλέπω κανένα κακό σε αυτό), οπότε οι άλλοι το δέχονταν, διότι δεν έχουν πρόβλημα τα αναρχοκομμούνια αυτά να αγαπάς την πατρίδα σου, αρκεί να μην είναι η Ελλάδα αυτή. Στην περίπτωση αυτή, είσαι φασίστας, στις άλλες περιπτώσεις αγαπάς την πατρίδα σου.
Άλλωστε, οι Σλάβοι είναι το τμήμα εκείνο της Ευρώπης το πλέον παραδοσιοκρατικό και η λέξη ρατσιστής επινοήθηκε από τον Τρότσκι για να τους κολλήσει ταμπέλα απέναντι στην πεισματική άρνησή τους να εκδυτικοποιηθούν. Αυτός άλλωστε ήταν και ο λόγος ο πολιτισμικός της ανατροπής του Τσάρου από τους εβραίους υπό την προβιά του κομμουνισμού (διότι η υπήρχε και ο γεωπολιτικός), μιας δυτικής ιδεολογίας-παραλλαγής του φιλελευθερισμού: να αλωθούν τα σλαβικά έθνη εκ των έσω.
Τετάρτη, 03 Ιουνίου, 2026
Ανώνυμος/η
Φασίστας βέβαια υπό το φίλτρο το δικό τους, όπως προτάσσει η πλύση εγκεφάλου της μεταπολεμικής κοσμοθέασης, όχι ως μία ακόμη ιδεολογία, που είναι το φίλτρο υπό το οποίο θα έπρεπε να αντιμετωπίζεται, διότι στην πραγματικότητα η ακραία ιδεολογία είναι ο κομμουνισμός, ο φασισμός προστατεύει την μεσαία τάξη, ο κομμουνισμός όχι.
Τετάρτη, 03 Ιουνίου, 2026
Ανώνυμος/η
O Πολωνός ήταν φίλος.Φανατικός αντικομουνιστής(τον πατέρα του τον είχαν φυλακίσει στην Πολωνία)και εθνικιστής.Σεβόταν πολύ και την Ελλάδα.Οι περισσότεροι Πολωνοί και άλλοι ανατολικοευρωπαίοι της διασποράς είναι έτσι,αρκετοί συμμετέχουν και στα εθνικιστικά κινήματα των χωρών που βρισκονται.Μην μπερδεύεστε με περιπτώσεις δήθεν αντιφά Αλβανών.Από κει και πέρα με όλους έκανε παρέα.Ο Χρήστος πριν ανοίξει το μαγαζί όχι μόνο σύχναζε σε σκυλάδικα αλλά χόρευε κιόλας στα τραπέζια και από ακόμα παλιότερα έβριζε τους Manowar.Mετά άρχισε τα καραγκιοζιλίκια με τα σπαθιά σε live και σε party Manowar όταν είδε ότι πούλαγε σε τέτοιο κοινό.
Τετάρτη, 03 Ιουνίου, 2026
Ανώνυμος/η
Ξαναλέω ότι το σκηνικό με το σπαθί ήταν στην πρώτη συναυλία Omen, δηλαδή αρχές 2002, ενώ το μαγαζί το άνοιξε το 2003. Επίσης το γεγονός ότι έβριζε ενδεχομένως τους Manowar δηλώνει απλώς το ότι δεν του άρεσε το συγκεκριμένο συγκρότημα και όχι ότι ήταν κατ'ανάγκη ψευτομεταλάς! Ερώτηση: Ο Joey DeMaio είναι πραγματικός μεταλλάς ή όχι; Ρωτάω διότι πέρα από πομπώδεις δηλώσεις και τίτλους τραγουδιών του τύπου death to false metal, brothers of metal και metal warriors, όλα αυτά τα χρόνια δυσκολεύεται (στα όρια της δυσκοιλιότητας) να πει έστω και μία καλή κουβέντα για κάποιο άλλο metal συγκρότημα! Α λάθος, θυμήθηκα ότι κάποτε έλεγε καλά λόγια για τους Rhapsody! Συμπτωματικά εκείνη την περίοδο ήταν μάνατζερ της μπάντας... Επίσης μια ζωή έλεγε ότι πρωτίστως ακούει κλασική μουσική και όχι metal...
Πέμπτη, 04 Ιουνίου, 2026
Ανώνυμος/η
Πιθανώς για Crush έκανε το σκηνικό με το σπαθί που ήταν γείτονες και παλιοί του φίλοι. Έχει κάνει κι άλλα γραφικά σε συναυλίες τους με κάτι αυτοσχέδια πλακάτ κτλ. Δεν είπα ότι άκουγε μόνο σκυλάδικα όλη τη περίοδο πριν ανοίξει το μαγαζί, και παλιότερα άκουγε metal όταν πούλαγε δίσκους τηλεφωνικά, απλά για μια ενδιάμεση περίοδο σύχναζε σε σκυλάδικα. Πολλοί μεταλλάδες δεν γουστάρουν Manowar αλλά δεν τους βρίζουν τη μια και τους αποθεώνουν την άλλη. Ο Joey DeMaio θεωρεί τη μπάντα του τη μοναδική true και έχει κάνει γραφικές δηλώσεις κατά καιρούς αλλά είναι μεταλλάς, metal έπαιζε και παίζει.
Σάββατο, 06 Ιουνίου, 2026

Ανώνυμος/η
Aυτές που εκπαιδεύει (ποικιλοτρόπως) ο ΑΗΚ εσείς ούτε στον ύπνο σας.
Τρίτη, 02 Ιουνίου, 2026
Ανώνυμος/η
Μα πόσο άντρας θέε μου! Ισχύει ότι στην εκδήλωση ο Γρηγόρης σε ανακύρηξε 'Αρχων Οστιάριο;
Τρίτη, 02 Ιουνίου, 2026
Ανώνυμος/η
Το highlight της ετεροφυλόφιλης ζωής σου, ΑΗΚ μου.
Τρίτη, 02 Ιουνίου, 2026

Ανώνυμος/η
Δεν καταλαβαίνετε πόσο άσχημο είναι να κόβετε σχόλια που κάποιος έχει κοπιάσει να γράψει; Δεν ντρέπεστε καθόλου;
Τρίτη, 02 Ιουνίου, 2026
Ανώνυμος/η
Στους Έλληνες Κένταυρους.
Τρίτη, 02 Ιουνίου, 2026
Ανώνυμος/η
Παιδιά ήμουν κι εγώ στην Κηφισσά και έζησα απίστευτες στιγμές, έπαθα πλάκα. Η προσέλευση ήταν περίπου 500 άτομα ενώ 200 περίμεναν απέξω. Όλοι τους ριζοσπάστες εθνικοσοσιαλιστές, ανένταχτοι και κυρίως αλύγιστοι. Παντού έβλεπες σημαίες του οίκου Καλέντζι ενώ ο ΑΗΚ εμφανίστηκε συνοδευόμενος από επίλεκτο σώμα νεαρό εφιπποτοξοτών Κενταύρων. Δεν έχω ξαναζήσει τέτοια εμπειρία.
Τετάρτη, 03 Ιουνίου, 2026
Φοιτητική Λέσχη Φανταστικής Λογοτεχνίας
Κάνεις λάθος. Ο Τέλης συνοδευόταν από "θρυλική" μορφή του ελληνικού ομοφυλοφιλικού κινήματος, (ο τύπος με το χακί κοντομάνικο). Χωρίς πλάκα, ο ένας από τους δύο θεατές ήταν αυτός. Βρείτε τον στις φωτογραφίες που ανάρτησε ο εκδοτικός του οίκος. Μένει στον Τέλη να απαντήσει τι είδους σχέση έχει με αυτό το άτομο πριν του κάνουμε εμείς αφιέρωμα.
Τετάρτη, 03 Ιουνίου, 2026
Ανώνυμος/η
Παιδιά τι λετε?? Είστε καλά? Ήμουν κι εγώ εκεί και είδα έναν όχλο ένα λαό να ζητά απο τον Αριστοτέλη να κάνει κίνημα. Και όταν εκείνος επανέλαβε το θρυλικό "Σε ανάξιους όχλους οι οποίοι δεν είναι καν λαοί όπως ο παρών που εποικεί την σημερινή γραικία ουδείς ΑΞΙΟΣ Ηγέτης μπορεί να αναδειχθεί διότι ουδέν ΑΞΙΟ άτομο καταδέχεται να διεκδικήσει την Εξουσία!" είδα το κοινό του να εξαγριώνεται και με λύσσα να απαιτεί να βγει μπροστά. Δεν ήταν μια απλή εκδήλωση αλλά ένα κύμα αγάπης από τον λαό του Αριστοτέλη.
Τετάρτη, 03 Ιουνίου, 2026
Ανώνυμος/η
Επρεπε να προσέξουν το θέμα του μικρού χώρου. Ήμουν από τους τυχερούς και μπήκα νωρίς. Κρίμα για τους συναγωνιστές που έμειναν έξω από τη βίλα Κοτσάμπασι. Το πήξιμο μέσα ήταν τεράστιο και ανάγκασε τον ΑΗΚ να ματαιώσει το συνοδευτικό μπαλέτο. Δεν είχε χώρο η χορεύτρια από το στρίμωγμα. Πάλι καλά που βγήκαμε χωρίς να πάθουμε ασφυξία στο τέλος. Αν γίνουν τα ίδια σε επόμενη ομιλία του Καλέντζη δεν θα πάω ξανά.
Τετάρτη, 03 Ιουνίου, 2026
Ανώνυμος/η
Γνώμη για τη φήμη εκεχειρίας ανάμεσα στην οργάνωση Ιαχή και τον βετεράνο τέως πολιτικό κρατούμενο;
Τρίτη, 02 Ιουνίου, 2026
Ανώνυμος/η
Ουδέποτε εμάχοντο μεταξύ των, βδελυρέ προβοκάτορα.
Τρίτη, 02 Ιουνίου, 2026
Ανώνυμος/η
Δεν τα χάλασαν και ποτέ οι συναγωνιστές.
Τρίτη, 02 Ιουνίου, 2026
Ανώνυμος/η
Σιγά μην ασχοληθεί ένας αγωνιστής του μεγέθους ΑΗΚ με καρακώλια της αυτονομίας.
Τετάρτη, 03 Ιουνίου, 2026
Ανώνυμος/η
Ρε Παντελή έχεις ρίξει δολώματα σε αυτόνομους μέχρι Λογγίνο, Περίανδρο, Γκέκα, Ουρανία και δεν συμμαζεύεται προσπαθώντας να καταλάβεις ποιος σου γαμάει τα άγια εδω μέσα και όχι μόνο
Τετάρτη, 03 Ιουνίου, 2026
Ανώνυμος/η
Σε ποιον αναφέρεστε;
Πέμπτη, 04 Ιουνίου, 2026
Ανώνυμος/η
Πέθανε ο Νάσος Αθανασίου, κι από το θρυλικό πάνελ Πλεύρης - Ραφαηλίδης - Αθανασίου έχει μείνει μόνο ο κυπατζόγερος που τού τρώει τα γκαφρά η τικτοκτζού.
Τρίτη, 02 Ιουνίου, 2026
Ανώνυμος/η
Ο Θύμιος Παπανικολάου ήταν ποιοτικός πολιτικός αντίπαλος ή ένας πιο underground Καραμπελιάς;
Τετάρτη, 03 Ιουνίου, 2026
Φοιτητική Λέσχη Φανταστικής Λογοτεχνίας
Δεν τον έχουμε διαβάσει.
Τετάρτη, 03 Ιουνίου, 2026
Ανώνυμος/η
Στις ημέρες μας συμβαίνει το εξής παράδοξο με τον φιλελευθερισμό: Ενώ προτάσσει τον ατομικισμό όσο τίποτε άλλο, και ας φέρουμε το παράδειγμα του 'γυναικοκτόνου' στην Καλαμάτα, τον οποίον σε καμία περίπτωση δεν δικαιολογώ, διαφωνώ κάθετα και οριζόντια με αυτό που έκανε, διαφωνώ όμως και με την συλλογιστική ότι η γυναίκα μπορεί να αφήνει τα παιδιά της και να φεύγει από το σπίτι ή να χωρίζει τον πατέρα των παιδιών για ήσσονος σημασίας ζητήματα ή να 'δουλεύει' στο only fans, διότι 'δεν ενοχλεί κανέναν'.
Και από την άλλη, το βαθύ κράτος μας καλεί να συστρατευτούμε πίσω από ψευδοαφηγήματα όπως 'μην μιλάτε εναντίον των μεταναστών, είστε ρατσιστές', όπως ο δικαιωματισμός σε όλες του τις εκδοχές (φεμινισμός, αμβλώσεις, διαζύγια, 72 φύλα, υιοθεσία παιδιών από ομοφυλόφιλους κλπ), όπως το να θυσιάσουμε τους εαυτούς μας για το κλίμα κάνοντας κάποιες θυσίες σε προσωπικό επίπεδο και πληρώνοντας κάποιους παραπάνω φόρους, όπως ακόμη και η περίοδος της πανδημίας και η τυφλή υπακοή που απαιτείτο στο όνομα της δημόσιας υγείας.
Είναι κάτι που δεν μπορώ να εξηγήσω πως μπορεί να συνυπάρχει ο άκρατος ατομικισμός από την μία, και από την άλλη η απαίτηση από το σύστημα εξουσίας να υπακούμε σε αφηγήματα τα οποία σύμφωνα με αυτό το σύστημα εξουσίας είναι για το συλλογικό καλό. Κάποιος δηλαδή με βενζινοκίνητο αυτοκίνητο ενοχλεί περισσότερο από μια μητέρα που 'δουλεύει' στο only fans.
'Καραφλιάζεις', για να χρησιμοποιήσω και μια έκφραση της καθομιλουμένης, με την παράνοια του φιλελευθερισμού.
Παρασκευή, 05 Ιουνίου, 2026

Ανώνυμος/η
Ωραίος ο Θύμιος είχε επαφές με ΜΚ
Παρασκευή, 05 Ιουνίου, 2026