Λουλούδια της ίδιας ρίζας


Ένα τραγούδι των Ειδικών Μονάδων Επίθεσης Καμικάζι (Θείου Ανέμου), μετάφραση Αχιλλέας


Εσύ κι εγώ είμαστε λουλούδια της ίδιας ρίζας,

ανθίσαμε στον κήπο της ίδιας στρατιωτικής ακαδημίας.

Τα λουλούδια που έχουν ανθίσει υποχρεωτικά μαραίνονται.

Ας πέσουμε όμορφα για χάρη της χώρας μας.

Εσύ κι εγώ είμαστε λουλούδια της ίδιας ρίζας,

ανθίσαμε στον κήπο της ίδιας στρατιωτικής ακαδημίας.

Ο δεσμός μας δεν βασίζεται στο αίμα,

αλλά για κάποιο λόγο τα πάμε καλά,

και δεν μπορούμε να είμαστε χώρια.

Εσύ κι εγώ είμαστε λουλούδια της ίδιας ρίζας,

ανθίσαμε στον κήπο της ίδιας εναέριας μονάδας.

Το πρώτο αεροπλάνο δεν έχει επιστρέψει ακόμη,

από εκείνο το ηλιοβασίλεμα που κοιτούσαμε στους νότιους ουρανούς.

Εσύ κι εγώ είμαστε λουλούδια της ίδιας ρίζας,

ανθίσαμε στον κήπο της ίδιας εναέριας μονάδας.

Γιατί έπεσες και πέθανες,

χωρίς να περιμένεις εκείνη τη μέρα που ορκιστήκαμε ο ένας στον άλλον.

Εσύ κι εγώ είμαστε λουλούδια της ίδιας ρίζας,

αν και μπορεί να πέσουμε χωριστά,

θ’ ανθίσουμε και θα ξαναβρεθούμε σε ένα ανοιξιάτικο κλαδί,

στην Πρωτεύουσα των Λουλουδιών, στο Ναό Yasukuni.




Σχόλια
ΑνώνυμοςΟ Fireman είπε...

Κάπου είχα διαβάσει ότι το αίμα των ηρώων έχει μεγαλύτερη αξία από το μελάνι των σοφών και τις προσευχές των πιστών. Δεν υπάρχει ανώτερο αγαθό από την αυτοθυσία για έναν σκοπό πέραν του εγώ. Ότι καλύτερο και άξιο σεβασμού έχει αναρτηθεί.

Τρίτη, 23 Ιανουαρίου, 2024

 
Ανώνυμος Ο/Η Ανώνυμος είπε...

"L’idée la plus utile aux tyrans est celle de Dieu".

"Η πιο χρήσιμη ιδέα για τους τυράννους είναι η ιδέα του Θεού".
(Σταντάλ, "Το Κόκκινο και το Μαύρο")

Γεννήθηκε σαν σήμερα, πριν από 241 χρόνια ακριβώς. Και πριν πεθάνει, πρόλαβε να αφήσει μια σειρά μυθιστορήματα και διηγήματα, εντελώς ξεχωριστά και εμπνευσμένα, με κορυφαία το "Κόκκινο και το Μαύρο" και το "Μοναστήρι της Πάρμας". Αριστουργήματα που θα έπρεπε να διαβάσει η καθεμιά και ο καθένας μας.

Σταντάλ, ο δημιουργός που ενδιαφερόταν λιγότερο από κάθε άλλον ομότεχνό του για το ύφος του και για την τελική μορφή των έργων του, παρόλο που άφησε πίσω του απαράμιλλες σελίδες. Γι' αυτό κι άλλοι τον είπαν ρεαλιστή, άλλοι ρομαντικό, άλλοι κλασικό.

Σταντάλ, ο συγγραφέας που λάτρεψε τις γυναίκες και τις έβαλε σε βάθρο πολύ ψηλότερο από τους άντρες: Να είναι μαχητικές, να παίρνουν πρωτοβουλίες και ρίσκα, να σκαρφαλώνουν σε κάστρα και φυλακές για να σώσουν τους άντρες που αγαπούν. Να οργανώνουν και να ηγούνται.

Σταντάλ: μοιάζει σαν άνθρωπος πολλών αιώνων μπροστά από μας, που μπήκε στη μηχανή του Χρόνου και εγκαταστάθηκε στον 19ο αιώνα μόνο και μόνο για έναν σκοπό.

Για να μας δώσει μια μικρή ιδέα από το που μπορεί να φτάσει η ανθρωπότητα, αν καταφέρει να απαλλαγεί από τους τυράννους και τους εκμεταλλευτές της.

Τρίτη, 23 Ιανουαρίου, 2024

 
ΑνώνυμοςΟ Wanax είπε...

«Θα πέσουμε σαν τα άνθη από τις κερασιές της Wakasha»

Τρίτη, 23 Ιανουαρίου, 2024

 
ΑνώνυμοςΟ Ανδρέας Σκαμανδρώνυμος είπε...


https://www.youtube.com/watch?v=9Rt5RAc3E4U

Τρίτη, 23 Ιανουαρίου, 2024

 
Ανώνυμος Ο/Η Ανώνυμος είπε...

Ρε παιδιά βλέπω φωτογραφίες από το site της ΧΑ και έχω πήξει στην καγκουρίλα. Όλα τα τραπάκια έχει μαζέψει. Τόσο αντιαισθητικοί είναι αυτοί οι τύποι; Από τη μια γράφουν για αίμα, παράδοση, εναντίον της παγκοσμιοποίησης και από την άλλη τρώνε αμάσητη κάθε παπαριά που λανσάρει η μόδα της αραπιάς των παγκοσμιοποιητών. Τι καρκίνωμα είναι αυτό στον ελληνικό εθνικισμό τόσα χρόνια ρε πστ; Για να προλάβω τυχόν αντιδράσεις να διευκρινίσω ότι δεν είμαι Κασιδιαρικός.

Τρίτη, 23 Ιανουαρίου, 2024

 
Η Φοιτητική Λέσχη Φανταστικής Λογοτεχνίας είπε...

Δεν ζουν αυτοί χωρίς κωθώνια φίλε. Δεν τις εννοούν τις πολιτικές διακηρύξεις. Η ψυχική διαστροφή του επικεφαλής τους είναι να υποδύεται τον αρχηγό. Αυτό θα κάνει όλη η οικογένειά του μέχρι το τέλος. Για να το παίζουν αρχηγοί πρέπει να έχουν χειροκροτητές. Για να βρουν τέτοιους πρέπει να μην βάλουν ψηλά τον πήχη. Πρώτον γιατί είναι οι ίδιοι χαμηλά και δεν θα τον φτάνουν και δεύτερον γιατί είναι δύσκολο να εργαστούν σε μικρούς ποιοτικούς πυρήνες με υπομονή για να χτίσουν κινηματικές βάσεις. Δεν μπορούν τα δύσκολα. Θέλουν άρπα κόλλα, εδώ και τώρα καταστάσεις.

Για κακή τύχη του ελληνικού εθνικισμού επέλεξαν να βγάλουν το ψυχικό τους σύμπλεγμα στο δικό μας ιδεολογικό πεδίο (ακριβώς επειδή τόσα χρόνια ήταν χωρίς θωράκιση). Οπουδήποτε αλλού θα τους είχαν πάρει στο δούλεμα.

Τρίτη, 23 Ιανουαρίου, 2024

 
Ανώνυμος Ο/Η Ανώνυμος είπε...

Σε ποιο πράγμα αναφέρεσαι γιατί εγώ δεν βλέπω κάπου καγκούρια στη σελίδα. Λες για τη συμμετοχή του Μετώπου Νεολαίας στη διαμαρτυρία κατά του λοατκι νομοσχεδίου; Εκεί πάλι δεν διακρίνω κάτι αφού είναι θολωμένες. Καγκούρια, σε εμφάνιση και μυαλό, σίγουρα υπήρχαν πολλά μετά το 2012 όπου η ηγεσία έκανε το λάθος να ανοίξει τις πόρτες στον οποιονδήποτε. Αν υπάρχουν ακόμα, δεν ξέρω, ίσως, και κακώς αν συμβαίνει. Υπάρχει ένα αλλά εδώ. Στο σήμερα δυστυχώς η αφροκαπιταλιστική τραπ αισθητική έχει επικρατήσει στην νεολαία και έτσι αναπόφευκτα θα δεις πιτσιρίκια antiwoke που φλερτάρουν με τον εθνικισμό ή δηλώνουν εθνικιστές (κυρίως κασιδιαρικοί, από προσωπική μου εμπειρία) να έχουν τέτοια παρακμιακή USA αισθητική. Σ' αυτούς ένα πραγματικό εθνικιστικό κίνημα πρέπει να κάνει ιδεολογική διαφώτιση και όχι να τους απορρίψει αμέσως. Οι συνθήκες δυστυχώς έχουν αλλάξει, ο κόσμος μας έχει αλλάξει. Όμως για να είμαστε δίκαιοι, η ΧΑ πάντα στήριζε και προπαγάνδιζε μέσω εκδόσεων, δίσκων, περιοδικών, εκδηλώσεων τα εναλλακτικά μουσικά και αισθητικά ρεύματα της ευρωπαϊκής νεολαίας που κρατούσαν ακόμη μια επαφή με την παράδοση, το επικό και μυθικό στοιχείο, τον ρομαντισμό, τον μιλιταρισμό, αληθινή ή επιδερμική δεν έχει σημασία. Έβλεπες μπλακμεταλάδες, χεβιμεταλάδες, (νεο)φολκάδες, ινταστριαλάδες, γκοθάδες είτε να είναι στη ΧΑ είτε απέξω αλλά να στηρίζουν ΧΑ ή γενικότερα τον εθνικισμό. Στη δική μου τη γενιά, πολλά παιδιά σώθηκαν απ'το να σκυλαδοποιηθούν ή να κωστοπουλοποιηθούν ή να αφροποιηθούν, εκεί τη δεκαετία του 2000 που έπαιρνε τα πάνω της η ραπ, χάρη στην επιρροή που τους ασκούσε η ΧΑ, π.χ με το περιοδικό Αντεπίθεση. Για μένα αυτό είναι κάτι πάρα πολύ σημαντικό. Καλό είναι να μην ξεχνάμε τέτοια πράγματα στην αποτίμησή μας για την ΧΑ.

Τετάρτη, 24 Ιανουαρίου, 2024

 
Ανώνυμος Ο/Η Ανώνυμος είπε...

Μηπως υπερεκτιμάς τις πωλήσεις του περιοδικού αντεπίθεση?Το αποκλείω να πουλιούνταν πάνω απο κάποιες δεκάδες φύλλα πανελλαδικά.

Τετάρτη, 24 Ιανουαρίου, 2024

 
Ανώνυμος Ο/Η Ανώνυμος είπε...

Για ποια περίοδο μιλάς; Αν εννοείς ότι κράτησε κόσμο η ΧΑ μακριά από το τραπ πριν δέκα χρόνια όταν ήταν στα φόρτε της μπορεί να έχεις δίκιο. Τότε όμως φιλαράκι είχε ελάχιστη δύναμη το τραπ και η καγκουρίλα ήταν σε εμβρυακό στάδιο σε σχέση με σήμερα. Αν εννοείς πριν το 2012 τότε δεν υπήρχε σχεδόν καθόλου καγκουρίλα. Δεν ήταν δύσκολο να την απομονώσει η ΧΑ. Περισσότερο μόδα ήταν να είσαι ΧΑ εκείνη την περίοδο παρά κάγκουρας. Εγώ πάντως θυμάμαι ότι πάντα είχε τέτοιου φυράματος παιδιά. Μπορεί να μη φορούσαν τα αμάνικα North Face σαν τους σημερινούς νεολαίους της, ήταν όμως τα παιδιά της κουλτούρας του σκυλάκδικου άλα Νότη. Γμσε τα ήτανε.

Τετάρτη, 24 Ιανουαρίου, 2024

 
Ο Αχιλλέας είπε...

Fireman, αυτό το είχε γράψει ο Ιούλιος Έβολα στο βιβλίο του, “Revolt Against the Modern World”. Στη προ-πεσιμιστική του περίοδο όπου πίστευε ότι το βέβηλο (profane) δεν έχει επιβληθεί καθ’ολοκληρία στο ιερό (sacred). Όσο ακόμη πίστευε δηλαδή ότι η “πραγματικότητα” δεν είχε απομαγικοποιηθεί πλήρως.

Μετά ακολούθησαν τα “Ride the Tiger” και το “A Handbook for Right-Wing Youth” όπου ουσιαστικά ο Έβολα είχε γίνει εσχατολογικός πεσιμιστής και προσπαθούσε να πει (σε όσους τον άκουγαν) ότι η δουλειά του επαναστάτη στην μέτανεωτερικότητα είναι να σώσει την πνευματική του αξιοπρέπεια και μόνον.

Δεν συμφωνώ απόλυτα με το πεσιμιστικό του κομμάτι. Αγαπώ περισσότερο τον εξεγερμένο Εβόλα του “Revolt” παρά τον μελαγχολικό του “Tiger”. Αλλά είμαστε Ρομαντικοί, οπότε η σύνθεση της Εξέγερσης και της Μελαγχολίας είναι εκ των ων ουκ άνευ.

Πραγματικά σε ευχαριστώ για το σχόλιο.

ΥΓ 1. Wanax όταν ξαναέρθω στην πρωτεύουσα έχει (υποχρεωτικά) καφέ!

ΥΓ 2. Φοβερό κανάλι Ανδρέα. Σίγουρα έχεις δει, ήδη, και αυτό
https://www.youtube.com/watch?v=7cufG2Dlxvk

Τετάρτη, 24 Ιανουαρίου, 2024

 
Ο Draug είπε...

Α ρε Αχιλλέα, μπράβο! Πολύ όμορφη επιλογή, από τα αγαπημένα μου και ως εμβατήριο! https://youtu.be/0MqcwLjPQ9g?si=oZLO6bQggCfgJYmL

Τετάρτη, 24 Ιανουαρίου, 2024

 
Ανώνυμος Ο/Η Ανώνυμος είπε...

Αν ειναι να διαλυθεί επιτέλους το γαλάζιο χαμαιτυπείο,ας ψηφιστεί κ αυτό το αίσχος,έτσι κ αλλιώς σόδομα κ γόμορα έγινε η κοινωνία μας ήδη.

https://www.documentonews.gr/article/oikonomoy-gia-gamo-omofylon-tha-mas-egkataleipsei-i-parataxiaki-mas-vasi/

Τετάρτη, 24 Ιανουαρίου, 2024

 
ΑνώνυμοςΗ Φοιτητική Λέσχη Φανταστικής Λογοτεχνίας είπε...

Μην είσαι τόσο αισιόδοξος για το ανθρωποειδές που ονομάζουμε μέσο νεοδημοκράτη. Εκεί θα ψηφίσει στις εθνικές εκλογές. Εξάλλου και που διαμαρτύρεται δεν αντιλαμβάνεται ότι ο Δεξιός καπιταλισμός είναι ο πρώτος εχθρός του συντηρητισμού. Δεν βλέπει την ιδεολογική ουσία. Θεωρεί ότι η καπιταλιστική Δεξιά ιδεολογία είναι εντάξει αλλά απλώς η Νέα Δημοκρατία δεν την εκφράζει σωστά.

Πέμπτη, 25 Ιανουαρίου, 2024

 
Ο Ρεμπούτζουλος είπε...

Η Ιαπωνία μετά τον Μισίμα έχει πάψει να υπάρχει για το εθνικιστικό κίνημα. Έχει γίνει ένα αμερικανικό προτεκτοράτο. Είναι διδακτικό για όλους τους συναγωνιστές του κόσμου το παράδειγμα αυτής της χώρας. Μέσα σε πενήντα χρόνια από κοιτίδα παράδοσης και κουλτούρας έγινε μια καπιταλιστική κρεατομηχανή στην οποία επιβιώνουν οι τεχνοκράτες και οι μαφιόζοι. Πρέπει κάποια στιγμή να γίνει μια έρευνα για το ρόλο της Γιακούζα στη μεταπολεμική Ιαπωνία, για τον τρόπο συνδέθηκε με τις αμερικανικές μυστικές υπηρεσίες και με την πολιτική, για τον βρώμικο ρόλο της στον χώρο των πολεμικών τεχνών.

Πέμπτη, 25 Ιανουαρίου, 2024

 
Ο/Η Ανώνυμος είπε...

Σχολιο για παραίτηση Βαρβιτσιώτη από βουλευτής;

Πέμπτη, 25 Ιανουαρίου, 2024

 
Η Φοιτητική Λέσχη Φανταστικής Λογοτεχνίας είπε...

Ασχολίαστη η παραίτηση Βαρβιτσιώτη...χαχαχα!!

Πέρα από την πλάκα δεν έχει ιδιαίτερο ιδεολογικό υπόβαθρο. Ο Βαρβιτσιώτης την φιλελεύθερη ιδεολογία υιοθέτησε εξαρχής. Δεν είχε ποτέ ίχνος συντηρητισμού ο πολιτικός του λόγος και οι πράξεις του. Ο πατέρας του, μάλιστα, ήταν άνθρωπος του παλιού Μητσοτάκη και υποστηρίχθηκε από την οικογένεια όταν κατέβηκε για πρόεδρος της ΝΔ. Νομίζουμε ότι είναι περισσότερο θέμα δυσαρέσκειας του Μ. Βαρβιτσιώτη προς την οικογένεια Μητσοτάκη, παρά ιδεολογική διαφωνία. Ίσως είναι δυσαρεστημένος για την υποβάθμισή του και για το ότι ο προεδρικός κομματικός μηχανισμός τον κόντραρε ως υποψήφιο της δυτικής Αττικής.

Πέμπτη, 25 Ιανουαρίου, 2024

 
Ο/Η Ανώνυμος είπε...

Ορισμένοι ψηφοφόροι της νέας δημοκρατίας είναι ακροδεξιοί,ΟΧΙ όλοι.Και ποιος σας έχρισε εσάς συνηγόρους του φασισμού;Από τη μια δηλώνετε πατριώτες αριστεροί κ από την άλλη κλείνετε το μάτι σε ακροδεξιούς συντηρητικούς;

Παρασκευή, 26 Ιανουαρίου, 2024

 
ΑνώνυμοςΗ Φοιτητική Λέσχη Φανταστικής Λογοτεχνίας είπε...

Ο εαυτός μας μας έχρισε συνηγόρους. Είδες γιατί σε θεωρήσαμε τρολ; Είπαμε εμείς ποτέ ότι είμαστε πατριώτες Αριστεροί; Καταρχάς δεν δεχόμαστε την τομή Δεξιά/Αριστερά ως ερμηνευτικό εργαλείο του ρομαντικού εθνικισμού γιατί αυτό ακριβώς καταλύει ο ρομαντικός εθνικισμός. Την συγκεκριμένη τομή. Είμαστε αντιδιαφωτιστες, ρομαντικοί εθνικιστές. Αυτό περιλαμβάνει και τον φασισμό αλλά δεν εξαντλείται σε αυτόν. Προηγείται, διαμορφώνει, υπερβαίνει τον φασισμό. Αλλά δεν τον αφήνει εκτός.

Σταμάτησε να κλείνεις το μάτι σε αυτούς που ξέρεις εσύ και άσε τις υποτιθέμενες απορίες.

Παρασκευή, 26 Ιανουαρίου, 2024

 
Ο Eärendil είπε...

Inejiro Asanuma, Ἰάπωνας σοσιαλιστὴς ἐθνικιστὴς πολιτικὸς πού δολοφονήθηκε ἀπὸ ἀκροδεξιὸ (ἡ φωτογραφία τὴ στιγμὴ τῆς ἐκτέλεσῆς του εἶναι κυκλοφορεῖ συχνά-πυκνὰ σὲ ἐθνικιστικοὺς καὶ ἀκροδεξιοὺς διαδικτυακοὺς κύκλους).

https://open.substack.com/pub/fascio/p/inejiro-asanuma-japans-national-martyr?utm_campaign=post&utm_medium=web

Παρασκευή, 26 Ιανουαρίου, 2024

 
Ο/Η Ανώνυμος είπε...

Προβλέπετε κάποια εκρηκτική άνοδο του ΚΚΕ τα επόμενα χρόνια;Η υπόλοιπη αριστερά παραπαίει κινηματικά,ειδικά ο αναρχικός χώρος,ενώ και τα 2 συστημικά σοσιαλδημοκρατικά κόμματα (ΠΑΣΟΚ ΣΥΡΙΖΑ) δεν δείχνουν να ξεπερνούν το 20% για να απειλήσουν το καθεστώς Μητσοτάκη.Δεδομένης της τρομακτικής του δουλειάς σε όγκο,σε ιδιωτικό και δημόσιο τομέα αλλά και σε ιντερνετικά κοινωνικά μέσα,θεωρείτε πιθανή την άνοδο του στην 2η θέση σε κάποιες επόμενες εκλογές;Και στελέχη στην νεολαία του έχει πολλά,και εισπράττει συνεχώς κόσμο που διαλύθηκε από τον φιλελεύθερο αρμαγεδδώνα που εφαρμόζεται από τον κορονοιό και μετά.Δεν βγαίνει αλλιώς η εξίσωση.Νομοτελειακά κάπου πρέπει να διοχετευτεί η οργή του κόσμου,και δεν νομιζω ότι θα πάρει για τρίτη φορά 40% η ΝΔ στις επόμενες εκλογές.

Παρασκευή, 26 Ιανουαρίου, 2024

 
ΑνώνυμοςΗ Φοιτητική Λέσχη Φανταστικής Λογοτεχνίας είπε...

Είναι προκαθορισμένος ο ρόλος του ΚΚΕ, φίλε. Και όλη η κοινωνία να το στηρίξει αυτό δεν θα κατέβει στις εκλογές. Θυμόμαστε τι έκανε την εποχή του αντιμνημονιακού αγώνα. Ούτε νομίζουμε ότι θα φτάσει να γίνει δεύτερο κόμμα. Αλλά και να γίνει κάποτε, συγκεκριμένη αποστολή θα έχει να φέρει σε πέρας.

Παρασκευή, 26 Ιανουαρίου, 2024

 
Ανώνυμος Ο/Η Ανώνυμος είπε...

Δωδεκαθεϊστικά Νέα περί του ΛΟΑΤΚΙ νομοσχεδίου

Η αναγνωρισμένη από το κράτος "Αρχαία Ελληνική Θρησκεία" (ΕΛΛΗΝ.Α.Ι.Σ) έβγαλε ανακοίνωση υπογεγραμμένη από όλα τα παραρτήματά της ανά την Ελλάδα, πιο σκληρή από αυτήν της Ιεράς Συνόδου. Κάνουν λόγο για παρά φύσιν "κιναιδονυμφίες", εξηγούν βάσει αρχαίας ελληνικής θεολογίας το μυσαρό του πράγματος, τονίζουν ότι ούτε να το σκέφτονται ομοφυλόφιλοι να ζητήσουν από την θρησκευτική ομάδα τους να τους παντρέψουν, και το σημαντικότερο, απαιτούν να αποσυρθεί το νομοσχέδιο (η Εκκλησία δεν το έχει πει αυτό).

Ανακοίνωση έβγαλε κατόπιν και η επίσης αναγνωρισμένη από το κράτος "Ελληνική Εθνική Θρησκεία" (ΥΣΕΕ). Κατηγορεί την Εκκλησία ότι ανακατεύεται σε μια νομική διαδικασία που δεν την αφορά, μάλιστα ότι βγάζει εγγενές μίσος απέναντι στα παιδιά των ομοφυλόφιλων και απαιτούν από το κράτος να απαγορεύσει τον εκκλησιαστικό νηπιοβαπτισμό και να προχωρήσει σε διαχωρισμό Εκκλησίας-κράτους.

Υπενθυμίζεται ότι η πρώτη ομάδα δεν ανήκει στο "Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Εθνικών Θρησκειών" (πρώην Παγκόσμιο Συμβούλιο Εθνικών Θρησκειών) στο οποίο ανήκει η δεύτερη.

Σάββατο, 27 Ιανουαρίου, 2024

 
Ανώνυμος Ο/Η Ανώνυμος είπε...

Για το ΥΣΕΕ τα έχουμε πει 1000 φορές εδώ μέσα

Σάββατο, 27 Ιανουαρίου, 2024

 
 Ο/Η Ανώνυμος είπε...

Ποιο ΥΣΕΕ απ' όλα; Πρόσφατα διασπάστηκε μετά από άγριο εσωτερικό εμφύλιο που τα σκάγια πήραν άσχημα ακόμα και τη γυναίκα του Ρασσιά. Αυτοί που κρατάνε τώρα το ΥΣΕΕ είναι ακόμα πιο φιλελεύθεροι από τον Ρασσιά και έχουν σουτάρει την γυναίκα του. Η διάσπαση του ΥΣΕΕ δεν έβγαλε κάποια τοποθέτηση για το νομοσχέδιο. Πάντως η ΑΕΘ εμφανίζει πια μια πολύ μεγάλη δυναμική στον κόσμο των δωδεκαθεϊστών σε σχέση με τους υσεεδες και τους λαβρυδες κι αυτό είναι θετικό γιατί όντως εκφράζουν τσεκουράτο εθνικό λόγο με πολλές αφορμές, λοατκι, μεταναστευτικό, αφροποίηση της αρχαίας Ελλάδας από νετφλιξ κτλ. Και ένα πιο θεολογικό, ορφικό, ελληνικό λόγο, σ' αντίθεση με τον διαφωτισμένο του ΥΣΕΕ.

Δευτέρα, 29 Ιανουαρίου, 2024

 
 Ο/Η Άγνωστος είπε...

Η Marie Claire αναφανδόν υπέρ της ομοφυλοφιλίας

https://www.marieclaire.gr/newsroom/tria-pedia-omofilon-zevgarion-exomologounte-den-echoume-kamia-diafora-apo-mia-streit-ikogenia/?projectagora

Κυριακή, 28 Ιανουαρίου, 2024

 

ΟΧΙ στην ιδιωτικοποίηση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και στην υποταγή της στα συμφέροντα του διεθνούς κεφαλαίου

 

Η κυβέρνηση Μητσοτάκη ετοιμάζεται να υλοποιήσει ένα από τα παλιά αιτήματα του σκληρού πυρήνα των υποστηρικτών της. Δηλαδή, την ψήφιση της σχετικής νομοθεσίας που θα επιτρέπει την ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων τα οποία θα δίνουν πτυχία ισάξια και ισότιμα με εκείνα των ελληνικών δημόσιων ιδρυμάτων της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Είναι δεδομένη η αγωνία της κλίκας του μητσοτακικού εξουσιαστικού περιβάλλοντος προκειμένου να προωθηθεί η αγοραία αντίληψη των πραγμάτων σε κάθε ιστό της ελληνικής κοινωνίας. Η τριτοβάθμια εκπαίδευση δεν θα μπορούσε να εξαιρεθεί. Ασφαλώς, το ζήτημα δεν έχει μόνο ιδεολογικό αλλά και οικονομικό υπόβαθρο. Η θεσμικά κατευθυνόμενη εμπορευματοποίηση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης θα επιτρέψει στους μεγαλοαστούς χρηματοδότες του κυβερνώντος αποκόμματος να στήσουν ένα ακόμη παρασιτικό εμπορικό παραμάγαζο με φόντο την πανεπιστημιακή κοινότητα.


Δεν μπορούμε να πούμε ότι μας εκπλήσσει η όλη εξέλιξη. Το άλλοτε κραταιό φοιτητικό κίνημα είναι υπό διάλυση (παραδόξως -και μάλλον όχι συμπτωματικά- αυτό συνέβη μετά τις μνημονιακές συμφωνίες των κυβερνήσεων της τελευταίας δεκαετίας), η παλιά ισχυρή φοιτητική παράταξη της Νέας Δημοκρατίας καταρρέει (πράγμα που σημαίνει ότι δεν θα έχει μεγάλο εκλογικό κόστος το κυβερνών κόμμα σε αυτή την «εκλογική αγορά») ενώ η κυριαρχία της φοιτητικής παράταξης του (πάντα βολικού για την Δεξιά από το 1974 κι έπειτα) ΚΚΕ αποτελεί εγγύηση για την μητσοτακική κλίκα προκειμένου να αντιμετωπίσει συγκρατημένες και «λελογισμένες» κινηματικές αντιδράσεις. Παράλληλα, στον ακαδημαϊκό κόσμο, τουλάχιστον σε ό,τι έχει να κάνει με τον χώρο των κοινωνικών επιστημών, η πάλαι ποτέ ενισχυμένη παρουσία της Αριστεράς έχει υποχωρήσει. Πλέον τα ηνία σε πολλά τμήματα κοινωνικών επιστημών κρατά στα χέρια της η ακαδημαϊκή κλίκα των εκσυγχρονιστών του Κώστα Σημίτη, που -λόγω αυξημένης «ευαισθησίας» για την εφαρμογή των μνημονιακών δεσμεύσεων- στηρίζει ανοιχτά, από το 2012, την Νέα Δημοκρατία του Σαμαρά και του Μητσοτάκη.

Αν ορισμένοι παλαιότεροι δυσκολεύονται να κατανοήσουν πώς είναι δυνατόν μια πολιτική κλίκα, όπως αυτή των εκσυγχρονιστών, η οποία εκ των πραγμάτων συνδέεται πρωτίστως με περιβάλλοντα τεχνοκρατών και χρηματιστών, να βρήκε τόσο μεγάλη απήχηση στον χώρο των κοινωνικών επιστημών, καλό είναι να στρέψουν την προσοχή τους στις μεταμοντέρνες εκδοχές του ριζοσπαστικού φιλελευθερισμού (μεταδομισμός κλπ). Εφόσον το κάνουν θα καταλάβουν τον τρόπο με τον οποίο ένα ιδεολογικό πλαίσιο, όπως εκείνο του διαλυμένου πλέον κόμματος «Το Ποτάμι», μπόρεσε να αποτελέσει την γέφυρα που έδωσε την δυνατότητα στους μετανοημένους πρώην ευρωμαρξιστές και σοσιαλδημοκράτες να μεταμορφωθούν αρχικά σε αριστερούς φιλελεύθερους, που λόγω του «υπεύθυνου ευρωκεντρισμού» τους υποστήριξαν προσωρινά τον Μητσοτάκη και τον Σαμαρά (και πολύ εύκολα θα επιστρέψουν σε κάποιο νέο ΠΑΣΟΚ στην περίπτωση που η Νέα Δημοκρατία, έχοντας επιτελέσει το μνημονιακό της καθήκον, εκλέξει κάποιον αρχηγό με καραμανλικές ή άλλες καταβολές).

Το θέμα είναι ότι με την παραπάνω συνθήκη διαμορφωμένη ο Μητσοτάκης έχει την μεγάλη του ευκαιρία να κάνει πράξη το διαχρονικό «όνειρο» της ελλαδικής Δεξιάς για την ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων. Προκύπτει έτσι το ερώτημα τι είδους πανεπιστήμια θα μπορούσαν να είναι αυτά. Η πρόβλεψή μας είναι απαισιόδοξη. Καταρχάς είναι ψευδές το επιχείρημα των Δεξιών ότι παντού στον υπόλοιπο κόσμο υπάρχουν ποιοτικά ιδιωτικά πανεπιστήμια. Στην Ευρώπη, ακόμη και στην Βρετανία, όλα τα ποιοτικά και ιστορικά πανεπιστήμια είτε είναι δημόσια είτε είναι μη κερδοσκοπικά ιδρύματα που χρηματοδοτούνται από την Εκκλησία και άλλους μη αγοραίους φορείς.

Ιδιωτικά πανεπιστήμια με μεγάλο κύρος υπάρχουν στις Η.Π.Α. Όμως, το κόστος σπουδών ανά φοιτητή σε ένα τέτοιο πανεπιστήμιο ξεπερνά τα 60.000 ευρώ ανά έτος!! Ακόμη και αν υποθέσουμε ότι αυτά τα πανεπιστήμια θα ανοίξουν παραρτήματα στην Ελλάδα, το κόστος σπουδών θα είναι μάλλον αρκετά υψηλό και όλοι ξέρουμε ποιοι θα είναι εκείνοι οι οποίοι θα μπορέσουν να το πληρώσουν. Ωστόσο, ακόμη και αυτό το κόστος σπουδών ανά φοιτητή δεν είναι αρκετό ώστε να συντηρηθούν τα συγκεκριμένα, παγκοσμίως γνωστά, αμερικανικά πανεπιστήμια. Γεγονός που τα αναγκάζει να συνδέονται με τις αγορές προκειμένου να αντλήσουν τα απαιτούμενα κεφάλαια για την συντήρησή τους. Όμως οι αγορές έχουν απαιτήσεις, συγκεκριμένη ιδεολογία και ακόμη πιο συγκεκριμένες εθνικές συμπάθειες.

Παρατηρούμε με ενδιαφέρον ότι το τελευταίο διάστημα πραγματοποιείται στις Η.Π.Α. ένας δημόσιος διασυρμός ιστορικών πανεπιστημίων για τον μόνο λόγο ότι τόλμησαν να μην εκτελέσουν κατά γράμμα τις οδηγίες που τους έδωσαν οι επενδυτές της αγοράς που τα χρηματοδοτούν. Όπως γράφτηκε στα ελλαδικά ΜΜΕ,      

«Μετά την αιφνιδιαστική παραίτηση, το Σάββατο, της πρυτάνεως του πανεπιστημίου της Πενσυλβάνια (UPenn) λόγω των κατηγοριών περί αντισημιτισμού στα αμερικανικά πανεπιστήμια, αυξάνονται οι πολιτικές πιέσεις τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από το Ισραήλ εις βάρος των συναδέλφων της σε Χάρβαρντ και ΜΙΤ.

Ο ισραηλινός πρωθυπουργός Μπενιαμίν Νετανιάχου εξέφρασε την ικανοποίησή του για τη στήριξη «φίλων και στελεχών της εβραϊκής κοινότητας» στις ΗΠΑ, η οποία μετρά έξι εκατομμύρια ανθρώπους και είναι η μεγαλύτερη εκτός Ισραήλ.

«Κάθε πρύτανης πανεπιστημίου σε αυτή τη χώρα, που δεν μπορεί να καταδικάσει τον αντισημιτισμό και τη γενοκτονία των Εβραίων, πρέπει να παραιτείται ή να αποπέμπεται», σχολίασε στο Fox News η Νάνσι Μέις, ρεπουμπλικάνα βουλευτής από τη Νότια Καρολίνα.

 «Μία εκτός. Μένουν άλλες δύο», σχολίασε το Σάββατο το βράδυ στο Χ η επίσης ρεπουμπλικάνα βουλευτής της Νέας Υόρκης, Ελίζ Στέφανικ, αναφερόμενη στην πρύτανη του UPenn, Ελίζαμπεθ Μαγκίλ, που παραιτήθηκε και στις συναδέλφους της, Κλοντίν Γκέι του Χάρβαρντ και Σάλι Κόνρμπλαθ του ΜΙΤ». Πηγή https://www.newsbeast.gr/world/arthro/10311832/meta-tin-paraitisi-tis-prytaneos-tou-upenn-gia-tis-katigories-peri-antisimitismou-pieseis-dechontai-to-charvarnt-kai-to-mit

Στα μεγαλύτερα πανεπιστήμια των Η.Π.Α., ακριβώς επειδή χρηματοδοτούνται από τους ανθρώπους της αγοράς, είναι μάλλον απαγορευτικό για τους φοιτητές και τους καθηγητές να διατηρήσουν την προσωπική τους γνώμη και να μην γίνουν παπαγάλοι της εξουσιαστικής προπαγάνδας. Η γνώση και η ακαδημαϊκή μόρφωση γίνονται προϊόντα που παζαρεύουν ο κάθε Νετανιάχου με τους ανθρώπους της ελεύθερης αγοράς. Η ακαδημαϊκή σταδιοδρομία των καθηγητών τίθεται υπό τον εξευτελιστικό έλεγχο της κάθε Νάνσι Μέινς. Πολιτευτές της πεντάρας ανακρίνουν μέσα από θεσμικούς κανονισμούς ακαδημαϊκούς επειδή τόλμησαν να μην γίνουν παπαγάλοι του Νετανιάχου και του U.S. Department of State. Στις 5 Δεκεμβρίου τρεις πρυτάνεις βρέθηκαν ενώπιον επιτροπής του Κογκρέσου αναφορικά με την άνοδο των αντισημιτικών ενεργειών στα αμερικανικά πανεπιστήμια. Σε έντονη ατμόσφαιρα οι τρεις πρυτάνεις απαντούσαν επί πέντε ώρες στις ερωτήσεις της βουλευτή Στέφανικ, η οποία στο τέλος εξευτέλισε τους καθηγητές απλά και μόνο γιατί διαφώνησαν μαζί της. Ταυτόχρονα επιχειρηματίες και άνθρωποι της αγοράς απέσυραν χορηγίες από τα συγκεκριμένα πανεπιστήμια, πιέζοντάς τα να αλλάξουν στάση και να ταχθούν υπέρ του Ισραήλ.

Αλλά και κάποιοι φοιτητές δεν έμειναν πίσω.

«Μήνυση κατά του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ κατέθεσαν Εβραίοι φοιτητές, οι οποίοι το κατηγορούν ότι επέτρεψε να μετατραπεί σε ένα «προπύργιο» ανεξέλεγκτου αντισημιτισμού.[..]

Μεταξύ των εναγόντων στη μήνυση κατά του Χάρβαρντ είναι ο Αλεξάντερ Κεστενμπάουμ, ένας υποψήφιος για μάστερ στη Σχολή Θεολογίας του Χάρβαρντ.

[…]

Οι φοιτητές λένε ότι δεν υπάρχει δικαιολογία το Χάρβαρντ να κάθεται αδιάφορο και να επιτρέπει την κλιμάκωση των επιθέσεων κατά των Εβραίων, υπό το επιχείρημα της υποτιθέμενης ανάγκης να επιτρέπεται στους ανθρώπους να εκφράζονται ελεύθερα». Πηγή

https://www.protothema.gr/world/article/1454740/ipa-nees-anatarahes-sto-harvard-evraioi-foitites-katathetoun-minusi-kai-miloun-gia-propurgio-anexelegtou-adisimitismou/ 

Για τους συγκεκριμένους Εβραίους φοιτητές η ανάγκη της ελεύθερης έκφρασης στα πανεπιστήμια είναι «υποτιθέμενη».

Αυτή είναι μια καλή εικόνα του τρόπου με τον οποίο λειτουργεί η ακαδημαϊκή κοινότητα όταν εξαρτάται από τις χορηγίες της αγοράς. Μολονότι το συγκεκριμένο φαινόμενο μπορεί να είναι παροδικό και η εικόνα που διαμορφώνει φευγαλέα, μας δίνει την ουσία του όλου σκεπτικού των φιλελευθέρων εξουσιαστών. Του σκεπτικού που στην περίπτωση της Ελλάδας υιοθετεί στο έπακρο η οικογένεια Μητσοτάκη. Αν κάποιος διαφωνεί με την εξουσιαστική αλητεία του φιλελευθερισμού θα βρεθεί τρόπος να φιμωθεί. Αν πρόκειται για πανεπιστήμιο θα σταματήσουν οι Εβραίοι χορηγοί να το χρηματοδοτούν ή θα το σπιλώσουν τα ΜΜΕ και κάποιοι πολιτικάντηδες με ανυπόστατες κατηγορίες. Με αυτό τον τρόπο η ελληνική τριτοβάθμια εκπαίδευση, ένα κοινωνικό πεδίο δηλαδή που, τουλάχιστον στο επίπεδο των προπτυχιακών σπουδών, παραδοσιακά δεν ήταν εξολοκλήρου ελεγχόμενο από τις πολιτικές παρατάξεις των κοσμοπολιτών μεγαλοαστών, θα αρχίσει να περνά σταδιακά στην σφαίρα επιρροής τους.

Υπάρχουν και άλλα ζητήματα. Τα παραρτήματα των αμερικανικών πανεπιστημίων που θα ιδρυθούν στην Ελλάδα είναι πιθανό να αποτελέσουν βαλκάνια τοπικά brands, που δεν θα διαθέτουν ούτε το 1/5 της ποιότητας των κεντρικών. Το επιχείρημα των κυβερνητικών καθαρμάτων ότι θα κρατήσουν φοιτητές στην Ελλάδα είναι σαθρό, καθώς αυτό θα μπορούσε να επιτευχθεί πολύ ευκολότερα και άνευ μεγάλου κόστους με την ενδυνάμωση του εδώ και χρόνια υπαρκτού Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου (Ε.Α.Π.).


Εν γένει η επιχειρηματολογία υπέρ των ιδιωτικών πανεπιστημίων δεν είναι ικανή να σταθεί σε σοβαρή συζήτηση. Στέκεται μόνο σε πλαίσια προσχηματικού διαλόγου διαμορφωμένα από την mediaκή φιλελεύθερη συν-εξουσιαστική νομενκλατούρα και μονάχα για τον λόγο ότι κεντρίζει τον λαϊκό πόθο για την ελεύθερη πρόσβαση στις πανεπιστημιακές σπουδές, χωρίς αυτή να παρεμποδίζεται από τον βραχνά των άθλιων πανελλαδικών εξετάσεων (για να περάσει ένας μαθητής στο στάδιο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης εξετάζεται όχι σε μαθήματα σχετικά με την τριτοβάθμια εκπαίδευση αλλά σε μαθήματα του λυκείου το οποίο ανήκει στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση -αυτό κι αν είναι μεγαλοφυής ιδέα και «εκπαιδευτική» πρωτοτυπία!!). Ωστόσο η υπόσχεση για ελεύθερη πρόσβαση στις πανεπιστημιακές σπουδές όχι μόνο δεν θα εκπληρωθεί μέσω των ιδιωτικών πανεπιστημίων αλλά θα χάσει κάθε νόημα και περιεχόμενο. Ούτως ή άλλως το πτυχίο του ελληνικού πανεπιστημίου έχει υποτιμηθεί όχι μόνο λόγω των διαχρονικών ηλιθιοτήτων της αριστερής/αντιφασιστικής καφρίλας αλλά κυρίως λόγω των μεθοδεύσεων της εγχώριας φιλελεύθερης οικονομικοπολιτικής νομενλκατούρας. Η ίδρυση των «αμερικανικών ΙΕΚ/ Κολεγίων» που θα βαφτιστούν πανεπιστήμια θα αποτελέσει την οριστική ταφόπλακα στην αξία του πανεπιστημιακού πτυχίου.


Σχόλια:

 Ο/Η Ανώνυμος είπε...

Ποια η γνώμη της Λέσχης για τις καταλήψεις των πανεπιστημίων;

Πέμπτη, 18 Ιανουαρίου, 2024

 
ΑνώνυμοςΗ Φοιτητική Λέσχη Φανταστικής Λογοτεχνίας είπε...

Αν γίνονται ως προέκταση μιας λαϊκής μαζικής κινητοποίησης ασφαλώς και μπορούν να αποτελέσουν σημαντικό τρόπο άσκησης πολιτικής πίεσης. Αν γίνονται όπως τις κάνουν τα αριστερά/ αντιφασιστικά σχήματα εδώ και δύο δεκαετίες, δηλαδή για διασκέδαση περισσότερο παρά με στρατηγικό σχεδιασμό, χάνουν την ισχύ τους.

Πέμπτη, 18 Ιανουαρίου, 2024

 
Ανώνυμος Ο/Η Ανώνυμος είπε...

Ότι πιο αξιοκρατικό και ποιοτικό έχει η Ελλάδα είναι οι πανελλήνιες εξετάσεις της και εσείς την κατακρίνετε τόσο άσχημα. Ποιος θα ήταν ως λέσχη ο εναλλακτικός τρόπος εισαγωγής στα ΑΕΙ σε μια κυβέρνηση δικών μας ανθρώπων;Όλοι οι άλλοι τρόποι (παράδειγμα να μπαίνουν στην σχολή όσοι θέλουν και να διαγράφονται μετά το 1ο έτος οι ανίκανοι κλπ) έχουν αποδειχτεί ανεφάρμοστοι.

Πέμπτη, 18 Ιανουαρίου, 2024

 
Η Φοιτητική Λέσχη Φανταστικής Λογοτεχνίας είπε...

Αν ο πιο ποιοτικός θεσμός της ελληνικής εκπαίδευσης είναι η πιο αντιπνευματική παπαγαλία, η έκθεση κονσέρβα, η κυριαρχία του φορμαλισμού των φιλολόγων και των θετικών επιστημών, είναι κατανοητό γιατί φτάσαμε εδώ που φτάσαμε.

Πάντως ο σχολιασμός του άρθρου είναι πολύ συγκεκριμένος. Δεν αφορά όλα αυτά τα παραπάνω. Αφορά κάτι τραγελαφικό. Όταν τελειώνουμε το λύκειο πάει να πει ότι ολοκληρώθηκε ο κύκλος της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Εφόσον θέλουμε να περάσουμε στην τριτοβάθμια θα πρέπει να εξεταστούμε σε ύλη της τριτοβάθμιας και όχι σε εκείνη του λυκείου. Ένας καλός μαθητής στην ύλη του λυκείου μπορεί να γίνει μέτριος στο πανεπιστήμιο και ένας μέτριος στο λύκειο να γίνει κορυφαίος επιστήμονας. Είναι συχνό αυτό το φαινόμενο. Γιατί πολύ απλά είναι εντελώς διαφορετικό το ύφος, η κουλτούρα και η ύλη της τριτοβάθμιας από την δευτεροβάθμια.

Είναι δυνατόν κάποιος που θέλει να γίνει κοινωνικός επιστήμονας να εξετάζεται σε ύλη εστιασμένη στην φιλολογία και στις θετικές επιστήμες, και μάλιστα έχοντας διδαχθεί αυτή την ύλη από φιλολόγους και όχι από κοινωνικούς επιστήμονες; Είναι δυνατόν αυτός που θέλει να γίνει αξιωματικός των ενόπλων δυνάμεων να μην εξετάζεται στην ιστορία αλλά μόνο στις θετικές επιστήμες; Είναι πολλές οι αναντιστοιχίες.

Σε ένα δικό μας σύστημα θα γίνει καταρχάς το αυτονόητο. Η εξέταση για την τριτοβάθμια εκπαίδευση θα γίνεται σε μαθήματα της τριτοβάθμιας. Μπορεί να γίνει όπως στην Γαλλία. Με ένα εισαγωγικό έτος σε έναν προθάλαμο της τριτοβάθμιας όπου οι εξετάσεις θα πραγματοποιούνται σε σχετικούς κύκλους μαθημάτων. Ενδεχομένως για να δουλέψει ένα τέτοιο σύστημα να γίνουν δύο οι τάξεις του λυκείου. Έτσι ώστε να καταργηθεί η τρίτη λυκείου και να αντικατασταθεί από ένα εισαγωγικό έτος -προσταδιο της τριτοβάθμιας. Οι μαθητές θα μεταφέρονται σε κτίρια των πανεπιστημίων, τα μαθήματα θα γίνονταν από διδάκτορες ή και καθηγητές πανεπιστημίων. Η ύλη, το περιεχόμενο, το περιβάλλον των σπουδών θα ήταν αυτό της τριτοβάθμιας.

Δεν καταλαβαίνετε ότι είναι γελοίο να εξετάζονται σε μαθήματα του λυκείου (που έχει τελειώσει) για να μπουν σε ένα περιβάλλον με εντελώς διαφορετικό εκπαιδευτικό περιεχόμενο τα παιδιά;

Παρασκευή, 19 Ιανουαρίου, 2024

 
Ανώνυμος Ο/Η Ανώνυμος είπε...

Κάτι μου λέει ότι ο Σταμ ψιλοπάτωσε στις πανελλήνιες στα νιάτα του..χε χε.Όπως και να έχει,το να εστιάζεις στις πανελλήνιες και να αγνοείς τις απόλυτα ακριβείς διαπιστώσεις του στα υπόλοιπα ζητήματα που θέτει το άρθρο για τον κίνδυνο της ιδιωτικοποίησης της παιδείας,μάλλον κακή προαίρεση δείχνει.

Παρασκευή, 19 Ιανουαρίου, 2024

 
ΑνώνυμοςΟ Σταμάτης είπε...

Χαχαχα... δεν γινόταν να έχεις την εφηβεία του πρασουλικού metalhead, εθνικιστή και γηπεδόβιου της εποχής, και ταυτόχρονα να αριστεύσεις σε τέτοιες εξετάσεις.

Ωστόσο διαπίστωνα από τότε αυτά που γράφουμε σήμερα. Ήμουν άριστος στην ιστορία, την λογοτεχνία και την έκθεση αλλά από φιλολογικές γνώσεις (συντακτικό, γραμματική, αρχαία κλπ) δεν τα πήγαινα καλά. Μαθηματικά, χημεία κλπ με περνούσαν χαριστικα επειδή ήμουν καλός στην ιστορία. Κανονικά ήμουν κάτω από την βάση.

Πέρασα πάντως στις πανελλαδικές. Αλλά όχι σε τμήμα που ήθελα. Την δεύτερη χρονιά σε ΥΠΑΞ. στρατιωτική σχολή (πήγα για έναν χρόνο), την τρίτη σε οικονομική σχολή (έφυγα από την στρατιωτική και πήγα σε αυτή), και όταν την ολοκλήρωσα έδωσα κατατακτήριες και πέρασα δεύτερος πανελλαδικά στο πολιτικό τμήμα της νομικής Αθηνών. Στο τρίτο έτος του δεύτερου πανεπιστημίου που σπούδασα σταμάτησα αναγκαστικά και πήγα (ξανά) στρατό γιατί τελείωσε η αναβολή (και το έτος που είχα υπηρετήσει στην στρατιωτική σχολή δεν καταμετρηθηκε-- άλλο που δεν ήθελα να πάω πάλι στρατό, μου αρέσει αλλά όχι για να μείνω μόνιμα, γούσταρα πάντως που ξαναπήγα). Επέστρεψα, πήρα το δεύτερο πτυχίο, μετά μεταπτυχιακό, μετά διδακτορικό. Η γνωστή διαδρομή..

Παρασκευή, 19 Ιανουαρίου, 2024

 
Ο Earendil είπε...

Μιὰ σκέψη: μου κάνει τρομερῆ ἐντύπωση ἀπὸ τὴ μία το ὅτι γίνεται τέτοιος πόλεμος προπαγάνδας σὲ ΜΜΕ-ΜΚΔ γιά τα οἰκογενειακά...δικαιώματα τῶν "πολύχρωμων", ἐνῶ στὸν πραγματικὸ κόσμο γίνονται 100+ καταλήψεις, πορεῖες φοιτητῶν-μαθητῶν στὶς μεγάλες πόλεις κ.ο.κ. Κι ὅλα αὐτὰ ἐνῶ τὸ μὲν νομοσχέδιο γιὰ τὰ ἰδιωτικὰ πανεπιστήμια δὲν ἔχει ἔρθει πρὸς συζήτηση, τὸ δὲ γιὰ τοὺς "πολύχρωμους" δὲν ἔχει δημοσιευτεῖ κἄν. Θεωρὼ ὅτι αὐτὸ σὲ ἕνα βαθμὸ γίνεται σκόπιμα ἀπὸ τὴν κυβέρνηση, προκειμένου ἀπὸ τὴ μία νὰ "κουράσει" τοὺς φοιτητὲς μέχρι νὰ ἔρθει τὸ πρῶτο κι ἀπὸ τὴν ἄλλη νὰ κάνει τὴν κοινὴ γνώμη νὰ ἀνεχτεῖ ἔστω τὰ "πολύχρωμα" ἕως ὅτου ἐμφανίσει τὸ δεύτερο.

Ἐχθὲς πήγατε στὸ συλλαλητήριο τῆς Ἀθήνας; Εἶχε περισσότερο κόσμο ἀπ' ὅτι περίμενα καὶ ἐλάχιστα ἐπεισόδια. Εἶδα τὰ παιδιὰ τοῦ ΕΠΑΜ στὴν ἀρχή.

Παρασκευή, 19 Ιανουαρίου, 2024

 
Ανώνυμος Η Φοιτητική Λέσχη Φανταστικής Λογοτεχνίας είπε...

Δυστυχώς φίλε δουλεύαμε όλοι χθες. Αν είχαμε έρθει θα ανεβάσαμε και φωτογραφικό ρεπορτάζ. Ραντεβού στις επόμενες.

Πολύ πιθανό να είναι αυτή που περιγράφεις η στρατηγική της κυβέρνησης. Αν και νομίζω ότι είναι σε επίπεδο που μπορεί να διαχειριστεί οι μέχρι τώρα αντιδράσεις. Ακόμη και αν ανοίξει μεγάλος κύκλος καταλήψεων, δεν φαίνεται να υπάρχει κοινωνικό υπόβαθρο να τις στηρίξει. Ο μέσος Έλληνας έχει χειραγωγηθεί εξολοκλήρου από τα συστημικά ΜΜΕ. Άδικα θα χάσουν τις εξεταστικές τα παιδιά. Το θέμα θα θαφτεί, όπως σωστά γράφεις, δεν θα μιλά κανείς για τις καταλήψεις μέχρι να περάσει το νομοσχέδιο και μετά θα διαμορφωθεί μια κατάσταση όπου οι οποία αντίδραση θα μοιάζει μάταιη. Πιο μεγάλη έμφαση πρέπει να δοθεί στις συγκεντρώσεις και στην διαμαρτυρία στο δρόμο παρά στις καταλήψεις. Κανένα πρόβλημα δεν δημιουργούν στον Μητσοτάκη. Με τις διαδηλώσεις μπορεί να κάνουμε λίγο θόρυβο και να ξυπνήσουμε κανέναν από τους κοιμώμενους.

Παρασκευή, 19 Ιανουαρίου, 2024

 
ΑνώνυμοςΟ Αχιλλέας είπε...

Καλημέρα παιδιά. Το άρθρο τα είπε όλα. Θα ανοίξουν μαγαζάκια (όπως υπάρχουν ήδη) με αμφιβόλου ποιότητας ύλη και καθηγητές. Θα περίμενε κανείς ότι οι ακροδεξιοί πολέμιοι του πολιτιστικού-“μαρξισμού” θα έπρεπε να είναι οι πρώτοι που δεν θα ήθελαν ιδιωτικά “πανεπιστήμια” στην Ελλάδα. Αυτοί δεν είναι που κάνουν podcasts, αρθρογραφία κλπ. για τα woke πανεπιστήμια της Αγγλόσφαιρας; Γιατί να είναι διαφορετικό αυτό στην Ελλάδα; Ο πολιτιστικός-“μαρξισμός”(στην πραγματικότητα πολιτιστικός-φιλελευθερισμός θα έπρεπε να λέγεται) θα έρθει πολύ πιο έντονα και εδώ.

Και επειδή τυγχάνει να γνωρίζω καθηγήτρια σε τέτοιο πανεπιστήμιο, θα θέλατε να μάθετε τα μαθήματα τα οποία διδάσκονται διάφοροι Έλληνες και διάφορες Ελληνίδες και μάλιστα πληρώνοντας αδρά; Αυτοί οι οποίοι σπουδάζουν σε θεωρητικά τμήματα, τέτοιων σχολών, κάνουν ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ στο syllabus μαθήματα όπως: “Queer Literature”,”African American Literature”, “Feminist Literature”. Οι τάξεις, όπως και οι ιστοσελίδες, αυτών των παραρτημάτων στην Ελλάδα κατά την διάρκεια του Pride Month (και άλλων θρησκευτικών γιορτών του φιλελευθερισμού) είναι “στολισμένες” με τα κατάλληλα σύμβολα. Και με την νομική θεσμοθέτηση ιδιωτικών πανεπιστημίων αυτό απλά θα γίνει απόλυτη κανονικότητα.

Εκεί όμως όπου μιλάμε για τα πολλά λεφτά στην ιδιωτικοποίηση των πανεπιστημίων δεν είναι στον πακτωλό χρημάτων που θα αποκομίσουν οι επιχειρηματίες αυτών των ιδρυμάτων αλλά, για ακόμη μία φορά, στις usurious τράπεζες. Θα ξεκινήσουν και εδώ τα φοιτητό-δάνεια. Ξέρετε, αυτά τα δάνεια όπου οι Αμερικανοί και οι Άγγλοι φοιτητές τρέμουν. Αυτά τα δάνεια τα οποία δεν μπορούν να ξεπληρώσουν ΟΥΤΕ αυτοί και τα κουβαλάνε όλη τους τη ζωή. Αυτά τα δάνεια που εξαιτίας του credit system της Αμερικής νέα παιδιά πρέπει να πληρώνουν υπηρεσίες δικηγόρων και εταιρειών για να “ενοχλούν” τις τράπεζες έτσι ώστε να προσπαθήσουν να “κόψουν” κάτι από τα χρωστούμενα (όπου πολλές φορές ανέρχονται στα 200.000 δολάρια!). Χρήματα τα οποία, πλέον, δεν μπορεί να αποπληρώσει ούτε ο Αμερικάνος, ούτε ο Άγγλος αλλά με κάποιο μαγικό τρόπο θα έχει να τα πληρώσει ο νεαρός Έλληνας που είναι εδώ και μία δεκαετία μεταξύ φθοράς και αφθαρσίας (στην δική μας περίπτωση δεν θα μιλάμε για 200.000 αλλά 50 ή 60.000 ευρώ, βλέπετε οι τραπεζίτες θέλουν να δημιουργούν και κάποια ελπίδα για το ότι μπορεί να αποπληρωθεί αυτό το ποσό αρκεί να είσαι “καλό παιδί”, “να μην δημιουργήσεις πρόβλημα” και να “παίξεις τα χαρτιά σου σωστά”).

Που καταλήγουμε λοιπόν; Στο λεγόμενο debt economy. Ο μέσος φιλελεύθερος νόμιζε ότι το «να γίνουμε Αμερική» σήμαινε γκόμενες, λεφτά, πούρα, πτυχία και επενδύσεις. Επειδή, προφανώς, δεν μίλησε ποτέ με ανθρώπους που ζούνε στην Νέα Υόρκη, στο Λος Άντζελες ή στην Απαλάχια όπου το άγχος, το στρες και η κατάθλιψη θερίζει. Μέρη όπου οι περισσότεροι κυκλοφορούν με γκρι κροτάφους, με λευκά ρουθούνια, με SSRIs και σε πολλές περιπτώσεις μέχρι και με βελόνες στην τσέπη.

Καλώς τα δεχτήκαμε λοιπόν. Να δούμε θα ξυπνήσει κανένας; Θα αλλάξουν μυαλά οι εξηντάρηδες και θα ενισχύσουν τον αγώνα των νεότερων; Θα αλλάξουν στάση ζωής οι σαράντα plus, όπου κάποιοι από αυτούς πιστεύουν ΑΚΟΜΗ ότι εάν γλείψουν αρκετά, και εάν φουσκώσουν αρκετά το LinkedIn τους με πτυχία αμφιβόλου ποιότητας, το αφεντικό τους θα τους κάνει την πολυπόθητη αύξηση των 100 ευρώ; Και τέλος, θα βάλουν μυαλό οι μικρότεροι των σαράντα ετών και θα σηκώσουν κεφάλι ή θα ασχολούμαστε πολύ ακόμη με το να ζούμε νευρωτικά, μέσα στο κεφάλι μας, επενδύοντας στην ψυχολογικά καταστροφική εσωστρέφεια αντί να προσπαθήσουμε να κάνουμε κάτι;

Παρασκευή, 19 Ιανουαρίου, 2024

 
 Ο/Η Ανώνυμος είπε...

460 χρόνια από τη μάχη της Αζουκιζάκα, στις 15 Γενάρη 1564, όταν ηττήθηκε οριστικά ο στρατός των επαναστατημένων χωρικών στην Ιαπωνία.

Στη μεσαιωνική Ιαπωνία δεν υπήρχαν μόνο αυταρχικοί άρχοντες και υποταγμένοι χωρικοί ή Σαμουράι που μονομαχούσαν αδιάκοπα και/ή κατέληγαν σε τελετουργική αυτοκτονία.

Οι γιαπωνέζικοι πόλεμοι των χωρικών ενάντια στους πλούσιους φεουδάρχες δεν έχουν να ζηλέψουν τίποτε από τις αντίστοιχες ευρωπαϊκές «Ζακερί» και τις εξεγέρσεις των Θαβωριτών και του Τόμας Μύντσερ τον 15ο και 16ο αιώνα στη Βοημία και τη Γερμανία αντίστοιχα.

Οι αναρχοκομμουνιστές αγρότες επαναστάτες στην Ιαπωνία έμειναν γνωστοί ως «Ίκκο Ίκκι». Το όνομά τους σημαίνει: «αφοσιωμένοι στην ομάδα». Υπήρξαν ο τρόμος των αρχόντων και των Σαμουράι για περισσότερο από δύο αιώνες και έσβησαν μετά την ήττα τους από τον αυτοκρατορικό στρατό υπό τον πολέμαρχο Ιγεγιάσου στην τρομερή μάχη της Αζουκιζάκα το 1564.

Παρασκευή, 19 Ιανουαρίου, 2024

 
Ανώνυμος Ο/Η Ανώνυμος είπε...

Υπάρχει και άλλο σενάριο για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια. Να ανοίξει μερικά ο Ερντογάν στην Κομοτηνή.

https://www.makeleio.gr/επικαιροτητα/ΕΘΝΙΚΑ-ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΙ-ΤΑ-ΕΧΟΥΝ-ΚΑΝΟΝΙΣΕ/

Παρασκευή, 19 Ιανουαρίου, 2024

 
Ανώνυμος Ο/Η Ανώνυμος είπε...

Πάντως το ωραίο του Μητσοτακουλα είναι το ότι ενώ κοπτεται πως δυστυχώς δεν έχουμε χέρια στην χώρα μας ώστε να καλυφτουν οι ανάγκες τεχνικών επαγγελμάτων και επαγγελμάτων που σχετίζονται με την γη, από την άλλη θέλει να ιδρύσει ιδιωτικά πανεπιστήμια έτσι ώστε να μην υπάρξει και με τη βούλα κανένα νέο παληκάρι που θα ασχοληθεί με τα άνω επαγγέλματα. Έτσι αυτός που ενδεχομένως αποτύχει στις πανελλήνιες να στραφει οπωσδηποτε σε μια κακιά εναλλακτική των δημοσίων πανεπιστημίων. Ασφαλώς δεκάρα δεν δίνει ο Μητσοτάκης και η οικογένεια του στο πως θα πάει ο Έλληνας ξανά να δουλέψει στα χωράφια. Υπάρχουν άλλωστε και χιλιάδες μελαμψοί από την ανατολή που μπορούν να παίξουν τον ρόλο αυτό για το κεφάλαιο, αποκομίζοντας αρκετά μεγαλύτερο κέρδος μάλιστα

Παρασκευή, 19 Ιανουαρίου, 2024

 
ΑνώνυμοςΟ Σταμάτης είπε...

Είναι κεντρικό γνώρισμα του μεταμοντέρνου νεοφιλελευθερισμού η αντιφατικότητα. Αυτό που βιώνουμε όμως σε πρωτόγνωρη ένταση είναι η εξουσιαστική απόπειρα του καρτέλ κυβέρνησης -ΜΜΕ-"ευρωπαϊκών θεσμών"-ΗΠΑ να παρουσιάσουν τις σχιζοφρενικές αντιφάσεις, ασυνέχειες και κυβιστήσεις του νεοφιλελευθερισμού σε αυτονόητη λογική κανονικότητα.

Βλέπουν ότι υπάρχει συνέπεια στο να είναι και με τα ιδιωτικά πανεπιστήμια και με την ενδυνάμωση των τεχνικών επαγγελμάτων, να είναι και με τον πατριωτισμό της πλαστικής σημαίας στις παρελάσεις και με την εκχώρηση της πατρίδας στις νατοϊκές βάσεις, και με την εθνική ταυτότητα και με την φιλελεύθερη παγκοσμιοποίηση, και με την εθνική ανεξαρτησία και με τα μνημόνια της ΕΕ , και με την παράδοση (του σουβενίρ φολκλόρ) και με την μόδα, και με την καταγωγή της κοινότητας και με τον ατομικισμό της αγοράς.

Σάββατο, 20 Ιανουαρίου, 2024

 
Ανώνυμος Ο/Η Ανώνυμος είπε...

Τα ιδιωτικά πανεπιστήμια δεν τα είχε ψηφίσει η κυβέρνηση Μητσοτάκη του πατέρα ρε παιδιά;Θυμάμαι λάθος;Τι άλλο θέλουν με την αναθεώρηση του άρθρου 16;Δηλαδή αν περάσει το νομοσχέδιο αντί για κολλέγια και ΙΕΚ τύπου ΕΑΠ θα φτιαχτεί το ελληνικό Yale;Φαιδρότητες της ελληνικής δεξιάς μια ζωή..

Σάββατο, 20 Ιανουαρίου, 2024

 
Ανώνυμος Η Φοιτητική Λέσχη Φανταστικής Λογοτεχνίας είπε...

Έτσι ακριβώς. Το συνώνυμο της πολιτικής φαιδρότητας.

Σάββατο, 20 Ιανουαρίου, 2024

 
 Ο/Η Ανώνυμος είπε...

Μιλοντας για Ερντογάν και Κομοτηνή, αλήθεια ποια είναι η άποψη της λέσχης για τον Ευρωβουλευτή Θανάση Κωνσταντίνου; Κάποιοι (ΆΡΜΑ) τον εκτιμούν κάποιοι αλλοι (ολος ο υπόλοιπος "χώρος) οχι. Εγω απο αυτα που βλέπω και ακουω, ο τρόπος που ψηφίζει στην ευρωβουλή ειναι αρκετά αμφιλεγόμενος...

Σάββατο, 20 Ιανουαρίου, 2024

Η Φοιτητική Λέσχη Φανταστικής Λογοτεχνίας είπε...

Στο Άρμα τον γνωρίζουν προσωπικά και προφανώς έχουν καλή άμεση εικόνα. Άρα πρέπει να ληφθεί υπόψη σοβαρά η προσέγγισή τους.

Οι υπόλοιποι, που δεν τον έχουμε γνωρίσει παρά μόνο ως πολιτικό πρόσωπο, ασφαλώς έχουμε διαμορφώσει την γενικότερη αρνητική εικόνα η οποία περιλαμβάνει την ηγετική κορυφή στην πυραμίδα της Χρυσής Αυγής.

Σάββατο, 20 Ιανουαρίου, 2024

Ο ΙΩΝ ΦΙΛΙΠΠΟΥ είπε...

Επειδή συμπεριλαμβάνομαι και εγώ στην αρνητική εικόνα, πρέπει να καταθέσω την άποψη μου. Ο Θανάσης Κωνσταντίνου, συνιδρυτής εκ των 7 της Χρυσής Αυγής και κουμπάρος του αλήστου μνήμης ΝΓΜ, συν/χος στρατιωτικός ιατρός παθολογοανατόμος, ο πλέον εξειδικευμένος Έλληνας σε σενάρια Μικροβιολογικού Πολέμου, ήταν και παραμένει ένας εκλεκτός μαχητής του Πατριωτικού Χώρου. Ασφαλώς υπήρξε εθνικοσοσιαλιστής και μάλιστα εκ των πλέον κατηρτισμένων ιδεολογικά και επιστημονικά και σε ό,τι με αφορά, ελπίζω να παραμένει ακέραιος και ακραιφνής όπως τον γνώρισα πριν 40 έτη. Εν τούτοις, εκ χαρακτήρος, δεν θα ήταν ο άνθρωπος που θα μπορούσε να ηγηθεί μιας νέας προσπάθειας. Είναι ένας ιδιοφυής Δεύτερος, αλλά δεν είναι κατάλληλος για Πρώτος. Άλλωστε είναι πιά 65άρης.

Κυριακή, 21 Ιανουαρίου, 2024

 
Ανώνυμος Ο/Η Ανώνυμος είπε...

Ναι πολύ εκλεκτές είναι και οι φιλοτουρκικές ψήφοι στην ευρωβουλή,αλλά πιο εκλεκτά από όλα είναι τα χρόνια που έδινε λαμπρές μάχες στο πεζοδρόμιο ενάντια στην antifa και την αστυνομία της δημοκρατίας.Έτσι δεν είναι;

Κυριακή, 21 Ιανουαρίου, 2024

 
 Ο/Η Ανώνυμος είπε...

Συγγνώμη ρε παίδες γιατι θα τρελαθούμε, ολα τα προηγούμενα χρόνια ο Κωνσταντίνου που ήταν; φαινόταν πουθενά; Ο Φιλιππου ενταξει, τον βλέπαμε εδω και εκει. Τι 40 χρόνια μας λέτε;;; Απλα ο ΝΓΜ βλακωδώς τον προώθησε τα τελευταία χρόνια και στο τέλος αυτος τον πούλησε. Και τον βρίζει (ως Αχιλλέας Ξανθάκης) και απο πάνω.

Κυριακή, 21 Ιανουαρίου, 2024

 
ΑνώνυμοςΗ Φοιτητική Λέσχη Φανταστικής Λογοτεχνίας είπε...

Ρε παιδιά, έχει γίνει εμμονή σε πολλούς η Χρυσή Αυγή. Εμείς την απορρίπτουμε, την θεωρούμε ένα πολύ μεγάλο λάθος και ταυτόχρονα μια χαμένη ευκαιρία του ελληνικού εθνικιστικού χώρου. Και τέλος !

Από εκεί και πέρα γιατί σας ενδιαφέρουν τόσο πολύ τα πρόσωπα που την στελέχωσαν; Κάντε την κριτική σας αλλά ως εκεί. Όσο ασχολείστε με το κουφάρι της τόσο της δίνετε σημασία. Το θέμα είναι να ξεπεραστεί κάποτε το στίγμα της. Να κρατηθεί ότι τουλάχιστον δεν ξεπουλήθηκε σε νεοδεξιά μασκαριλίκια τύπου Ελλήνων ΓΤΠ και από εκεί και πέρα να χρεωθεί όλη την βρωμιά που την χαρακτήρισε. Οικογενειοκρατία, αμορφωσιά, έλλειψη αισθητικού ίχνους, παλιανθρωπιά, σκοτεινές μεθοδεύσεις και αφανείς διαδρομές με τις μυστικές υπηρεσίες, κλίκες και πισώπλατα μαχαιρώματα, τουμπεκί στον Μαρινάκη και σε εφοπλιστές, αδιαφανής οικονομική επιφάνεια, κανένα ουσιαστικό πολιτικό χτύπημα στην εξουσιαστική ελίτ παρά την επιθετική ρητορική. Όλα αυτά ήταν η Χρυσή Αυγή. Και η τραγωδία του χώρου είναι ότι μολονότι είχε όλα αυτά τουλάχιστον παρέμεινε στις βασικές γραμμές εθνικιστική. Σε σχέση με τους ανταγωνιστές της και τους πρώην δικούς της (δεν εννοούμε τις μικρές αυτόνομες ομάδες) ή τους Πατριάρχες είχε πιο έντονο εθνικιστικό αποτύπωμα.

Από εκεί και πέρα, εφόσον η γενική εικόνα είναι αυτή, τα πρόσωπα έχουν δευτερεύουσα σημασία. Κάποια μπορεί να έχουν προοπτικές σωτηρίας από αυτή την παρακαταθήκη, αρκεί να την αποτινάξουν. Άλλα δεν έχουν καμία προοπτική. Θα φανεί στην πορεία ποιοι θα είναι στην πρώτη κατηγορία και ποιοι στην δεύτερη. Ωστόσο επαναλαμβάνουμε ότι μικρή σημασία έχει αυτό. Δεν μπορεί να αφεθεί η πρωτοβουλία οργάνωσης αυτού που έχει απομείνει στον χώρο σε ηγετικά στελέχη της Χρυσής Αυγής. Αυτό είναι το μόνο σίγουρο.

Κυριακή, 21 Ιανουαρίου, 2024

Ο/Η Ανώνυμος είπε...

Η άποψη της λέσχης ισχύει και για τα ιδιωτικά γυμνάσια και λύκεια;Είναι ειδικό το πρόβλημα στην τριτοβάθμια ή θεωρείτε ότι ο ιδιωτικός τομέας απέτυχε και στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση;

Κυριακή, 21 Ιανουαρίου, 2024

 
ΑνώνυμοςΗ Φοιτητική Λέσχη Φανταστικής Λογοτεχνίας είπε...

Απέτυχε αλλά, μερικώς, για άλλους λόγους. Αν εξαιρέσουμε τα ιδιωτικά ξένα σχολεία που είναι συνδεδεμένα με ξένα κράτη (πχ άλλη δομή στις τάξεις λυκείου σχολείων των ΗΠΑ που δίνουν απολυτήριο στα ελληνόπουλα έναν χρόνο νωρίτερα για να τα απορροφήσουν σε αμερικανικά πανεπιστήμια), -σε αυτή την περίπτωση έχουμε φαινόμενο παρόμοιο με τα όσα θα συμβούν στην τριτοβάθμια - κατά τα άλλα τα ιδιωτικά σχολεία απλώς δίνουν εύκολα απολυτήρια σε πιο καλές κτιριακές συνθήκες. Τί να θυμηθούμε; Τον γιο του Αντώνη Σαμαρά να αντιγράφει ελευθέρα;

Κυριακή, 21 Ιανουαρίου, 2024

Ο Λώλος Δροσινός είπε...

Τα ξένα ιδιωτικά σχολεια( Γερμανική σχολη ,γαλλικο κλπ) ετοιμάζουν την αυριανή ελιτ της αποικίας η οποία δεν εχει καμμία σχεση με τον τόπο που μεγαλώνει ουτε απο παιδεια ουτε απο κουλτουρα.Ειναι ανατριχιαστικο να σκεφτεις ανθρωπους που μεγαλωνουν σε αυτα τα σχολεια με εντελως ξενη κουλτουρα ,πηγαινοερχονται στο σχολειο με πουλμαν ,σπουδαζουν 7-8 χρονια εξω και ερχονται να διευθυνουν εναν λαο που δεν αποτελουν οργανικο κομματι του.Ουτε την ιστορια του ξερουν,ουτε εχουν περπατησει στις γειτονειες του ,ουτε εχουν πάει στη λαικη ουτε εχουν μπει σε μεσα μαζικης μεταφορας κλπ.Όλα αυτα τα αναφερω χωρις ταξικο μισος,ζηλεια ή κομπλεξ* (μπολσεβικικό θα ελεγαν καποιοι) απλα με στεναχώρια γιατι εκει υπάρχουν προφανώς και καλα παιδιά και μυαλά που δυστυχώς γινονται αυτο που ελεγε ο μακαριτης ο Αντρεας "" προσεταιρισμενοι" ισως και χωρις να το καταλαβαινουν.Τελειωνω λεγοντας οτι οι πατριωτες που υποστηριζουν τα ιδιωτικα πανεπιστημια θελω να δω τι θα πουν αν κανει ο Ερντογκαν εδω μερικά.Ο νεοφιλελευθερισμος ειναι πραγματικη κατάρα γιατι διαλυει τις κοινωνιες κ τα κρατη που επικρατει.
Τελος μια,ερωτηση οχι ρητορικη προς Σταματη φλεφαλο ή οποιον σοβαρό θελει να απαντησει χωρις να εκτρεπω την κουβεντα.
Οι δυτικοι που πια αισθανονται καυτη την ανασα της Ρωσιας ,Κινας κλπ δεν βλεπουν οτι ο νεοφιλελευθερισμος κ η πολιτικαλ κορεκτ ατζεντα διαλυει τις κοινωνιες τους και κινδυνευουν να πεσουν σαν ωριμα φρούτα; Αν ναι υπαρχει περιπτωση να το γυρισουν σε μια alt right εθνικοφροσυνη μπας κ σωσουν τιποτα; Η οικονομια τους υπαρχει περιπτωση να παει σε ενα ειδος πολεμικου καπιταλισμου με λιγο κευνς κ επιδοματα; κλπ;

Δευτέρα, 22 Ιανουαρίου, 2024

 
Ανώνυμος Ο/Η Ανώνυμος είπε...

Δεκτή η απάντηση και του Λώλου Δροσινού φυσικά,αλλά η ερώτηση μου αφορούσε και τα ελληνικά ιδιωτικά σχολεία,όχι μόνο τα ξένα ή τα παραρτήματα ξένων.
Αλλά το πνεύμα μάλλον είναι εξίσου αρνητικό.Ίσως πράγματι το καλό διαφημιστικό κομμάτι τους και οι κάπως υποφερτές κτιριακές εγκαταστάσεις να είναι απλά ένας περιττός φερετζές (όπως κ στα ιδιωτικά νοσοκομεία που μέχρι κ κάποιοι δεξιοί τα αποκαλούν υπερακριβοπληρωμένα ξενοδοχεία).

Δευτέρα, 22 Ιανουαρίου, 2024

 
ΑνώνυμοςΟ Σταμάτης είπε...

Αν χρειαστεί θα το κάνουν κι αυτό. Βλέπουμε το παράδειγμα της Μελόνι. Κάποια στιγμή μπορεί να ακολουθήσει και η Λεπέν. Βέβαια είναι δύσκολο να συνδυαστεί ο alt right ζητωπατριωτισμός με την κεϋνσιανή οικονομική πολιτική. Τότε δεν θα είναι alt right. Γιατί θα χαθεί το αμιγώς λίμπεραλ οικονομικό της υπόβαθρο.

Δεν νομίζω ότι ο φόβος της Ρωσίας είναι τόσο μεγάλος μέχρι στιγμής ώστε να υποχωρήσει η εξουσιαστική ελίτ της δύσης από τον διαχρονικό μεγάλο της στόχο από την εποχή του Διαφωτισμού. Δηλαδή την ανελέητη ασυδοσία των μηχανισμών της αγοράς επάνω στις κοινωνίες και τους εργαζόμενους.

Ο μοναδικός λόγος για να μας τα'ι'σουν θα προκύψει αν μας έχουν ανάγκη. Προς το παρόν φαίνεται ότι μας έχουν όλο και λιγότερο ανάγκη. Ας είναι καλά οι Αλβανοί. Έχω παραδείγματα από την δουλειά μου. Κάνουν εργασίες με εξευτελιστικά μεροκάματα ΧΩΡΊΣ ίχνος διαμαρτυρίας. Το θεωρούν αυτονόητο ότι έτσι πρέπει να είναι τα πράγματα. Πράγμα που κάνει τους υπόλοιπους υπαλλήλους να ακολουθούν και να μην διαμαρτύρονται. Αν τολμήσει κάποιος να πει κάτι, έρχεται η απάντηση/ ερώτηση των προϊσταμένων, "ο τάδε Αλβανός, γιατί μπορεί και εσύ δεν μπορείς;" Προφανώς χρησιμοποιεί το όνομα και όχι την εθνικότητα για να αναφερθεί σε αυτόν, απλώς εγώ το γράφω έτσι για να μην το δει κανένας συνάδελφος και παρεξηγηθεί. Το σενάριο είναι υποθετικό αλλά καταλαβαίνεις ότι περιγράφει μια πραγματικότητα.

Ακόμη και στο ενδεχόμενο να θέλουν να μας βάλουν να πολεμήσουμε εναντίον της Ρωσίας, είναι τέτοια η χυδαία υποταγή μεγάλου μέρους της κοινωνίας μας στην νεοφιλελεύθερη ιδεολογική αλητεία που θα βρεθούν (με την κατάλληλη προπαγάνδα) αυτοί που χρειάζεται το σύστημα κατά το πρώτο χρονικό διάστημα. Βλέπεις ότι τώρα στέλνουμε πολεμικό πλοίο εναντίον της Υεμένης αλλά κανείς δεν αντιδρά. Όλα μια χαρά!!

Μέχρι να αρχίσει να σκέφτεται ο μέσος Έλληνας της εποχής μας θα έχουν φτιαχτεί ρομπότ για τον πόλεμο και για πολλές εργασίες. Τότε θα είναι άχρηστος και θα τον στείλει η νεοφιλελεύθερη εξουσιαστική ελίτ εκεί που του αξίζει. Το θέμα είναι ότι θα την πληρώσουμε κι εμείς.

Δευτέρα, 22 Ιανουαρίου, 2024

 
Ανώνυμος Ο/Η Ανώνυμος είπε...

Πράγματι οι αλβανοί και γενικά οι λευκοί μετανάστες έχουν ανύπαρκτες συνδέσεις συναισθηματικές ή πρακτικές με τον σοσιαλισμό.Εξαιρούνται κάποιοι υπερήλικες νοσταλγοί της ΕΣΣΔ από την Ρωσία ή από χώρες που συνορεύανε με την Ρωσία αλλά πλέον αυτοί είναι εκτός εργατικού δυναμικού.Για να μην μιλήσουμε για τους αφροασιάτες που αποτελούν το μακρύ χέρι του καπιταλισμού με την απεργοσπαστική τους ιδιότητα.Αυτά είναι ζητήματα που δεν μιλάει ούτε η αριστερά που τους χαιδεύει για ψήφους,και ας μην στελεχώνεται μαζικά από αυτούς,αλλά ούτε και ο δήθεν "εθνικιστικός" (δεξιός στην ουσία) χώρος που μιλάει ανοιχτά υπέρ της ΕΟΖ και των φιλελεύθερων μηχανισμών της οικονομίας.

Δευτέρα, 22 Ιανουαρίου, 2024

 
Ο Supplier είπε...

Δίκιο έχει ο Σταμάτης. Το επιφανειακό κράξιμο στο woke από καθεστωτική σκοπιά (του τύπου "να υπερασπιστούμε τον δυτικό πολιτισμό", όπου δυτικός πολιτισμός = Ρήγκαν των 80s) έχει την μερίδα του λέοντος στον δημόσιο διάλογο ως η ανεκτή εσωτερική αντιπολίτευση στην καθαρόαιμη φιλελέφτ βουλγάτα. Ξεκίνησε ως τρολιά από περιθωριακά σάιτς του dark web, ανδρώθηκε το 15/16 στην σκιά της υποψηφιότητας Τραμπ, έγινε χιπ με γιουτιούμπερς και εξελικτικούς ψυχολόγους να χώνουν snowflakes και SJWs, και τώρα φτάσαμε στο σημείο η συγκεκριμένη ρητορική να ανεβοκατεβάζει κυβερνήσεις σε Αμερική και δυτική Ευρώπη. Μάλιστα το ίδρυμα Koch χρηματοδοτεί συγκεκριμένες ιστοσελίδες που συνδυάζουν την εναντίωση στους πολύχρωμους με την φανατική υποστήριξη σε Ουκρανία και Ισραήλ (δεν βάζω λινκς).

Ωστόσο το antiwoke -έστω και σε αυτήν την ακίνδυνη μονοθεματική εκδοχή του- δεν πρόκειται να καταστεί κυρίαρχη κρατική ιδεολογία. Βασικά αφορά μια μειοψηφική μερίδα του πληθυσμού της βαθιά δύσης (τους γηγενείς λευκούς άνω των 40 χωρίς πανεπιστημιακό χαρτί), οπότε η σπέκουλα έχει ταβάνι. Το πιθανότερο είναι απλά να συντηρείται εις το διηνεκές ένας στημένος "πολιτισμικός πόλεμος", που θα αφήνει στο απυρόβλητο το πανδυτικό consensus σε εξωτερική πολιτική και οικονομία, και θα εστιάζει αποκλειστικά σε 2-3 "καυτά" social issues.

Κάτι ανάλογο και με την "πολεμική οικονομία". Ενώ ήδη από το 2008 έχουν ξηλωθεί αρκετά "νεοφιλελεύθερα" στοιχεία σχετικά με την λειτουργία του χρηματοπιστωτικού συστήματος και του παγκόσμιου εμπορίου, και παρατηρείται μια υπαρκτή τάση για εσωστρέφεια και οχύρωση (υποτίθεται λόγω της αντιστροφής του λεγόμενου great divergence), παρ' όλα αυτά, αυτήν την φορά η συγκεκριμένη αναδίπλωση δεν μεταφράζεται σε προνοιακές πολιτικές τύπου Νιου Ντιλ και μεταπολεμικού νεοκευνσιανισμού. Ελέω τεχνολογίας, οι υπερεθνικές ελίτ χρειάζονται ολοένα και λιγότερο την μεγάλη μάζα των "νωθρών" δυτικών. Βάρος της γης τους είναι.

Δευτέρα, 22 Ιανουαρίου, 2024

 
ΑνώνυμοςΟ Σταμάτης είπε...

Μιας και ανοίξαμε αυτή την συζήτηση έχω το εξής παράδειγμα. Λίγους μήνες πριν μιλούσα με μια Αλβανίδα (bitch cougar εξωτερικής όψης, για όσους έχουν τέτοια ενδιαφέροντα). Εργάζεται μαζί με μια θεία μου και την γνώρισα πριν ενάμιση χρόνο. Στην αρχή φαινόταν κλειστός χαρακτήρας αλλά όταν της είπε η θεία μου ότι κυκλοφορώ βιβλία κλπ αναθάρρησε και άρχισε να μου λέει ότι γράφει και αυτή στίχους σε ελληνικά και αλβανικά κλπ. Όταν ήρθε η συζήτηση στα πολιτικά μου μίλησε με νοσταλγία για τον κομμουνισμό. Ήταν η πρώτη φορά που άκουσα άτομο αλβανικής καταγωγής να το κάνει. Περιέγραψε με λεπτομέρειες τον τρόπο που λειτουργούσαν τα κέντρα επαγγελματικής ειδίκευσης δωρεάν, οι πολιτιστικοί σύλλογοι στους οποίους παρουσίαζε όσα έγραφε κ.α. Την ρώτησα γιατί όσοι είχαν παρόμοιες αντιλήψεις με αυτήν δεν έκαναν κάτι για να υπερασπιστούν το σύστημα που τους άρεσε ή δεν κάνουν σήμερα λόγο για αυτό στον δημόσιο διάλογο. Ήταν σαν να της είπα να πάει στο φεγγάρι. Θεωρούσε ο κομμουνισμός ήταν κάτι που πέρασε με τα χρόνια. Κάτι που δεν υπάρχει καμία περίπτωση να επαναληφθεί. Ένα έκθεμα μουσείου. Αυτός είναι ο τρόπος που βλέπουν τον κομμουνισμό όσοι μετανάστες προερχόμενοι από χώρες του πρώην υπαρκτού δεν τον βρίζουν. Και είναι ελάχιστοι. Εξαιρουμένων 30-40 ατόμων που εμφανίζει η εξωκοινοβουλευτική Αριστερά στην πορεία για την πρωτομαγιά.

Δευτέρα, 22 Ιανουαρίου, 2024

 
Ο/Η Ανώνυμος είπε...

Ναι θα πρέπει να είμαστε αμείλικτοι με τον ύπουλο αντικομμουνισμό (ο κομμουνισμός είναι μουσειακό είδος).Τουλάχιστον αυτούς που βρίζουν τους καταλαβαίνουμε αμέσως και τους απομονώνουμε,τους κρυφούς δεν τους πιάνεις εύκολα.

Δευτέρα, 22 Ιανουαρίου, 2024

 
ΑνώνυμοςΗ Φοιτητική Λέσχη Φανταστικής Λογοτεχνίας είπε...

Αυτό αφορά κυρίως τους μαρξιστές. Όχι τόσο τους εθνικομπολσεβικους. Ακόμη λιγότερο τους υπόλοιπους ρομαντικούς εθνικιστές. Οι μαρξιστές πρέπει να το προσέξουν αν και τους φέρνει σε δύσκολη θέση. Πρέπει να αντιπαρατεθούν με μια κοινωνική ομάδα που υποστηρίζουν και την προόριζαν για σύμμαχο.

Δευτέρα, 22 Ιανουαρίου, 2024

 
Ανώνυμος Ο/Η Ανώνυμος είπε...

Αυτό αφορά κάθε συνειδητοποιημένο σοσιαλιστή κ επαναστάτη.

Δευτέρα, 22 Ιανουαρίου, 2024

 
Ο/Η Ανώνυμος είπε...

Ως λέσχη τι άποψη έχετε για τις αμερικανικές εκλογές που έρχονται;Σίγουρα ο Τραμπ δεν είναι με την καμία δικός μας,αλλά εκτιμάτε ότι η επιστροφή των ρεπουμπλικάνων θα σήμαινε μια λήξη ή έστω έναν συμβιβασμό της Δύσης με Ρωσία ώστε σύντομα να σταματήσει ο πόλεμος στην Ουκρανία;Στον πόλεμο Ισραήλ Παλαιστίνης ο βαψομαλλιάς τάχθηκε εδώ κ χρόνια με τους πρώτους αναγνωρίζοντας κ την Ιερουσαλήμ ως εβραική πρωτεύουσα,οπότε οι εχθροπραξίες μπορεί να συνεχιστούν κ με δική του συνδρομή.

Δευτέρα, 22 Ιανουαρίου, 2024

ΑνώνυμοςΗ Φοιτητική Λέσχη Φανταστικής Λογοτεχνίας είπε...

Περίπου αυτά που γράφεις πιστεύουμε και εμείς. Αν και η έκπληξη είναι πάντα πιθανή στην πολιτική. Πάντως το αναμενόμενο είναι να σταματήσει να συγκρούεται με την Ρωσία και να στραφεί εναντίον της Κίνας ο ξανθοβαμμένος. Δεν ξέρουμε αν αυτό το σενάριο θα συμφέρει την Ρωσία και τους εθνικιστές της Ευρώπης.

Για τους Ρώσους το καλύτερο θα ήταν μια ξεκάθαρη νίκη στο πεδίο της μάχης και όχι μια ανακωχή που θα τους εξασφαλίσει το σκάρτο 20% εδαφών. Οι εθνικιστές της Ευρώπης, όσο η Αμερική έχει την Ρωσία μακριά από τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες υπό συνθήκες σύγκρουσης, θα βρίσκουν περισσότερες ευκαιρίες να δικαιώνουν τα επιχειρήματα της αντιπολίτευσης που ασκούν. Για τον μέσο Ευρωπαίο, όσον αφορά τις υλικές του ανάγκες, μπορεί να είναι καλύτερη όντως η εκλογή Τραμπ. Θα σταματήσει αργά ή γρήγορα ο πόλεμος και θα μειωθούν οι ευκαιρίες της ελίτ να δικαιολογεί τις πολιτικές λιτότητας και ακρίβειας, εφόσον το εμπόριο θα ρυθμιστεί πάλι.

Δευτέρα, 22 Ιανουαρίου, 2024