του Σταμάτη Μαμούτου
Σε ένα, ενδεικτικό των ρομαντικών του καταβολών, απόσπασμα που υπάρχει στο αυτοβιογραφικό μυθιστόρημα Μαρτύρων και Ηρώων Αίμα, ο Ίων Δραγούμης κάλεσε τους νέους της εποχής του να αγωνιστούν, προκειμένου να απελευθερωθεί η Μακεδονία από τους Τούρκους και να μην καταληφθεί από τους Βούλγαρους, Έγραψε συγκεκριμένα ότι «αν σωζόταν η Μακεδονία, οι ίδιοι οι αγωνιστές της τελικά θα είχαν σωθεί».
Οι περισσότεροι αναγνώστες σήμερα, έχοντας έλλειμμα κατάρτισης στη θεωρία του πολιτικού Ρομαντισμού, μένουν στην επιφάνεια του μηνύματος. Ωστόσο, η αλήθεια είναι ότι ο Δραγούμης δεν γράφει κάτι αφηρημένο ούτε στέκεται σε κάτι τόσο ταυτολογικό.
Σε όλο το υπόλοιπο βιβλίο ασκεί μια θυελλώδη ρομαντική κριτική στον νεωτερικό τρόπο ζωής του αστικού φιλελευθερισμού. Η ιδεαλιστική του οπτική τον κάνει να αηδιάζει στη θέα των βολεμένων ωφελιμιστών της καθημερινότητας, που ενώ η πατρίδα αιμορραγεί εκείνοι ονειρεύονται να την μετατρέψουν σε μια νερόβραστη καρικατούρα των δυτικών κρατών.
Καλώντας, λοιπόν, τους νέους να σώσουν τη Μακεδονία δεν μένει απλά σε μια στρατιωτική προτροπή. Αντιθέτως, καλεί σε έναν αγώνα εξωτερικό αλλά και εσωτερικό. Εξωτερικό, προκειμένου να απελευθερωθεί το ελληνικό έδαφος και ο ελληνικός πληθυσμός του. Και εσωτερικό, εφόσον για να πραγματοποιηθεί μια τέτοια κινητοποίηση θα πρέπει πρώτα οι συμμετέχοντες να αποτινάξουν την (ενσταλαγμένη απ' το ξενόδουλο σύστημα της ελλαδικής εξουσίας) κουλτούρα του φιλελεύθερου υλισμού και να έρθουν σε επαφή με τα βαθύτερα γνωρίσματα του αληθινού ανδρικού τους εαυτού.
Αυτή είναι η σωτηρία στην οποία αναφέρεται. Μια σωτηρία διττή. Σωτηρία της Μακεδονίας αλλά και σωτηρία της νέας γενιάς των Ελλήνων από τα ιδεολογικά δεσμά του ωφελιμιστικού αστισμού, ο οποίος οδηγεί στη "μετριότητα" και την "ψοφιοσύνη".
Σήμερα, εκατό και πλέον χρόνια μετά, ο Δραγούμης παραμένει επίκαιρος όσο ποτέ. Σε πείσμα των ξένων μας αντιπάλων και των εγχώριων υπαλλήλων τους.
Ανέβηκε ο Σταμάτης στο συλαλητήριο; Θα υπαρξει καποιο σχόλιο εκ μέρους του;
Αρχικά θα σχολιάσουμε πως καλό είναι να προσέχουμε την ορθογραφία μας.
Έπειτα, θα υπενθυμίσουμε ότι η Φ.ΛΕ.ΦΑ.ΛΟ είναι συλλογικότητα, κατά συνέπεια οι σχολιασμοί του ιστολογίου συνήθως την εκφράζουν συνολικά και όχι μόνο τον Σταμάτη.
Τέλος, ο σχολιασμός του συλλαλητηρίου έχει ανέβει στην σελίδα μας στο facebook από την επόμενη κιόλας ημέρα της πραγματοποίησής του.
Κατά συνέπεια αγαπητέ φίλε, ακόμη κι αν δεν είσαι μέλος αυτού του μέσου κοινωνικής δικτύωσης, μπορείς να την διαβάσεις αν στην κεντρική σελίδα της google γράψεις Φ.ΛΕ.ΦΑ.ΛΟ και πατήσεις την επιλογή της αναζήτησης. Θα σου βγάλει στα αποτελέσματα την σελίδα της λέσχης στο facebook, θα την επιλέξεις κι έτσι θα διαβάσεις τις αναρτήσεις, ανάμεσα σ' αυτές και το σχόλιο που σε ενδιαφέρει.
Όσον αφορά την παρουσία μας στο συλλαλητήριο, υπήρχαν δυο παιδιά της λέσχης που ανέβηκαν με λεωφορεία απ' την Αθήνα και, ασφαλώς, όλα τα παιδιά της λέσχης που ζουν στη Θεσσαλονίκη και την βόρεια Ελλάδα.
Έπειτα, θα υπενθυμίσουμε ότι η Φ.ΛΕ.ΦΑ.ΛΟ είναι συλλογικότητα, κατά συνέπεια οι σχολιασμοί του ιστολογίου συνήθως την εκφράζουν συνολικά και όχι μόνο τον Σταμάτη.
Τέλος, ο σχολιασμός του συλλαλητηρίου έχει ανέβει στην σελίδα μας στο facebook από την επόμενη κιόλας ημέρα της πραγματοποίησής του.
Κατά συνέπεια αγαπητέ φίλε, ακόμη κι αν δεν είσαι μέλος αυτού του μέσου κοινωνικής δικτύωσης, μπορείς να την διαβάσεις αν στην κεντρική σελίδα της google γράψεις Φ.ΛΕ.ΦΑ.ΛΟ και πατήσεις την επιλογή της αναζήτησης. Θα σου βγάλει στα αποτελέσματα την σελίδα της λέσχης στο facebook, θα την επιλέξεις κι έτσι θα διαβάσεις τις αναρτήσεις, ανάμεσα σ' αυτές και το σχόλιο που σε ενδιαφέρει.
Όσον αφορά την παρουσία μας στο συλλαλητήριο, υπήρχαν δυο παιδιά της λέσχης που ανέβηκαν με λεωφορεία απ' την Αθήνα και, ασφαλώς, όλα τα παιδιά της λέσχης που ζουν στη Θεσσαλονίκη και την βόρεια Ελλάδα.