Φιλελεύθερες αντιφάσεις

   

                                                                Γεώργιος Σιβρίδης

Το «Κοσμοπόλιταν» του φιλελευθερισμού, ο Economist, προσφάτως είχε δύο άρθρα. Στο ένα υποστήριξε ότι η μητρότητα εμποδίζει την καριέρα της γυναίκας και στο άλλο ότι πραγματική απελευθέρωση από την «πατριαρχία» (σε εισαγωγικά ο όρος γιατί η πατριαρχία δεν έχει σχέση με τα φύλα αλλά είναι τρόπος οργάνωσης τον οποίο ξεπέρασε η καπιταλιστική απρόσωπη επιχείρηση –ανοίγουμε και κανέναν Μαρξ) σημαίνει να δουλεύει η γυναίκα μέχρι τελευταίας της πνοής.

Στο πρώτο δημιουργεί το πρόβλημα, αφού χωρίς γεννήσεις μειώνεται το εργατικό προσωπικό. Στο δεύτερο θεωρεί ότι το λύνει (είναι εκείνα τα επιστημονικά, τα κοστολογημένα των φιλελευθέρων πάνω σε χαρτοπετσέτα).  Επειδή ο  Economist είναι χαζός, καθώς απευθύνεται σε χαζούς, και από χαζό μαθαίνεις την αλήθεια, μας λέει αυτό που είναι ο φιλελευθερισμός: πουλάει χειραφέτηση σε κάποιον για να τον εκμεταλλευτεί. Είναι η λογική του μαστροπού. Και η μαστροπεία είναι έγκλημα (η πολιτική ορθότητα, οι ευαισθησίες προς τους αδύναμους και το γενικότερο τσίρκο είναι το ξεκάρφωμα).

Η γυναίκα ως αγρότισσα δούλευε αλλά οι γεωργικές εργασίες δεν απασχολούν κάποιον όλο τον χρόνο. Οι φιλελεύθεροι όχι μόνο δεν θίγουν τις ηλίθιες παρασιτικές εργασίες της αεριτζίδικης οικονομίας που απασχολούν τον άνθρωπο ολόκληρη σχεδόν την μέρα (η φάμπρικα είναι μόνο οκτάωρη) αλλά μισούν και τους αγρότες.  


Σχόλια: 

Ανώνυμος Ο Earendil είπε...

"Παντού όπου η αστική τάξη ήρθε στην εξουσία, κατέστρεψε όλες τις φεουδαρχικές, πατριαρχικές και ειδυλλιακές σχέσεις. Έσπασε χωρίς οίκτο τους πολυποίκιλους φεουδαρχικούς δεσμούς που συνδέανε τον άνθρωπο με τους φυσικούς ανώτερούς του και δεν άφησε κανέναν άλλο δεσμό ανάμεσα σε άνθρωπο και σε άνθρωπο, εκτός από το γυμνό συμφέρον, από την αναίσθητη "πληρωμή τοις μετρητοίς". Έπνιξε στα παγωμένα νερά του εγωιστικού υπολογισμού τα ιερά ρίγη του ευλαβικού ρεμβασμού, του ιπποτικού ενθουσιασμού, της μικροαστικής μελαγχολίας. Μετέτρεψε την προσωπική αξιοπρέπεια σε ανταλλακτική αξία και στη θέση των απειράριθμων γραφτών και των έντιμα αποκτημένων ελευθεριών έβαλε τη μοναδική ασυνείδητη ελευθερία του εμπορίου. Με μια λέξη, στη θέση της καλυμμένης με θρησκευτικές και πολιτικές αυταπάτες εκμετάλλευσης, έβαλε την ανοιχτή, ξεδιάντροπη, άμεση, σκληρή εκμετάλλευση".

https://www.marxists.org/ellinika/archive/marx/works/1848/com-man/bourprol.htm

Ένα άλλο ενδιαφέρον κείμενο για την θέση των γυναικών στο φιλελεύθερο καπιταλιστικό σύστημα: "Άντιδραστικός φεμινισμός"
https://antifono.gr/antidrastikos-feminismos/

ΥΓ Αιωνία η μνήμη του Μιχάλη Χαραλαμπίδη.

Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024