Εισαγωγική παρατήρηση της συντακτικής ομάδας του ιστολογίου
Δεν θα ακολουθήσουμε τον βόρβορο των «εστιατορίων» του παρακράτους και λοιπών ανάξιων λόγου υπάρξεων, που θέλουν να μετατρέψουν τον θάνατο ενός δικού μας παιδιού σε πεδίο διαδικτυακής παλιανθρωπιάς. Ούτε και θέλουμε να αποδείξουμε κάτι. Ο Λιάκος ήταν αυτός που περιέγραψε στο προηγούμενο άρθρο ο Σταμάτης. Έτσι θα περάσει στην ιστορία της ελληνικής λογοτεχνίας και της underground ελληνικής πολιτικής ζωής.
Επειδή, όμως, κάναμε λόγο για ιστορία, φρονούμε ότι είναι χρήσιμα ως ιστορικά τεκμήρια τα παρακάτω κείμενα. Γιατί μας δείχνουν τον Λιάκο της καθημερινότητας στην επαφή του με τα πρόσωπα του «χώρου». Οι κλόουν του παρακράτους ας τα εκλάβουν ως μερικές ακόμη κλωτσιές επιχειρημάτων στους πονεμένους τους γλουτούς. Οι σοβαροί μας αναγνώστες ας τα διαβάσουν ως μικρά ντοκουμέντα της πολιτικής δράσης του αείμνηστου φίλου μας, που δείχνουν τις ιδεολογικές του καταβολές, την ευγένειά του και άλλα γνωρίσματα της ξεχωριστής του προσωπικότητας.
Ευχαριστούμε τον Στέφανο Γκέκα, ο οποίος πάντοτε στις επάλξεις, ανέσυρε από το αρχείο του παλαιότερες συνομιλίες με τον αείμνηστο κοινό φίλο μας. Το εισαγωγικό κείμενο του Στέφανου ακτινογραφεί με ακρίβεια το ποιος ήταν ο Λιάκος.
Μετά το κείμενο του Στέφανου ακολουθεί παράθεση συνομιλιών του Λιάκου με μέλος της Φ.ΛΕ.ΦΑ.ΛΟ. Δυστυχώς για ορισμένους και ευτυχώς για την πατρίδα, είμαστε μέρος της ιστορίας του ελληνικού πολιτικού κόσμου. Και, μάλιστα, το υγιέστερο. Διαβάστε, λοιπόν, μερικά ντοκουμέντα της καθημερινής μας πολιτικής πρακτικής.
Ὑπὸ Στεφάνου Γκέκα
Μὲ ἰδιαίτερη θλῖψι διάβασα στὴν ἀνάρτησι τῆς Λέσχης τὴν περὶ θανάτου τοῦ Λιάκου Μπουρνόβα εἴδησι.
Οὐδέποτε τὸν συνήντησα προσωπικῶς, εἴχαμε ὅμως μίαν ἐνδιαφέρουσα ἀλληλογραφία, τὴν ὁποίαν καὶ παραδίδω στὸ κοινὸ τώρα ποὺ δὲν εἶναι πιὰ κοντά μας - ἐν τῇ πίστει ὅτι καὶ τὰ γραπτὰ ἐπίσης διαιωνίζουν ἀξιολόγων ἀνθρώπων τὴν παρουσία.
Καὶ ἀναμφιβόλως, ἀσχέτως τῆς μεγίστης ἀποκλίσεως βιοθεωρίας καὶ στὺλ μεταξὺ ἐμοῦ κι ἐκείνου, ὁ Λιᾶκος ποιοτικῶς ἐξεῖχε καὶ ᾿ξεχώριζε ὡς δυναμική, ἀνυπότακτη ἀλλὰ καί, ἐν τέλει, ἐσωτερικῶς ἔντιμη προσωπικότητα.
Δυστυχῶς ἀγνοοῦσα ὅτι τὸν ἐγνώριζε ὁ Σταμάτης - ἄλλως πιθανότατα καὶ θὰ εἴχαμε προλάβει νὰ συναντηθοῦμε.
Στὴν ἐποχὴ τοῦ μαϊμουδισμοῦ, τῶν ἀνουσίων ἀνθρωπαρίων ποὺ δὲν εἶναι παρὰ ἡ ψευδὴς εἰκόνα τους μὲ μηδενικὸ βάθος καὶ μηδενικὴ αὐθεντικὴ αὐτενέργεια καὶ ἰδίαν ἀντίληψι, ἡ λεβεντιὰ τοῦ Λιάκου, ἔστω καὶ κάπως λασπωμένη ἀπὸ τὸν βοῦρκο τῆς Παρακμῆς, ξεχωρίζει ἐν τούτοις ὅπως ὁ χρυσὸς μέσα στὸν βοῦρκο πού, μόλις τὸν ἀνασύρῃς ἀπὸ ᾿κεῖ, λάμπει αὐθεντικά, ἀνεξίτηλα, ἀτόφια. Κι ἡ λεβεντιά του εἶμαι πεπεισμένος πὼς ἦταν ἐνδογενής, αὐθεντική – κι ὄχι κάποια μειξοποικιλία τῆς συνήθους καὶ διαδεδομένης σάπιας κουτσαβάκικης καγκουριᾶς, ποὺ δυστυχῶς καὶ ὡς ἐπὶ τὸ πλεῖστον μεταδίδεται στοὺς νέους.
Αἰωνία σου ἡ μνήμη, φίλε Λιᾶκο Μπουρνόβα!
Ἀκολουθεῖ ἡ ἀλληλογραφία μας, ποὺ ᾿ξεκίνησε ἀπὸ αὐτὸν ἤδη τὸν Ἰανουάριο τοῦ 2011 (πολὺ πρὶν αὐτὸ ποὺ ἔγραψε ὁ Σταμάτης), ἤτοι 1,5 χρόνο προτοῦ ἐγὼ μετακομίσω στὴν Δανία – καί, ὅπως ἀργότερα γράφει, χωρὶς στὴν ἀρχὴ νὰ συνειδητοποιεῖ ποιὸς εἶμαι· γι᾿ αὐτὸ καὶ μὲ ἀποκαλεῖ «Διομήδη», ποὺ ἐμφανίζεται ὡς ψευδώνυμο μὲ τὴν ἠλεκτρονική μου διεύθυνσι.
17 Ιανουαρίου 2011, 12.27
Λιάκος προς ΑΡΜΑ
Περισσότερο συντάσσομαι ιδεολογικά με τον Γκέκα (AΡMA) παρά με οποιανδήποτε άλλη τάση και ομάδα ( μιλάμε πάντα για τον γεωγραφικό χώρο της Ελλάδος).----
Καλημέρα συνΕλληνες και καλή εβδομάδα να έχουμε..εγώ είμαι συγγραφέας, ας πούμε ποινικά κολάσιμων βιβλίων, που μάλλον οι συμμετέχοντες στον Σύνδεσμο Άρμα δεν θα διάβαζαν ποτέ ή τουλάχιστον έτσι νόμιζα..
Όχι δεν παραπονιέμαι, απλά προσπαθώ να σας συστηθώ..το μήνυμά μου ξεκινάει με μια πρόταση που ένας αναγνώστης μου έγραψε για να μου εξηγήσει την ιδεολογική του προσέγγιση-στάση..
Σαν αναλυτής των υπογείων παραπολιτικών φυλών φυσικά και είμαι ενήμερος για το τι μπορεί να σημαίνει Άρμα..είστε αξιόλογα σοβαρά άτομα-αγωνιστές κολλημένοι στο 1930,δογματικοι ιδεολάγνοι με ότι μπορεί αυτό να συνεπάγεται..δηλαδή, μια χαρά..ο καθείς με τα σεβαστά στεγανά του, αδέρφια, περί ορέξεως..όμως κανεις δεν μπορεί να αμφισβητήσει την σοβαρότητα και τον ζήλο που επιδεικνύεται στην γενικότερη δράση-στάση σας..
Όταν λέω κανείς,.εννοώ αυτούς που δεν είναι βδελυρά διεθνιστικά μιάσματα και λοιπούς μέτριους υπανθρώπους,για να καταλαβαινόμαστε..σας ξεχωρίζω και σας συγχαίρω γιατί ξεχωρίζετε από μακριά μέσα σ' αυτό το ανύπαρκτο φάντασμα που ονομάζεται εθνικιστικός χώρος..δεν θα πλατειάσω και δεν έχω σκοπό να σας κουράσω..σας στέλνω αγωνιστικούς χαιρετισμούς και σας εύχομαι μαχητικό κουράγιο για την όποια σας συνέχεια..
Έστω και στο δρόμο αν με βλέπατε ,δεν θα με θέλατε και πολύ κοντά σας hehehe..φουμέρνω τα πάντα, έχω μακριά μαλλιά και κυκλοφορώ πάντα παρέα με τους δυο μου σκυλανθρώπους τον Άρη και την Μέλια, που αποτελούν την δολοφονική συμμορία μου..κοκεράκια δολοφόνοι..
Πολιτικά με χαρακτηρίζω Αναρχοφασίστα-Αυτονομιστή και αυτό ίσως δεν σας γεμίζει το μάτι κύριοι αλλά σας διαβεβαιώνω ότι είναι η ιδεολογική αποθέωση της Αριστοκρατικής Αλητείας..και αυτό μόνο λίγο δεν είναι..
Το ζητούμενο είναι πώς υπάρχει Αρματηλάτης αναγνώστης του Μπουρνόβα και αυτό είναι πέρα για πέρα ενθαρρυντικό..καλά πάμε και έχουμε ανάγκη συσπείρωσης, λίγο μα σίγουρο..
Έχω προτείνει την απόλυτη λύση για να πάει το underground μπροστά επιτέλους και σας την παραθέτω..θα θεσπίσουμε διαβολοβδομάδες ανταλλαγής κουλτούρας..δηλαδή για μια εβδομάδα θα παίρνουμε ένα εναλλακτικό παρεάκι από καλλιτεχνίτες, συνασπιστές, οικολόγες ,αναρχοάπλυτους και θα τους εντάσσουμε σε αυστηρό εθνικιστικό περιβάλλον και συνήθειες, φανταστείτε μια κατασκήνωση, για παράδειγμα, στημένη σε στρατιωτικά πρότυπα..σοκ..και για αυτόύς και για σας..
Μετά όμως θα πάρουμε μια επίλεκτη ομάδα Αρματηλατών και θα τους υποβάλλουμε σε μια εβδομάδα γλέντι με φουλ psychedelic trance ρυθμους..lsd χιππισμός, παγκόσμια αγάπη και άλλα πολλά..εκεί να δεις σοκ..
Ποιο θα είναι το αποτέλεσμα;;; Η ΔΙΕΥΡΥΝΣΗ ΤΩΝ ΚΟΛΛΗΜΕΝΩΝ ΕΓΚΕΦΑΛΩΝ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΕΝ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΔΕ..Η ΚΑΤΑΡΡΙΨΗ ΜΥΘΩΝ ΚΑΙ ΦΑΝΤΑΣΙΩΝ ΜΙΑΣ ΚΑΙ ΘΑ ΖΟΥΣΑΝ ΤΟ ΑΝΤΙΘΕΤΟ ΑΠΟ ΠΡΩΤΟ ΧΕΡΙ..ΚΑΙ ΤΕΛΟΣ Η ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ..γιν γιαν είναι το ορθά δονούμενο..όχι μόνο γιν, ούτε μόνο γιαν..
Αυτά, νομίζω είπα πολλά πάλι, συγχωρέστε με αλλά μου βγήκε..
Σας χαιρετώ, σας σέβομαι και σας εύχομαι κάθε δυνατή δικαίωση στην δράση σας..
Λιάκος Μπουρνόβας...
ΥΓ. για την περιέργεια και την γενική μου μελέτη, θα ήθελα να μου εξηγήσετε γιατί παλιά στην Χ.Α. της Θεσσαλονίκης οι γυναίκες απαγορεύονταν;;΄θα εκτιμούσα τυχόν απαντηση..http://www.youtube.com/watch?v=ZaiwWLFK68k
Ἡ δική μου ἀπάντησις (χωρὶς ἐπώνυμη ὑπογραφή), αὐθημερόν:
17 Ιανουαρίου. 2011, 13.40
Διασκεδαστική η περίπτωσή σου...
Στην παλιά ΧΑ Θεσ/νίκης υπήρχαν πάνω από 10 γυναίκες - που, φυσικά, δεν
ήταν ... "απαγορευμένες"!!! Μήπως θα ‘πρεπε να ελέγξεις την αξιοπιστία των
πηγών σου λιγάκι;
Ούτε κολλημένοι στο 30 είμαστε καθόλου, ούτε δε στάλα δογματικοί.
Εμφορούμαστε από Ιδέες κατά τρόπο φυσικό και λειτουργικό, δεν
είμαστε καπελωμένοι και κουρντισμένοι από ιδεοληψίες και δόγματα.
Αλλά και ούτε έχουμε με τέτοιους τίποτε να "ανταλλάξουμε", φυσικά.
Το γιν-γιαν δεν μεταφέρεται σε αρμονία διπόλου ψυχασθενείας-ελευθερίας.
Είμαστε ελεύθεροι - κι η Ιδέα μας εκφράζει την ύπατη ελευθερία κι
αυτοπραγμάτωσή μας.
Καλή βδομάδα.
Μοῦ ἀπαντᾷ τὴν ἴδια μέρα (17 Ἰαν. 2011) - ὡς «Διομήδη»:
17 Ιανουαρίου. 2011, 23.39
Λιάκος προς ΑΡΜΑ
Ε ναι, καλέ μου Διομήδη..έχω και εγώ την πλάκα μου..ειναι η τακτική μου και η στάση ζωής μου γενικότερα..με το χαμόγελο..
Πάντως, μην σε ξεγελάει το κλιπ του βιβλίου μου.. ουσιαστικά είναι ένα ύπουλο Γκαιμπελιστικό κωλοδάχτυλο, που φτάνει αρκετά βαθιά, πιστεύω, στα τρυφερά, και όχι μόνο, εναλλακτικά οπίσθια..
σ' ευχαριστώ για την απάντηση περί Χ.Α. και γυναικών, σε πιστεύω..
Εγώ πάντως, σαν συγγραφέας, σε παροτρύνω να γράψεις ποίηση.. σοβαρά το λέω, δεν ειρωνεύομαι..το έχεις..
Να είσαι πάντα καλά... «Το γιν-γιαν δεν μεταφέρεται σε αρμονία διπόλου ψυχασθενείας – ελευθερίας» ...έγραψες καλέ μου Διομήδη.. http://www.youtube.com/watch?v=3mxNQN1FB-I
Σὲ λιγότερο ἀπὸ 3 ὧρες τοῦ ἐπιστρέφω (σημειωτέον ὅτι δὲν τοῦ ἔγραφα στὸ πολυτονικὸ καθὼς μᾶλλον τοῦ ἀπαντοῦσα ἀπὸ τὸ κινητό μου):
18 Ιανουαρίου 2011, 02.31
Η ποίηση έχει προ πολλού καταργηθή και αντικατασταθή από ... οίηση: δηλ.
διάφορα ατάλαντα νούμερα που παριστάνουν τους ποιητάς.
Το βιντεάκι σου διασκεδαστικό εν τούτοις, αν ήλπιζες δε ότι θα μ᾿ εξώργιζε
έπεσες έξω - κι εκτός του ότι οι γάτες ήταν ιδιαίτερα αξιαγάπητες, το
πρωσσικό μουσικό υπόβαθρο είναι πάντοτε αναπτερωτικό της διαθέσεως.
Εν πάση περιπτώσει, είναι προφανές ότι κάποιοι εκ των γνωστών χρυσών βόθρων
εφρόντισαν να σου τροφοδοτήσουν άχυρα για χρυσάφι. Το κατέχουν καλά το
αντικείμενο - είναι η ειδικότητά τους.
Και τους "κάνουν χαλάστρα" στο λαθρεμπόριο ιδεών που επαγγέλλονται κυρίως όσοι αληθινά και έντιμα εμφορούνται από τις Ιδέες, των οποίων ποικίλα ξόανα και μπιχλιμπίδια εκείνοι ως κερδοφόρο πραμάτεια διαλαλούν στα παζάρια.
Ἐπανέρχεται ο Λιᾶκος μετὰ ἀπὸ 10 μῆνες, ἐξηγώντας ὅτι εἶχε προσπαθήσει νὰ συνεχίσῃ τότε ἀλλὰ ὑπῆρξε τεχνικὸ πρόβλημα – καὶ πλέον ἔχοντας ἀντιληφθῆ μὲ ποιὸν συνομιλοῦσε.
Λιακος Μπουρνοβας deepart888@yahoo.com
18 Νοεμβρίου 2011, 00.41
Λιάκος προς ΑΡΜΑ
Επείγον...
Άνθρωπε, εδώ Λιακος Μπουρνοβας..
Προσπάθησα να συνεχίσω την παλαιά μας αλληλογραφία αλλά το mail δεν υπήρχε πια..
δεν επανέρχομαι τυχαία..
Έχω λόγο και μάλιστα σοβαρό που επικοινωνώ μαζί σου..
Τώρα δεν έχω χρόνο και είμαι πτώμα γιατί γύρισα από την εκπομπή μου στο ράδιο αλλά τις επόμενες ημέρες θα σου εξηγήσω..
Αρχικά σε ευχαριστώ που ήσουν τόσο ευγενικός στις προηγούμενες επαφές μας..
Δεύτερον δεν είχα ιδέα με ποιον μιλούσα..
Τρίτον είμαι ταξιδιώτης που έλειπε 10 και χρονιά..
Είχα κενά γνώσης πεπραγμένων του υποτιθέμενου χώρου..
Ρε άτομο Γκέκα έχεις τον σεβασμό μου..αυτό προσωρινά..θα επανέλθω με λεπτομέρειες..
καλό σου ξημέρωμα αυθεντικέ...
Ἔκτοτε τὸν ἔχασα και, δυστυχῶς, τώρα ποὺ ξανακούω τὸ ὄνομά του εἶναι ποὺ μόλις ἔχει ἐγκαταλείψει τὰ φευγαλέα καί, στὴν ἐποχή μας, λίαν ἀμφίβολα «καλὰ» τοῦ Ἐπάνω Κόσμου…
Αλληλογραφία του Λιάκου με μέλος της Φ.ΛΕ.ΦΑ.ΛΟ. μέσω του facebook
Ωστόσο, ακούγεται κάπως αντίθετο με την λογική ενός εντύπου μαζικής κυκλοφορίας, με συντάκτες και επενδυτές που περιμένουν να ζήσουν από τις πωλήσεις του, αν τους ζητήσει κάποιος να ανεβάζουν τεύχη δωρεάν στο διαδίκτυο. Ενδεχομένως να μπορούν να επανακυκλοφορούν παλαιότερα τεύχη υπό την μορφή δώρου κλπ. Αλλά να ανεβάσουν μαζικά αρχεία παλαιότερων τευχών δεν είναι κάτι συμβατό με αυτό που κάνουν.
Η καλύτερη λύση βρίσκεται μακριά από το διαδίκτυο. Βάζεις την θερινή σου ενδυμασία και κατεβαίνεις στα παλαιοβιβλιοπωλεία στο Μοναστηράκι. Θα βρεις αρκετά παλαιά τεύχη του περιοδικού και θα αγοράσεις όσα θες. Την επόμενη μέρα θα κατεβείς στα παλαιοβιβλιοπωλεία της Ιπποκράτους (εστίασε στο Διαγώνιος). Θα βρεις κι εκεί πολλά παλιά τεύχη του περιοδικού (πιο τσιμπημένα σε τιμές) και θα πάρεις όσα θες. Θα έχεις να διαβάζεις όλο το καλοκαίρι και το φθινόπωρο. Από χειμώνα βλέπουμε....
Απλή, παραδοσιακή λύση.
Πρώτον, ο Λιάκος επικοινωνούσε με τον Δημήτρη τον Αργασταρά, με τον Βασίλη, με τον Αντρέα και τα υπόλοιπα παιδιά γιατί δεν είναι μόνο ο Σταμάτης Φ.ΛΕ.ΦΑ.ΛΟ. Θυμίζει Τέλη και εστιάτορα η εμμονή να ταυτίζεται η λέσχη με τον Σταμάτη. Επειδή δεν έχουν μέλη ή δεν είχαν μέλη αρκετές άλλες (υποτιθέμενες αυτόνομες) ομάδες και σ.ο., δεν συμβαίνει το ίδιο και με την δική μας.
Δεύτερον επικοινωνούσε μαζί τους πιο άνετα γιατί ο Σταμάτης δεν έχει facebook και social media. Ενώ μιλούσαν για διάφορα θέματα τους έλεγε κι αυτά που αφορούσαν την λέσχη, τον χώρο κλπ. Με τον Σταμάτη επικοινωνούσε τηλεφωνικά. Και με τους υπόλοιπους. Όμως, με τον Σταμάτη που δεν έχει facebook περισσότερο.
Χανόταν για μεγάλα διαστήματα γιατί είχε τα δικά του τραβήγματα. Και δεν ήταν εύκολα. Η ζωή του ήταν σε πίεση, με εξαίρεση τα τελευταία χρόνια. Αν διαβάσεις με προσοχή το κείμενο του Σταμάτη θα καταλάβεις. Εξάλλου, για ποια αντισυντροφική στάση κάνεις λόγο; Υπάρχει μαζικό εθνικιστικό κίνημα για να απαιτούμε καθημερινή ενεργή παρουσία; Κίνημα σημαίνει μαζικότητα. Να είμαστε σοβαροί τώρα.
Τέλος, για ποιο λόγο υπερβάλουμε; Βλέπεις να τον έχουμε αναγάγει σε επαναστατικό σύμβολο της χώρας; Αυτό το περιεχόμενο έχουν οι αναρτήσεις μας; Ή μήπως την (και με δική του ευθύνη) ανεκπλήρωτη εδώ και χρόνια γνωριμία του πολιτικού μας χώρου με ένα από τα πλέον ιδιόμορφα αλλά και ωραία παιδιά που υπηρέτησαν, ως φυσικές παρουσίες και ως λογοτέχνες, αφανώς αλλά με σταθερή παρουσία, κατά τα προηγούμενα είκοσι έτη, τον ελληνικό εθνικισμό;
Προφανώς συμβαίνει το δεύτερο. Όμως, ορισμένοι έχουν ακόμη την ψευδαίσθηση ότι ο εθνικιστικός χώρος είναι ταυτισμένος με τα βρωμερά τους ονόματα. Έχουν τελειώσει και δεν το ξέρουν. Ή, μάλλον, το ξέρουν αλλά υποδύονται ότι δεν το καταλαβαίνουν.
Όπως προαναφέρθηκε, έχει έρθει η ώρα να γίνει γνωστή η αληθινή ιστορία του χώρου. Αυτή που φιλοξενεί άγνωστους ακόμη στο ευρύ κοινό πρωταγωνιστές και κατακρημνίζει τα ξόανα που έστησαν εδώ και χρόνια οι μυστικές υπηρεσίες ως επικεφαλής καρνάβαλους.
Τόσο απλό είναι αυτό που κάνουμε. Χωρίς υπερβολές, με ιστορική ακρίβεια, αλλά και δίχως έλεος στην κατασκευασμένη άνωθεν περί του χώρου εικόνα επί δεκαετίες.
Ουδείς απαιτεί καθημερινή παρουσία, σαφώς. Είναι όμως τόσο κόπος να στείλεις ένα μήνυμα ότι θα λείψεις για κάποιο χρονικό διάστημα;
Στο κινηματικό κομμάτι επίσης είναι κάπως περίεργη η στάση του. Πολλές κουβέντες αλλά μηδενική δράση. Σε τι ακριβώς διαφώνησε με τη λέσχη και δεν εντάχθηκε; Πιθανότατα δεν ήθελε γιατί θα έχανε παρέες από τους αναρχομπολσεβικους.
Δεν θα έχανε απλά παρέες. Την σωματική του ακεραιότητα και την πρόσβασή του στο εκδοτικό στερέωμα θα έχανε αν γινόταν γνωστό ότι ήταν αναρχοεθνικιστής και ότι συσχετιζόταν με τον πυρήνα της εθνικιστικής αυτονομίας. Αυτός ήταν ο κύριος λόγος που δεν εντάχθηκε στην λέσχη (συν ότι ο Σταμάτης του ζητούσε να το κάνει επώνυμα). Θα βρισκόταν σε νοσοκομείο την επόμενη στιγμή. Ήθελε τον χρόνο του για να δουλέψει υπέρ του εθνικοαναρχισμού μέσα στην έδρα των αντιφασιστών.
"Στο κινηματικό κομμάτι επίσης είναι κάπως περίεργη η στάση του. Πολλές κουβέντες αλλά μηδενική δράση."
Τον είχες γνωρίσει; Για να κάνεις τέτοια τοποθέτηση σημαίνει ότι τον γνώριζες. Πώς αλλιώς εξηγείται η βεβαιότητά σου ότι ανέπτυξε μηδενική δράση; Εκτός και αν είναι ένα ακόμη ψέμα από τα γνωστά του Τέλη αυτή η εκτίμηση. Μήπως;
Γιατί εμείς τον θυμόμαστε να κατεβαίνει με τον ΜΚ και με την εθνικιστική αυτονομία στους αγανακτισμένους, όχι με τους αντιφασίστες. Δεν υπήρχε και καμία άλλη ευκαιρία συλλογικής δράσης για τους εθνικιστές (πέρα από τις στημένες από την Νέα Δημοκρατία διαδηλώσεις για το Μακεδονικό) όλα αυτά τα χρόνια. Πού αλλού ήθελες να εμφανιστεί;
Στις δράσεις της Φ.ΛΕ.ΦΑ.ΛΟ. για τον Δραγούμη κλπ δεν ήθελε να βγαίνει σε φωτογραφίες για να μην τον ανακαλύψουν στα Εξάρχεια. Μήπως ήθελες να πηγαίνει στην υπόγα των Αμπελοκήπων (αν κι εκεί, λόγω της ανικανότητας του Σταύρου να καταλάβει τι ρόλο έπαιζε(ς;), η Τέλα είχε την ευκαιρία να συναντήσει πολύ κόσμο της αυτονομίας επί σειρά ετών) ή στις συγκεντρώσεις του ΝΓΜ;
"Ουδείς απαιτεί καθημερινή παρουσία, σαφώς. Είναι όμως τόσο κόπος να στείλεις ένα μήνυμα ότι θα λείψεις για κάποιο χρονικό διάστημα;"
Δεν ήταν γκομενά μας για να κάνει αυτά που γράφεις. Ούτε η εθνικιστική αυτονομία ήταν ΧΑ για να απαιτεί τέτοιους αυστηρούς ελέγχους. Πολύ περισσότερο για τον "χώρο" μιλάμε. Όχι για κανένα επαναστατικό κίνημα. Δεν περιμέναμε να ξεσπάσει καμία επανάσταση που θα έχανε για να τον πειθαρχήσουμε σε πιο τακτικές παρουσίες.
Άλλο ενδιαφέρον δεν είχε η αυτονομία από εσένα και τον Περίανδρο....
https://x.com/theatropoios/status/1945086274605285737
ΥΓ. Ερώτηση κρίσεως: Εσύ είσαι ο περήφανος φιλοεβραίος-φιλοουκρανός-μενουμευρωπαίος-παλιόπου@#ας;;
Παρεμπιπτόντως δεν είναι όλοι οι ουκρολάγνοι-σιώνια-νουδουληδες η Τέλα. Μακάρι να ήταν, θα υπήρχε μόνο ένας προβοκάτορας σε ολόκληρο το χώρο. Είναι και γκαρσόνια του Φώτη που προωθούν τέτοια γραμμή, όπως ένας που είχε ως πέρσι ρούνο για εικόνα προφίλ στο Χ και τώρα έχει βάλει σημαία ΕΕ και γίνει μέλος της ομάδας ηλίθιας. Στο Χ γράφει ως Ακήρατος.
Όσον αφορά τον αείμνηστο, δεν έγραψε ο Σταμάτης ότι τον έφερε σε επαφή με τον αρχισυντάκτη του Μηδέν Τελεία για να μιλήσει στο skin house , στο προηγούμενο άρθρο;
Τα αναγνώσματά του σε ότι αφορούσε τον χώρο ήταν από το περιοδικό της Φ.ΛΕ.ΦΑ.ΛΟ. τον Sun Knight, τον Κρίνο , το ΑΡΜΑ και την ΧΑ, μέχρι και τα βιβλία του Φουράκη για την ομάδα Ε. Πλήρη εικόνα της βιβλιογραφίας του χώρου είχε.
Αφιερωμένο στο συναγωνιστη Ηρακλη/Διομηδη :
https://youtu.be/KgaPtfRhNuM?si=pQRj9ItOxoFZPFrv
Τελικά ο ελιτισμός σου αποδείχτηκε κάλπικος.
Εκτός και αν σε ενοχλεί η ρητορική κατά του αστικού τρόπου ζωής και του φιλελεύθερου κράτους. Εκτός αν είσαι δεξιός, δηλαδή....
Εκτός αν είσαι δεξιός , δηλαδή...
Χώρια ότι συνεχώς ειρωνεύεται και υποτιμά το .."κοινωνικόν" ζήτημα όπως το αναφέρει (δηλαδή τον σοσιαλισμό της ιδέας μας), κάτι για το οποίο ειδικά εσείς ως πολιτική κίνηση, θα έπρεπε να είστε πιο ευαισθητοποιημένοι επ' αυτού.
Μην το κουράζεις Αριστοτέλη. Μια ζωή εκεί ήταν το επίπεδό σου. Όπως και όλης της (ακρο)Δεξιάς πολιτικής σου φάρας με πρώτο τον ΝΓΜ, που δηλητηρίασε τον εθνικιστικό χώρο με τα "εστιατόρια". Για κουβεντούλες κουτσομπολιού ανθυποβαλκάνιας "κουλτούρας" και για αναλύσεις επιπέδου "Παρατράγουδων" και "Ερωτοδικείου" κάνατε. Για τίποτε άλλο.
Στην ουσία της πολιτικής ανάλυσης και της σοβαρής πολιτικής συζήτησης δεν μπορείτε να μπείτε ούτε για λίγες στιγμές.
Αλλά, παρά την σωστή μετατόπιση, παρέμεινε πρακτόρικη και ακροδεξιά εστιατορική στην οργανωτική της αντίληψη, λόγω της ηγεσίας της. Ο ΝΓΜ ήταν ανέκαθεν παιδί αυτών των σκοτεινών κύκλων του δεξιού παρακράτους. Όταν συνέχισε να ακολουθεί μια σχετικά σωστή πολιτική γραμμή, λόγω προφανούς πολιτικού κέρδους, κατά την περίοδο του αντιμνημονιακού αγώνα, οι χαφιέδες της εβραϊκής Δεξιάς που έβαλαν τον Σαμαρά να στήσει την παγίδα αυτό έλεγαν στον ΝΓΜ όταν τον έσερναν σιδηροδέσμιο. "Σας ταϊσαμε και μας δαγκώσατε χειρότερα κι από τους κομμουνιστές".
Ούτε ισχύει ότι το 95% των εθνικιστών πέρασαν από αυτήν. Μπορεί να συνέβη αυτό στο μικρό χρονικό διάστημα 2012-2019. Τα προηγούμενα χρόνια λίγο μεγαλύτερη από τις αυτόνομες ομάδες ήταν. Κάπου στα 2005 δεν ξεπερνούσε τα 100-150 ενεργά μέλη πανελλαδικά (ασχέτως των 10.000 ψήφων που έπαιρνε).
Αν εννοείς τα απλά μέλη της ασφαλώς έχεις δίκιο. Δεν χρεώνονται σε καμία περίπτωση λογικές "εστιατορίων". Πολλά παιδιά πήγαν με τις καλύτερες προθέσεις να προσφέρουν σε μια εθνικιστική προσπάθεια. Υπήρχαν, βέβαια, και πάρα πολλά λαμόγια της Δεξιάς που χώθηκαν γιατί θεωρούσαν ότι θα εξυπηρετούσαν τα συμφέροντά τους στα 2012. Στο τέλος τα λαμόγια απλώθηκαν σε όλο το κόμμα και οι κανονικοί, σοβαροί εθνικιστές έγιναν λιγότεροι.
Σε γενικές γραμμές, αυτή ήταν η ΧΑ.
Όπως και να έχει, πράγματι ο "ΕΑΜισμός" που επέδειξε σε πρόσωπα του χώρου η Χρυσή Αυγή να ήταν λάθος της. Αποδείχτηκε ότι αρκετοί που δεν ήταν ενταγμένοι σε αυτήν, ήταν πιο αξιόλογες περσόνες από πολλούς "πιστούς Χρυσαυγίτες" που αποτελούσαν μέρος της ηγετικής ομάδας της. Ούτε είναι καλό φυσικά ότι ο ΝΓΜ προσπαθούσε (ακόμα και βίαια) να επιβάλλει μονοπώλιο στον εθνικισμό, κάτι που εν τέλει απέτυχε να πράξει.
Χωρά μεγάλη συζήτηση αυτό, αν και δεν το λαμβάνουμε υπόψη εμείς. Η κρίση μας αφορά την εμπειρία από όλα αυτά τα χρόνια στον χώρο. Όχι από το έγγραφο. Ένας άνθρωπος με μηδαμινό πολιτικό επίπεδο ήταν, μια ζωή χωμένος στην μηχανορραφία και με επίπεδο διαλόγου όπως αυτό που βλέπεις να αναπτύσσουν οι "σερβιτόροι" στα σχόλια ήταν ο ΝΓΜ.
Όπως και να έχει, σίγουρα άφησε καλύτερο ιστορικό αποτύπωμα από τους υπόλοιπους που ανέφερες. Τουλάχιστον ηγήθηκε σε κόμμα που για μεγάλο διάστημα ήταν εθνικιστικό και όχι ακροδεξιό τσικό της ΝΔ.
Έχουν απαντηθεί ήδη μέσα στα άρθρα τα ερωτήματά σου Τέλα. Ο Λιάκος ήταν αναρχοεθνικιστής.
Ακόμη και βάσει του δικού του γραπτού αυτοπροσδιορισμού, τον οποίο διέσωσε ο Στέφανος, ήταν αναρχοφασίστας.
Τι άλλο θες να ανεβάσουμε ως αποδεικτικό; Οι φωτογραφίες; Η μια μάλιστα με τον τραγουδιστή των Hellenic Stompers!!
Το περιμέναμε, πάντως, ότι θα αντιδρούσες με αυτό τον τρόπο, πριμοδοτώντας την αντιφασιστική προπαγάνδα.
Χοντρικά, αυτή η διανοητική ιδιορρυθμία άρχισε να εκδηλώνεται στην πολιτική πράξη με ομάδες σοσιαλιστών που υιοθέτησαν εθνικιστικές θέσεις, χωρίς όμως να προέρχονται από το συντηρητικό στρατόπεδο, εκεί στα χρόνια του Α Παγκοσμίου Πολέμου. Η Ιταλία και η Γαλλία ήταν ενδεικτικά παραδείγματ αυτής της τάσης. Ο ίδιος ο φασισμός του Μουσολίνι κάπως έτσι ξεκίνησε στην κινηματική του φάση πριν γίνει κόμμα. Ανάμεσα στα ρεύματα των πρώτων υποστηρικτών του ήταν σορελικοί επαναστάτες συνδικαλιστές, αναρχοεθνικιστές, ρεφορμιστές σοσιαλιστές που αναζητούσαν συνδέσεις με την συντηρητική κουλτούρα και τον πατριωτισμό.
Με την επισημοποίηση του φασιστικού κινήματος και την μαζικοποίησή του, εισέρρευσαν στο κόμμα μάζες συντηρητικών ψηφοφόρων με αποτέλεσμα να διαμορφωθεί η πρώτη κομματική ταυτότητα. ¨Ενα κράμα σοσιαλιστών και αναρχικών πατριωτών με παραδοσιακούς συντηρητικούς που ενώνονταν λόγω του εθνικισμού, της παραδοσιοκρατίας, της χαρισματικής ηγεσίας κλπ.
Ότανο Μουσολίνι έγινε ντούτσε με τις πλάτες του παλατιού οι τάσεις αυτές υποχώρησαν. Στην δημοκρατία του Σαλό άρχισαν να ανεβαίνουν.
Μεταπολεμικά και ιδίως μετά το 1992 άρχισαν να γίνονται και πάλι ορατές μέσα στο εθνικιστικό κίνημα. Σήμερα θεωρείται άτυπο σημείο αναφοράς των εθνοαναρχικών ο Troy Southgate.
Όσον αφορά την ιστορία, αυτά τα ολίγα. Θες να συζητήσουμε και για τις θέσεις τους;
Προς το παρόν αρκέσου στην κεντρική τους ιδέα ότι α) το έθνος είναι το κύριο πολιτικό υποκείμενο της ιστορίας (ρομαντικός εθνικισμός) και β) για να βρεθεί το έθνος σε κατάσταση πολιτισμικής πληρότητας πρέπει να πορευτεί στην ιστορία με ένα σύστημα διοίκησης που να μην έχει σχέση με το νεωτερικό κράτος αλλά να βασιστεί σε (αρχαία ή μεσαιωνικά) κοινοτιστικά σχήματα, τροποποιημένα ώστε να είναι λειτουργικά στην σύγχρονη εποχή.
Όχι ενιαίο σύγχρονο κράτος αλλά τοπικές συλλογικές δομές που θα ενώνονται σε εθνικό επίπεδο μέσω του πολιτισμού, της φυλής, της θρησκείας και συμπληρωματικών κοινοτικών (ενίοτε οριζόντιων) διοικητικών δομών.
Αυτή είναι η κεντρική ιδέα.
«Να απομακρυνθούμε από την ουδετερότητα, να δούμε ρεαλιστικά την επιλογή του Δυτικού κόσμου»
— Από το Κείμενο των 91, Ιούλιος 2025
Κείμενο των 91 (2025):
«Χρειάζεται αναθεώρηση της εξωτερικής πολιτικής. Η πολυδιάστατη διπλωματία έχει αποτύχει. Η Ελλάδα ανήκει και πρέπει να ανήκει στο Δυτικό στρατόπεδο, χωρίς ταλαντεύσεις και αυταπάτες.»
Όσον αφορά τους ρομαντικούς και ο πολύ πιο συντηρητικός του Χέρντερ Καρλάιλ την είδε ως κάτι αναμενόμενο λόγω της ιστορικής τροπής που είχαν πάρει τα πράγματα. Δεν είναι μόνο θέμα πολιτικής ιδεολογίας η αξιολόγηση. Είναι και θέμα φιλοσοφικού συστήματος. Στην φιλοσοφική σκέψη του Καρλάιλ ταίριαζε ως ερμηνευτικό γεγονός η Γαλλική Επανάσταση. Δικαίωνε αυτό που περιέγραφε φιλοσοφικά. Ασχέτως αν ήταν πολύ πιο αντιφιλελεύθερος από τον Χέρντερ.
Αλλά το θέμα της ισχνής αριθμητικής παρουσίας όλου του χώρου ανεξαιρέτως (των κανονικών συναγωνιστών, όχι των βλαμμένων) αρχίζει και γίνεται εμφανές. Έχουμε την εντύπωση ότι και τα υπόλοιπα ρεύματα συγκεντρώνουν πλέον τόσο λίγα παιδιά (έστω και αν είναι ακόμη περισσότερα από τους ε/μ και τους ε/α) που σε μερικά χρόνια (αν δεν αλλάξει κάτι δραματικά) είναι αμφίβολο αν θα έχουμε ως χώρος κοινωνική παρουσία η οποία θα έχει νόημα να καταγραφεί έστω και ως μια ισχνή πολιτική δύναμη.
Έχουμε την αίσθηση ότι πάει κατά διαόλου η φάση. Ιδίως μετά την εξάπλωση της τραπ κουλτούρας στους πιτσιρικάδες. Χάσαμε τα πεδία από τα οποία παλιότερα αντλούσαμε υποστηρικτές (νεολαία, γήπεδα, στέκια, όλα πια είναι πολυεθνικά, με σημαντική παρουσία μεταναστών ή ελεγχόμενα από την μαφία, πχ γήπεδο). Μακάρι να κάνουμε λάθος αλλά φαίνεται δυσοίωνο το μέλλον για όλους μας πλέον. Όχι μόνο για τους εθνοαναρχικούς.
The Horseman's Elite prepared for Strife
Galloping for the Fatherland's Glory
Unshaken Pillars of the Reich
Blitzkrieg Storm waste the enemy lines
Romantics shot dead in the mud
Horse-drawn wheels roll over Scorched ground
Totenkopf and Runes inspire the Will to Fight
Behold the Veteran in Solemn Black Manner
With a Skull on his Crest and Blood on his Banner
Victory for the Black Nights
Aryan Cavalry Sweeps the Steppe
Unshaken, Loyal, Strong and Brave
The Aryan Horseman on the Path of Triumph
Hail to those who bled for the Reich
Those who met a Glorious Death in Strife
And as long their Cause burns in us
The 8. SS-Kavallerie Heroes are still Galloping-On…