Η δική μας φωνή ως μόνη ουσιαστική αντίσταση απέναντι στην ιδεολογική ηγεμονία του εκσυγχρονιστικού φιλελευθερισμού


Η περίπτωση της στάσης του ηθοποιού Άρη Σερβετάλη και των αντιδράσεων που έχει προκαλέσει κατά τις τελευταίες ημέρες μας δίνει άλλη μια ευκαιρία προκειμένου να δείξουμε ότι η ερμηνευτική στάση των εθνικιστών που έχουν εσωτερικεύσει -ή τουλάχιστον αντιληφθεί- τις ρομαντικές καταβολές της ιδεολογίας μας, τείνει σε πολλές περιπτώσεις να αναδειχθεί ως μια αριστοτελική μεσότητα ωριμότητας. Μια μεσότητα ωριμότητας και ανθρωπιάς, απέναντι στον απάνθρωπο ορθολογισμό της φιλελεύθερης ηγεμονίας, απέναντι στις κραυγές της Δεξιάς συνωμοσιολογίας και απέναντι στην αδιέξοδη σιωπή της χρεωκοπημένης Αριστεράς.

Ο Σερβετάλης αποχώρησε από την θεατρική παράσταση που πρωταγωνιστούσε επειδή αποφασίστηκε η απαγόρευση της εισόδου των ανεμβολίαστων στα θέατρα. Το ιδεολογικό περιεχόμενο της εν λόγω απόφασης δείχνει να βασίζεται σε ένα χριστιανικό ανθρωπισμό. Στην οπτική των θιασωτών αυτής της ιδεολογίας η απαγόρευση εισόδου σε κλειστούς χώρους για τους ανεμβολίαστους υποδηλώνει έναν κοινωνικό ρατσισμό που αντίκειται στις αρχές της χριστιανικής πίστης. Μολονότι ο Σερβετάλης εξέφρασε με έναν συγκρατημένο τρόπο την ιδεολογία του, εκείνοι που τον υποστήριξαν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ήταν, ως επί το πλείστον, οι γνωστοί ημιπαράφρονες της συνωμοσιολογικής Δεξιάς.


Από την άλλη η στάση του Σερβετάλη πυροδότησε αντιδράσεις πραγματικού μίσους και συστημικά οργανωμένης διαπόμπευσης του γνωστού ηθοποιού από τους ιδεολογικούς εκπροσώπους της φιλελεύθερης εξουσίας. Ασφαλώς, μέσω της συστημικής mediακής προπαγάνδας, η αμετροεπής επιθετικότητα του εξουσιαστικού φιλελευθερισμού προβλήθηκε ως μια ορθολογιστική προσέγγιση πίστης στην επιστήμη! Σε κάποιες περιπτώσεις και ως υποτιθέμενη αλληλεγγύη προς τους υπόλοιπους ηθοποιούς, που υποτίθεται ότι έφερε σε δύσκολη θέση ο Σερβετάλης.

Τέλος, για άλλη μια φορά, σε αυτή την διαμάχη έλαμψε δια της αφωνίας της η Αριστερά. Αναμενόμενο, θα έλεγε κανείς, εφόσον αυτή η στάση δεν κάνει τίποτε περισσότερο από το να επιβεβαιώνει την αδυναμία της Αριστεράς να δώσει απαντήσεις σε ιδεολογικά ζητήματα της μεταμοντέρνας νεωτερικότητας από την στιγμή που απεμπόλησε μεγάλο μέρος της σοσιαλιστικής της παράδοσης και μετατράπηκε σε μια «υπερ-προοδευτική» απόληξη του κυρίαρχου φιλελευθερισμού.


Ας δούμε όμως το περιεχόμενο της διαμάχης πριν εκφράσουμε την δική μας θέση. Στην επίθεση κατά του Σερβετάλη έλαβαν μέρος πολλοί και διάφοροι θιασώτες του συστημικού φιλελευθερισμού. Από κρατικοδίαιτους αθλητικογράφους που προπαγανδίζουν την ελεύθερη αγορά μέχρι καλλιτέχνες, ηθοποιούς και δημοσιογράφους. Κάποιοι από αυτούς μίλησαν για το «άγιο δισκοπότηρο» της ιατρικής επιστήμης που υποτίθεται πως είναι το εμβόλιο, το οποίο τάχα υπονόμευσε η στάση του ηθοποιού. Άλλοι αναφέρθηκαν στην υποτιθέμενη αντισυναδελφική του στάση, με την δικαιολογία ότι κινδύνευσαν να χάσουν την δουλειά τους οι υπόλοιποι συντελεστές της θεατρικής παράστασης. Ορισμένοι -και μάλιστα ηθοποιοί- υποστήριξαν ότι η τέχνη είναι κάτι καταφανώς υποδεέστερο από την επιστήμη και πως οι καλλιτέχνες θα πρέπει να υποτάσσονται στα κελεύσματα των επιστημόνων. Τέλος, ο πολύς κύριος Πέτρος Τατσόπουλος έφτασε στο σημείο να δηλώσει ότι δεν θα πρέπει να έχει κανείς το δικαίωμα να εκφράζει σκεπτικισμό προς τα θέσφατα της ιδεολογικής ηγεμονίας των καιρών μας.

Είναι άραγε εύλογα τα παραπάνω επιχειρήματα; Για να δούμε. Ας ξεκινήσουμε με αυτούς που υποστήριξαν ότι το εμβόλιο είναι το «άγιο δισκοπότηρο» της ιατρικής άμυνας απέναντι στον covid19. Καταρχάς αυτοί που επικαλούνται την επιστήμη καλό είναι να μάθουν επιτέλους ότι δεν υπάρχουν ακόμη επαρκή ιατρικά δεδομένα που να βεβαιώνουν την υπερβολική αυτή τους διατύπωση. Και όταν δεν υπάρχουν επαρκή επαληθευμένα δεδομένα, η ιατρική, ως εμπειρική εν πολλοίς επιστήμη, βασίζεται στα εμπειρικά δεδομένα. Τι μας δείχνουν λοιπόν τα εμπειρικά δεδομένα μέχρι στιγμής; Θα μιλήσω εκφράζοντας την προσωπική μου εμπειρία. Ο πατέρας μου ήταν εμβολιασμένος και με τις δύο δόσεις. Λίγο πριν περάσει το εξάμηνο και χρειαστεί να κάνει την «αναμνηστική» τρίτη δόση, κόλλησε τον ιό. Πέρασε την νόσο αρκετά ήπια, με πυρετό που δεν ξεπέρασε το 38,2 και καταρροή μύτης για λίγες μέρες. Μετά από πέντε μέρες κόλλησε κι εμένα. Πέρασα την νόσο με πιο έντονα συμπτώματα και υψηλότερο πυρετό. Μια εβδομάδα αργότερα είχε υποχωρήσει. Όταν επισκεφθήκαμε την γιατρό μας είπε ότι υπάρχει μεγάλος αριθμός ασθενών της που νόσησαν μολονότι ήταν εμβολιασμένοι μόλις πριν δυο ή τρεις μήνες. Το πρώτο εμπειρικό συμπέρασμα που εξάγεται, λοιπόν, είναι ότι το εμβόλιο, που τα συστημικά φερέφωνα παρουσιάζουν ως «δισκοπότηρο» της ιατρικής κατά του ιού, παρέχει μια κάλυψη που, με ικανοποιητικές πιθανότητες, προφυλάσσει τους εμβολιασμένους μόνο από το ενδεχόμενο να χάσουν την ζωή τους ή από εκείνο της νοσηλείας σε ΜΕΘ. Δεν τους προφυλάσσει από το ενδεχόμενο να νοσήσουν με μεσαίας ή μεγάλης έντασης συμπτώματα. Ούτε αποτρέπει την πιθανότητα ένας εμβολιασμένος να ασθενήσει και να κολλήσει τον ιό σε οποιονδήποτε άλλο, εμβολιασμένο ή ανεμβολίαστο. Συνεπώς η απαγόρευση της εισόδου των ανεβολίαστων σε κλειστούς χώρους την μόνη λογική που θα μπορούσε να εξυπηρετήσει είναι εκείνη της προστασίας των ίδιων των ανεμβολίαστων. Λέτε να δείχνουν τέτοια φροντίδα για τους ανεμβολίαστους συνανθρώπους μας οι εκφραστές του συστημικού φιλελευθερισμού; Μόνο ως αστείο θα ακουγόταν κάτι τέτοιο. 


Πάμε τώρα στο ζήτημα της υποτιθέμενης αντισυναδελφικής στάσης του Σερβετάλη. Οι ανθρωποφάγοι της φιλελεύθερης εξουσίας κραυγάζουν, σαρκάζονται, θέτουν στο στόχαστρο τον συγκεκριμένο ηθοποιό, προβάλλοντας το επιχείρημα της αντισυναδελφικής στάσης. Αγνοούν ωστόσο την διευκρίνιση της ίδιας της παραγωγής που ανέβασε την παράσταση. Η διεύθυνση της παραγωγής επισήμανε ότι, πριν αρχίσουν οι πρόβες, ο ηθοποιός είχε ξεκαθαρίσει ότι σε περίπτωση που αποφασιζόταν η απαγόρευση της προσέλευσης των ανεμβολίαστων στα θέατρα εκείνος θα αποχωρούσε. Συνεπώς ήταν ευθύνη της παραγωγής και των άλλων οργανωτών της παράστασης να πάρουν το ρίσκο. Αν ήθελαν να σιγουρέψουν το ενδεχόμενο να μην αντιμετωπίσει η παράσταση τέτοιο θέμα θα μπορούσαν να επιλέξουν εξαρχής έναν άλλο ηθοποιό γι αυτό τον ρόλο. Ωστόσο το γεγονός ότι ο Σερβετάλης έχει καταστεί αρκετά δημοφιλής την τελευταία χρονική περίοδο, μάλλον τους απέτρεψε από το να το κάνουν. Συμπερασματικά ο ηθοποιός φάνηκε συνεπής με την αρχική του στάση. Αν κάποιοι θέλησαν να πάρουν το ρίσκο να έχουν ένα ηθοποιό με την δημοφιλία του στην παράσταση είναι κάτι που αφορά εκείνους.

Όσον αφορά την ηθοποιό που δήλωσε ότι η τέχνη είναι υποδεέστερη από την επιστήμη φρονώ ότι δεν υπάρχει καλύτερος τρόπος ώστε να αποδειχτεί το κατάντημα των τεχνών και της υποκριτικής στην Ελλάδα της εποχής μας. Αν οι ηθοποιοί σκέπτονται έτσι δεν είναι δύσκολο να καταλάβει κανείς ποιο είναι το μορφωτικό τους εύρος και ποια είναι τα όρια της υποκριτικής τους δυναμικής.


Άφησα για το τέλος τον Πέτρο Τατσόπουλο. Κύριε Τατσόπουλε είσαι λάθος, όπως και να το δούμε το ζήτημα. Αν ακολουθήσουμε την δική σου φιλελεύθερη ιδεολογική παράδοση και δεχτούμε ότι κάποια δικαιώματα (ανάμεσα σε αυτά κι εκείνο της ελεύθερης έκφρασης γνώμης) είναι εγγεγραμμένα εκ φύσεως σε κάθε κοινωνικό σύνολο και αποτελούν έμφυτα γνωρίσματα της ανθρώπινης αντίληψης, τότε εσύ αντιφάσκεις με την ιδεολογία σου με το να δηλώνεις ότι κάποιος πρέπει να τα στερηθεί. Αν, από την άλλη, ακολουθήσουμε την δική μας ιδεολογική παράδοση και δεχτούμε ότι τα περισσότερα απ’ όσα ο φιλελευθερισμός ονομάζει ως «δικαιώματα του ανθρώπου» είναι ιδεολογικές κατασκευές που δεν έχουν καμία σχέση με την φυσική κατάσταση της ανθρώπινης συνείδησης, τότε και πάλι είσαι λάθος γιατί δεν έχεις κανέναν θεσμικό ρόλο ώστε να αποφασίζεις ποια από τα «κατασκευασμένα δικαιώματα» δικαιούται να υιοθετεί ο κάθε συμπολίτης μας. Αυτό που κάνεις είναι να χρησιμοποιείς την δύναμη του δημόσιου λόγου, που το σύστημα εξουσίας φρόντισε να σου χαρίσει γενναιόδωρα από την εποχή του Σημίτη κι έπειτα, για να ασκείς φραστική βία απέναντι σε συμπολίτες σου. Μην κλαψουρίσεις, λοιπόν, αν σε συναντήσει ποτέ κανείς στον δρόμο και θελήσει να σου ανταποδώσει την επικοινωνιακή βία που ασκείς.   

Συνοψίζοντας όλα τα παραπάνω αντιλαμβάνεται εύκολα κανείς το προφανές. Το φιλελεύθερο σκυλολόι που χίμηξε επικοινωνιακά στον Σερβετάλη είχε έναν πολύ πιο ουσιαστικό λόγο, από την στάση του ηθοποιού στο ζήτημα των ανεμβολίαστων, προκειμένου να οργανώσει την επικοινωνιακή αυτή επίθεση. Στην ουσία οι περισσότεροι εμπλεκόμενοι έδρασαν ως επιμέρους βραχίονες του ιδεολογικού μηχανισμού που διαθέτει το ελλαδικό σύστημα εξουσίας. Και, ασφαλώς, δεν το έκαναν γιατί φοβήθηκαν την ασκητικά αναιμική ιδεολογία του ηθοποιού. Εκείνο που θέλησαν να αποφύγουν είναι η πιθανότητα ένας άνθρωπος που χαίρει δημόσιας αναγνώρισης και συμπάθειας να τολμήσει να διαφοροποιηθεί από την ιδεολογική γραμμή του εξουσιαστικού φιλελευθερισμού που επιβάλει στον δημόσιο λόγο η γερμανική πρεσβεία σε συνεργασία με εγχώριες ελίτ και -ασφαλώς- με τον αμερικανικό παράγοντα.


Το σύστημα που εγκαθίδρυσε ο Κώστας Σημίτης, ως τοποτηρητής των Βρυξελλών και του Βερολίνου, είναι ακόμη αυτό που ορίζει την πολιτιστική ιδεολογία της ελλαδικής εξουσίας. Άλλοτε υπό την κάλυψη της κυβέρνησης Σαμαρά, άλλοτε υπό την φροντίδα του δικτύου της οικογένειας Μητσοτάκη, κάποτε με την Αριστερά να εκλιπαρεί για να λάβει κι εκείνη την «ευλογία» του, πάντοτε με την ελλαδική μεγαλοαστική τάξη στις υπηρεσίες του. Το «σύστημα Σημίτη» ελέγχει τις ζυμώσεις των ιδεών στους ακαδημαϊκούς, τους δημοσιογραφικούς, τους λογοτεχνικούς και τους καλλιτεχνικούς χώρους. Και φροντίζει να πνίγει εν τη γενέσει της οποιαδήποτε πιθανότητα αμφισβήτησης της ιδεολογικής ηγεμονίας του εξουσιαστικού φιλελευθερισμού. 

Αν ανατρέξουμε στο παρελθόν θα διαπιστώσουμε ότι το «σύστημα Σημίτη» δεν δυσκολεύτηκε να εγκαθιδρύσει την ιδεολογική ηγεμονία του εξουσιαστικού φιλελευθερισμού στον χώρο της δημοσιογραφίας και της διανόησης. Έχοντας θέσει τα θεμέλια αυτής της εξουσίας από την εποχή που ξεκίνησαν να εκπέμπουν τα κανάλια της ιδιωτικής τηλεόρασης, οι πιονέροι του βρήκαν στο πρόσωπο του Κώστα Σημίτη τον πολιτικό επικεφαλής του δικτύου τους. Κατά τα τέλη της δεκαετίας του ’90 και ως τα μέσα εκείνης του ’00 ο κύριος αντίπαλος του συστήματος Σημίτη, δηλαδή ο Κώστας Καραμανλής, δεν τόλμησε να αντιπαραθέσει το κόμμα του ευθέως στην ιδεολογική ηγεμονία του αντιπάλου του.


Ο Καραμανλής άφησε τους βοηθητικούς, προς την τότε Νέα Δημοκρατία, πόλους να αντιπαρατεθούν με τους «εκσυγχρονιστές». Ένας εξ αυτών ήταν ο μακαριστός αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος. Ο Χριστόδουλος πρόκρινε έναν λαϊκιστικό χριστιανοδημοκρατικό συντηρητισμό, ο οποίος είχε απήχηση σε λαϊκά στρώματα της Δεξιάς. Ωστόσο το περιεχόμενό της ιδεολογίας του ήταν αδύναμο καθώς δεν στηριζόταν σε σοβαρά θεωρητικά θεμέλια. Η λαϊκή αποδοχή αυτής της ιδεολογίας βασίστηκε κυρίως στην χαρισματική προσωπικότητα του εκφραστή της. Όταν ο Χριστόδουλος έχασε μέρος της αντισυστημικής του αίγλης επειδή χαμήλωσε τους τόνους για να βοηθήσει τον Καραμανλή ως πρωθυπουργό και, κυρίως, όταν τον βρήκε απροσδόκητα ο θάνατος, η χριστιανοδημοκρατικά συντηρητική του ιδεολογία διαλύθηκε εις τα εξ ων συνετέθη και η απήχησή της εξανεμίστηκε.    

Άλλος αντίπαλος των «εκσυγχρονιστών» την ίδια περίοδο ήταν το ΚΚΕ. Το συγκεκριμένο κόμμα, κατά την εποχή της παντοδυναμίας της Αλέκας Παπαρρήγα, ανέσυρε ένα λαϊκοπατριωτικό προφίλ και βελτίωσε τις σχέσεις του με την εκκλησία του Χριστόδουλου στο πλαίσιο της άτυπης συμμαχίας τους ενάντια στους «εκσυγχρονιστές». Ωστόσο η δυναμική αυτής της συμμαχίας πέτυχε μόνο μια πρόσκαιρη ανάσχεση της επιρροής της ιδεολογίας των «εκσυγχρονιστών» στα λαϊκά στρώματα και δεν μπόρεσε, ούτε τόλμησε, να χτυπήσει το τεράστιο θεσμικό δίκτυο (στα ΜΜΕ, στην ακαδημαϊκή διανόηση και στους κύκλους της αστικής τάξης) που στα πλοκάμια του οποίου είχαν στήσει την εξουσιαστική τους δυναμική οι «εκσυγχρονιστές».


Όταν περάσαμε στην εποχή των μνημονίων η μεγάλη έκλαμψη του ελληνικού λαού ενάντια στην ιδεολογική ηγεμονία των φιλελεύθερων «εκσυγχρονιστών» ήρθε με το κίνημα των Αγανακτισμένων του 2011. Όμως, τόσο η πολιτική χρεωκοπία του ΣΥΡΙΖΑ, των ΑΝΕΛ, της Χρυσής Αυγής και των υπολοίπων μικρότερων κομμάτων που υιοθέτησαν στοιχεία της ιδεολογίας των Αγανακτισμένων, όσο και η απροκάλυπτα κατακτητική επιβολή της ατζέντας της Μέρκελ στην ελληνική πραγματικότητα, έδωσε την ευκαιρία στους «εκσυγχρονιστές» να εξαπολύσουν, ως μηχανισμός της «μερκελικής κατοχής» πλέον, μια άνευ προηγουμένου επικοινωνιακή επίθεση κατά του υποτιθέμενου λαϊκισμού της ελληνικής κοινωνίας προκειμένου να εμβαθύνουν την αποδοχή της ιδεολογικής τους ηγεμονίας. Και πράγματι τα κατάφεραν. Μέσα από τον συνεχή βομβαρδισμό των ΜΜΕ και έχοντας τις πλάτες της, πανίσχυρης σε αυτή την ιστορική συγκυρία, ελλαδικής Δεξιάς μετέτρεψαν το μεγαλύτερο μέρος της ελληνικής κοινωνίας σε έναν liberal ανήθικο, υλιστικό και διεθνιστικό πολτό. Έναν πολτό που αδυνατεί να σκεφτεί και να ζήσει μακριά από τα κίβδηλα στολίδια της καθημερινής mediακής παρακμής.  

Υφίσταται, λοιπόν, το ερώτημα αν μπορεί κανείς να απαντήσει σήμερα στην παντοδυναμία της εκσυγχρονιστικής ελίτ που αναπαράγει την ιδεολογική ηγεμονία του εξουσιαστικού φιλελευθερισμού. Η ελλαδική Αριστερά είναι χρεωκοπημένη και μεγάλο μέρος της έχει αποσυνδεθεί από την σοσιαλιστική ιδεολογική παράδοση, μετατρεπόμενη σε μια εναλλακτικά προοδευτική εκδοχή του εξουσιαστικού φιλελευθερισμού. Η ελλαδική Δεξιά είτε έχει απορροφηθεί από  τον φιλελεύθερο «εκσυγχρονισμό», είτε εκπίπτει στον ημιπαρανοϊκό λόγο και τις κραυγές της συνωμοσιολογίας των τραμπιστών, είτε αναλώνεται σε κάποιες εθνοκεντρικές αναλύσεις οι οποίες όμως βασίζονται κι αυτές στις αρχές της πολιτικής παράδοσης του φιλελευθερισμού. Είναι προφανές ότι ο μόνος λόγος που μπορεί να σταθεί με αξιώσεις απέναντι στην ιδεολογική δικτατορία των «εκσυγχρονιστών» είναι εκείνος του ρομαντικού παραδοσιοκρατικού εθνικισμού. Ελπίζουμε ότι καθημερινά γίνονται όλο και περισσότεροι οι αναγνώστες μας που το αντιλαμβάνονται.


Φρονούμε επίσης ότι θα αντιληφθούν και κάτι ακόμη. Ότι δεν αρκεί η προσωπική μας αποστασιοποίηση από την φιλελεύθερη παρακμή και η εσωτερική μας καλλιέργεια υπό τις συντεταγμένες της κοσμοθεώρησης του Ρομαντισμού. Πρέπει και να κοινωνήσουμε αυτήν μας την διαφορετικότητα. Όπως έγραφε ο Τζων Ράσκιν κάνοντας ένα λογοπαίγνιο με την ελληνική και την αγγλική γλώσσα, στην αρχαία Ελλάδα εκείνοι που ιδιώτευαν και παραμελούσαν τα κοινά κρίνονταν ως υποδεέστεροι ενώ αν γραφτεί με αγγλικούς χαρακτήρες η λέξη «ιδιώτης» σημαίνει ηλίθιος (idiot). Οφείλουμε στο όνομα της ελληνικής μας ιστορίας να δώσουμε την μάχη μας ενάντια στην ιδεολογική ηγεμονία του φιλελευθερισμού και ενάντια στην πολιτικο-οικονομική κυριαρχία του καπιταλισμού, πάντοτε εμπνεόμενοι την ιδεολογία του αντιδιαφωτιστικού εθνικιστικού Ρομαντισμού. Ο μόνος δρόμος προκειμένου να γίνει αυτό έχει περιγραφτεί από τον Αλαίν ντε Μπενουά. Είναι η δημιουργία χώρων απομακρυσμένων από τις ζώνες της φιλελεύθερης κυριαρχίας, που θα δίνουν την δυνατότητα να απλωθούν οι κοινές αξίες, να κυκλοφορήσουν οι ιδέες, να ενθαρρυνθεί η ιδιότητα του ενεργού πολίτη και να αναπτυχθούν τα δικά μας επικοινωνιακά μέσα. Η Φ.ΛΕ.ΦΑ.ΛΟ. επιτελεί αυτόν ακριβώς τον ρόλο ως πυρήνας φοιτητών και νέων ανθρώπων. Αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει όλα να περιστρέφονται γύρω της. Οι υπόλοιποι μπορούν να δημιουργήσουν τους δικούς τους σχηματισμούς. Εκείνο που έχει σημασία είναι η επικοινωνία, η κοινότητα, ο σχηματισμός του δικού μας μετώπου άρθρωσης λόγου από επιμέρους ομαδώσεις και πρωτοβουλίες.

Οι φωτογραφίες που συνοδεύουν το άρθρο τραβήχτηκαν στην τελευταία αφισοκόλληση της λέσχης μας.

Σχόλια:

Ανώνυμος Ο/Η Ανώνυμος είπε...

Ρομαντικοί εθνικοεπαναστάτες στους δρόμους με συνεχή ακτιβισμό, και γκαρσονια της ακροδεξιάς σε εκπομπουλες της πλακιτσας με Πατριαρχες και τρελοθοδωρους.

Η πραγματικότητα πονάει τους ποπωτικούς και λοιπούς αφαντους.

Τρίτη, 30 Νοεμβρίου, 2021

 
Ανώνυμος Η Φοιτητική Λέσχη Φανταστικής Λογοτεχνίας είπε...

Πότε πρόλαβες να το διαβάσεις ρε φίλε; Μόλις πριν λίγα λεπτά το ανεβάσαμε! Έχουμε τόσο συνεπείς αναγνώστες;

Τρίτη, 30 Νοεμβρίου, 2021

 
Ανώνυμος Ο/Η Ανώνυμος είπε...

Με ένα δάχτυλο πανω απο το κλικαρισμα της "ανανέωσης σελίδας" είμαστε οι εκατοντάδες φανατικοι αναγνώστες σας κάθε μέρα.

Αντιθετα κάτι άλλους πουθεναδες δεν τους διαβάζουν ούτε τα ακροδεξιά γκόμπλιν του ρεστοραν.

Τρίτη, 30 Νοεμβρίου, 2021

 
Ανώνυμος Ο/Η Ανώνυμος είπε...

Πολύ εύστοχο άρθρο, μπράβο

Τρίτη, 30 Νοεμβρίου, 2021

 Ο/Η Ανώνυμος είπε...

Το εντυπωσιακό στην περίπτωση Σερβετάλη ήταν το μένος με το οποίο του επιτέθηκαν επικοινωνιακά οι φιλελεύθεροι. Ο ίδιος ήταν εξαιρετικά μετρημένος στις δηλώσεις του. Από την άλλη είδαμε για 2-3 άρθρα επί άρθρων σε κάθε φυλλάδα, σε κάθε ειδησεογραφικό, από κάθε πικραμένο με ύφος μεταξύ ιεροεξεταστή και εισαγγελέα στις δίκες τις Μόσχας.

Η γύμνια της "αριστεράς" φαίνεται εξαιρετικά καθαρά από την στάση που έχει κρατήσει όλο αυτόν τον καιρό στο θέμα του κορονοιού. Καμία πρόταση, καμία διαφορετική προσέγγιση, καμία πολιτική διαφωνία. Η πολιτική τους πρόταση είναι βασικά ο,τι κάνει ήδη ο Κούλης αλλά λίγο πιο σκληρά απέναντι στην εκκλησία και τις παρελάσεις. Για γέλια και για κλάματα

Τρίτη, 30 Νοεμβρίου, 2021

 
ΑνώνυμοςΗ Φοιτητική Λέσχη Φανταστικής Λογοτεχνίας είπε...

Συμφωνούμε με την προϋπόθεση ότι δίπλα στην ανάμνηση από τις δίκες της Μόσχας να τοποθετηθεί και εκείνη από τις διώξεις του μακαρθισμού.

Τρίτη, 30 Νοεμβρίου, 2021

 
Ο/Η Ανώνυμος είπε...

Καλά εννοείται αυτό, παραδείγματα άπειρα

Τετάρτη, 01 Δεκεμβρίου, 2021

 
Ο/Η Ανώνυμος είπε...

Γράψτε ένα άρθρο για το ποια είναι η θέση της ΦΛΕΦΑΛΟ για την πορεία που πρέπει να έχει ο εθνικισμός στην χώρα για να ανέβει ξανά εκλογικά αλλά και να επικρατήσει πολιτιστικά στην νεολαία.

Και απευθύνομαι σε σας διότι γνωστοί Βόλντεμορτ του χώρου μονο κωμικά και φαιδρα πραγματα τύπου "ένωση πατριάρχη-πωποτα-μαροκινου" ή "επιστροφή χαιρετισμών και περιβραχιόνιων" έχουν σαν πολιτικη πρόταση.

Τετάρτη, 01 Δεκεμβρίου, 2021

 
Η Φοιτητική Λέσχη Φανταστικής Λογοτεχνίας είπε...

Φίλε η θέση μας είναι η εξής. Το εκλογικό θέμα το αφήνουμε για λίγο στην άκρη. Γιατί προκειμένου να υπάρξει αληθινό εθνικιστικό κόμμα και μαζική απήχηση πρέπει να υπάρξει πρώτα κίνημα. Και για να υπάρξει πρώτα κίνημα πρέπει να υπάρξει αρχικά ιδεολογική συγκρότηση μιας ομάδας σοβαρών και αποφασισμένων ανθρώπων, η οποία να οργανώσει και να απλώσει ένα κίνημα σκέψης.

Σε αυτή την ατραπό κινούμαστε. Προσπαθούμε να δημιουργήσουμε ένα αυτόνομο κίνημα σκέψης. Αυθεντικό και διαφοροποιημένο από τις Δεξιές ρέπλικες που έχει κατασκευάσει το σύστημα εξουσίας. Ένα κίνημα σκέψης που πρέπει να αποκτήσει ώθηση μέσα από το μεγάλο όπλο της εποχής μας. Την λαϊκή μαζική κουλτούρα. Πρέπει να ενώσουμε το υψηλό (θεμελιώδεις αρχές της ιδεολογίας μας, φιλοσοφικές ανησυχίες, αισθητικές προτάσεις) με το λαϊκό (πολιτιστική πολιτική) ώστε να συγκροτήσουμε μια συνολική αντιπρόταση στον εξουσιαστικό φιλελευθερισμό, η οποία και την παραδοσιακή μας ιδεολογική προσέγγιση να προφυλάσσει και στις συνθήκες του παρόντος να μπορεί να ανταποκριθεί.

Κοντολογίς χρειαζόμαστε παιδιά που να διαβάζουν και να γράφουν (προκειμένου να καταλάβουν και να διαδώσουν τις θεμελιώδεις αρχές της ιδεολογίας μας), παιδιά που να δημιουργούν (σκιτσογράφους, γραφίστες, εικαστικούς κλπ), παιδιά που να μην φοβούνται. Αν αυτή η "πρωτοπορία" σχηματιστεί, το επόμενο στάδιο θα είναι η αναδιοργάνωση της όλης δράσης σε μεγαλύτερης κλίμακας πεδία (ανοιχτές εκδηλώσεις, γραφεία, οργανωτικές πρωτοβουλίες σε δήμους, οργανωμένη συμμετοχή σε συνδικάτα κλπ).

Ωστόσο για να γίνουν όλα αυτά απαραίτητη προϋπόθεση είναι η συμμετοχή. Το γράφουμε και στο άρθρο. Αν δεν υπάρχει στελέχωση της ΦΛΕΦΑΛΟ ή σχηματισμός άλλων αντίστοιχων ομάδων που θα συνεργαστούν με εμάς και μεταξύ τους δεν θα γίνει τίποτα. Περισσότερα παιδιά που συμμετέχουν σημαίνει περισσότερα άρθρα, περισσότερες παρουσίες σε δράσεις και εκδηλώσεις, περισσότερες φωνές αντίστασης. Αλλά και μεγαλύτερη οικονομική αυτοοργάνωσή, που σημαίνει περισσότερα περιοδικά, περισσότερες αφίσες, γραφεία κάποια στιγμή, συμπερασματικά μεγαλύτερη οργανωτική δυνατότητα.

Όσο δεν υπάρχει αυτό το υπόβαθρο και η διάθεση για δουλειά στην κοινωνική βάση, όσα κόμματα και αν δημιουργηθούν, όσο ευνοϊκές συγκυρίες και αν υπάρξουν, όλα θα γκρεμίζονται στην πρώτη δυσκολία. Είναι σαν να έχεις μια πολυκατοικία με κούφια θεμέλια. Θα γκρεμιστεί στο πρώτο τράνταγμα.

Τετάρτη, 01 Δεκεμβρίου, 2021

 
Ανώνυμος Ο Flammentrupp είπε...

Η περίπτωση Σερβετάλη είναι κάτι που δεν θα έπρεπε να απασχολήσει πάνω από 5 λεπτά τις ειδήσεις ή τις ανάλογες εκπομπές. Αν είχε κάποιο ατύχημα, που θα έκανε την παράσταση να αναβληθεί για λίγες ημέρες, τόσο θα κρατούσε.

Απλά, ο τύπος έχει δηλώσει πιστός χριστιανός και έπαιξε το ρόλο του αγίου Νεκταρίου. Αν ήταν ένας κοινός μπαφιάρης και είχε παίξει το ρόλο του Τσε Γκεβάρα ή του Άρη Βελουχιώτη, θα ήταν ο επί Γης Έλληνας Θεός τώρα.

Από τη στιγμή που τα αφεντικά και οι συνάδελφοι του γνώριζαν εδώ και 4 (!!!) μήνες "τι θα γινόταν αν..." και ανέλαβαν το ρίσκο, θα έπρεπε να παίζει τουμπέκα και όχι αυτός ο βόθρος. Αλλά εντάξει, ο βόθρος κουράδες θα βγάλει, όχι γαρδένιες.

Εδώ επιστράτευσαν και επιχειρήματα τύπου "γιατί δεν τον ενοχλεί ο διαχωρισμός ανδρών-γυναικών σε ότι αφορά το Άγιο Όρος;". Ότι δηλαδή, τους τύπους που 24 ώρες το 24ωρο βρίζουν χυδαία τους χριστιανούς για τα πιστεύω τους, τους έπιασε ο πόνος για την θεία τους την Κούλα την θεούσα που δεν μπορεί να πάει να προσκυνήσει εκεί, διότι οι πεντακοσιεςεκατοντριανταπέντε χιλιάδες μοναστήρια στην υπόλοιπη Ελλάδα δεν είναι αρκετά.

Το κακό είναι πως οι Τατσόπουλοι και οι λοιποί υποτακτικοί μπονόμπο της σύγχρονης ελληνικής κοινωνίας δεν ψοφάνε με τον κορονοϊό. Ούτε ο Χάρος δεν τους θέλει. Ας ελπίσουμε ότι ο Sol Invictus που γιορτάζει σε λίγες ημέρες, θα του αλλάξει γνώμη.

Και μιας και ο συντάκτης του άρθρου έγραψε "... οι γνωστοί ημιπαράφρονες της συνωμοσιολογικής Δεξιάς", ας δούμε ένα σημερινό σχόλιο από το σύμπαν του facebook :

"[Οι Illuminati] Θέλουν οι άνθρωποι να ζουν μέχρι τα 60. Σε λίγο καιρό δεν θα μπορούμε να επικοινωνούμε ελεύθερα, γιατί θα επιβάλουν ογκοχρεωση στο διαδίκτυο. Και όσοι έχουν εμβολιαστεί, θα μπορούν να τους προγραμματίζουν όπως θέλουν με τα δίκτυα 5g. Θα μπορούν να τους εξαφανίζουν, η να τους αλλάζουν μορφή μπροστά μας".

Αυτό το σχόλιο έχει μέχρι στιγμής 4 likes.

Γατάκι Μαμούτε, νόμιζες πως επειδή δεν έχεις κινητό 5G θα γλύτωνες...
Το νου σου στραβάδι!!! Θα σε εξαφανίσουν και θα σε εμφανίσουν μέσα στην κουζίνα του εστιατορίου και τότε θα ψάχνεις πατσά να κρυφτείς!!!

Ελπίζω να δείξουν λίγο από το άπειρο έλεος τους οι φιλελεήμονες επικυρίαρχοι και να σε μεταμορφώσουν σε μπλε "Avatar", όπως στην ομώνυμη ταινία, και όχι σε κάτι άλλο. Μόνο με τέτοιο τρολάρισμα θα μετανοήσεις.

Τετάρτη, 01 Δεκεμβρίου, 2021

Ανώνυμος Ο/Η Φοιτητική Λέσχη Φανταστικής Λογοτεχνίας είπε...

"Διχασμένες προσωπικότητες. Πολύ επικίνδυνοι. Είναι κάτι ανάμεσα σε ξαδέρφες και αδερφές από την Αγγλία. Σαν να λέτε, περιμένω την αδερφή μου να γυρίσει απ' το Λονδίνο. Τέτοιοι είναι".

Τάδε έφη Αλέκος Θεοφιλόπουλος και ταιριάζει γάντι σε πολλούς από όσους αναφέρεις.

Τετάρτη, 01 Δεκεμβρίου, 2021

/Η Ανώνυμος είπε...

Καλά φτιάξτε πρώτα μια αφίσα της προκοπής με σοβαρα πολιτικά μηνύματα και μετά μιλάμε για το πόσο μεγάλοι άντρες ή γυναίκες ή ουδέτερα είστε.
Γιατί όταν μιλάς για Νίτσε και Βύρωνα πρέπει να είσαι σαν αυτους ή να έχεις γράψει έστω κάτι σαν αυτούς.
Όποτε μέχρι τότε σιωπή

Τετάρτη, 01 Δεκεμβρίου, 2021

 
Ανώνυμος Η Φοιτητική Λέσχη Φανταστικής Λογοτεχνίας είπε...

Αν για να μιλά κανείς για Νίτσε και Βύρωνα πρέπει να γράφει σαν κι αυτούς, τότε σύμφωνα με την λογική σου δεν θα έπρεπε να μιλά κανείς για αυτούς σε όλο τον κόσμο.. 😆😂

Καταλαβαίνεις τι γράφεις ή σας έχουμε προκαλέσει vertigo;

Τετάρτη, 01 Δεκεμβρίου, 2021

 
 Ο/Η Ανώνυμος είπε...

Το vertigo που τους έχετε προκαλέσει είναι δεδομένο. Εγώ για τις αφίσες θέλω να πω. Είναι μακράν καλύτερες από εκείνες της Χρυσής Αυγής. Δεν συζητώ για τις άλλες ομάδες γιατί δεν έχουν καμία για κάνουμε σύγκριση. Εκτός από τα χαρτιά υγείας των πιστών του Πώποτα που εξυμνούσαν τους προγόνους των Μητσοτάκηδων και ρίχτηκαν στο μνημείο του Δραγούμη.

Τετάρτη, 01 Δεκεμβρίου, 2021

 
Ανώνυμος Ο/Η Ανώνυμος είπε...

Βερτιγκο έχεις εσύ μάλλον.
Συγκρινες τον εαυτό σου με τον Νίτσε και τον Βύρωνα και απλά σου είπα ότι για να είσαι αλαζόνας σαν αυτούς πρέπει να έχεις γράψει έστω κάτι σαν αυτούς.
Δεν είπα αν μπορείς ή όχι να μιλήσεις για αυτούς. Μίλα και για το μικρό μου πόνυ δεν με νοιάζει.
Απλά ξεκαβαλισε το καλαμι.
Γιατί δεν φτιάχνεται καλύτερες αφίσες ούτε από τον Σωρρα κα αυτό είναι λιγάκι πρόβλημα.
Πάρτε τον γραφιστα του και μιλήστε τους να σας φτιάξει τις αφίσες δεν απεχετε ειστε και οι δύο στον κόσμο σας και στην φαντασία σας

Τετάρτη, 01 Δεκεμβρίου, 2021

 
Ανώνυμος Ο/Η Ανώνυμος είπε...

Σημασια έχει τώρα η αφίσα η ίδια σαν χαρτί η το εύστοχο μήνυμα που αυτή διαφημίζει; ρε εικονομαχιες αλά Βυζάντιο θα ανάστησετε το 2021 με τις ευλογίες του ακροδεξιού ρεστοραν; δε κοιτατε που είστε μονο εκπομπές και καθόλου δράση μιλάτε και ολας απο πανω

Τετάρτη, 01 Δεκεμβρίου, 2021

 
Ανώνυμος Η Φοιτητική Λέσχη Φανταστικής Λογοτεχνίας είπε...

Αφού ξέρεις ότι είμαστε άσπλαχνοι απέναντι σε πλάσματα όπως εσύ. Γιατί το παιδεύεις; Δεν θα σου δείξουμε έλεος όσο και να προσπαθείς να σώσεις την ανοησία σου μέσα από υπεκφυγές.

Πάμε να δούμε τι έγραψες; "Γιατί όταν μιλάς για Νίτσε και Βύρωνα πρέπει να είσαι σαν κι αυτούς ή να έχεις γράψει έστω κάτι σαν κι αυτούς." Εάν είσαι αλλοδαπή το καταλαβαίνουμε. Είναι δύσκολα τα ελληνικά. Αν όμως είσαι αυτόχθων δυστυχώς για σένα η παραπάνω φράση έχει συγκεκριμένο νόημα. Είναι αυτό στο οποίο απαντήσαμε. Verba volant, scripta manent. Όπως έλεγαν οι Λατίνοι.

Όσον αφορά το ενδιαφέρον σου για τις αφίσες μας είναι συγκινητικό. Αλλά δεν θα το λάβουμε υπόψη. Γιατί παραμένουμε αλαζόνες.

Αν γνώριζες λίγα πράγματα από την αγροτική ζωή θα μπορούσαμε να σου εξηγήσουμε ότι το καλάμι είναι το καλύτερο όπλο απέναντι στα φίδια. Για κάποιο λόγο, όταν τα χτυπάς με αυτό, τα φίδια μουδιάζουν. Πολύ περισσότερο απ' ότι έχεις μουδιάσει εσύ και η παρέα σου διαβάζοντάς μας.

Ο γραφίστας μας και εμείς ασφαλώς οραματιζόμαστε έναν άλλο κόσμο με την φαντασία μας. Το στοίχημα είναι να κάνουμε την φαντασία μας απελευθερωτική πραγματικότητα για την Ελλάδα και αληθινό εφιάλτη για εσάς.

Τετάρτη, 01 Δεκεμβρίου, 2021

 
Ανώνυμος Ο/Η Ανώνυμος είπε...

Όταν μιλάς και αναφέρεις τον Νίτσε και τον Βύρωνα σαν παραδείγματα συμπεριφορας προφανώς πρεπει να είσαι κάτι ανάλογο με αυτούς. Μάθε ελληνικά φιλαρακο και γράψε και καλύτερα συνθήματα. Αυτά είναι λες και τα έγραψε 15 χρόνο.
Επίσης ρε φίλε εσύ τι είσαι που δεν θα χαριστεις κιόλας;
Άντε βγες από την αιώνια εφηβεία και την φούσκα σου να πούμε.
Σε έχουμε πάρει όλοι στο δούλεμα

Τετάρτη, 01 Δεκεμβρίου, 2021

 
Ανώνυμος Ο/Η Ανώνυμος είπε...

Ο Νίτσε έλεγε επίσης ότι η φιλαυτία είναι αντιστρόφως ανάλογη αυτού που την έχει. Ορισμένοι αξίζουν δικαιωματικά να είναι αλαζόνες και να παινεύονται για τον εαυτό τους άλλοι πάλι δείχνοντας τόσο έκδηλα τον εγωισμό και την έπαρση τους ενώ παραμένουν πουθενάδες προκαλούν τον γέλωτα και την αηδία. Όταν ζητάς πρώτα από όλα σοβαρότητα και έχεις κάνει σημαία σου την έννοια "αισθητική" αλλά οι αφίσες σου είναι δύο γραμμούλες που αναφέρονται σε εντελώς άσχετα με την επικαιρότητα ζητήματα και μάλιστα με δυσνόητες έννοιες για τον απλό κόσμο όπως "φορμαλισμός" μην έχεις και πολλές αξιώσεις. Για τα καρτούν που έχετε κοτσάρει στο χαρτί δεν μιλάω κάν. Ξωτικά, ιππότες, μάγοι και δένδρα που μιλάνε. Θυμίζει διαφήμιση παιδότοπου. Οποιοσδήποτε περαστικός θα ξεκαρδιστεί στα γέλια πόσο μάλλον μάχιμοι αριστεροί.

Τετάρτη, 01 Δεκεμβρίου, 2021

 
 Η Φοιτητική Λέσχη Φανταστικής Λογοτεχνίας είπε...

"Όταν μιλάς και αναφέρεις τον Νίτσε και τον Βύρωνα σαν παραδείγματα συμπεριφοράς προφανώς πρέπει να είσαι κάτι ανάλογο με αυτούς" έγραψε το ανόητο πλάσμα. Α) Επαναλαμβάνω ότι βάσει αυτού του σκεπτικού δεν θα έπρεπε να μιλά κανείς στον κόσμο για αυτούς, Β) Πριν υποστηριξες ότι θα έπρεπε να γράφει το ίδιο ποιοτικά με αυτούς οποίος αναφέρεται σε αυτούς, τώρα το γυρνάς στο ότι πρέπει να είναι σαν και αυτούς όποιος τους αναφέρει. Έχει μια διαφορά το ένα από το άλλο, ξέρεις..Γ) Όσον αφορά το ποιος ξέρει ελληνικά μάθε πρώτα ποτέ χρησιμοποιείται το "ως" και πότε το "σαν" και μετά τα ξαναλέμε.Δ) Το ίδιο ισχύει και για την λέξη "φορμαλισμός". Είναι δυσνόητες για σένα οι έννοιες των κοινωνικών επιστημών, το καταλαβαίνουμε.

Τώρα στο θέμα των ιπποτών, μπορούμε να σου παραθέσουμε και τον πίνακα του Άβαταρ- ιππότη. Τουλάχιστον οι δικές μας είναι αισθητικά ανώτερες.

Άσχετο με την φοιτητική επικαιρότητα θέμα η πολιτική της Κεραμεως (αν δεν το γνωρίζεις, αυτή απεικονίζει η μία αφίσα) το μακεδονικό και η εναντίωση στον κόσμο της νεωτερικότητας; Λες ε; Μπορεί και να είναι έτσι. Αλλά για αυτό είμαστε ρομαντικοί εθνικιστές και αλαζόνες. Επειδή ενδιαφερόμαστε για την ουσία, ακόμη και πέρα από την επικαιρότητα.

Οι αριστεροί γιατί να ξεκαρδιστούν; Αν έχουν να μας προτείνουν κάτι το συζητάμε. Μαζί σπουδάζουμε. Σε αντίθεση με κάποιους όπως εσύ που σπούδασες στη φτηνή σχολή της ρουφιανιάς.

Τώρα στο τι είμαι που δεν θα σου χαριστώ; Διαχειριστής του ιστολογίου μιας συλλογικότητας με μέλη που γράφουν αυτόνομα και με σεβασμό τις προσεγγίσεις τους και προσπαθούν να δείξουν την πραγματική ιστορία των αρχών της ιδεολογίας μας. Μιας συλλογικότητας στης οποίας μπαίνεις το ιστολόγιο, εκμεταλλεύεσαι τη φιλοξενία για να κάνεις φτηνή προβοκάτσια, υπηρετώντας τον κύριο ιδεολογικό μας αντίπαλο. Για αυτούς τους λόγους και για όσα έχετε κάνει τοσατ χρόνια δεν θα σας χαριστούμε στην κριτική και πολύ περισσότερο δεν θα σας χαριστούμε αν τύχει να συναντηθούμε.

Πέμπτη, 02 Δεκεμβρίου, 2021

 Ο/Η Ανώνυμος είπε...

Καμία απάντηση και συνεχείς υπεκφυγές, δεν το λες και δείγμα ανδρισμού αυτό.
Όπως δεν είναι δείγμα ανδρισμού το ότι ενώ το παίζετε τόσο μάγκες δεν βγαίνετε ΟΛΟΙ με τα ονοματάκια σας και τις φατσούλες σας στις δράσεις. Μια τα βάζετε μια κρύβεστε μια φοβάστε τους ρουφιάνους. Μήπως τελικά απλά δεν θέλετε να πάρετε ευθύνη των λόγων σας;
Εμείς οι υπόλοιποι που γράφουμε πες ειμαστε ρουφιάνοι και δειλοί, εσείς που δεν είσαστε και δεν υπολογίζετε τιποτα δείξτε τον δρόμο.
Δεν είστε και τίποτα σκληροί εξάλλου ούτε κανετε και σοβαρες ακτιβιστικές δράσεις, οποτε δεν καταλαβαίνω τι σας εμποδίζει πέρα από τον φόβο.
Αλλά ρε παιδιά απο την άλλη εσείς είστε μάχιμοι και κανονίζετε ραντεβού για ξύλο τι φοβάστε;
Σύλλογος ..φοιτητων δηλώνεται εξάλλου, το αίμα της παρατεταμένης εφηβείας επρεπε να βραζει στις φλέβες σας.
Αυτά τα ολίγα

Πέμπτη, 02 Δεκεμβρίου, 2021

 
Ανώνυμος Η Φοιτητική Λέσχη Φανταστικής Λογοτεχνίας είπε...

Δεν βγαίνουμε όλοι με τα πρόσωπα μας γιατί ανησυχούμε για το ενδεχόμενο να χρησιμοποιείτε τις φωτογραφίες μας προκειμένου να ενεργοποιηθεί καμία περίεργη φαντασίωση που μπορεί να έχετε.

Μας αρκεί πάντως ότι παραδέχτηκες πως είστε ρουφιάνοι και δειλοί. Σε αυτό θα συμφωνήσουμε.

Τον δρόμο σας τον δείχνουμε. Με αυτά που κάνουμε και με αυτά που γράφουμε. Αν δεν μπορείτε να τον δείτε δεν φταίμε απαραίτητα εμείς (αυτό ήταν παρόμοιο με ατάκα του Σοπενάουερ). Δύσκολο να ακολουθήσουν το μονοπάτι του συμβολικού ιππότη που ζωγράφισε ο Ντύρερ, κάποιοι που, έστω και για την οικονομία της συζήτησης, αποδέχονται ότι είναι ρουφιάνοι.

Πέμπτη, 02 Δεκεμβρίου, 2021

 
Ανώνυμος Ο/Η Ανώνυμος είπε...

Την τάση για έμετο ενεργοποιούν οι φωτογραφίες σας. Καλά κάνετε και δεν ανεβάζετε τις φάτσες σας γιατί θα μας βγαίναν τα μάτια. Σουργελα ε σουργελα.

Πέμπτη, 02 Δεκεμβρίου, 2021

 
Ανώνυμος Ο/Η Φοιτητική Λέσχη Φανταστικής Λογοτεχνίας είπε...

Δημοσιεύσσμε το ένα από τα δύο σχόλια που έγραψες και διαγράψαμε το άλλο για την παιδική χαρά, γιατί αρχίζουν να διαμαρτύρονται αναγνώστες για την παρουσία σας. Στα όσα γράφεις τώρα. Αν και υποθέτουμε ότι τα μάτια σου τα έχουν πετάξει έξω για άλλους λόγους, τουλάχιστον να αποφασίσεις τι θέλετε. Στο ένα σχόλιο διαμαρτύρεσαι γιατί δεν φαίνονται καθαρά τα πρόσωπα όλων μας στις φωτογραφίες και στο άλλο μας λες ότι δεν πρέπει να φαινόμαστε για να μην έχεις ναυτία. Αποφάσισε επιτέλους τι ζητάς από εμάς, από την ζωή σου, από τον κόσμο....

Πέμπτη, 02 Δεκεμβρίου, 2021

 
Ανώνυμος Ο/Η Ανώνυμος είπε...

Έλεος ρε μάγκες τι κατινιές είναι αυτές. Ok και εμένα αισθητικά δεν μου άρεσαν κάποιες από τις αφίσες αλλά αντικειμενικά αυτή με τον ιππότη και η άλλη με τον επιβλητικό νεορομαντικό τα σπάνε. Τη μανία αυτή με την ανωνυμία μάλλον την μοιράζεστε με τον γελοίο νεοεθνικιστή εκδότη, ένα από τα πολλά κοινά σας.

Πέμπτη, 02 Δεκεμβρίου, 2021

 
Ανώνυμος Ο/Η Ανώνυμος είπε...

Θα ήταν χαριτωμένο να ανεβάζεις σχόλια δικά σου με σκοπό να κόψεις τα πιο σοβαρά, αν ήσουν και σωματικά 15 χρόνων.
Στα 40 φεύγα μας δεν νομίζω ότι μας δίνεται η δυνατότητα για βλακείες.
Δεν είπα ότι είμαι καλύτερος αλλά τώρα που βλέπω τις τρίχες στον κρόταφο προσπαθώ να σοβαρευτώ.
Κάντο και εσύ, ίσως τότε καταλάβεις για ποιον λόγο είναι αστείο το όλο πλαισιο που έχεις φτιάξει γύρω σου.

Παρασκευή, 03 Δεκεμβρίου, 2021

 
Η Φοιτητική Λέσχη Φανταστικής Λογοτεχνίας είπε...

Φρόντισε λοιπόν τις τρίχες σου και άσε την λέσχη μας να κάνει αυτό που γνωρίζει.

Παρασκευή, 03 Δεκεμβρίου, 2021

 
Ανώνυμος Ο/Η Ανώνυμος είπε...

Αυτό θα κάνω, σε συμβουλεύω να κάνεις το ίδιο.
Ίσως καταλάβεις μερικά πράγματα καλύτερα.
Βλέπεις δεν τσουλαει το πράγμα.
Σοβαρεψου λιγάκι και σκέψου στα άτομο της ηλικίας σου μην γίνεσαι περίγελος

Παρασκευή, 03 Δεκεμβρίου, 2021

 
Ανώνυμος Ο/Η Φοιτητική Λέσχη Φανταστικής Λογοτεχνίας είπε...

Δεν γίνεται να ασχολούμαστε όλοι με τρίχες. Δυστυχώς.

Ο/Η Ανώνυμος είπε...

Εγώ ξέρετε τι βλέπω; Όταν γράφετε λογοτεχνικά άρθρα όλα καλά. Όταν γράφετε ένα πολιτικό άρθρο εναντίον της Νέας Δημοκρατίας, της ΧΑ και των εκσυγχρονιστών του φιλελευθερισμού βρίσκονται κάποιοι που αλλάζουν το θέμα συζήτησης που ανοίγει το άρθρο. Είναι ο Περίανδρος και ο εστιάτορας με τα γκαρσόνια τους; Είναι η οικογένεια του χοντρού Μιχαλολιάκου; Είναι ο κυρ Αλέκος; Είναι άνθρωποι του Κλασιδιάρη; Είναι τα κανονικά τρολάκια της Νέας Δημοκρατίας; Είναι τα τρολάκια της antifa; Είναι κυπατζηδες του Χατζηgogo που στοχεύουν στη δημιουργία μιας δεξιάς ρατσιστικής μαλακίας η οποία θα προσφέρει όσους κάνουν το λάθος να την ακολουθήσουν τροφή στα δόντια του συστήματος; Δεν ξέρω και μάλλον δεν ξέρει κανείς μας. Το σίγουρο είναι ότι όποιος και να κρύβεται πίσω από τα ανώνυμα σχόλια αυτού του ύφους υπηρετεί το συμφέρον του καπιταλιστικού καθεστώτος. Έχουμε ένα άρθρο που κάνει σμπαράλια την προπαγάνδα των Τσατσόπουλων. Έχουμε ένα άρθρο που δείχνει ένα δρόμο για το μέλλον του χώρου. Έχουμε ένα άρθρο που συνοδεύεται από φωτογραφίες μιας δράσης στο κέντρο της Αθήνας με αφίσες στο πιο κεντρικό πανεπιστήμιο της χώρας. Αλλά κάποιοι αλλάζουν τη συζήτηση σε γελοία θέματα για το αν ο Μαμούτος είναι κομμουνιστής, αν η αφίσα είναι ασπρόμαυρη, αν ο Πέρι Ντρουτσα-Πώποτας είναι καλός ομιλητής σε πάγκους λαϊκών αγορών και αν ο Κλασιδιάρης θα βγει βουλευτής. Εγώ θα συμφωνήσω με παλιότερο σχολιαστή ότι η διεύθυνση πρέπει να αλλάξει πολιτική στο θέμα του ποια σχόλια δημοσιεύει. Εντάξει είναι κατανοητό ότι πρέπει να βλέπουμε ποιοί είναι οι ακροδεξιοί και οι αντιφασίστες κλόουν. Τους είδαμε πολλές φορές. Είναι ανάγκη να τους εμπεδώσουμε;

Πέμπτη, 02 Δεκεμβρίου, 2021

 
 Ο/Η Ανώνυμος είπε...

Καλησπέρα, παιδιά!

Τι έχετε να πείτε σε όσους διατείνονται ότι το να αντιμετωπίζεις το σώμα σου ατομοκεντρικά (π.χ. το να επιλέγεις αν θα εμβολιαστείς ή όχι), αγνοώντας έτσι το κοινό καλό, είναι μια άκρως φιλελεύθερη αντίληψη;

Κυριακή, 05 Δεκεμβρίου, 2021

 
Ανώνυμος Η Φοιτητική Λέσχη Φανταστικής Λογοτεχνίας είπε...

Καλησπέρα και σε σένα. Μπορείς να γίνεις λίγο πιο σαφής;

Ο ατομοκεντρισμός είναι συμπεριφορά συμβατή με την ιδεολογία του φιλελευθερισμού. Από εκεί και πέρα θα πρέπει να ξεκαθαρίσουμε τι αντιλαμβάνεται ως κοινό καλό ένας εθνικιστής και τι ένας φιλελεύθερος. Αυτά ως γενικό πλαίσιο.

Στο ερώτημα που θέτεις αν θες γίνε λίγο πιο σαφής, γιατί δεν το καταλάβαμε.

Κυριακή, 05 Δεκεμβρίου, 2021

 
Ανώνυμος Ο/Η Ανώνυμος είπε...

Οι επιστήμονες και οι πολιτικοί μάς καλούν να εμβολιαστούμε κατά του Covid για να προστατέψουμε τον διπλανό μας. Φέρομαι ατομικιστικά αν, παρόλο που πιστεύω στην ύπαρξη του Covid, επιλέγω να μην εμβολιαστώ; Το να αδιαφορώ, υποτίθεται, για την υγεία του κοινωνικού συνόλου, διότι η κυρίαρχη αξία μου είναι το δικό μου σώμα και η δική μου υγεία, με καθιστά εν τέλει θιασώτη του φιλελευθερισμού;

Κυριακή, 05 Δεκεμβρίου, 2021

 
ΑνώνυμοςΗ Φοιτητική Λέσχη Φανταστικής Λογοτεχνίας είπε...

Μπορείς να επιλέγεις αυτό που θες για τον εαυτό σου και ταυτόχρονα να σέβεσαι το κοινωνικό σύνολο. Στην περίπτωση που περιγράφεις όχι δεν σε καθιστά θιασώτη του φιλελευθερισμού. Γιατί το θέμα του εμβολιασμού δεν είναι τόσο μονοδιάστατο όπως το παρουσιάζει η κυβερνητική γραμμή. Οπότε στηρίζουμε την επιλογή σου.

Η φράση, πάντως, ότι το σώμα σου είναι κυρίαρχη αξία θέλει λίγη προσοχή. Την χρησιμοποιούν.. ξέρεις ποιοι.

Πέρα από την πλάκα είναι πολύ μεταμοντέρνος όρος. Πάμε για την κοινωνιολογία του σώματος και τη γαλλική σχολή των post modern κοινωνικών επιστημόνων.

Δευτέρα, 06 Δεκεμβρίου, 2021

 
Ανώνυμος Ο/Η Ανώνυμος είπε...

Το αρχικό ερώτημα που σας έθεσα και η φρασεολογία σχετικά με το "σώμα ως κυρίαρχη αξία" είναι όντως απόψεις προερχόμενες από τον αναρχικό χώρο. Ήθελα πολύ να ακούσω τη δική σας γνώμη πάνω σε αυτό, μιας και προβληματίστηκα όταν άκουσα ότι όποιος επιλέγει να μην εμβολιαστεί είναι "δικαιωματάκιας", άρα "φιλελεύθερος". Παρακολουθώ το ιστολόγιό σας και το βρίσκω πραγματικά ενδιαφέρον, όπως και την αλληλεπίδραση με τους σχολιαστές σας.

Δευτέρα, 06 Δεκεμβρίου, 2021

 
Ανώνυμος Ο/Η Φοιτητική Λέσχη Φανταστικής Λογοτεχνίας είπε...

Δεν γράφτηκε ποτέ κάτι έτσι όπως το παραθέτεις. Μάλλον δεν θα έγινε κατανοητό τι εννοούσαμε.

Κατά τα άλλα να είσαι καλά φίλε. Ευχαριστούμε, χαιρόμαστε που θεωρείς ενδιαφέρουσα την αλληλεπίδραση με τους αναγνώστες και ελπίζουμε σε κατανόηση για το γεγονός ότι ρίχνουμε κανένα μπινελίκι,που και που, σε αυτούς μας τρολάρουν ή γράφουν κακοπροαίρετα.

Δευτέρα, 06 Δεκεμβρίου, 2021

 
Ανώνυμος Ο/Η Ανώνυμος είπε...

Εγώ δεν ήμουν εξαρχής σαφής στη διατύπωσή μου. Ίσως επειδή είναι η πρώτη φορά που σχολιάζω στο ιστολόγιό σας. Εννοούσα ότι προβληματίστηκα, όταν άκουσα ανθρώπους του αναρχικού χώρου να ισχυρίζονται ότι, όποιος επιλέγει να μην εμβολιαστεί κατά του Covid είναι "δικαιωματιστής, άρα φιλελεύθερος". Το μπινελίκι είναι το αλατοπίπερο της ζωής, πώς να το κάνουμε!

Μια φίλη που αναζητά απαντήσεις μέσα στην παράνοια αυτού του κόσμου

Τρίτη, 07 Δεκεμβρίου, 2021

 
Ανώνυμος Η Φοιτητική Λέσχη Φανταστικής Λογοτεχνίας είπε...

Έκαναν τέτοια τοποθέτηση αναρχικοί; Μάλλον επιβεβαιώνεται το χαοτικό υπόβαθρο των μεταμοντέρνων μας καιρών.

Όσον αφορά τις απαντήσεις σε ουσιαστικά ζητήματα της ζωής....χμμ, η αλήθεια είναι ότι πάντα τις βρίσκαμε δύσκολα. Αλλά ιδίως στις μέρες μας η αναζήτηση τους έχει γίνει και από μια οδύσσεια. Όρεξη για αναζήτηση να έχουμε και όσο το δυνατόν μεγαλύτερη αντοχή.

Τρίτη, 07 Δεκεμβρίου, 2021